Omdat 't tot nu toe niet de moeite waard was om er een apart draadje voor 't maken is dat nooit gebeurd. Deze week door de 150.000 km heen gegaan, heb er nu wel 12dkm meegereden sinds vorig jaar januari.
Defecten tot nu toe ; geen. Alleen een rammeltje van de ontvanger van 't alarm, even aangedrukt en dat is nu ook weer stil. Een fan van de airco piept heel lichtjes in de laagste stand als je heel stil bent maar m'n grootste zorg is de distributieketting die je bij stationair licht hoort ratelen. Waarschijnlijk de hydraulische kettingspanner die niet genoeg druk geeft.
Echter dat is moeilijk preventief te controleren ; de meeste garages halen motor + bak UIT de auto om dan rustig motor + bak van elkaar te halen en dan bij de distributieketting te kunnen komen ; die zit dus niet vooraan de motor maar achterop. Niet zo handig van VW, althans niet voor de portomonnee van de eigenaar. In principe kan de ketting zelf een leven mee, maar die spanner en het teflon aandruk vlak dus niet.
Verder ; leer is nog in prima staat, climate control doet 't prima, 't glazen schuifdak is erg fijn (veel licht in de auto), af en toe lekker gas geven geeft nog een prima brul, verbruik is over 12dkm 1 op 10 (helaas, de 2.3 is een dorstige motor ; bij 120 vreet ie 9.0 liter per 100 km).
Kortom weinig te klagen.
Defecten tot nu toe ; geen. Alleen een rammeltje van de ontvanger van 't alarm, even aangedrukt en dat is nu ook weer stil. Een fan van de airco piept heel lichtjes in de laagste stand als je heel stil bent maar m'n grootste zorg is de distributieketting die je bij stationair licht hoort ratelen. Waarschijnlijk de hydraulische kettingspanner die niet genoeg druk geeft.
Echter dat is moeilijk preventief te controleren ; de meeste garages halen motor + bak UIT de auto om dan rustig motor + bak van elkaar te halen en dan bij de distributieketting te kunnen komen ; die zit dus niet vooraan de motor maar achterop. Niet zo handig van VW, althans niet voor de portomonnee van de eigenaar. In principe kan de ketting zelf een leven mee, maar die spanner en het teflon aandruk vlak dus niet.
Verder ; leer is nog in prima staat, climate control doet 't prima, 't glazen schuifdak is erg fijn (veel licht in de auto), af en toe lekker gas geven geeft nog een prima brul, verbruik is over 12dkm 1 op 10 (helaas, de 2.3 is een dorstige motor ; bij 120 vreet ie 9.0 liter per 100 km).
Kortom weinig te klagen.
Comment