Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veloce's Alfa-projecten (GTV 3.0 24v, Giulia Super en Vespa)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Veloce's Alfa-projecten (GTV 3.0 24v, Giulia Super en Vespa)

    Tsja, zal toch ook maar even een topicje openen. Niet dat het complete restauratieverslagen gaan worden. Zal meer het perfectioneren van de auto worden.

    Om maar even te beginnen met de Alfetta (de Giulia vul ik later deze week aan)

    Ik heb een lijstje gemaakt met dingen die ik nog moet doen, of die op mijn wensen lijstje staan.

    1.) motor loopt niet lekker. In het begin was alleen de koude start een beetje problematisch, maar daarna geen problemen meer. Vorige week de auto naar mijn garage gebracht, daar hadden ze iemand in dienst die zelf aan oldtimers sleutelt, en hij kon mijn carbs wel even afstellen. Echter kreeg ik de auto terug met de mededeling het toch maar even bij een specialist te laten doen. En ook loopt de auto sindsdien een stuk slechter dan ervoor!
    Echt aan het bokken bij constante snelheid, en koud starten is nu ng lastiger.
    Nieuw luchtfilter is al besteld en binnenkort even langs bij de specialist hier (LTC Racing)

    2.) auto trekt een beetje naar links. En het lijkt er op dat de auto linksvoor 1 tandje lager staat (torsiestaven h) dan rechts. Laat ik ook maar even door de specialist doen. Ben nog niet zo heel erg begaan met die transaxle-techniek, dus laat ik het maar aan de specialist over.

    3.) sinds gisteravond trilt mijn uitlaat, gewoon een schroef die losgeschoten is denk ik. Echter heb ik al een goede oplossing thuisliggen. Een home-brew brulpijp zonder demper met dubbel eindstuk (zoals de Ansa's vroeger hadden)


    4.) setje nieuwe Ronals komt er ook onder. Echter ga ik het hart zwart spuiten en de velgrand laten polijsten.
    Velgen liggen nu nog ergens in Brabant bij een Giulia-kameraad, dus moet ze nog even ophalen.
    (Wel praktisch zo'n Spider h)







    5.) Dikkere stabilisatorstang van 32mm. 70% stijver en 40% lichter dan normaal. Door een Alfa-kennis ontworpen en er een aantal op maat laten maken. Ligt al enkele maanden klaar, moet echter allen nog de botjes bestellen om hem te bevestigen.

    6.) nieuwe setje Eibachs heb ik ook al klaar. Had ze pas geleden willen monteren, maar toen ik de oude veren er onderuit had bleken die korter te zijn dan de Eibachs.... :s Even napluizen dat ik mijn auto dus niet ga verhogen met die nieuwe veren.




    En voor wie nog niet meegekregen had om welke auto het gaat.
    Deze dus:
    Last edited by Veloce; 20-09-10, 19:12.
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

  • #2
    Nette Alfetta Rik, gaaf!

    Voor wat die veren betreft: met de belasting van de auto erop kunnen ze (alsnog) best lager zijn dan jouw huidige veren. Het is mogelijk dat het eerste stuk 'zachter' is. Gewoon proberen zou ik zeggen, de veren aan de achterkant van een 116-serie zijn immers zo omgewisseld.
    Oliestoken voor het goede doel

    Comment


    • #3
      Ja, ik ga het denk ik gewoon eens proberen. Iets hoger leggen zou ook geen kwaad kunnen, want ik toucheer nu ook al vaak genoeg drempels met mijn middendemper...

      Vandaag is trouwens mijn achterdemper gesneuveld. Gisteravond begon die opeens te trillen, dus vandaag de auto eens op de bokken gezet en gevoeld....was hij gewoon afgebroken bij de knalpot! (hing alleen nog vast aan 1 beugeltje)
      Zodoende dus de pot er maar afgehaald en zonder achterdemper gereden, maar wt een geluid maakt zo'n apparaat dan! Geweldig gewoon!
      Morgenavond ga ik even naar iemand toe die me een beugeltje op de nieuwe uitlaat last zodat ik 'm ook kan ophangen. Er zat nu maar 1 bevestigingspunt op en ben bang dat ie me tegen de carosserie gaat slaan.
      Giulia 1600 Super '65
      Abarth 595 Competizione '15

      Comment


      • #4
        Goed...na een dag rond te hebben gereden zonder demper vond ik het wel welletjes. Echt een megastoer geluid, maar een rit langer dan 20min was niet echt lekker voor m'n oren. Daarnaast staat de Alfetta altijd bij m"n ouders voor de deur (ik woon in 't centrum en parkeren is onmogelijk), en zij wonen naast het politiebureau, haha. Dus de kans dat ik werd aangehouden was toch wel redelijk groot.
        En gewoon lekker ouderwets op straat, vind ik toch wel het lekkerste knutselen.




