Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CitroŽn C3 e-HDI 90 Airdream Dynamique

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• CitroŽn C3 e-HDI 90 Airdream Dynamique

Vandaag hebben we onze nieuwe C3 e-HDI opgehaald. Hij is zwart en voorzien van de 1.6 Diesel met 92 pk en 230Nm (@1750 tpm). Met A-label en nog ff vrij van houdersschapsbelasting. Gewoon privť, dus bijtelling van 14% boeit niet, dat 'ie BPM vrij is natuurlijk wel.

Standaard is de e-HDI uitgevoerd met het Dynamique pakket. Dit omvat o.a. airco, gordijnairbags, een erg fijn met leer bekleed stuurwiel, radio/cd/mp3 speler, plus aansluitingen in de middenconsole. 6 speakers zorgen voor een aardig geluid. Spotify aan natuurlijk. De bekleding is ook wat knapper dan van een basis-C3, maar geen leer ofzo.

Het aerodynamicapack is ook standaard. Verwacht geen bespoilerde C3, maar subtiliteiten zoals een gladde bodemplaat en wieldoppen (hiep hoi). Dit wordt aangevuld met start-stop, andere versnellingsbak, een soort KERS (maar dan anders) en nog wat zaken die brandstof moeten besparen. Daarmee loopt 't ding inderdaad vrij zuinig. Cruise control zit er ook op.

Verder is 'ie voorzien van het Zenith Pack. Daarin zit de Zenith 80 graden voorruit die doorloopt in het dak. Carglass zal vast in zijn handjes wrijven als die ooit vervangen moet worden. Het deel van het 'plafond' inclusief de zonnekleppen kun je tot achter de voorpassagiers verschuiven. Best geinig om elkaar vervolgens met die zonneklep een mep op het achterhoofd te geven... Ook kan de passagiersstoel met dit pakket ook in hoogte versteld worden. De zittingen zijn vrij kort, maar de stoelen zijn goed geprofileerd. Zit prima, maar het is geen SAAB natuurlijk.

Pack City is ook nog wel het vermelden waard; automatisch inklapbare en verwarmbare buitenspiegels, parkeersensoren, electrische ramen rondom en electronisch kinderslot (in de limoklasse noemen ze dat anti car-jack...). Isofix is standaard.

De motor is fijn. Hij is stiller, veel zuiniger en feller dan de 90 pk HDI die wij gewend waren in de 307. Het verbruik van de 307 lag gemiddeld tussen de 6 en 7 l/100km. In de C3 schommelt dat tussen de 4,5 (gemiddelde gum-rijstijl) en 5,5 gemiddeld (HTV-2 style).

Dus we gaan ons opgeven voor de zuinigheidstest (80 km/u = 3 liter/100, dus maak uw borst maar nat.

Dit weekend heb ik toevallig een witte DS4 200pk als testhok, dus ik beloof jullie om een mooie fotoshoot te maken van die twee. Duo Penotti. Yin & Yang. Niet te vergelijken en toch zie je de overeenkomsten. Die arme SAAB 9000 kan wel wachten. Sorry RC!
    Last edited by Dennis Cavallino; 14-08-11, 15:42.

Een auto de grootte van een pak yoghurt en dan parkeersensoren erbij?
    Zegt wel wat over de doelgroep ;-)
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

1e "upgrade" was het aansluiten van de iPhone.

De volgende upgrades kunnen jullie ook nog wel verwachten:
      - make up spiegel voor GF (blijkt dat dat een accesoire is, zit er niet op als je het Zenith Pack koopt)
      - rubberen vloermatten en omkeerbare kofferbakmat
      - zonneschermen voor de zijruiten achter voor de kleine VIP achterin
      - setje wielen met winterbanden. Bijvoorbeel 16 inch lichtmetaal van de C3 e-HDi Selection of anders gewoon staal, maar comfort moet er in ieder geval niet onder lijden). Ik ben nooit zo'n fan van Michelin Energy banden, omdat ze gewoon kut zijn bij regen, gladheid en gummen/noodsituaties op droog. Die 0,weinig procenten extra brandstofverbruik neem ik graag voor lief in ruil voor meer grip en veiligheid.
      Last edited by Dennis Cavallino; 14-08-11, 02:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
        Een auto de grootte van een pak yoghurt en dan parkeersensoren erbij?
        Zegt wel wat over de doelgroep ;-)
        Ja optioneel hŤ, krijg je bij de inklapbare spiegels. Wel handig, dan kan ik de resterende 2 meter van mijn garage volstouwen met meuk, net als nu met de Mini erin. Hij is niet groot van buiten, nog geen 4 meter. Van binnen wel (anders was t niks voor ons geweest). DS4 is krapper.
        Last edited by Dennis Cavallino; 14-08-11, 15:43.

