Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic Type R (EK9)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Honda Civic Type R (EK9)

Even heel snel om het topic alvast te openen. Gisteren mijn EK9 Honda Civic Type R uit Engeland opgehaald. Auto ziet er waanzinnig netjes uit. Ben er erg blij mee.

Maandag naar de RDW en Belastingdienst (BPM). Papieren binnen en APK regelen. Dan rijden! Nu op tijdelijke Engelse platen al kunnen rijden en het is echt een genot om mee te rijden. Begrenzer komt er in bij 8750rpm. Echt bizar. Klinkt als een zwerm boze wespen

Hier alvast een set van de eerste paar foto's:

Spoon luchtinlaatpijp, is een originele:

Het is een echte EK9:

Komt zeker nog een Spoon N1 einddemper op en mogelijk ook nog een ander onderstel. Is een Intrax set aan me aangeboden, met name ook om die verder ook te ontwikkelen voor dit type Civic (EK) in samenwerking met de verkoper en Intrax. Interessant aanbod dus.

Leuk ding! Langgekoesterde droom?

Ik vraag me een beetje af wat-ie toevoegt aan je huidige arsenaal, eigenlijk. Je hebt een schraaphybride voor de saaie clicks, en een Elise waarbij het moeilijk wordt om iets te vinden dan meer smile per mile levert. Nou is dit niet zomaar een Civic, maar toch. Wat wil je er mee doen? Of is dat een gekke vraag?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

is het een RHD stéphane?
      Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
        Leuk ding! Langgekoesterde droom?
        Ja, eigenlijk wel!
        Ik vraag me een beetje af wat-ie toevoegt aan je huidige arsenaal, eigenlijk. Je hebt een schraaphybride voor de saaie clicks, en een Elise waarbij het moeilijk wordt om iets te vinden dan meer smile per mile levert. Nou is dit niet zomaar een Civic, maar toch. Wat wil je er mee doen? Of is dat een gekke vraag?
        Terechte vraag en ook niet zo heel gek. Ik ben begin juni benaderd door een heel leuk bedrijf wat zich bezig houdt met marketing intelligence/campagne projecten. Daar ben ik mee gaan praten en die hebben me toen een goede aanbieding gedaan. Die heb ik geaccepteerd. Voor jouw beeld, dat bedrijf zit 150m rechts van waar deze foto genomen is, naast de Erasmusbrug. Kortom, op slechts 1,5km van mijn huis.

Ik kan nu lopend of op de fiets naar mijn werk. Ik krijg wel een lease-auto, maar daar had ik zodoende geen behoefte aan. Ook omdat ik voornamelijk op kantoor de projecten op kantoor zal managen. En ik heb de beschikking over NS Business abonnement óf een pool-auto van de zaak die ik kan gebruiken. Dus de Hybrid gaat er nu uit.

Daarom had ik nu de gelegenheid om een leuke auto voor mijzelf te kopen. Deze Civic is het geworden omdat ik die al heel lang leuk vindt, hij in de basis niet onzuinig is en zelfs ook nog een beetje praktisch met een normale kofferruimte. Er kan meer in dan in de Hybrid.

En vandaar dat deze RHD Civic Type R EK9 die het grootste deel van zijn leven heeft doorgebracht in Tokyo nu in Rotterdam bij mij in de garage staat

@Scudetto: Dit type Civic Type R is alleen verkocht in Japan, dus ze zijn allemaal RHD. Zelfs de auto's die in Engeland rijden komen allemaal uit Japan. Met de teller in km/u, behalve nu op de mijne omdat de Engelsen hem naar mp/h hebben geconverteerd - dus dat moet er nog even afgehaald worden.

Comment

Lees ik dit goed op wikipedia? 185pk uit een 1.6-je? Indrukwekkend.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Is ombouw van RHD naar LHD een optie bij zo’n Civic?

Ik bedoel, ik zou voor een auto 'voor erbij' RHD wel accepteren, zeker in een Britse sportwagen, dan past het er zelfs wel bij. Maar voor een daily driver is het soms toch wel lastig lijkt me (automaten bij parkeergarages etc).

