Zal ik dan voor de herkenbaarheid ook maar even een draadje aanmaken :-) Ik ben hier aanwezig vanaf 2001/2002, dat weet ik niet meer precies. Gummen is voor mij altijd de invulling van een stukje van m’n autohobby geweest, en zal dat hopelijk nog lang blijven. Die hobby bestaat voor het overige deel uit BMW 325i’s en het hard rijden daarmee, met een voorkeur voor zo schuin mogelijk. Datgene wat me ook echt interesseert aan auto’s: rijden. Voor mij telt vooral hoe een auto reageert en wat je er mee kunt, en niet het aantal asbakjes of de hoeveelheid bagageruimte. Als het niet hard of schuin kan, is er weinig aan. Eenzijdig? Mwoah, het is maar hoe je je vermaakt. Hieronder mijn 325i historie:
De 2e 325i: (de eerste zijn geen digitale foto’s van) Ik heb met deze auto een racecursus gedaan op Assen, en uiteindelijk de auto verkocht waarna deze is gesloopt.


Nummer 3: een groene 86'er die ik van Harry heb gekocht. Kooi gemonteerd, kuipstoel erin, en vervolgens heel veel gereden dat jaar. Omdat de auto technisch erg matig was heb ik dat jaar 0 onderhoud gepleegd, en is de auto gesloopt en in onderdelen verkocht.


Na dat jaar was de groene 325i ten einde, maar zijn motorblok werd in een vers opgebouwde 84'er 320i gemonteerd. Daardoor steeg het vermogen van 129pk naar 172pk. Samen met het Bilstein B8 onderstel, sper en ontzettend stijve koets een heerlijke auto. Qua sturen de lekkerste die ik heb gehad. Deze auto is uiteindelijk verkocht, en is een aantal maanden terug helaas gechrast op het circuit tegen een Porsche 911.



Nadat deze 320i modificata het strijdtoneel had verlaten kwam er uiteraard weer een nieuwe, 1 die ik nog steeds heb. Ik wilde een écht nette 325i, niet 1 die na een jaar naar de sloop moest :-) Het werd een 90'er 3 drs. met 157.000km op de klok. Deze auto krijgt in tegenstelling tot de rest géén ombouw, daar ie ie te netjes voor. Ondanks dat wordt er nog wel eens een driftdagje mee gedaan. Moet kunnen, ze kunnen er tegen, die E30's.



Tussendoor heb ik ook nog even een 6e E30 gehad; een schitterende 318i cabriolet, die tegenwoordig eigendom is van een ander forumlid. Uit 1992, geheel orgineel en 141.000km. De enige van het rijtje die niet dwars moest :-)

Die auto is dus ook verkocht. In mijn huidige situatie rij ik erg veel km's voor mijn werk, wat ik met de 325i niet wilde doen, en met de cabrio al evenmin. 1 van de 2 moest er uit, en de 325i staat nu gestald in de garage, en komt er alleen uit voor funritjes. Als dagelijkse auto heb ik nu een Golf III TDi, uit 1994met 298.00km. op de klok. Gekocht uit kostenoverwegingen. Ik rij geen leaseauto, maar krijg in plaats daarvan km. vergoeding. Deze auto rijdt heel voordelig, des te gunstiger de km vergoeding natuurlijk voor mij uitpakt. 1 op 23 haalde ik met de eerste tank, 1 op 22 met de 2e. Met een iets pittiger rijstijl rij je nog altijd 1 op 20. Binnenkort krijgt de auto 4 nieuwe schokdempers (Bilstein B4 of Kayaba) met Eibach veren. Da's wel een verantwoorde aanschaf voor een auto waar ik zo veel tijd in doorbreng. Voor de rest blijft ie zo kaal als ie is, het is een CL dus er zit absoluut niks op, behalve stuurbekrachtiging en cruise control. Ik vermaak me er prima mee, echt heel veel auto voor de weinige knaken die het gekost heeft.

Uiteindelijk heb ik nog veel meer auto's gehad, waarvan het merendeel auto's van de zaak. Het topic is nu al te lang, dus deze laat ik maar achterwege :-) Voorlopig rij ik door met de 325i en met de Golf, deze bevallen me prima.
De 2e 325i: (de eerste zijn geen digitale foto’s van) Ik heb met deze auto een racecursus gedaan op Assen, en uiteindelijk de auto verkocht waarna deze is gesloopt.


Nummer 3: een groene 86'er die ik van Harry heb gekocht. Kooi gemonteerd, kuipstoel erin, en vervolgens heel veel gereden dat jaar. Omdat de auto technisch erg matig was heb ik dat jaar 0 onderhoud gepleegd, en is de auto gesloopt en in onderdelen verkocht.


Na dat jaar was de groene 325i ten einde, maar zijn motorblok werd in een vers opgebouwde 84'er 320i gemonteerd. Daardoor steeg het vermogen van 129pk naar 172pk. Samen met het Bilstein B8 onderstel, sper en ontzettend stijve koets een heerlijke auto. Qua sturen de lekkerste die ik heb gehad. Deze auto is uiteindelijk verkocht, en is een aantal maanden terug helaas gechrast op het circuit tegen een Porsche 911.



Nadat deze 320i modificata het strijdtoneel had verlaten kwam er uiteraard weer een nieuwe, 1 die ik nog steeds heb. Ik wilde een écht nette 325i, niet 1 die na een jaar naar de sloop moest :-) Het werd een 90'er 3 drs. met 157.000km op de klok. Deze auto krijgt in tegenstelling tot de rest géén ombouw, daar ie ie te netjes voor. Ondanks dat wordt er nog wel eens een driftdagje mee gedaan. Moet kunnen, ze kunnen er tegen, die E30's.



Tussendoor heb ik ook nog even een 6e E30 gehad; een schitterende 318i cabriolet, die tegenwoordig eigendom is van een ander forumlid. Uit 1992, geheel orgineel en 141.000km. De enige van het rijtje die niet dwars moest :-)

Die auto is dus ook verkocht. In mijn huidige situatie rij ik erg veel km's voor mijn werk, wat ik met de 325i niet wilde doen, en met de cabrio al evenmin. 1 van de 2 moest er uit, en de 325i staat nu gestald in de garage, en komt er alleen uit voor funritjes. Als dagelijkse auto heb ik nu een Golf III TDi, uit 1994met 298.00km. op de klok. Gekocht uit kostenoverwegingen. Ik rij geen leaseauto, maar krijg in plaats daarvan km. vergoeding. Deze auto rijdt heel voordelig, des te gunstiger de km vergoeding natuurlijk voor mij uitpakt. 1 op 23 haalde ik met de eerste tank, 1 op 22 met de 2e. Met een iets pittiger rijstijl rij je nog altijd 1 op 20. Binnenkort krijgt de auto 4 nieuwe schokdempers (Bilstein B4 of Kayaba) met Eibach veren. Da's wel een verantwoorde aanschaf voor een auto waar ik zo veel tijd in doorbreng. Voor de rest blijft ie zo kaal als ie is, het is een CL dus er zit absoluut niks op, behalve stuurbekrachtiging en cruise control. Ik vermaak me er prima mee, echt heel veel auto voor de weinige knaken die het gekost heeft.

Uiteindelijk heb ik nog veel meer auto's gehad, waarvan het merendeel auto's van de zaak. Het topic is nu al te lang, dus deze laat ik maar achterwege :-) Voorlopig rij ik door met de 325i en met de Golf, deze bevallen me prima.
Comment