In het kader van wat gaat er goed en niet goed met de Q4, open ik hier een draadje.
Sinds ruim 3 weken in bezit en "pas" 2 dingetjes gehad:
-lekke band (tsja) vanwege uitgedroogd ventiel. Gefixed door de ANWB
-Airco sensor oververhit wat resulteerde in rook onder de motorkap. Airco doet het dus even niet
En dan nu de plussen!
+ power. Ook onderin valt het mij niet tegen
+ wegligging. voor 1665kg gaat ie vrij hard door een bocht
+ comfort (alhoewel wat minder in sportdemper stand)
+ geluid (magnifiek...)
+ Luxe (alles elektrisch en glimmend leer)
+ prima 6 bak
paar minnetjes:
- remgevoel mag beter. remvermogen is ok, maar remmen voelen een beetje sponzig aan. Als voor alles op is, toch maar eens andere remmen er onder gooien
- Overzichtelijkheid bij inparkeren. Je hebt ff wat meer plek nog dan bij een 155
- Verbruik. Lange afstanden en een enig beheerste rechtervoet resulteren in 1 op 9. Ga je lekker trappen dan ga je echt naar 1 op 7. Nu moet ik zeggen dat de brandstofmeter typisch alfa is want hij werkt net zoals bij de 155 niet top (alfa euvel).
Ben uiteraard wat mooie aan het spotten op alles autosites. Mocht iemand er een willen kopen, dan zou ik deze nemen. Wit is toch ook wel erg gaaf, ook voor een 164!
Sinds ruim 3 weken in bezit en "pas" 2 dingetjes gehad:
-lekke band (tsja) vanwege uitgedroogd ventiel. Gefixed door de ANWB
-Airco sensor oververhit wat resulteerde in rook onder de motorkap. Airco doet het dus even niet
En dan nu de plussen!
+ power. Ook onderin valt het mij niet tegen
+ wegligging. voor 1665kg gaat ie vrij hard door een bocht
+ comfort (alhoewel wat minder in sportdemper stand)
+ geluid (magnifiek...)
+ Luxe (alles elektrisch en glimmend leer)
+ prima 6 bak
paar minnetjes:
- remgevoel mag beter. remvermogen is ok, maar remmen voelen een beetje sponzig aan. Als voor alles op is, toch maar eens andere remmen er onder gooien
- Overzichtelijkheid bij inparkeren. Je hebt ff wat meer plek nog dan bij een 155
- Verbruik. Lange afstanden en een enig beheerste rechtervoet resulteren in 1 op 9. Ga je lekker trappen dan ga je echt naar 1 op 7. Nu moet ik zeggen dat de brandstofmeter typisch alfa is want hij werkt net zoals bij de 155 niet top (alfa euvel).
Ben uiteraard wat mooie aan het spotten op alles autosites. Mocht iemand er een willen kopen, dan zou ik deze nemen. Wit is toch ook wel erg gaaf, ook voor een 164!
Comment