Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jeroen en zijn auto's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeroen
    replied
    Even een oud draadje reanimeren: mijn oude E30 staat weer te koop. Ik had hem voor het laatste gespot op een video van een IVA circuitdag uit 2010, waar de auto voorbij kwam flitsen. Goed, die leefde dus nog. En nog steeds, na alle circuitdagen. Toch schitterend hoe sterk zo'n auto is, sinds 2007 wordt het ding (al in zijn nadagen) al over circuits gerost, en het blijft gewoon goed gaan. Sterk spul, die E30's.
    Helemaal hetzelfde is de auto niet meer: ander onderstel, wel een sper maar niet mijn 45% sper, kooi toegevoegd, gestript interieur enzovoort. En nog steeds met de oude schade van de Lancer Evo die ooit in de kofferbak knalde. Ik heb heel veel meegemaakt met dit apparaat, uiteindelijk. Wil ik hem dan terug? Nee, maar een dagje ouderwets banden roken zou mooi zijn :-)

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/b...f4f8b9c5b7a618

    Leave a comment:


  • OOPS
    replied
    Jouw definitie van gewoon rijden is dus full lock ;-)
    Joh.....


    Heb je al eens bij Jeroen in de auto gezeten?

    Leave a comment:


  • Beamer
    replied
    Je ken toch ook gewoon met dat hok rijden !!
    Jouw definitie van gewoon rijden is dus full lock ;-)

    S.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Zie jij je vrouw al driftend door de straat gaan dan? :-)

    Leave a comment:


  • Beamer
    replied
    Jeroen,

    Hoezo heb je de auto niet hier of op DF te koop aangeboden.
    Door hem direct aan de handel te verkopen hebben wij hem weer misgelopen.
    Ken wel weer wat gebruiken na die 100 euro Megane Coup, waar mijn vrouw vreselijk veel schik van heeft :-)

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Klopt, die foto hierboven dateert uit de begintijd, en inmiddels is de auto ruim 50.000km (zowel dagelijkse als circuitkilometers) verder, en een aantal duizenden euro's aan modificaties, en aan onderhoud. Dus nee, het is niet dezelfde.

    Leave a comment:


  • Toon van Driel
    replied
    Niet meer helemaal hoe die was, als je het mij vraagt... :S

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Hij staat inmiddels te koop: http://www.driftking.nl/productenbek...30-zilver.html

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Tja, de remschijven waren net nieuw, daar heb ik hooguit 800 km mee gereden. Hetzelfde geldt voor de voorbanden, die had ik ook net vernieuwd, en hebben ook maar zo'n 800 km er op zitten. Technisch was de auto dan ook helemaal bij, de koper van de auto hoeft er enkel benzine in te gooien. Ik had de auto ook moeilijk weg kunnen doen met kromme remschijven, en versleten banden. En ik kreeg gewoon een goed aanbod tussendoor, anders was ik verder gegaan met de auto, en stond er nog steeds een E30 in de garage. Denk ik :-)

    Leave a comment:


  • Iep
    replied
    Dat had ik niet verwacht na de recente upgrades! Was idd een mooi exemplaar, ik ben benieuwd naar de opvolger.....ik zet m'n geld op weer iets uit Mnchen!

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    De E30 is verkocht

    Dit weekend heb ik de 325i verkocht. Daarmee komt een eind aan een periode van 7 jaar E30's rijden. Voor de verkoop waren meerdere redenen; er zat schade aan, (gereden door een meneer die in zijn Mitsubishi Lancer achteruit tegen mij aanreed) het diff was kapot, en er zat weer onderhoud aan te komen. Allemaal niet onoverkomelijk, maar wel een 'breekpunt' voor mij. Helemaal toen ik ook nog een deal kon maken op een andere auto. Die komt er dus binnenkort aan, en daar kom ik later weer op terug. Even nog een herinnering hoe mooi de 325i was.




    Spijt van de verkoop heb ik tot nu toe absoluut niet. Ik heb altijd ontzettend veel plezier gehad van deze auto, en in de E30 in het algemeen heb ik echt leren sturen. Racelicentie gehaald, voor de eerste keer 200km/h rijden, driftwedstrijden, de eerste trackdays, vrienden gemaakt, van de weg afvliegen, de Nurburgring, noem het maar op, het was allemaal met de E30, waar ik er in totaal 6 heb gehad. 170 pk, achterwielaandrijving en een relatief laag gewicht, meer heb je niet nodig. Het was een mooie tijd!