Comment

Ha, die Gummers;

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
              ....soms toch wel lastig lijkt me (automaten bij parkeergarages etc)....
              [visual van Stéphane die zichzelf voor zijn kop slaat en "ik wist dat ik ergens niet aan gedacht had" mompelt]

Stéphane: ziet er goed uit, zal wel lekker janken!
              Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                Lees ik dit goed op wikipedia? 185pk uit een 1.6-je? Indrukwekkend.
                Correct!

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                Is ombouw van RHD naar LHD een optie bij zo’n Civic?

Ik bedoel, ik zou voor een auto 'voor erbij' RHD wel accepteren, zeker in een Britse sportwagen, dan past het er zelfs wel bij. Maar voor een daily driver is het soms toch wel lastig lijkt me (automaten bij parkeergarages etc).
                Daar gaan we weer...zucht...het is niet lastig. Trust me, I know Ik rijd al bijna 3 jaar rond met een RHD auto. Ik vind het zo'n gezeur altijd. Getuigt voor mij van inflexibel denken. Dingen kunnen ook op een andere manier goed gaan dan dat je zelf gewend bent. En zoals je ook had kunnen lezen, als je dat gedaan had: ik kan lopend of op de fiets naar mijn werk. Kortom voor dagelijks gebruik is het niet eens een issue, laat staan een probleem. Praktisch gezien ben ik afgelopen vrijdag nog door de tol-tunnel gereden bij Antwerpen en zonder uit te stappen kan ik de cassiere betalen aan het linkerraam. En ik ben niet eens groot. Dus: waar heb je het over?

@Hans: Het jankt wel lekker inderdaad. Tot aan 8750rpm
                Last edited by Stéphane; 27-06-10, 10:48.

Comment

Gefeliciteed man, geweldige auto!
                  Hoe verhoud zich dat tot een EP3? (Forget FN2)
                  Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk bericht
                    Gefeliciteed man, geweldige auto!
                    Hoe verhoud zich dat tot een EP3? (Forget FN2)
                    Dank je! Ik zal het binnenkort even vergelijken. Bevriende buurman heeft een EP3. Kunnen we even back-to-back vergelijken met elkaar.

Comment

Gave auto Stephane, doet me denken aan de oude Civic van Zoldar :-)

Heb je ook een interieur foto?
                      Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
                          Gave auto Stephane, doet me denken aan de oude Civic van Zoldar :-)

Heb je ook een interieur foto?
                          Inderdaad, Martijn Gisteren samen met hem rondje gereden en hij was ook als een kind zo blij.

Hier een foto van het interieur. Ziet er ook nog als nieuw uit:

Comment

Koel...

Blijven indrukwekkende auto's. Kan me nog herinneren meegereden te hebben met Zoldar ergens in Zoetermeer bij een meeting bij Edwin. Lekker hoog in de toeren janken.

Enige auto die daar in de buurt kwam qua belevenis was de Integra Type R waarin Lennart me ooit eens heeft rondgereden.
                            Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Impressive redline, 8250? En hij klinkt ook lekkaaaah!

Dank voor de uitleg verder. En dan moeten we geloof ik ook gefeliciteerd zeggen, of niet? Een nieuwe job tenslotte, en dat in deze tijden.
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Impressive redline, 8250? En hij klinkt ook lekkaaaah!

Dank voor de uitleg verder. En dan moeten we geloof ik ook gefeliciteerd zeggen, of niet? Een nieuwe job tenslotte, en dat in deze tijden.
                                Redline is bij 8200 en de begrenzer is bij 8750rpm Graag gedaan van de uitleg.

Dank je ook voor de felicitaties! Volgens mij begint het her en der al weer aan te trekken. Ook bij vorige werkgever begon de gang er weer een beetje in te komen. Net voordat ik weg ging (samen met collega's uiteraard) nog een nieuwe klant binnen gehaald en nieuw project opgestart.

Comment

Klinkt goed, klinkt goed.

Die 69K, is dat nou miles of km's? Met al die tellerswaps weet ik het niet meer.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Stoer ding gefeliciteerd!