        Vandaag dus even werk gemaakt van de uitlaat. Probleem was dat de einddemper niet paste op de middendemper. Dit was al te zien omdat de aansluiting van de einddemper al een stuk opgerekt was. Na wat proberen om hem eroverheen te krijgen uiteindelijk besloten om er een pijp overheen te lassen die etsie-pietsie groter was.
        Dan de aansluiting van het nieuw stukje pijp weer aan de middendemper vast te zetten met een klem.

        Op de koffer van een Mustang Cobra II (wel een donor-exemplaar)




        Verder nog aan de achterkan van de pijp een gemproviseerd (verstelbare) beugel gemaakt om de uitlaat daar ook aan op te hangen. Anders zou de uitlaat me constant tussen de tank, reservewielbak en carosserie liggen klapperen.




        Resultaat is niet slecht. Uitlaatje hangt nog niet geheel recht en moet hem bij de aansluiting niet een keertje goed afsluiten met uitlaatpasta. 't Werd echter al donker, dus dan komt nog wel een keertje.

        (betere foto's komen ook nog wel)




        Giulia 1600 Super '65
        Abarth 595 Competizione '15

        Comment


        • #5
          Je kruipt er toch niet onder met enkel dat krikje, hoop ik??

          Comment


          • #6
            Neenee, daarna wel steunen eronder gezet....
            Giulia 1600 Super '65
            Abarth 595 Competizione '15

            Comment


            • #7
              Heb trouwens een filmpje met geluid van mijn nieuwe home-brew uitlaat. Vooral geluid bij stationair is echt kicken!

              klik hiero:
              http://www.youtube.com/watch?v=_mtoTviAqfY
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

              Comment


              • #8
                Nou, weer even een update, en meteen een lekkere.
                Ik zou de Giulia nog even voorstellen in dit topic. Was ik een beetje vergeten, maar nu MOET ik wel....

                De Giulia is een '65-er 1600 Super in de kleur Verde Muschio. Aantal jaren geleden rechtstreeks uit Perugia gemporteerd naar NL, en ik ben de 2e eigenaar in dit land.
                De staat van de auto is te beschrijven als perfect met patina.
                Dat wil zeggen:
                - carosserie nog nit aan gelast of geplamuurd, 100% origineel
                - lak is ooit op een paar plekken bijgepunt. Verder wat doffe plekjes en sporen van steenslag
                - interieur is als nieuw, alsof er noit iemand achterin gezeten heeft
                - techniek is perfect....op 1 ding na.

                Taxatierapport was lovend over de staat van de carosserie en ook over de staat van de motorruimte.

                Verder is dit natuurlijk niet een 13-in-een-dozijn Super. Deze is een overgangsmodel tussen de voorserie (750 stuks gemaakt) en de "echte" 1e serie Super ('65-'66). Dus n van de oudste nog rijdende Supers. Verschil zit heb in de details, zoals ets andere klokken, andere kleur richtingaanwijzer-indicator (wat een woord), geen carterontluchting op luchtfilerbak en nog wat kleine dingen. Motor is grotendeels gelijk aan de Giulia (Giulietta) 101-serie Sprint en Spider. Versnellingsbak en uitlaatsysteem komen ook van dit model. En in tegenstelling tot wat velen denken is bijna niks uitwisselbaar met latere type Giulia's (vanaf ongeveer '69), ieder onderdeel is nt wat anders dus ook bijna onvindbaar.

                Echter nu komt het:
                Toen ik de auto aanschafte (kleine 2 maanden geleden) tikte de auto al bij de proefrit. Kleppen nog laten stellen bij van Neerijnen (die hadden de auto altijd in onderhoud gehad in NL), maar tikken werd niet veel minder.
                Tijdens een rit naar Spa merkte ik trouwens dat de motor het moeilijk bergop had (met 3 personen aan boord).
                Zodoende de auto deze week naar LTC Racing gebracht. Niet goedkoop, wel ziekelijk perfectionistisch (zoals ik ook ben helaas)
                Kreeg bleek dat de kop op een bepalde cheap-ass manier is gereviseerd geworden. Dus klepsteeltjes maximaal ingekort, en ook nog eens heel erg slecht. Verder waren de klepzittingen maximaal uitgefreesd, waardoor de verbrandingskamer niet meer de optimale vorm had! Vreemde is echter dat mij hier bij Van Neerijnen nooit iets over verteld is....:S Ook was de distribitieketting aan vervanging toe, ook nooit iets van gezegd. (2 maanden geleden dus!) Onderblok was wel nog perfect, evenals de nokkenassen (zeldzaam!)
                Maar ik koop een auto meestal op de staat van carosserie, en de staat van techniek is wat minder belangrijk.