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    De auto staat sinds vanavond weer thuis. Er is door Offenga een ander diff geplaatst, als tijdelijke oplossing, zodat de auto weer rijdbaar is. Het diff ligt in de kofferbak, en nu moet ik er nog achterkomen of ik het wil laten reviseren, of dat ik een ander sperdiff koop. Duur grapje weer, en dat kapot gaan, zou dat nu hierdoor komen? :-)


    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Nee, geen lid van de ANWB met die oude meuk. Pa gelukkig wel, en dat werkte in het verleden altijd. Echter, heb ik ook de ervaring, dat als de ANWB merkt dat het een auto is die op het circuit gebruikt is, dat ze dan niet thuis geven. Nu is mijn huidige auto geen circuitbak, maar toch. Daarnaast, hebben die ANWB'ers geen ruildiffjes in hun Touran liggen :-) Oftewel, maken kunnen ze niet, alleen verplaatsen.
    Ik heb het nu beter opgelost denk ik. De auto is -vanavond al- opgehaald door Offenga special parts, een BMW (M5) specialist in Franeker. Die gaat kijken wat er loos is, en dan haal ik de auto als die gemaakt is, wel weer op in Franeker.

    Leave a comment:


  • Lennart
    replied
    Ik neem aan dat je met die ouwe meuk gewoon lid bent van ANWB of iets dergelijks? Voorzichtig naar Nieuweschans rijden en daar bellen, of misschien toch in Duitsland al bellen? Heb je vaak langer recht op vervangend vervoer.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Nou, dit kan onderhand een defects thread worden. Vandaag is na een dagje Papenburg waarschijnlijk het sperdiff gesloopt. Op het -gelukkig- bijna einde van de dag begon het diff te 'knakken' bij het draaien van bochten. Voor mij reden om de auto te laten staan, en niet het risico te nemen om ergens onderweg te stranden. De auto staat nu in Duitsland, op het parkeerterrein van ATP, het testcentrum in Papenburg. Ik ga maar eens even hard nadenken hoe ik nu de auto weer in Nederland krijg.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Carbone Lorraine blokken. Dit zijn blokken die net een stapje onder echte raceblokken zitten; ze doen het dus ook als je koud remt. Da's wel zo handig bij het boodschappen doen ;-)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Welke blokken heb je dan?

    Mooie doos op die doos idd :-)

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    De Powerdiscs zijn al weer ten einde. Krom als een hoepel. Kennelijk krijgen de schijven via mijn vrij dichte velgen toch te weinig koeling. Daarnaast was de cursus ook niet bevordelijk: een paar km vol gas, om daarna stil te gaan staan, om weer te wachten op je beurt is natuurlijk killing voor je schijven. Daarnaast zijn de blokken gewoon te hard voor deze schijven. De nieuwe schijven zijn al weer binnen:





    EBC schijven, compleet met foute blonde muts op de doos :-) Deze zouden beter bestand zijn tegen de harde blokken die ik op de E30 heb. Volgende week vrijdag gaan ze gemonteerd worden, daarna heb ik nog net genoeg tijd om ze in te remmen, en zondag op Papenburg te gaan rijden.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Nou, een paar daagjes nog voor de cursus. Begint het gisteren te regenen, ik doe mijn ruitenwissers aan, begint opeens de spoeier te sproeien. 1tje altans, de andere deed het helemaal niet. En die ene hield niet meer op. En mijn ruitenwissers ook al niet. De standen van de ruitenwissers klopten niet meer, Interval was snel wissen, en snel wissen was interval. Foute boel.

    Daar sta je dan. Stekker van de ruitenwisservloeistof er uit getrokken, zodat de boel stopte met sproeien. De wissers gingen gewoon door, en die kon ik alleen het zwijgen opleggen door de motor uit te zetten. Al met al leverde dat een paar niet te herhalen woorden op. En dan zo vlak voor de cursus. Goed, nog 1 dag om het te regelen, gelukkig kon ik terecht bij Bas roos in Oss: http://www.basroos.nl Bas is gespecialiseerd in BMW's en autosport, en hielp me voor 2 tientjes weer op de weg. Gewoon onder het genot van een kopje koffie een beetje ouwehoeren en sleutelen. Bas, bedankt!

    Leave a comment:


  • Dr.Agan
    replied
    Ja die

    Leave a comment:


  • FreudeamFahren
    replied
    Hij bedoelt de sjonniering om je toeter :-)

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Ik denk dat ik niet zo hard rem dat die stofkappen problemen opleveren, dus ik laat ze mooi zitten. En wat de ring betreft (je bedoeld toch niet de oversteer indicator; die is juist handig!) daar irriteer ik me niet aan, dus die blijft ook ;-)

    Bijna 300 km gereden en die remmen nog steeds niet echt geprobeerd. Het inremmen is nu vooorbij, dus dat moet er vanavond maar eens van komen.

    Leave a comment:


  • Dr.Agan
    replied
    Dat zijn mooie upgrades. Ik heb powerdiscs ooit op Uno Turbo gehad met ferodo premier blokken. Dat remde echt super.

