Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alfa Spider 1600 'coda tronca'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alfa Spider 1600 'coda tronca'

Weer tijd voor een kleine spider update dacht ik zo.
    Het begint een beetje een lang verhaal te worden nu, maar niet dat ik me daar verder heel erg aan stoor.
    Maar hoe zit het nu mijn met spider?

Ergens in april leek het mij wel leuk om een van mijn juniors te verwisselen met een spider. Dan heb ik de 105 serie compleet wat betreft de normale modellen. (Giulia, GT, Spider).
    Italian Job had net een 1600 aangeschaft uit Italie en die zou begin mei naar Nederland komen en wilde wel 'ruilen' met mijn junior. De kap moest vervangen en het interieur opnieuw bekleed. Met een beetje druk op de ketel zou ik er dan mee naar Rome en de 1000Miglia hebben kunnen rijden.
    Dat is uiteindelijk de Giulia geworden, want de motor van de spider bleek niet in orde helaas.
    Dit haalde de druk weer enigzins van de ketel en de spider is naar een revisiebedrijf gegaan om in de verloren uurtje het blokkie op te knappen.

Ondertussen ging ik even met de Volvo toeren door Oost-Europa, dus tijd zat om het te fixen. Terug daarvan was de revisie klaar, maar helaas niet met het gehoopte resultaat :-(. De motor rookte nog steeds, compressie nog niet in orde, gewoon niet goed dus. Blok moest dus weer uit elkaar.
    Weer niet heel erg, want ik moest alweer op vakantie, dit keer weer naar Italie om lekker uit te rusten van al de vakanties.

Deze week weer aan het werk gegaan en ook contact gehad over de spider. Het probleem liet zich niet zo makkelijk traceren en oplossen, maar uiteindelijk bleek een scheur in een van de cilinderbussen de boosdoener te zijn. Dit was nauwelijk waarneembaar, maar leidde wel tot die problemen. Er zijn dus ook nog 4 nieuwe cilinderbussen in gekomen, dus het blok is nu echt bijna helemaal weer nieuw. Het zou in de loop van de volgende week klaar moeten zijn, dus ik ben benieuwd. Het wordt nu zo zoetjes aan wel een keertje tijd vind ik :-).

En of er al FOTO'S zijn??
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

LOL, foto's zouden ook mooi zijn inderdaad :-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
        Terug daarvan was de revisie klaar, maar helaas niet met het gehoopte resultaat :-(. De motor rookte nog steeds, compressie nog niet in orde, gewoon niet goed dus.
        Dan vraag ik me af bij welk bedrijf en wat voor een bedrijf dat blok geweest is. Alle Nord motoren hebben cilinders met losse bussen. Ideaal, want bij een revisie hoef je dus niet te honen, simpelweg een set zuigers en bussen uitwisselen. Dat is dus niet gebeurt.
        Oliestoken voor het goede doel

Comment

In eerste instantie zijn de bussen niet vervangen, omdat daar geen aanleiding toe was. De problemen leken in slechte zuigerveren en klepseals te zitten.
          Helaas bleek er dus nog een euvel te zijn, scheur in de bussen.
          Nu heb ik zo een blokkie met nieuwe bussen, zuigers, lagers, krukas geslepen, etc, etc. Opnieuw inrijden straks dus.

Comment

Nog 1 uur...

Hopen dat het nog heel even droog blijft dus.

Comment

O jee, kleine kans vrees ik.
              Maar dan kun je het dak wel even goed testen! :-)

Als je morgen nog een proefrit gaat maken, kun je altrijd even langsrijden he?
              (wel eerst bellen/SMS'en)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dit had ik niet moeten posten, het regent al! :-(

Morgen heb ik de twijfelachtige eer dat ik moet helpen verhuizen. Daarna waarschijnlijk een dankdinertje accepteren, dus morgen wordt wat lastig denk ik.

Zondag heb ik nog niets gepland verder, maar dan kun jij vast niet.

Comment

Woei, veel plezier ermee Lennart! We moeten eens een keer een old vs. new rit doen of zo met die Spiders.

Nou ja, somewhat new.
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Goed, regel jij de zon, regel ik de bochten :-).

Comment

Krijg net telefoon; Spider is op weg naar mij van achter aangereden door een Nissan Patrol...

Laten we maar zeggen dat dit een ongeluksspider is. Ben al vanaf april bezig om dat ding hier te krijgen, maar alles, maar dan ook alles zit tegen.
                      En na 4 maanden wachten, één uur voordat hij eindelijk van mij wordt, wordt die in elkaar gereden :-(

[vul hier uw scheldwoord naar keuze!!!]