                Maarja, als ik iets doe dan laat ik het meteen goed doen. Dus dan maar de cylinderkop volledig laten reviseren. Niet goedkoop, maar dan is het wel meteen perfect gedaan en kan ik hl wat jaren er tegenaan. Gelukkig is de auto wel in goede handen daar, want ik ken al heel wat mensen met een blok van daar. (hij bouwt zelfs 2.1's die niet kapot gaan en waar de koppakking van heel blijft!)


                Nog even wat foto's






                (origineel tijdsklokje zit er nu al weer in)
                Giulia 1600 Super '65
                Abarth 595 Competizione '15

                Comment


                • #9
                  Oei, jammer man!
                  Wat kost die kop-revisie ongeveer?

                  Toen ik op zoek was naar een Giulia (en voor ik mijn bijna perfecte witte 1300Ti had gekocht), heb ik nog een hele vroege bekeken en proef gereden.
                  Zat helaas wat teveel werk aan (zeker voor die prijs), want kleur etc en het feit dat het zo'n vroege was sprak me wel erg aan.
                  Er zijn idd wel aardig wat verschillen met de latere Giulia's. Die lintteller en piepklein toerentellertje vallen het meeste op natuurlijk.

                  Hier 3 foto's van die auto.
                  Attached Files

                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)



                  Comment


                  • #10
                    Qua koprevisie moet ik op minimaal 1200,- rekenen. LTC is niet de goedkoopste, maar wel een van de beste. En krijg voor mn geld wel kwaliteit terug, das me ook wat waard.

                    Oude Giulia's zijn zeker gaaf. Que uiterlijk vind ik een 1600Ti echt de mooiste die er is, maar ben niet zo kapot van het interieur en de enkele carb. Daarom ook specifiek op zoek gegaan naar een eerste serie Super, want is mooier van binnen en een stuk sneller. Zo'n eerste serie 1300 (als op jouw foto) is ook een superleuk ding qua uiterlijk, alleen wederom jammer van die lintteller. Heb er al eens mee gereden met zo'n linttding, aparte gewaarwording. En die kleur...geweldig gewoon! Was eerst ook bezig met een oude Super in die kleur, vind ik samen met wit en vuilniszakkengrijs eigenlijk de mooiste kleur voor een oud type Giulia.
                    Giulia 1600 Super '65
                    Abarth 595 Competizione '15

                    Comment


                    • #11
                      veloce. mooie giulia. prachtige bolide. Toen ik de foto's zag dacht ik direct " dit is in mestreech" nu zie ik dat je mestreech woont. Waar zijn deze foto's gemaakt in mestreech?
                      Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                      Comment


                      • #12
                        Gave Alfa's Veloce!
                        Jaloers ben ik niet natuurlijk ;-)

                        Die Alfetta is ook bijzonder leuk zoals hij erbij staat. Heerlijke auto's.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                          veloce. mooie giulia. prachtige bolide. Toen ik de foto's zag dacht ik direct " dit is in mestreech" nu zie ik dat je mestreech woont. Waar zijn deze foto's gemaakt in mestreech?
                          Foto's zijn gemaakt op de Notgerusweg, daar wonen mijn ouders (en ik ook tot een paar maanden geleden). Dat is valk bij het grote Politiebureau. Echter woon ik nu in het centrum bij de oude brug, en voor mijn deur parkeren kost me 2,40 per uur met 1000 passerende mensen (en heel veel junks en drugsrunners ;-)) per uur.