    Alleen een kleine tip: je kan het stuurtje ook zonder de sjonnie ring monteren. Ga ik met mijn identieke (nep?) OMP stuurtje ook doen

    Edit: Ik zie dat je stofkappen nog hebt op de voorremmen. Als je ze verwijderd dan kan de schijf veel beter de warmte kwijt. Of het bij nodig is weet ik niet maar toch.
    Last edited by Dr.Agan; 29-07-09, 08:58.

    Leave a comment:


  • Murphmeister
    replied
    Sjiek! Ben benieuwd naar je trackday ervaring.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Ik denk dat ik er lang mee ga doen, schijven vervang je niet zomaar. Ik ben nog meer benieuwd naar de blokken. Sowieso is een groot verschil tussen jouw E36 en mijn E30 het gewicht. Een E36 heeft echt een remmenupgrade nodig, wil je er trackdays mee gaan rijden, op een E30 hoeft dat niet per se. En dat zal ook voor slijtage weer een hoop uitmaken.

    Leave a comment:


  • Knot
    replied
    Ben benieuwd hoe die schijven zich houden op de lange termijn. Ik heb gisteravond ook powerdiscs gemonteerd, alleen met veel mindere blokken.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    De auto is terug, en het is deze week wegens uitlenen van de Golf tevens mijn daily driver. Dat is prima, want voorafgaand aan de cursus kun je maar beter een auto frequent gebruiken, zodat je weet dat alles goed is. De werkplek nu:




    Gisteren heb ik de stoel nog iets hoger gezet, en het effect was er gelukkig naar. Ik zit nu wat meer op de bok, in plaats van ultralaag, deze zitpositie moet het gaan doen!
    De remmerij is echt een stuk vooruit gegaan! Zandvoort heb ik nog met gare blokken gedaan.(einde v/d sessie ging het slijtagelampje branden, perfecte timing) maar de Carbone Lorraine blokken van nu i.c.m. de Power discs schijven zijn vl beter te doseren. Voor zijn er in overleg ook nog stalen remleidingen gekomen. De remblokken rammelen en piepen als een gek, omdat ze ruim in de remklauw zitten (zodat ze uit kunnen zetten bij hitte), dus boodschappen doen zorgt voor opkijkende gezichten als ik piepend en rammelend aan kom zetten:-). Het rammelen klinkt als een carterplaat of uitlaat die tegen de bodem aantikt. Ik ben dan ook al terug geweest naar de garage......niks aan de hand dus :-) De remmerij:



    Als laatste heb ik de stabi achter wat minder hard laten afstellen; die stond nu in standje drift, een iets zachtere achterkant moet nu minder snel overstuur opleveren. Extra banden zijn ook aangeschaft: 2 Dunlops SP1 voor het geval dat. De voorbanden zijn bijvoorbeeld niet top meer, dus als de prestaties achteruit gaan, heb ik in ieder geval vers rubber bij me.

    De E30 is weer wat meer richting racer gegaan met deze upgrades zonder dat dit echt mijn bedoeling is. Nuttig is het in ieder geval wel, met het oog op de cursus waarvoor we aankomende zondag richting Duitsland afzakken.

    Leave a comment:


  • FreudeamFahren
    replied
    Euhm. Carbone Loraine is er dus onder geschroefd. Geen Carbon Metallics. Geen idee hoe ik dr nou bij kwam...

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Het spreekt vanzelf dat ik ook heel benieuwd ben! Het fototoestel zal ik meenemen voor de achterblijvers, en er zal zeker een verslagje komen mijn favoriete website :-)

    Of de Scuderia te vergelijken is weet ik niet; die heb ik immers nog nooit gedaan ;-) De Scuderia is wel duurder, en eigenlijk kun je daar niet aankomen met je 325i tussen de F430's, 911's en andere exoten, de Fahrerlerhgang is wat toegankelijker, en kent een diverser programma. Leuke anekdote: er zat er enkele jaren terug een oefening in het programma waarbij een ter beschikking gestelde BMW via de vangrail door deelnemers moest worden afgeremd; hiervoor werden ex testauto's van de fabriek gebruikt.

    En FaF, we zijn toch wel eens vaker weekendjes weg geweest ;-)
    Last edited by Jeroen; 16-07-09, 23:01.

    Leave a comment:


  • slibbe
    replied
    Ah, jullie gaan samen! Cool.
    Is dit vergelijkbaar met de Scuderia Hanseat die vooral washand/diho vaak gedaan heeft of is het wat anders?

    Leave a comment:


  • Alfisto
    replied
    Lijkt me erg gaaf om te doen. We horen graag hoe het bevallen is en zien de foto's en video's met genoegen tegemoet.

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

    Leave a comment:

Working...
X