Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alfa romeo 156 2.0 twin spark sw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Gewoon doorrijden tot je oprit onder de koelvloeistof ligt. Als je ziet hoe lang een slecht uiziende radiateur het vol kan houden... dat kan dus echt jaaaaaaren zijn (zoals de verrot ogende, maar kurkdroge radiateur in mijn Spider). Een een nagelnije kan ineens gaan lekken (zoals in mijn 1 jaar oude GT na 35K of zo).
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Er rijdt een vrouw in hè en waarschijnlijk weet die al van de roestige radiator. Elk argument is dan kansloos :-).

Comment

Jasper, bij jou komt dat gewoon van het continu bumperkleven op de A4 en A44. Al die zoab steentjes dwars door de radiator.
        Forza!

Comment

• Kleefde ik maar wat meer, dan sloegen die steentjes d'r gewoon onderdoor denk ik.
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Net ff de 156 van mdv vertroeteld met wat vers screenwash. Vervolgens ff kijken waar het stekkertje zit van de airbag omdat het lampje brandt ( is altijd los stekkertje). Niks gevonden maar tijdens het zoeken stuitte ik op een interssant knopje onder beide stoelen. Wat blijkt: zit er een stoelverwarming in. Das handig, zeker met dit weer. Mdv helemaal in haar nopjes en net hebben we 5 min met draaiende motor op de oprit gestaan om het te testen. Het werkt!
            Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

• Onderstaande foto stuurde de huidige eigenaar me vanaf de berm langs de Autobahn door. Het zal de beste man kennende wel bij een vaartje van rond de 200 km/h zijn gebeurt, dus ik vrees dat het over is voor het apparaat.

Binnenkort maar eens samen een rondje bandentrappen voor een 159 TBi als opvolger. Dus als iemand een mooie ziet houd ik me namens hem aanbevolen.
              Last edited by Joep; 05-03-16, 17:18.

Comment

• Oei, dat lijkt op een drijfstanglager die stuk is gelopen. (en de drijfstang er doorheen gejast heeft). Helaas een beruchte kwaal van de TS 16v, gebeurt meestal zo rond de 200K kilometer.
                Giulia 1600 Super '65
                Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Die conclusie hadden wij ook getrokken. Blijkbaar maakte hij een hels kabaal net voordat het blauwe rookgordijn begon. De laatste keer dat ik er in reed stond ie inderdaad op royaal 190k. Overigens had ie nog wel de radiateur die 6bakkie vijf jaar geleden al wilde vervangen.

*edit*

De ANWB vond het, terecht, de kosten van het repatriëren niet waard. Dus het is inderdaad over.
                  Last edited by Joep; 05-03-16, 17:22.

Comment

• Zonde. Was een mooi ding. Met te weinig olie gereden?

Comment

• Kan ik me niet voorstellen. Olie werd regelmatig gepeild en aangevuld. Het mooie was er, zeker met dank aan de gele deuren van de Alto van de buurvrouw, wel een beetje vanaf, maar het apparaat reed nog fantastisch.

Comment

• Je weet dan nog niet wat de vorige eigenaren met het oliepeil hebben gedaan. Als die auto de eerste 150k met te weinig heeft gereden en toen pas in handen van 6bakkie kwam, is de schade grotendeels al gemaakt.
                        Giulia 1600 Super '65
                        Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Tijdens ons bezit zat ie op een olieverbruik van 1 op 7000 km . Dat is voor zo'n motor er weinig.

Comment

• De auto maakte weinig kilometers omdat de eigenaar voor z'n werk meestal in het buitenland zit, maar hij moest vaker olie bijvullen dan ik met mijn 20k per jaar. Dus het verbruik was aanzienlijk hoger. Misschien bij jou ook al 6bakkie, maar peilde je ook benzine omdat hij als tweede auto van mdv is gebruikt. Ik denk zelf dat hij het olieverversen te lang heeft uitgesteld in plaats van vraag ieder jaar. Laatste keer was rond kerst, maar of het daarvoor ooit is gebeurt? Bezuinigen op onderhoud is wat mij betreft altijd dom, maar goed. We zullen het nooit weten want hij staat nu bij een Duitse sloper. Voor weinig geld heeft de beste man veel plezier van het apparaat gehad, en is ie definitief door het Alfa-virus geveld. De opvolger moet per se een 159 TBi zijn.

Comment

• R.i.p.

Comment

• Als het bij 200km/h is gebeurd, dan is het in stijl gegaan. Zeker bij een Alfa ;-)
                                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Working...
                                X