Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn Honda S2000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De remmen staat nog steeds op het 'verdacht' lijstje wat mij betreft, vooral omdat de remklauwen achter er wel om bekend staan dat ze kunnen blijven hangen. Volgens mij garage valt er echter niets aan te zien en lopen de wielen gewoon mooi vrij.

@Jeroen. Aandrijflijn kan eventueel wat in zitten ja, maar het kan ook zomaar een motor of baksteun zijn die wat minder aan het worden is natuurlijk. Binnenkort maar weer eens mee aan de slag, het is momenteel niet echt storend aanwezig en rij in deze tijd van het jaar toch erg weinig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
      Leuk filmpje! Dat hij praktisch altijd open rijdt, (altijd dus) had ik al eens tussen de regels door gelezen. Ben wel benieuwd hoe die S2000 het houdt qua roest in dat winterweer. Volgens mij heeft hij hem al heel lang.
      Mooi verstopt, deze link. Een paar weken voor dat interview draaide ik 300.000 km op de klok — inmiddels 7.000 meer. Nog geen mechanische problemen mee gehad, en roest vind ik ook niet, behalve aan het dak. Zelfs de koppeling nog niet vervangen, bijvoorbeeld.

Er zit wel een flinke deuk aan de zijkant, die je op de film kunt zien en die ik ook 's hier gepost heb. Zelfs daar geen roest, al begrijp ik daar niets van.

Een paar weken terug kwam hier op één dag 43 centimeter sneeuw. Ik moest naar m'n werk voor er geveegd was, en ik zat dan ook meteen vast. Door de lucht uit de banden te laten lopen wist ik toch nog vrij te komen, maar die week heb ik wel de front lip tamelijk beschadigd. Ik bedoel: ik ontzie m'n auto niet.

Heeft-ie ook niet nodig, blijkbaar.

Ik hoop de 500.000 km te halen, of liever nog 300,000 mijl. Een vriend van me had een Mustang met 325,000 mijl op de originele koppeling — dat wil ik graag ook.

Comment

• Cool man

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• I'm with Harry.
          ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Laurens de Jong Bekijk bericht
            Een paar weken voor dat interview draaide ik 300.000 km op de klok
            Vandaag passeerde ik 200.000 mijl, een, euh,echte mijlpaal. En 2938 dagen dakloos.

Comment

• Ik heb inmiddels een rammelende katalysator.
              Wordt steeds een beetje erger, eerst alleen als alles warm wordt nu al zodra ik weg rij.
              Honda garage advies was doorrijden tot er een lampje gaat branden, online vind ik nog iets over een valende O2 sensor als je te lang wacht.
              Ik zelf vindt het te snel voor een katalysator om de geest te geven na 103.000 km en 10 jaar. (Kat binnendeel wordt te klein en gaat rammelen)
              Dus ik heb mijn eigen (niet honda) garage opdracht gegeven om een vervanging te zoeken. Moet ik nog ergens op letten om de doorstroom van dit redelijk uit ontwikkelde 2 liter blokje niet te belemmeren?
              http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

• Plek van de OEM kat is vrij precies gekozen. Zonder een reflector op exact dezelfde plek (bijvoorbeeld door een katvervanger te monteren met dezelfde diameter als de uitlaat) kun je wat koppel in het middengebied verliezen. OEM om OEM vervanging zou prima moeten zijn.

Comment

• Oem gaat niet door omdat dan een KAT 1810 euro ex BTW, ex montage kost.
                  Er zit nu een race kat onder die op maat is gemaakt door iemand die Rally auto's prepareert.

Rekening krijg ik nog maar die schijnt in de 400 euro regio te zitten voor de kat zonder arbeid.

Auto is weer rammelloos. APK waardes worden met gemak gehaald en echt veel luider is alles niet.
                  Pas bij voluit gaan heb ik het idee dat er een beetje meer lawaai is.

Doorvoer schijnt beter te zijn, dus misschien zet ik hem binnenkort wel weer op de bank van Rica.
                  http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

• Zonder cat lopen ze beter. Heb er wel eens een gereden zonder cat en met enkele HKS uitlaat. Wat een sound ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Laurens de Jong Bekijk bericht
                      Vandaag passeerde ik 200.000 mijl, een, euh,echte mijlpaal. En 2938 dagen dakloos.
                      Dat honda's tegen stootje kunnen moet je wel weten inmiddels. Ooit gun ik me weer een Honda.

Comment

• Alweer bijna 2 jaar geleden dat ik dit draadje hebt bijgewerkt zie ik. En de Honda is inmiddels ook alweer ruim 6 jaar in bezit, dat gaat snel! Ik heb in tussentijd regelmatig twijfels gehad of dit wel de auto voor mij was, maar sinds ik de Mini ernaast heb voor de dagelijkse taken en de S2000 alleen nog voor de leuke kilometers wordt ingezet bevalt deze bijzonder goed.

