Weer tijd voor een kleine spider update dacht ik zo.
Het begint een beetje een lang verhaal te worden nu, maar niet dat ik me daar verder heel erg aan stoor.
Maar hoe zit het nu mijn met spider?
Ergens in april leek het mij wel leuk om een van mijn juniors te verwisselen met een spider. Dan heb ik de 105 serie compleet wat betreft de normale modellen. (Giulia, GT, Spider).
Italian Job had net een 1600 aangeschaft uit Italie en die zou begin mei naar Nederland komen en wilde wel 'ruilen' met mijn junior. De kap moest vervangen en het interieur opnieuw bekleed. Met een beetje druk op de ketel zou ik er dan mee naar Rome en de 1000Miglia hebben kunnen rijden.
Dat is uiteindelijk de Giulia geworden, want de motor van de spider bleek niet in orde helaas.
Dit haalde de druk weer enigzins van de ketel en de spider is naar een revisiebedrijf gegaan om in de verloren uurtje het blokkie op te knappen.
Ondertussen ging ik even met de Volvo toeren door Oost-Europa, dus tijd zat om het te fixen. Terug daarvan was de revisie klaar, maar helaas niet met het gehoopte resultaat :-(. De motor rookte nog steeds, compressie nog niet in orde, gewoon niet goed dus. Blok moest dus weer uit elkaar.
Weer niet heel erg, want ik moest alweer op vakantie, dit keer weer naar Italie om lekker uit te rusten van al de vakanties.
Deze week weer aan het werk gegaan en ook contact gehad over de spider. Het probleem liet zich niet zo makkelijk traceren en oplossen, maar uiteindelijk bleek een scheur in een van de cilinderbussen de boosdoener te zijn. Dit was nauwelijk waarneembaar, maar leidde wel tot die problemen. Er zijn dus ook nog 4 nieuwe cilinderbussen in gekomen, dus het blok is nu echt bijna helemaal weer nieuw. Het zou in de loop van de volgende week klaar moeten zijn, dus ik ben benieuwd. Het wordt nu zo zoetjes aan wel een keertje tijd vind ik :-).
Het begint een beetje een lang verhaal te worden nu, maar niet dat ik me daar verder heel erg aan stoor.
Maar hoe zit het nu mijn met spider?
Ergens in april leek het mij wel leuk om een van mijn juniors te verwisselen met een spider. Dan heb ik de 105 serie compleet wat betreft de normale modellen. (Giulia, GT, Spider).
Italian Job had net een 1600 aangeschaft uit Italie en die zou begin mei naar Nederland komen en wilde wel 'ruilen' met mijn junior. De kap moest vervangen en het interieur opnieuw bekleed. Met een beetje druk op de ketel zou ik er dan mee naar Rome en de 1000Miglia hebben kunnen rijden.
Dat is uiteindelijk de Giulia geworden, want de motor van de spider bleek niet in orde helaas.
Dit haalde de druk weer enigzins van de ketel en de spider is naar een revisiebedrijf gegaan om in de verloren uurtje het blokkie op te knappen.
Ondertussen ging ik even met de Volvo toeren door Oost-Europa, dus tijd zat om het te fixen. Terug daarvan was de revisie klaar, maar helaas niet met het gehoopte resultaat :-(. De motor rookte nog steeds, compressie nog niet in orde, gewoon niet goed dus. Blok moest dus weer uit elkaar.
Weer niet heel erg, want ik moest alweer op vakantie, dit keer weer naar Italie om lekker uit te rusten van al de vakanties.
Deze week weer aan het werk gegaan en ook contact gehad over de spider. Het probleem liet zich niet zo makkelijk traceren en oplossen, maar uiteindelijk bleek een scheur in een van de cilinderbussen de boosdoener te zijn. Dit was nauwelijk waarneembaar, maar leidde wel tot die problemen. Er zijn dus ook nog 4 nieuwe cilinderbussen in gekomen, dus het blok is nu echt bijna helemaal weer nieuw. Het zou in de loop van de volgende week klaar moeten zijn, dus ik ben benieuwd. Het wordt nu zo zoetjes aan wel een keertje tijd vind ik :-).
Comment