Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn Honda S2000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn Honda S2000

Zo, hier dan eindelijk het draadje van m'n nieuwste aanwinst (de meesten hebben mijn zoektocht hier al wel gezien denk ik: http://www.gummen.org/forum/showthre...67-Honda-S2000 )

Het is een S2000 uit het jaar 2000, met ongeveer 85.000km op de teller. Van de 2e eigenaar en met een hardtop in kleur erbij. Auto heeft nooit nieuwe lak gehad (in tegenstelling tot een hoop anderen die te koop staan), dus heeft wel wat lichte steenslag op de bumper en hier en daar een heel klein krasje. Maar met een goede poets/polijst beurt moet hij er weer top uit zien (doet ie nou ook hoor, maar ben gewoon kritisch :-) ). Interieur is ook in nette staat en mechanisch voelt alles erg strak aan.

Hij is alleen wel een beetje spoorgevoelig op moment, zouden de bandjes kunnen zijn maar wellicht moet de uitlijning eens opnieuw gedaan worden. Hij stuurt in ieder geval erg goed! Heb net eindelijk met het dak eraf gestuurd en dan is het echt genieten! Zeker wanneer je zo af en toe lekker naar de 9k toeren kan doortrekken :-) Heb de auto inmiddels ook al 2x een beetje dwars gehad, vanuit de eerste versnelling is dat nog wel een keer te doen. Vanuit de 2 heb je eigenlijk al teveel grip (en gaat me dan als RWD noob ook al snel te hard om daar mee te spelen). Ik wacht wel op een dagje nat weer dus :-)

Maar goed, hier alvast een paar foto's dan.
    Attached Files

Ja, gevolgd! :-) Mooi ding hoor!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

`Leuk man. Gefeliciteerd!

Comment

Mooi Jurgen!
        Oliestoken voor het goede doel

Comment

De foto's doen 'em niet helemaal eer aan, in het echt is zo'n ding echt veel mooier :-)

Ik heb vandaag weer zo'n 150km gereden, natuurlijk open, en begin het apparaat steeds meer te waarderen. Nou snap ik ook weer waarom ik al een jaar of 5 elke lente fanatiek naar cabrio's zit te kijken, dit is echt zoooo lekker met het zonnetje op je kop. Dan zien al die dichte auto's er ongelooflijk saai uit. En vanuit de s2000 lijken bijna alle auto's MPV's, toch wel leuk zo laag aan de grond zitten :-)

Maar de combinatie van open rijden met dit motorgeluid, de super versnellingsbak en het erg leuke stuurgedrag is gewoon fantastisch. Ja dit is veel leuker om in te rijden dan de Coupe Fiat en ja ook veel leuker dan een 147 GTA. Hoewel dat niet opgaat als je relaxt een lange afstand wil afleggen op hoge snelheid of niet van cabriorijden en hoogtoerige motoren houdt :-)

Nou maar duimen dat de Honda z'n reputatie waarmaakt en inderdaad zo betrouwbaar is...

Comment

Briljante auto.
            Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
              Nou maar duimen dat de Honda z'n reputatie waarmaakt en inderdaad zo betrouwbaar is...
              Ach, zolang je maar regelmatig de olie blijft "pijlen", zal dat vast wel loslopen.
              Auto's: veel...

Comment

Ja, mooi ding, een beetje een MX5 voor grownups :-)
                Redelijk tijdloos ontwerp ook zo'n S2000.

Comment

Ik ben jaloers Jurgen. Ontzettend gaaf apparaat. Wat mij betreft the one to have.
                  Veel plezier ermee.

Vandaag met mdv over gehad dat het toch wel erg gaaf zou zijn als wij ook is zo'n cabriotje zouden hebben. En dan staat de S2000 bij mij op nummer 1. Helaas zal ik er naar alle waarschijnlijkheid niet in passen, maar ik ga het zeker proberen.
                  Wordt dus nog vervolgd.

Comment

Mooie wagen, gefeliciteerd met deze aanwinst.
                    2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

Comment

It's a beaut! Tot op Zandvoort.
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Gefeliciteerd!

<bedenkt een opmerking over het rode-kippe-k*tte-leer, maar slikt die weer in>
                        ;-)

Comment

Feli!
                          En ik snap ook niet waarom veel mensen zo'n afkeur hebben voor cabrio's.