                          Lennart,
                          Met jouw collectie mag je natuurlijk ook niet klagen. Heb nog een hoop wat ik nog wil aanschaffen. De Giulia zal voor mijn gevoel voor altijd blijven. Maar ik wil er graag nog een snelle Brievenbus naast hebben. Maar een Giulietta Sprint/Spider/SS of Montreal lijkt me ook kicken. Echter zit ik dus wel met de ruimte. Heb (nog) niet echt ruimte voor een extra auto, maar wel voor een leuke motorfiets. Heb me eigenlijk een beetje ten doel gesteld dat ik voor m'n 25e eigenlijk wel een Ducati of Guzzi in de stalling wil hebben staan. (daar heb ik wl plek voor!) Maar de vraag is of dat reel is...heb nog 1 jaar en 3 weken om te te realiseren.
                          Giulia 1600 Super '65
                          Abarth 595 Competizione '15

                          Comment


                          • #14
                            Vandaag eindelijk mijn Eibachs eronder gezet. Ligt in ieder geval alweer een stukje strakker op de weg i.c.m. de gele Koni's.


                            Veren moeten zich nog een beetje zetten maar auto staat wel mooi zo. Niet te laag, omdat ik vaak mijn drumstel moet vervoeren.

                            Verder ook nog maar even (met het oog op het naderende SS) even mijn nieuwe Ronals erop gelegd. Helaas nog niet zwart, want die spuiters werken alleen als ik ook werk! En als ik klaar ben zijn zij al lang weer naar huis!


                            Dan nog even over het "scheef-hang" probleem. Als de auto op de bokkenstaat en ik wielen er af haal lijkt de ophanging recht te staan. Ook nog gezocht naar merktekentjes (zowel voor als achterkant v.d. staaf), maar ik (en Jeroen) konden niks vinden.
                            Ook lijkt de auto soms wat meer door te handen dan een andere keer.
                            Verdere kenmerken:
                            - Vanaf 110km/u trilt het stuur
                            - als ik ng harder rijd, trilt hij niet erger (tot 190km/u getest)
                            - auto trekt bij rechtdoor gaan beetje naar links
                            - bij remmen trekt de auto meer naar links
                            - remmen zijn wel goed (alles na laten lopen)
                            - auto staat rechtsachter wat hoger, en linksvoor wat lager
                            - schokbrekers lijken ook goed

                            wellicht dus toch het probleem in de torsieveren zit.???

                            Hier is het bijv behoorlijk. Ook als ik in de auto zit hangt bij erg over zeggen mensen tegen me.


                            Hier lijkt het wat minder (1 dag later)



                            Ik heb me echter een set GTV6-torsies geregeld. Krijg deze wel pas op het SS.
                            Verder mischien binnenkort een andere update hiero i.v.m. "change of plans".
                            (maar de auto blijft! )
                            Giulia 1600 Super '65
                            Abarth 595 Competizione '15

                            Comment


                            • #15
                              Scheefhangen komt waarschijnlijk doordat er ooit 'geklooid' is met de torsieveren. Dat is niet altijd even eenvoudig om dat weer goed te krijgen, maar er zijn specialisten die daar de kennis voor hebben.

                              Ik weet dat 105's standaard links en rechts verschillende veerschotels hebben. De auto staat aan de bestuurders kant iets hoger daardoor en als je erin gaat zitten is de auto precies 'waterpas'.

                              Comment


                              • #16
                                Jeps, de torsies lijken me ook het probleem.
                                De auto is door de vorige eigenaar verlaagd, en toen door de handelaar weer verhoogd en weer verlaagd. Daar is het dus fout gegaan. Handelaar zit echter 300+ km hiervandaan.

                                Maar het ziet er naar uit dat mijn plannen met deze auto gaan veranderen. Iets met TB/V6 ofzo, ben ik nog niet geheel over uit. Dikke stabi en GTV6-torsies zijn al aangeschaft. 5-gaats-spul igt ook nog ergens. Dus nu nog even cardan en motor regelen, en wat klein grut.
                                Wordt dat een project voor de langere baan, en koop me zeer waarschijnlijk binnenkort iets anders oud Italiaans en RWD met veel power voor dagelijks.
                                Giulia 1600 Super '65
                                Abarth 595 Competizione '15

                                Comment


                                • #17
                                  Ik heb me trouwens vandaag weer eens een auto gekocht, echter niet zomaar eentje. Een Alfa 75 Turbo....
                                  De 75 is nu gewoon rijdbaar maar heeft geen APK, dus mischien toch even een stukje scheuren op een industrieterrein.
                                  Echter gaat dit apparaat voor onderdelendonor dienen. Onderstel komt onder de Alfetta te liggen. Dus voorwielophanging met Brembo's, dikkere cardan-as, achteras met sper-diff en lekker korte versnellingsbak.

