Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gtv2000 '76

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gtv2000 '76

Alhier mijn vierwiellige vriendin!

Oei, die is fraai, in de kleur blu olandese zo te zien.

De foto's zijn wel wat klein......

Comment

Ziet er zo te zien heel mooi uit, maar zoals Deltona al zegt.

GROTERE FOTOS GRAAG :-)

Comment

Heb je meer specificaties en een paar

GROTERE FOTO'S!
        De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Pfoeh wat een schoonheid, zo te zien. Maarre... mogen de plaatjes wat groter..

Comment

Mooi ding!
            Ex USA zo te zien!?

Comment

Sorry voor de mini-foto's!.
              Het betreft i.d.d een u.s.a uitvoering en het het grappige feit is dat hij/zij 20 jaar lang stil heeft gestaan in een één of andere loods in Amerika. Naar het schijnt mocht hij/zij niet worden toegelaten wegens de toen geldende emissie-eisen!!. Er staat nu na bijna 34 jaar ook nog maar 67000 km op de teller.
              Verder is het niet de originele kleur, die was namelijk ooit paars (prugna).
              Motorisch is alles wel een beetje de revue gepasseerd en hij/zij loopt dan ook prima.
              Inmiddels ben ik nu ongeveer +/- 1,5 jaar lang de trotse bezitter (zal met deze ook nog wel heel lang zo zijn).
              Na ook het opknappen van div. oldtimers (triumph tr5 pi, mgb gt, peugeot 203 '55) vond ik het toch wel eens tijd om een Alfa Romeo aan te schaffen en dit is zeerzeker niet tegengevallen, hoe mooi het gevoel is wat deze dame je geeft bij elk ritje is gewoonweg geweldig!

Comment

Welkom op Gummen!
                Gave Bertone!!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dank je!!
                  Super gaaf trouwens die SZ !.
                  Dat is toch wel één van de meest speciale modellen allertijden.

*kwijl kwijl*

Comment

Mooi! Fraai interieur ook.

Wat voor merk velgen zijn dat?

Comment

Mooi ding!

En welkom uiteraard.

Comment

Zo zeg! Mooie wagen...........1 van de mooiere ontwerpen van vroeger. Als je zo een model vergelijkt met het "koektrommel" model van bijvoorbeeld de 155 en diens voorganger, dan vraag je je toch af: "waar is de goeie ouwetijd gebleven"?
                        Heel veel plezier met je auto en pas op voor de roestduivel hier in Holland!

VRGTN

Comment

Mooi verhaal achter de auto. Heb je er veel aan moeten doen om haar na zo'n tijd rijdend te krijgen?
                          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Gatverpiellekes!!!! Wat een lelijk ding man!
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Skitterend! Staat de Alfa op Montreal velgen?

Comment

Heel mooi!
                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Bij ICS in Eindhoven staat een rode, door die auto ben ik wat verliefd geworden op het oude GTV model. Volgens Peter van ICS hebben alle GTV's DOHC motoren tot 2liter groot, ik heb lange tijd gedacht dat het OHC motoren waren en dat heb ik na 2 Volvo's wel gezien. Dat er dubbelnokkers in zitten is dus een interessante verassing. Daarnaast is het interieur schitterend om te zien

Ligt de versnellingsbak van de GTV achterin of zit ie aan de motor? Dat is voor de gewichtsverdeling wel een belangrijk punt. Wat is het totaalgewicht van een GTV en hoe is de beschikbaarheid van onderdelen? Ik vind de GTV namelijk een hele sexy classic en met 1.8 DOHC ook nog leuk om te rijden denk ik.
                                  De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

*fapfapfapfap*

Mooi ding zeg, Nozzle. Welkom.
                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ha, die Tomstr;

Bertone GTV's en Juniors, Giulia's, Spiders en Berlinas hebben de bak gewoon achter de motor. Alfetta's (dus ook de GT(V)versies), latere Giulietta's, 90's, 75's en wat er verder nog van af is geleid hebben de transaxleconstructie.
                                      Last edited by Hansv; 29-03-10, 16:38.
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                                        Bij ICS in Eindhoven staat een rode, door die auto ben ik wat verliefd geworden op het oude GTV model. Volgens Peter van ICS hebben alle GTV's DOHC motoren tot 2liter groot, ik heb lange tijd gedacht dat het OHC motoren waren en dat heb ik na 2 Volvo's wel gezien. Dat er dubbelnokkers in zitten is dus een interessante verassing. Daarnaast is het interieur schitterend om te zien
                                        We praten hier over de 105 serie en die hebben de bak en motor aan elkaar zitten zoals Hansv al zegt. Er zijn in dit model (Giulia GT) 4 motoren geleverd; de 1300 (de juniors), de 1600 (Sprint en later junior), de 1750 en 2000 (GTV). Dus niet alleen GTV met 2 liter motor. Resp. 89, 110, 118 en 132pk. Veel power voor die tijd!
                                        USA versies zijn wat anders, ook qua vermogen. Motoren zijn van de buitenkant identiek bijna, maar de kop van de 1750 en 2000 zijn 2 cm hoger dan de 1300 en 1600.