Comment

Aparte auto, die nieuwe C3.

veel plezier ermee, Dennis

Comment

Leuke auto Dennis, het verbaast me hoe gruwelijk veel nwe C3tjes je in Frankrijk ziet!
            Alleen niet de vlgen vd. foto en dat is wel een beetje jammer....

Comment

Tnx Ton.

@Erwin, ja die velgen kan 'ie goed hebben.

De wieldoppen staan wel erg karig naast de zwarte 19 inch jetsers van de DS4 (die allemaal te hoog op hun poten staan).
              Last edited by Dennis Cavallino; 14-08-11, 19:43.

Comment

Koele voorruit! Waarom geen DS3 trouwens?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

<Dennis zal wel een 5 drs willen hebben ivm de kleine Cav die op komst is. veul makkelijker met het in- en uitladen van de reiswieg en later de MaxiCosi>

Dat vraag ik me ook af, Harry

Comment

Ds3 is superleuk, vorig jaar meteen in gereden toen ie uit was, maar dat is geen gezinscontainer. DS3 is echt klein. Maatje Mini. C3 is veel groter, maar heeft wel hetzelfde fraaie dashboard. De DS4 zou ik ook niet kiezen, want achterin is er minder beenruimte op ťťn of andere manier (stoelen staan lager). Ook zijn de DS3 en 4 te stug voor kinderruggetjes imho.
                    Last edited by Dennis Cavallino; 14-08-11, 22:22.

Comment

Feli, Cav. Nette kar. Alleen meen ik me te herinneren dat jij een andere C3, de Pluriel, zo ongeveer de slechtst rijdende auto ooit vond? Die met die gare robotbak meen ik. Deze C3 rijdt dus aanzienlijk beter..?

Comment

Ja de C3 PluriŽl is de allerslechtste auto ooit. Van de vorige C3 was ik ook geen fan, maar dit is prima. Stuurt lekker, fijne motor, ziet er netjes uit van binnen. Van buiten blijft 'ie wat bol, maar het smoelt verder prima in zwart. Voor het doel (vrouw+kind vervoeren) is hij meer dan geschikt. Ik denk dat we hier ook wel mee op reis zullen gaan.

Comment

Wat een ontzettend suf hok ;-) Belangrijk is natuurlijk dat jullie je er goed in voelen. Veel plezier er mee!
                          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Just to get the facts straight: Dit ding is nieuw gekocht omdat jij je kikkerdril gedumpt hebt?
                            You know that reality is immaterial

Comment

Ik meen me trouwens te herinneren dat je nieuwe auto's maar niks vond. Want afschrijving, geen kakrakter, en weet ik wat. Toch?
                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

Klopt, dat vind ik nog steeds.

Mijn hart gaat pas kloppen bij mooi oud spul.

Comment

Dus het was niet je eigen idee?

Comment

Ik vind dit ook een on-Caviaanse auto. Jullie waren toch zo'n jong hip stelletje dat zich door weer en wind in youngtimers verplaatste?

Een garnaal in de pens en de NCAP-scores en Bugabooability-index staan bovenaan de lijst.

Nou ja, proficiat. Zal verder geen verkeerde auto zijn of zo, al is-ie ook niet echt spannend. Snap alleen niet waarom je hem nieuw gekocht hebt inderdaad, want nu gaat dit per kilometer je duurste auto worden. De duurste kilometers moeten normaliter de grootste pret opleveren, en dat lijkt me in een C3 wat minder waarschijnlijk.
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Zou het licht niet te fel zijn voor de baby met dat grote glazen dak?