Erg veel kilometers maak ik er de laatste tijd niet meer mee, maar elke km is nou tenminste wel feest De teller staat inmiddels net onder de 130.000, wat voor een inmiddels 17 jaar oude auto natuurlijk niet veel is. Ook bijzonder om te zien hoeveel deze auto's in waarde gestegen zijn de laatste jaren, het lijkt erop dat je onder de 20k euro geen net linksgestuurd exemplaar maar kan vinden in Nederland. Dat is meer dan wat ik er destijds voor betaald heb (hoewel je er pas wat aan hebt als de auto daadwerkelijk in de verkoop gaat).

Wat onderhoud betreft valt er niet zoveel te melden, is niet meer geweest dan de reguliere beurtjes. Ik heb wel recentelijk de remslangen laten vervangen door Goodridge stalen remslangen. Dat in combinatie met frisse remvloeistof geeft een lekker stevig rempedaal. En heb de diff olie weer eens laten vervangen, gevoelsmatig loopt het dan net iets mooier.

Untitled by jurgen slender, on Flickr

Comment

• Het blijft een mooie machine, Jurgen. Geen last van roest bij de wielkasten? Daar willen S2000's nog wel eens bruin uit slaan.

Comment

• Dat heb ik al gehad ja. Aan de binnenzijde van de wielkast komen 2 plaatwerkdelen bij elkaar en die zijn op elkaar gepuntlast. Hier overheen is een metalen strip met rubber coating gedrukt die het vuil buiten moet houden. Je kan wel nagaan dat na een jaar of 10 zo'n strip niet meer al het vuil buiten houdt en dus gaan zout, vuil en water er tussen zitten. Als ik die strip er gewoon jaren geleden vanaf had getrokken was er niets aan de hand geweest, maar ik had dus al wel lichte roestvorming daar. Dat is 2 jaar geleden aangepakt, roestige delen eruit geslepen en nieuw metaal ingelast. Vervolgens zijn hele wielkasten schoongemaakt en getectyleerd en als laatste dus een beetje spuitwerk. Kost wat, maar dan ben je er (hopelijk!) lange tijd vanaf. Voor de rest is de auto mooi hard, die staat ook altijd warm en goed geventileerd binnen.

Comment

• Hij is het dik waard.

Comment

• Absoluut. Hele gave auto's. Helaas in prijs gestegen idd en daardoor voor mij niet meer interessant.
                                Ik heb laatst nog in DE gezocht, maar daar zijn ze nooit verkocht ofzo? Staat erg weinig te koop daar.
                                Of had ik dat hier al eens gevraagd? :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Staan er volgens mij best wel wat te koop in DE toch? Maar in Duitsland zitten er altijd veel verbouwde exemplaren tussen en dat wil je vast niet Overigens snap ik ook niet veel van de vraagprijzen momenteel, zitten erg veel gelukzoekers tussen lijkt het. Het liefst had ik een 2004/2005 model gehad in dat mooie parelmoer geel. Na de facelift, maar nog zonder drive by wire gasklep (iets mindere gasrespons) en CDV. Volgens mij ben je daar zo 25-30k voor kwijt tegenwoordig en dan is rationeel gezien een mooie Boxster S toch wel wat meer auto.

Comment

• Het blijven mooie auto's om te zien en met een mooi geluid als ze lekker doorhalen.
                                    Een paar weken geleden reed ik nog een poos achter een S2K en van achteren zijn het lekker dikke auto's met die dubbele oetloatpiep.

Volgens de andere gummenbezitter Jan pas ik er met mijn frame niet in - een blik van buitenaf op CPZ bevestigde mij in dat vermoeden - maar het blijven bijzondere en begeerlijke auto's.

EDIT: ook CDV in de Honda? Dat is inderdaad een gruwel. Bij mijn Z4 is die er ook al uit. Ingreep van niks, maar scheelt enorm.
                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Alleen de modellen vanaf bouwjaar 2006 hebben een CDV, maar zijn inderdaad irritante dingen. Zeker in combinatie met de bak van de Honda, kan je supersnel schakelen en zit de koppeling je dwars

Zijn inderdaad wel echt krap van binnen, zelfs in een NA MX5 heb je meer ruimte om je heen en in een Z4 zeker.

Comment

• Mooie foto en prachtige wagen!
                                        Kreeg laatst ook de kans om eens in een S2000 te rijden. Als Honda liefhebber sla je zo`n aanbod niet af natuurlijk. Volledig standaard en slechts 38dkm ervaring.
                                        Vond de auto niet buitengewoon snel, maar het rijdt wel heel erg leuk. Misschien dat het standaard luchtfilter/uitlaat de motor beleving iets teveel dempen, maar een achterwiel aangedreven Honda met zo`n versnellingsbak is gewoon heerlijk.
                                        Toch even gekeken op autoscout.. Maar de prijzen gaan echt nergens meer over.

Comment

Working...
                                        X