Klinkt erg geinig ;-)
                                    http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

je bent de 2e die ik ken met een EK9! Geweldige auto!
                                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Klinkt erg bruut!
                                        Zeldzame auto hier en daarom ook zo leuk. Veel plezier ermee!

Comment

Geweldig ding! Gefeliciteerd !
                                          Mark.

Comment

@Jasper: oorspronkelijk in kilometers, daarna omgezet naar miles (nu) en straks weer in kilometers.
                                            @Dick: volgens mij zijn er een stuk of 6 in Nederland, weet het niet precies.

@Raspaardje/Mark: Dank je!
                                            @Mark: Had het er pasgeleden al over gehad met Adwo, die ik tegen kwam in de stad. Even biertje gedronken op terras

Vandaag trouwens papierwerk geregeld. RDW keuring ging goed, hoefde lampen niet te veranderen - die stonden al goed. Verder dan nog BPM, geregeld via Autotelex Pro website. BPM was trouwens bijna niets meer: €257
                                            Dus daar hoef je het niet voor te laten.

Met een beetje geluk morgen betaalverzoek van de Belastingdienst voor BPM en dan eind van de week kentekenpapieren van de RDW. APK afspraak ook al geregeld met de Honda-dealer, die gaan er ook heel sympathiek mee om omdat ze het ook een leuke auto vinden

Comment

Ik heb zojuist de BPM betaald aan de Belastingdienst/Douane. €253,00 om precies te zijn. Dus dat is haast te verwaarlozen.

Even geduld en dan hopelijk eind van de week de papieren binnen. Ben benieuwd naar het kenteken Staat nu op 35-LVG-2 als laatst genoemde op RDW website.

Comment

Stoere kar. Gefeliciteerd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
                                                  Stoere kar. Gefeliciteerd!
                                                  Dank!

Had jij trouwens mij een Linked In verzoek gestuurd? Die heb ik per ongeluk geweigerd op mijn iPhone, denk ik.

Comment

Je hebt 'm wel geaccepteerd, zie ik. Als je er nog vanaf wil, kan dat ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
                                                      Je hebt 'm wel geaccepteerd, zie ik. Als je er nog vanaf wil, kan dat ;-)
                                                      Nee, hoor Ging iets mis op mijn iPhone, dacht ik

Comment

Oeh de geilheid! Super bak Stephane! B16B schopt kont! Dat geluid is kippevel

Comment

Even wat updates. Gisteren de remmen een 'refresh & update' gegeven. Allereerst de Fisher Hydraulik remleidingen die rondom gemonteerd zijn:

Verder dan ook voor de voorkant CL (Carbon Lorraine) RC5+ remblokken er opgezet.

Morgenochtend worden de Yokohama A048s gemonteerd. Hopelijk dan de Takata nog vandaag of morgen bezorgd, want die liggen nu bij de douane. Hoop dat het goed komt :P Zo niet, dan rijd ik gewoon met de normale gordels - dat lukt ook wel.

Comment

Vanmorgen de A048s laten monteren en die zitten er ook onder nu. Wat een genot blijft het toch, die semi-slicks.

Stickers ook al op de auto geplakt. Hopelijk dan vandaag of morgen de gordels nog. Liggen bij de douane...zucht...al ongeveer een week. Dan ook nog brandblusser monteren en dan is hij er klaar voor.

Comment

Gisteren mee gedaan aan de Time Attack op Japans Auto Festival. Was erg leuk, ondanks dat het zoals altijd slecht georganiseerd was. Eerste heat 9e tijd gereden met een 2:17:2xx. In plaats van volgens de afspraken in de juiste volgorde van kwalificatie te starten ging het weer in random order de baan op, waardoor er toch weer wat langzamere deelnemers tussen zaten.

Uiteindelijke en 2:14:737 gereden en dat vond ik voor een eerste keer met de nagenoeg standaard CTR en eerste keer op Assen best netjes

Comment

Ah, dat was het! :-) Ik dacht gisteren in een aflevering van The Fast & the Furious te zijn beland toen ik van Groningen naar Nijmegen reed.

Lijkt me best leuk zo'n Time Attack. Jammer van de slechte organisatie dan. Staan er ergens nog tijden online?

Comment

Working...
                                                                X