                                  Motor die in de Alfetta komt ben ik nog over uit. Wil denk ik wel een Turbomotor, dus 1.8 TB uit 75, 2.0 V6 TB uit GTV/164 of een 3.0 V6 24v met zelf gefabriceerde compressort. Maar dat is een zorg voor later.


                                  Giulia 1600 Super '65
                                  Abarth 595 Competizione '15

                                  Comment


                                  • #18
                                    Foto doet het niet?
                                    Ik ben wel benieuwd!

                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)



                                    Comment


                                    • #19
                                      Leuk project! Ik zou echter gewoon dat 75 turbo blok in die Alfetta leggen. Sterker nog, ik zou de 75 turbo helemaal netjes en origineel maken (als dat nog mogelijk is natuurlijk). Mooie originele 75 turbo's gaan in de nabije toekomst in waarde stijgen, een verbouwde Alfetta niet...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Heb de Turbo samen met iemand anders gekocht. Ik krijg het onderstel, hij krijgt de motor. (dan heb ik meteen een achteras met sper en een korte versnellingsbak i.c.m. dikkere cardan en geventileerde Brembos)
                                        Auto is ziet er echter van buiten goed uit maar is niet echt meer te redden tenzij je er cht veel geld in pompt. Dorpel gaar, bumpers zitten met popnagels vast(!), geen APK meer sinds enkele jaren. Wel recent al koppeling vervangen.

                                        Motor ben ik nog niet echt uit. Mijn sleutelkameraad is nu bezig met een Alfetta GTV met 1.8 Turbo, ook leuk! Maar we willendus eens een trapje hoger gaan.
                                        Last edited by Veloce; 28-08-08, 11:28.
                                        Giulia 1600 Super '65
                                        Abarth 595 Competizione '15

                                        Comment


                                        • #21
                                          En nog de beloofde foto
                                          Giulia 1600 Super '65
                                          Abarth 595 Competizione '15

                                          Comment


                                          • #22
                                            Leuke foto en hij ziet er best gaaf uit hoor!

                                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)



                                            Comment


                                            • #23
                                              koel! wielen zijn niet origineel toch?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nee, zijn wielen van een 75 TS Numerata (zo'n limited edition-apparaat met Recaro-interieur) in 14".
                                                155 Q4 heeft ze in 15"
                                                164 Q4 heeft ze in 16".
                                                Giulia 1600 Super '65
                                                Abarth 595 Competizione '15

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Door problemen met de auto die de aanhanger moest trekken (LaRo Disco) gisteren de Turbo gaan ophalen.

                                                  Eerste indruk is erg goed!
                                                  Apparaat ziet er nog goed uit, maar is wel cht rot!
                                                  Achter de spatbordverbreders is gewoon alles weg! Blanke lak is grotendeels weg, auto is gewoon mat rood. Verder os 1 dorpel ook bijna weg, zit dus ook geen APK op. Voorbumper zit vast met popnagels!*-)
                                                  Auto staat al 8 jaar stil.

                                                  Maar wel:
                                                  - Turbo-interieur nog zr goed! (zeldzaam!)
                                                  - bruingetinte ramen (zeldzaam!)
                                                  - platte lijsten (geen spoilertje) met oranje achterlichten! (ook zeldzaam!)
                                                  - motor draait nog zr goed! Turbo draait mooi mee, Turbo-spruitstuk is niet gescheurd (wat vaak gebeurd) Alleen voordemper is lek.
                                                  - nieuwe rode koni's
                                                  - nieuwe homokineten achter
                                                  - nieuwe koppeling (= duuuuur voor V6/Turbo!)

                                                  Stukje mee gereden en doet het nog best aardig voor een auto die 8 jaar heeft stilgetaan!
                                                  Auto is omgebouwd naar type 2-uiterlijk. Maar heeft wel platte achterlijsten en oranje achterlichten!


                                                  Blok ziet er niet uit! Maar draait wel degelijk goed rond, ongelofelijk!


                                                  Zelfde stuur dat ik in mijn 75 TS had. Komt uit GTV6/90QO. Verder zijn de type-1 tellers opvallend.


                                                  Zeldzaam Turbo-Europa-interieur. Alleen geleverd op type 1 Turbo.



                                                  Ziet er dus naar uit dat ik een goede deal heb gemaakt!

                                                  Verder ben ik vandaag naar een leuke pekelracer gaan kijken. Uiteraard een Italiaan! Maar! Het zal mijn eerste voorwielaandrijver worden!:O 8-) Volgende week merken jullie wel wat het geworden is....maar het is in ieder geval wel een leuk ding. Iets met een V6 ofzo...
                                                  Giulia 1600 Super '65
                                                  Abarth 595 Competizione '15

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Goh, mogen we gokken?