Zo'n beetje alle Alfa Romeo motoren hebben na de oorlog DOHC motoren en vanaf eind 50-er jaren ook allemaal 5 versnellingen. Wegligging was voor die tijd erg goed.

Onderdelen zijn heel erg makkelijk en erg goedkoop te verkrijgen. Plaatwerk is natuurlijk iets lastiger, maar alles wordt nog gemaakt.

Welkom trouwens nozzle en uiteraard vind ik je auto leuk!

@Hans: Spider it is.. ;-)
                                        Last edited by Lennart; 29-03-10, 16:38.

Comment

Ha, die Lenny;

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                          @Hans: Spider it is.. ;-)
                                          Dat zeg ik....
                                          Overigens zijn er natuurlijk best wel een paar OHC's van Alfa te noemen; de twaalfkleps V6'en en de non-16V-boxers bijvoorbeeld.
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                            Ha, die Lenny;

Dat zeg ik....
                                            Overigens zijn er natuurlijk best wel een paar OHC's van Alfa te noemen; de twaalfkleps V6'en en de non-16V-boxers bijvoorbeeld.
                                            Stiekem veranderen he? :-)

Boxers zijn eigenlijk SHC's :-).
                                            Die V6-en hebben een tuimelaartje inderdaad, maar de kleppen staan wel gunstig opgesteld tbv de airflow en niet zoals je bij die Volvo's ziet in een rij parallel aan de cilinderrij.

Comment

Ja, mooi ding. Over het algemeen vind ik aftermarket wielen niet je van het, maar deze passen zeer goed bij een Bertone.

Comment

Zeker een mooie auto! Bertone staat nog steeds hoog op mijn verlanglijst, komt nog wel een keertje. Zo te zien heb je er zelfs airco in zitten? Maar loopt je motor wel op carbs? Want de USA-specs liepen normaal gezien op SPICA-injectie. Wielen staan ook erg goed, zijn volgens mij Cromodora of Campagnolo's maar weet het niet helemaal zeker. Ik heb ze al eens eeder op een 105-je gezien, dat wel.
                                                En zo'n 2000GTV is ook nog eens lekker rap, zeker onderin trekt zo'n 2.0 als een beer. Ik heb al meerdere 2.0's gehad, zowel op carbs, als injectie als TS, maar de carb-versie was echt de lekkerste. In mijn Alfetta was dat ding echt razendsnel! Ik weet nog dat ik met mijn eerste 75TS (in 't prachtige Grigio Verde) achter een vriend zat in een 2000GTV. Met tussensprints kon ik die Bert echt niet bijhouden hoor!

p.s. wel iets meer respect voor de "koektrommel" 75 hè...;-)
                                                Last edited by Veloce; 29-03-10, 17:28.
                                                Giulia 1600 Super '65
                                                Abarth 595 Competizione '15

Comment

Die velgen? Wolfrace

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                    Die velgen? Wolfrace
                                                    Ja idd, dat zou best kunnen. Je zag ze ook wel op amerikaanse Fiat Spiders...

Comment

Ha, die Elentinos;

Klinkt niet zo logisch, want Wolfrace is een Brits merk.
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Idd, ik vermoed dat het een Amerikaans fabrikaat is...

Dit lijkt er wel op:

Comment

Ha, die Elentinos;

Lijkt er wel op, ja. De centers ogen misschien anders, maar dat kan door de kleur komen.
                                                          En dat die GTV zo te zien ook een US-model is maakt het alleen maar waarschijnlijker.
                                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Weet bijna zeker dat het WolfRace is. WolfRace was indertijd ook erg populair in de joe naait het steeds

Comment

Ha, die Ton;

Klopt en ik weet ook welk type je bedoelt. Was volgens mij het type Turbo, maar die had dacht ik minder en dikkere spaken.
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Mooi karretje!
                                                                http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Working...
                                                                X