Comment

Opvolger van de Mini en de gezinsbak voor de komende jaren? In ieder geval gefeliciteerd.
                                        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                          Opvolger van de Mini en de gezinsbak voor de komende jaren? In ieder geval gefeliciteerd.
                                          Goed idee Eddieee, laten we proberen om dit draadje weer een positieve wending te geven (en het niet langer over de C3 hebben). Alsnog van harte met de aankomende kleine Cav!

Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                          ----------------------------------------------------------------------------
                                          '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                          '00 BMW E39 528iA Touring
                                          '06 BMW Z4M Roadster
                                          '96 BMW E36 328i trackracer
                                          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

De Mini is nog niet verkocht, maar deze week komen de spullen uit Engeland binnen en kan 'ie door de APK. Kennelijk is dat noodzakelijk om de interesse te wekken, want tot nu toe maar 2 niet-serieuze reacties gehad. Geen kijkers in ieder geval. Ik ga ervan uit dat de Mini verkocht gaat worden. De E30 325 ook (staat nog niet te koop) en de 900 Classic wordt steeds kleiner, daar is al 't nodige van verkocht. Dus dan blijven er over de C3 en 9000. Tzt komt er wel een leuk speeltje voor papa. Als ik in mijn midlife crisis belandt. Tot die tijd rijd ik in genoeg leuke auto's om het gemis te compenseren zullen we maar denken.

Comment

Nou, gefeliciteerd.

(wat is een Toledo II V5 Exe dan ontzettend stoer en hip als baby carrier voor moedah de vrauhw zeg

*zoekt naar vriendelijk woord* Het kon natuurlijk veel erger,namelijk een polo of ibiza st met die gruwelijke 3 poot diesel. Dit klinkt een stuk leuker.

Comment

Proficiat met de CitroŽn Dennis.

* vraag me wanhopig af of ik hier als kleine auto binnenkort ook aan moet geloven*
                                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Hoog Libelle gehalte weer op Gummen....

Maar okay; Gefeliciteerd dan maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                    Ds3 is superleuk, vorig jaar meteen in gereden toen ie uit was, maar dat is geen gezinscontainer. DS3 is echt klein. Maatje Mini. C3 is veel groter, maar heeft wel hetzelfde fraaie dashboard. De DS4 zou ik ook niet kiezen, want achterin is er minder beenruimte op ťťn of andere manier (stoelen staan lager). Ook zijn de DS3 en 4 te stug voor kinderruggetjes imho.
                                                    Oh my god, we hebben een tweede panda. ;-))

De twee mini GJ's zijn opgegroeid in resp. een vrij stugge 147 en een E91 met M-onderstel (okay daar tussenin nog een V50, niet met sportonderstel maar wel het iets stiugger dan standaard dynamique-onderstel). Nog geen rugklachten kunnen constateren bij beide kinderen.

Oh, en natuurlijk gefeliciteerd met de aanstaande aanwinst, dat had ik kennelijk ergens weten te missen. En ook veel plezier met het gezinscontainertje.

Groet
                                                    GJ

Comment

Als jij er blij mee bent, Dennis, zijn wij ook blij voor je. :-)
                                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

lol @ reacties...

Comment

Ik vind dit echt geen mooie auto.

Waarom geen Punto, heeft ook een redelijk vlotte blok en ziet er echt leuk uit? Ik vind dit juist een auto voor ouwe mensen

Ds3 is veel leuker. Maar snap wel dat je niet op 3 deuren zit te wachten.

Comment

Een E34 535i schijnt trouwens ook een heel veilige, kindervriendelijke auto te zijn.

Alleen het verbruik van zo'n auto valt wat tegen. Ik bedoel, voor de meerkosten aan brandstof over vijf jaar kun je ook twee kapotte Saab 900's, een Saab 9000, een kapotte Citroen BX, een Mini met doorgeroeste achteras en de slotsom van een Citroen C3 betalen. En dat zijn toch ook mooie auto's!

:-))
                                                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Een 740i 6H is ook een heel kindvriendelijke auto. Passen 4 bugaboo's in en als je een frontaaltje hebt duur het heeeeeeel lang voordat de klap bij de achterbank is.

Comment

*begint zich nu toch wel af te vragen of Cav ons niet weer loopt te foppen, zal niet de 1e keer zijn*

Comment

Working...
                                                                X