Comment

Mooi ding, veel plezier ermee. Goeie timing ook om net nu een cabrio voor de deur te hebben staan.

@Ruud: Rood (k.k.-)leer is juist gaaf man. Zeker bij een grijze.

Comment

Inderdaad, roodleder past gewoon bij deze auto in het grijs. Veel plezier ermee.
                              Hoor hem op Zandvoort wel voorbij komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                                (...)
                                Hoor hem op Zandvoort wel voorbij komen.
                                Jurgen, hang deze eronder, dan weet je zéker dat iedereen je hoort

Comment

Gaaf ding Jurgen, gefeliciteerd!

We horen na verloop van tijd wel hoeveel je een Italiaans karakter en sound mist...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                                    @Ruud: Rood (k.k.-)leer is juist gaaf man. Zeker bij een grijze.
                                    Prima, was ook for old time's sake, die opmerking...

Comment

Klassieker in de dop!
                                      M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                      Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                      Rally organisatie: Rally-Events
                                      Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Nogmaals, ontzettend gaaf. En fijn he, zo'n cabrio. Open rijden ook kan veel meer dan dat je denkt. Die foto's zijn wel ruk trouwens, maak snel eens wat betere ;-)
                                        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Bedankt voor alle positieve reacties :-)

De huidige foto's zijn inderdaad een beetje brak, zal binnenkort eens een paar nieuwe maken. De ellende is dat een of andere japanner bedacht heeft om een knopje voor de koplamsproeiers op de middentunnel te plaatsen, daar kom ik dus regelmatig met m'n arm tegenaan. Is vooral erg fijn als je net de auto gewassen hebt. En het zijn behoorlijk fanatieke sproeiers, want met dak open kan je er nog nat van worden ook :-)

Kleur van interieur ben ik juist erg blij mee, het rood komt in het echt veel beter over dan op m'n brakke foto. En combineert ook erg goed met zo'n relatief saaie grijze grijze buitenkleur (zeker met dak open erg mooi).

Ik ben groot voorstander van het origineel houden van auto's (de coupe was uiterlijk ook vrijwel standaard), maar zijn toch wel een paar kleine aanpassingen die ik wil doorvoeren. Ik heb de volgende inmiddels al besteld:
                                          - Leer rond de middentunnel, meer zoals bij de modellen na 2002 (is nu dus tapijt), dan wordt het dus zo: http://carphotos.cardomain.com/ride_...0003_large.jpg
                                          - Iets hoger windschotje tussen de rolbeugels en plexiglas plaatjes in de rolbeugels. Als het goed is kan je op die manier wat beter op hogere snelheden open rijden.

Verder wil ik nog het latere type radio klepje hebben. Is nu een saai zwart ding, bij de latere types een mooi zilver kleppie met een S2000 logo erop (http://i3.tinypic.com/30segw8.jpg)

En dan uiteindelijk een setje originele 17" velgen van de latere types. Bij voorkeur van het 2004-2005 model of het laatste type. Is wel zoeken naar een speld in een hooiberg, maar ik heb de tijd :-) Dan kunnen de 16" velgen gebruikt worden voor winterbandjes (of circuit bandjes).

Dus geen andere uitlaatjes, verlagingen of andere bumpers/skirts o.i.d :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                            Gaaf ding Jurgen, gefeliciteerd!

We horen na verloop van tijd wel hoeveel je een Italiaans karakter en sound mist...
                                            Ik denk dat het nog wel meevalt hoor, hoewel ik Italiaanse hokken nog steeds wel helemaal geweldig vind. Maar ik besef me nu we hoe goed de Fiat op bepaalde punten was, zeker voor het geld! Is alleen veel meer een GT en heeft gewoon niet het rijplezier van de Honda. Maar had wel briljante stoelen, redelijk comfort, super fijne 5 cylinder en heel erg ruim voor het type auto. Ben benieuwd hoe ik er over een langere tijd over denk. Ik ga binnenkort ook nog weer eens een stukje sturen in m'n oude auto, dus is ook mooi vergelijken :-)

Comment

Wel grappig dat als zo'n auto hier in de aandacht staat, je ze ook meer gaat zien. Net in Zoetermeer bij het stoplicht valt mijn oog op een grijze S2000, die rechtsaf gaat.

