Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn e46 320d touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Gijs, na 30 jaar sleutelen heb ik het lesje the hard way geleerd:

2004, VOCH rally van Achtmaal, auto liep perfect, toch een telefoontje uit de auto: "Kreng ontkoppelt soms wel, soms niet!"
    Oplossing: quick and dirty DOT4-flush van het koppelingscircuit. Probleem opgelost in 15min servicetijd.
    Was het enige deel van het DOT4 systeem dat we niet hadden geflusht tijdens de preparatie van de auto. Gewoon vergeten.
    Voor hetzelfde geld was de hoofdremcilinder kapot geweest en die hadden we toen niet reserve bij ons. Oh well.

Rally met goed resultaat uitgereden. All is well that ends well. ;-)

Comment

Ik had gemist dat je een nieuwe auto hebt maar gefeliciteerd met je aankoop. Het ziet eruit als een hele gave auto en dat onderhoud valt me heel erg mee. Bij moderne BMW's denk je al snel aan exotische kosten etc.

Over die 16"winterbanden; Vredestein Wintrac. Ik had ze in BMW maat op de Subaru en dat was echt heel prettig in de winter. Waren toen niet eens zo gek duur tegenover de andere A-merken.
      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

de eerste 5000km zit erop. auto stil running strong. olieverbruik niet eens meetbaar. auto heeft z'n ringdoop al gehad, loopt 210km/h op de klok (niet gechipped, toch vind ik het een beetje weinig voor 150pk/350Nm)

toch zijn er 2 dingetjes waar ik me aan erger:
        - als ik de door BMW voorgeschreven bandenspanning (v 2,3bar, a 2,6bar) gebruik voelt de auto springerig aan.
        ik gebruik nu 2,0bar voor en 2,2bar achter. bandjes 205/55x16 michelin primacy
        Iemand andere ervaringen?

- de OEM headunit doet vreemd. Als ik het volume verhoog dan lijkt automatische de bass (/loudness?) te verdwijnen.
        Bij hogere volumes wordt het geluid ineens een heel stuk vlakker , kwalitatief slechter.
        iemand een idee wat er mee mis is? (versterkertrappen kapot/opgeblazen?)
        De CD-speler leest trouwens geen zelf gebrande CD's. vervelend.

Comment

- Topsnelheid is heel normaal voor dat aantal pk. Zo gestroomlijnd is zo'n Touring nu ook weer niet, toch?
          - Ik vind die bandenspanning erg laag: ik rij nu in een Volvo 850 Estate T-5 (nagenoeg dezelfde bandenmaat en hetzelfde gewicht) en daar ging gisteren 2,7 (v) en 2,6 (a) in de banden...
          - Gebrande cd's: zijn de cd's gesloten na het branden? Of wellicht overstappen op een andere type en bekender merk brandbare cd (DVD-R/DVD+R/DVD+RW)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
            De CD-speler leest trouwens geen zelf gebrande CD's. vervelend.
            CD's op de laagst mogelijke snelheid branden.

Comment

Bandenspanning is te laag, mijn E46 had ik rondom op 2.5 staan, mijn Volvo T5 overigens ook, te zacht is niet lekker sturen IMHO..., en geeft raar slijtagebeeld.

Mijn E46 kon gewoon zelfgebrande CD's lezen (zowel in de dash, als de changer), zijn/waren +R, de -R heb ik nooit geprobeerd, mijn brander kon destijds alleen +. Je kunt inderdaad anders een lagere snelheid proberen?

Topsnelheid klinkt overigens OK hoor, ik had een 320d sedan en die deed 0-100 in precies 10 seconden en top was bijna 220 op de klok, touring zal iets lager liggen schat ik zo... (De E91 doet dit overigens stuk vlotter, in 8 seconden op 100, en de top ligt op de teller op nét 240km/h).
              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Ik denk dat ik mijn bandenspanningsmeter dan maar eens moet laten ijken. Ik denk dat ie gewoon te weinig aangeeft.
                Eerst maar eens een andere meter erbij lenen, eens kijken of ze hetzelfde aangeven.

Wat betreft die CD's, dat zijn natuurlijk oudjes, die deden het prima in de panasonic wisselaar in de Volvo en op mijn oude Philips CD-speler thuis. Maar nu ineens niks in de BMW.

Het liefst heb ik eigenlijk een USB-aansluiting op de OEM radio, is dat mogelijk?

Comment

gisteren tussen de drive-through van Lewis Hamilton en de sieger-ehrung van Vettel even snel een setje Brembo-max schijven gestoken op m'n e46.

De oude waren nl. veranderd in wokkels na 4 rondjes Ring (BTG 10m35s met 4 passagiers aan boord)
                  Zijn vast geen OEM schijven geweest.

Eens kijken of deze het beter gaan doen.

Comment

320d is na 18kkm ermee gereden te hebben verkocht, ik reed er te weinig km's mee en nu met de RRC erbij stond de auto alleen maar geld te kosten en stil te staan.

Comment

Leest de speler in de RR wel gebrande cd's?
                      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

yep, en USB en SD-card ;-)

Comment

Dan zie je toch dat die engelsen hun tijd VER vooruit waren...
                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Working...
                          X