                                                    155 V6?

                                                    Of als je echt smaak hebt, een 166?
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ik wilde een V6 voor dagelijks rijden, maar ook iets waarbij het me niet boeide als er een kras op zou komen. Gewoon geen geneuzel.
                                                      Moest aan 4 voorwaarden voldoen

                                                      Ruim: ben drummer en heb de ruimte nodig
                                                      Snel: 't moet wel een beetje leuk blijven h! ;0
                                                      Niet de mooi/bijzonder: woon in het centrum dicht bij het station en durf de alfetta echt niet 's nachts voor de deur te zetten. En bij een krasje meer of minder zou ik me niet zo schuldig moeten voelen als bij de Alfetta/Giulia
                                                      Cheap: ja, duh! Maximaal € 1500,- tot 2000,- en niet te duur in verzekering

                                                      Omdat ik dus een V6 wilde stond natuurlijk een 75 V6 bovenaan, maar die heeft de tank op een dergelijke manier zitten dat de kofferruimte ongeveer 50% kleiner is als bij een 75 met 4-pitter. Alfetta GTV was ook een optie, maar ook deze is te krap.
                                                      156 en GTV zijn te krap als sedan en 166 te duur in aanachaf/verzekering/onderhoud. Alhoewel ik dit wel de ultieme reisauto vind!
                                                      Dus was het kiezen tussen een 155 2.5 of 164 3.0. Van de 164's wilde ik dan wel een Super met meegespoten bumpers. Maar ze zijn helaas lastig te vinden in een redelijke staat met V6. En als ik ze vond waren ze te duur.
                                                      Toen kwam ik deze 155 op het spoor waarvan ik via een kennis de hele geschiendenis kon achterhalen. (hij had de auto mede opgebouwd)


                                                      Dus dit is het geworden:
                                                      155 2.5 V6 12v uit '92. Begonnen als Smalbody, nu een Widebody
                                                      Toch wat leuke gadgets:
                                                      - Savali-chip (180pk)
                                                      - dikke voorstabi
                                                      - koni geel
                                                      - 18" lichtmetaal met platte semislicks
                                                      - Beige interieur uit een Lancia Dedra (dus ook meteen een neerklapbaar achterbank!)
                                                      - Boordcomputer en automatische airco
                                                      - en net verse APK ook nog!

                                                      Zitten een paar kleine krasjes op, maar niet echt overdreven. Velgen vind ik iets te groot, gooi er denk ik dan maar 17" onder.
                                                      Anyway, leuke pekelracer dus!
                                                      Ben benieuywd hoe het me gaat bevallen, heb tot nu toe alleen maar achterwielaandrijvers gereden die ook nog niet eens ESP/ABS/TCS hadden.








                                                      iets oudere foto zonder meegespoten bumpers nog.






                                                      Last edited by Veloce; 08-09-08, 21:51.
                                                      Giulia 1600 Super '65
                                                      Abarth 595 Competizione '15

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Gefeliciteerd! Best mooi ding idd.
                                                        Wielen zijn nu 18"?

                                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)



                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          155 V6 is een fijne auto en hij ziet er nog best goed uit.
                                                          En voor niet al teveel geld denk ik.

                                                          Veel plezier ermee!

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Idd, veel plezier ermee! En altijd leuk, weer een Alfa V6 erbij op het forum
                                                            Auto's: veel...

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Senk Joe!
                                                              Wielen zijn inderdaad 18" nu met superplatte semislicks. Vind ze eigenlijk iets te groot. Mischien dat ik er iets van 17" Azevs op gooi, alleen geen idee of dat mooi staat op een 155.
                                                              Duur was hij zeker niet, even duur als de sloop-75 TB....
                                                              Eigenlijks schandalig hoe goedkoop die Alfa's zijn tegenwoordig. 33's zijn ook zo spotgoedkoop en voor enkele Fiats en Lancia's geldt hetzelfde. Triest eigenlijk.
                                                              Giulia 1600 Super '65
                                                              Abarth 595 Competizione '15

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Leuke auto, maar idd, die velgen zijn te groot.

                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                                                Eigenlijks schandalig hoe goedkoop die Alfa's zijn tegenwoordig. 33's zijn ook zo spotgoedkoop en voor enkele Fiats en Lancia's geldt hetzelfde. Triest eigenlijk.
                                                                Doe er Uw voordeel mee...

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X