Comment

Ah, nee man!!!! Jezus, ik dacht dat jij alleen pech had met BMW's, maar het virus is kennelijk al overgewaaid naar de urnen ook.

Tering, wat een kutgevoel moet dat zijn. Is-ie TL, of is het redbaar? Patrol vs. ouwe Spider lijkt me geen feestelijke combinatie...

Sterkte ermee!
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Dat meen je niet! Mijn god, het zit je niet mee met je nieuwe aankopen... Hoe zwaar is de schade?

Comment

Geen idee wat de schade is, maar Job klonk niet echt vrolijk. Hij komt zo naar mij toe en dan moeten we maar even kijken wat we gaan doen ermee.

Zo snel ik iets meer weet, zal ik het uiteraard posten.
                            Feit is wel, dat ik zowiezo niet zit te wachten op een spider met schade...

Comment

Lijkt mij ook niet nee. Jammer man, triest...

Comment

Jemig, dat is mooi k*t.
                                Ik hoop voor je dat het meevalt.

Comment

Wat ontzettend klote zeg! Het zit je idd niet mee de laatste tijd. Hopen dat het meevalt en sterkte met de afhandeling!
                                  Auto's: veel...

Comment

Jezus man!! Wat een pech zeg!!
                                    En je had je er nog zo op verheugd.... Het zijn ook hele gave auto's man.
                                    Wel heel erg jammer.....

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Echt balen dit inderdaad, ben er goed ziek van.

De Patrol zag te laat dat de spider stil stond en heeft hem net geraakt linksachter. Nadeel van de spider is, dat gelijk de kont neer beneden gedrukt wordt, zeker als er een Patrol in duikt.
                                      Een en ander zal afhangen van de staat van de bodem. De berger zal hem maandag naar Job brengen en dan kunnen hem beter inspecteren. Job is van huis uit schadehersteller, dus die heeft er wel een goede kijk op. Als ik vind dat het te erg is, gaat de deal niet door. Erg jammer allemaal, maar je doet er niets aan.
                                      Uiteindelijk is het maar blik, en niemand is gewond. Maar baalde enorm en geneerde zich behoorlijk t.o.v. mij, omdat ik natuurlijk al eeuwen op dat ding wacht en nu dit weer...

Comment

Ongelofelijk man, wat een pech, twee keer achter elkaar zo :-(

Comment

Mmmmm, wat balen voor je.
                                          Nu even het beste hopen?

Comment

Vandaag met Job aan de lijn gehangen, maar de spider wordt definitief een no-go. Bodem is te erg beschadigd en daardoor voor mij niet meer interessant helaas. Ik vang wel mijn pegels voor de junior, die ik zou inruilen, dus in één klap 2 alfa's minder wat het totaal aan Alfa's weer een magere 4 maakt :-).

Comment

Je hebt vast weer wel twee nieuwe alternatieven op het oog.

Vertel, vertel!

Comment

4? wat een armoede... Doe daar wat aan man! :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                  Je hebt vast weer wel twee nieuwe alternatieven op het oog.

Vertel, vertel!
                                                  :-)
                                                  to be honest, helemaal niets op het oog momenteel! Dus maar even de "goedkoop, oud & leuk", "aparte klassieker advertenties", "mooi Italiaans spul te koop" en "knappe gebruikte.*" draadjes in de gaten blijven houden dan.

Comment

Zonde man, na al die moeite! Maar ja, misschien beter dan een auto rijden waar je je uiteindelijk nooit helemaal lekker mee voelt. The hunt continues!
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Sjeezzz, wat een verhaal.

Volgens mij moet je maar gewoon Volvo blijven rijden... ;-)
                                                      Die blijven wel heel, èn ze kunnen tegen een stootje.
                                                      Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Yep, heb net een paar dingetjes aan de Volvo vervangen, dus die kan er weer een ton tegenaan :-).

Comment

Lekker verhaal zeg!

Wat doen ze nu met die auto en dat blok?

Comment

Dat blok is nieuw nu en de rest wordt klaargemaakt en verkocht als keihard, nooit aan gelast, en schadevrij! :-)

Waarschijnlijk naar de handel, maar da's nie mijn probleem.

Comment

Wat een ellende man.
                                                              Ik stel voor dat we een beweging oprichten alle Japanse SUV,s en andere onnuttige mastodonten de toegang tot ons land te weigeren.
                                                              Wilders als voorman? :-)
                                                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

oké, verhaal krijgt nog een staartje misschien, maar wel een positief staartje.

Wel grappige woordspeling, want coda tronca betekent letterlijk afgehakte staart. Dus als ik zeg dat het verhaal een staartje krijgt, mogen jullie raden wat ik bedoel! :-)

hint: het heeft iets met Alfa te maken :-).

Comment

Working...
                                                                X