Tsja, zal toch ook maar even een topicje openen. Niet dat het complete restauratieverslagen gaan worden. Zal meer het perfectioneren van de auto worden.
Om maar even te beginnen met de Alfetta (de Giulia vul ik later deze week aan)
Ik heb een lijstje gemaakt met dingen die ik nog moet doen, of die op mijn wensen lijstje staan.
1.) motor loopt niet lekker. In het begin was alleen de koude start een beetje problematisch, maar daarna geen problemen meer. Vorige week de auto naar mijn garage gebracht, daar hadden ze iemand in dienst die zelf aan oldtimers sleutelt, en hij kon mijn carbs wel even afstellen. Echter kreeg ik de auto terug met de mededeling het toch maar even bij een specialist te laten doen. En ook loopt de auto sindsdien een stuk slechter dan ervoor!
Echt aan het bokken bij constante snelheid, en koud starten is nu nóg lastiger.
Nieuw luchtfilter is al besteld en binnenkort even langs bij de specialist hier (LTC Racing)
2.) auto trekt een beetje naar links. En het lijkt er op dat de auto linksvoor 1 tandje lager staat (torsiestaven hè) dan rechts. Laat ik ook maar even door de specialist doen. Ben nog niet zo heel erg begaan met die transaxle-techniek, dus laat ik het maar aan de specialist over.
3.) sinds gisteravond trilt mijn uitlaat, gewoon een schroef die losgeschoten is denk ik. Echter heb ik al een goede oplossing thuisliggen. Een home-brew brulpijp zonder demper met dubbel eindstuk (zoals de Ansa's vroeger hadden)

4.) setje nieuwe Ronals komt er ook onder. Echter ga ik het hart zwart spuiten en de velgrand laten polijsten.
Velgen liggen nu nog ergens in Brabant bij een Giulia-kameraad, dus moet ze nog even ophalen.
(Wel praktisch zo'n Spider hè)



5.) Dikkere stabilisatorstang van 32mm. 70% stijver en 40% lichter dan normaal. Door een Alfa-kennis ontworpen en er een aantal op maat laten maken. Ligt al enkele maanden klaar, moet echter allen nog de botjes bestellen om hem te bevestigen.
6.) nieuwe setje Eibachs heb ik ook al klaar. Had ze pas geleden willen monteren, maar toen ik de oude veren er onderuit had bleken die korter te zijn dan de Eibachs.... :s Even napluizen dat ik mijn auto dus niet ga verhogen met die nieuwe veren.

En voor wie nog niet meegekregen had om welke auto het gaat.
Deze dus:
Om maar even te beginnen met de Alfetta (de Giulia vul ik later deze week aan)
Ik heb een lijstje gemaakt met dingen die ik nog moet doen, of die op mijn wensen lijstje staan.
1.) motor loopt niet lekker. In het begin was alleen de koude start een beetje problematisch, maar daarna geen problemen meer. Vorige week de auto naar mijn garage gebracht, daar hadden ze iemand in dienst die zelf aan oldtimers sleutelt, en hij kon mijn carbs wel even afstellen. Echter kreeg ik de auto terug met de mededeling het toch maar even bij een specialist te laten doen. En ook loopt de auto sindsdien een stuk slechter dan ervoor!

Echt aan het bokken bij constante snelheid, en koud starten is nu nóg lastiger.
Nieuw luchtfilter is al besteld en binnenkort even langs bij de specialist hier (LTC Racing)
2.) auto trekt een beetje naar links. En het lijkt er op dat de auto linksvoor 1 tandje lager staat (torsiestaven hè) dan rechts. Laat ik ook maar even door de specialist doen. Ben nog niet zo heel erg begaan met die transaxle-techniek, dus laat ik het maar aan de specialist over.

3.) sinds gisteravond trilt mijn uitlaat, gewoon een schroef die losgeschoten is denk ik. Echter heb ik al een goede oplossing thuisliggen. Een home-brew brulpijp zonder demper met dubbel eindstuk (zoals de Ansa's vroeger hadden)

4.) setje nieuwe Ronals komt er ook onder. Echter ga ik het hart zwart spuiten en de velgrand laten polijsten.
Velgen liggen nu nog ergens in Brabant bij een Giulia-kameraad, dus moet ze nog even ophalen.
(Wel praktisch zo'n Spider hè)



5.) Dikkere stabilisatorstang van 32mm. 70% stijver en 40% lichter dan normaal. Door een Alfa-kennis ontworpen en er een aantal op maat laten maken. Ligt al enkele maanden klaar, moet echter allen nog de botjes bestellen om hem te bevestigen.
6.) nieuwe setje Eibachs heb ik ook al klaar. Had ze pas geleden willen monteren, maar toen ik de oude veren er onderuit had bleken die korter te zijn dan de Eibachs.... :s Even napluizen dat ik mijn auto dus niet ga verhogen met die nieuwe veren.

En voor wie nog niet meegekregen had om welke auto het gaat.
Deze dus:

Comment