Comment

Mijn S2000 is helaas nog van het oude type met het kunststof achterruitje en die ruitjes zijn eigenlijk al ruk als ze nieuw zijn, maar na ruim 10 jaar gebruik zie je er niet al te veel meer door.

Nou had ik al gelezen dat het met een beetje polijstwerk weer vrij goed te krijgen is, dus heb net eens even een busje Meguairs Plastx opgehaald. En na het nodige poetswerk aan de buitenkant kom je er al snel achter dat het vooral aan de binnenkant zit. Eigenlijk ook wel verklaarbaar, bij het opvouwen van de kap rust deze op een plastic afdekplaat. Daar komt in de loop der jaren het nodige stof en rommel op te liggen en onder het rijden wordt je ruitje in verloop van tijd mooi dof gepolijst.

Na een snelle behandeling zie je in ieder geval al heel erg snel resultaat, dit is met de nodige inspanning zeker weer erg mooi te krijgen. Je komt er alleen zo ongelooflijk kut bij zeg, na 10 minuten poetsen liep het zweet al van m''n voorhoofd in ieder geval :-) Binnenkort maar eens echt goed onder handen nemen!

Comment

Zo, de eerste 'upgrades' zijn al gemaakt. Als eerste mooie heldere knipperlichtjes aan de zijkant, combineert gewoon veel beter bij deze kleur :-) Verder ook een hoger windschotje en plaatjes in de hoofdsteun openingen van de stoelen. Nou maakt het niet echt veel meer uit of je nou 100 of 140 rijdt op de snelweg wat windoverlast betreft, prettige upgrade dus!

Verder kwam ik er achter dat de auto in z'n 2 de bocht omgooien terwijl je vol in vtec zit wel zorgt voor het nodige overstuur! Ik weet niet of het de uitlijning is of dat de vroege versies echt zo tail happy zijn, maar het woord onderstuur is 'em niet bekend.

Ik zal 'em morgen eens even fatsoenlijk wassen en een paar foto's schieten :-)

Comment

(...)
                                                    Ik zal 'em morgen eens even fatsoenlijk wassen en een paar foto's schieten :-)
                                                    Ah, juist Ook van de upgrades!

Comment

Verder kwam ik er achter dat de auto in z'n 2 de bocht omgooien terwijl je vol in vtec zit wel zorgt voor het nodige overstuur! Ik weet niet of het de uitlijning is of dat de vroege versies echt zo tail happy zijn, maar het woord onderstuur is 'em niet bekend.
                                                      Nah, das het std RWD gasvoet overstuur.... leuk he

Comment

Ja dat snap ik, maar het is momenteel wel erg makkelijk op te wekken! Op zich wel leuk hoor, maar heeft me al een paar keer verrast namelijk. Maar heb 'em nog uit de buurt van de lantaarnpalen weten te houden ;-).

Maar goed, even een paar nieuwe plaatjes:

Comment

Mooi bakkie Jurgen, vandaag kwam ik er 3 achter elkaar tegen op de A12 (Maarn richting Utrecht)
                                                          Zijn die dingen maar in 1 kleur geleverd, allemaal dezelfde kleur als de jouwe.
                                                          Of benne die dingen zo snel dat je denkt dat je omsingeld bent ;-)

Comment

Volgens mij was dit bij de vroege versies wel een erg populair kleurtje inderdaad, samen met zwart. Bij de latere types zie je wat meer variatie :-)

Comment

http://cgi.ebay.de/Orig-Honda-Motors...item4cf64cdce7

Zo maar een idee. (200 euro verzenden is wel best veel.)
                                                              http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Had ik al gezien inderdaad :-)

Maar velgen zijn blijkbaar allemaal wel beschadigd en de banden kunnen eigenlijk al vrijwel direct vervangen worden. Hou wel even in de gaten waar het naar toe gaat wat prijs betreft, misschien doe ik nog wel een bod. Ik heb nog wel een kennis net over de grens wonen, dus dan is verzenden maar 60 euro :-)

Comment

Working...
                                                                X