Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VW Golf IV tot VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• VW Golf IV tot VI

Hierbij mijn Mijn Auto draadje.

Nadat ik klaar was met school ging ik in Rotterdam werken. Dus er moest een dieseltje komen. Dat werd een Golf IV 1.9 tdi 110pk. Met een rood i-tje dus. Aan de hoeveelheid rode lettertjes kon je de snelle jongens herkennen. Ik heb die auto gekocht bij Carnext, wat nu gewoon Leaseplan wordt genoemd.

Achteraf niet zonder risico, want gekocht zonder in de auto te kunnen kijken, laat staan een rondje te rijden. Ik heb veel vertrouwen in de mensheid.

Toen ik na betaling wegtufte, schrok ik wel van de enorme walm die eruit kwam, maar nooit echt problemen met die auto gehad. Ik heb er iets van 90.000 km mee gereden en toen aan de handel verkocht.

Het was een fijn wagentje. Reed lekker door vond ik en er zat alles op wat ik nodig had.

Daarna kon ik gaan leasen. Eerst een voorloopauto: Golf V 1.6 FSI. Daar gaan we het niet lang over hebben. Drie deurs, grijs en trendline. Basta.

Toch een jaar in gereden omdat ik eerst wilde afwachten of de 20% bijtelling erin kwam, en toen dit helder werd kon ik niet kiezen tussen:

BMW 116i - viel af, want te langzaam. Proefrit 118i deed me glimlachen in de bochten, maar 116i leek me te weinig
    VW Scirocco- niet handig met 5 leasejaren, na twee jaar ben je dit wel beu, die krapte en toch niet helemaal weg van uiterlijk, wel heerlijke stoelen
    VW Golf VI- dit werd hem
    Audi A3 - te duur zoals ik hem wilde

De Golf VI vind ik heerlijk. Zit veel op: schuifdak, Dynaudio, alcantara, en een top kleur. Fotootje komt nog. Oja en 18" velgjes maken hem voor mij af.

Ding rijdt 1:11 met mijn rijgedrag in combinatie met dsg. Valt me tegen.

Wat de volgende gaat worden? Geen idee....Ik vind het wel erg leuk om te lezen wat jullie hier hebben. Meerdere kiezen blijkbaar liever voor drie goedkopere leuke auto's dan een dure. Nooit over nagedacht dat ik natuurlijk ook gewoon twee goedkopere auto's kan rijden.

Mijn vriendin rijdt bijv. een polo 1.6 geloof ik of 1.4. Misschien hiervoor een 206 GTI aanschaffen en een BMW Z3 voor erbij (na lang sparen).

Staat wel een nieuwe aanschaf aan te komen , maar daar kan ik volgende week hoop ik meer over vertellen.

Leuk en duidelijk verhaaltje Michel8.
    We kunnen haast niet wachten op de foto's van de Golf, zo vaak zie je die dingen nou ook weer niet:-)

Anyway je werkt dus in Rotterdam, mooi ben je altijd welkom om in R'dam centrum bij mij op de zaak ff een bak koffie te halen, vele Gummers zijn je al voorgegaan:-)
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Prima auto zo'n Golf VI weet ik uit ervaring. De Scirocco is nogal vergankelijk qua design vind ik, je ziet ze ook nooit.

En wat betreft die Polo 1.4 of 1.6; een echte gummer weet natuurlijk ook waar GF in rijdt ;-)

En er zijn dus meer gummers die in Rotterdam (centrum) werken, mooi.

Comment

Ah OK, jij bent natuurlijk ook welkom Deltona....
        2 x ouwe premium meuk

Comment

Welke motor heb je? En zijn dat originele 18" wielen of aftermarket?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
            Ah OK, jij bent natuurlijk ook welkom Deltona....
            Oh, zo bedoelde ik het niet hoor John, maar ik kom uiteraard graag een keer een bakje doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deltona Bekijk bericht
              Oh, zo bedoelde ik het niet hoor John, maar ik kom uiteraard graag een keer een bakje doen.
              No Problems, je bent altijd welkom.
              2 x ouwe premium meuk

Comment

Geinig, ik zie nu dat ik in m’n pre-gummen tijd in de hoedanigheid als koerier al eens bij John ben langs geweest..
                Heb geloof ik geen koffie gekregen toen..
                E36/8 Z3 2.8 coupé - Škoda Superb 1.5 TSI Style Business (lease)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
                  Geinig, ik zie nu dat ik in m’n pre-gummen tijd in de hoedanigheid als koerier al eens bij John ben langs geweest..
                  Heb geloof ik geen koffie gekregen toen..
                  Hahaha leuk Mitch...vertel...enne koffie staat nog steeds klaar hoor:-)
                  2 x ouwe premium meuk

Comment

Ik werkte tijdens m'n studententijd bij Erasmus Koeriers en Tripiti was een regelmatige stop destijds.. Weet niet of dat nog zo is, werk er al een jaar of 5 niet meer. Koffie drink ik nog wel trouwens!
                    E36/8 Z3 2.8 coupé - Škoda Superb 1.5 TSI Style Business (lease)

Comment

Hahaha klopt ja..Erasmus koeriers.
                      We doen nu overigens meer met de fietskoerier hier...maar de koffie is nog steeds warm:-)
                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Working...
                      X