Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My first Alfa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Minpuntje van het model vind ik de massa. Vergeleken met andere auto's uit die periode en dezelfde klasse is de auto vrij zwaar. Klopt dat?
    8.2 met supercharger?

Comment

• Heb net even obv kenteken van mijn oude Alfa 147 de massa rijklaar opgezocht: 1306 kg.
      En dat is een 3-drs 1.6 in distinctive uitvoering.
      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Leeg 1165, rijklaar 1265 volgens mijn kentekenbewijs. Ook een 3-deurs 1.6 Distinctive. Wellicht houdt de RDW er rekening mee dat een Alfa doorgaans vanzelf elk jaar lichter wordt.

Comment

• Ik had een LPi-installatie ingebouwd. Daar zullen ze het gewicht wel voor hebben aangepast.
          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Dat zal het inderdaad zijn.

Comment

• Alfa had niets met het belastingsysteem in NL. Mijn 156 weegt 1255 kg...

Comment

• Die van mij 1345 kg. Zelfde schaal, maar dan voelt het wel voordelig aan. ;-)

Comment

• Vorig jaar ging de accu twee dagen na de APK+beurt kapot. Nu twee weken na de APK+beurt weer, volgens mijn analyse.* Wat doen die gasten er mee? Zometeen maar kijken of de Seicento hem gestart krijgt, dan zal ik er eens langs rijden om het ze te vragen.

*Ik krijg een ABS/EBD-storing (volgens het boekje klopt dat bij een lege accu) als ik wil starten, en verder niets. Klokje staat op 00:00 uur en de centrale vergrendeling is wappie. Accu-spanning is 10,7 V.
                  Last edited by Joep; 22-11-15, 13:18.

Comment

• Misschien je auto in de zomer voor beurt+apk brengen? Dit kan natuurlijk ook gewoon komen doordat dit de eerste koude nacht van het jaar was 😉
                    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Ik was nummer drie vandaag kreeg ik te horen. En vervolgens hebben ze er een nieuwe in gezet zonder dat ik een rekening gezien, en dus ook niet betaald, heb. Mij hier je niet klagen dus.

GF had hem ter plekke bijna ingeruild op een Bravo T-jet trouwens.

Comment

• Accu kapot na amper een jaar?
                        Dat is niet normaal idd
                        Gratis vervangen is fijn

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Even mijn eigen draadje pakken om te kijken of ik foto's kan uploaden.

*edit*

Ja dus. Het formaat wijzigen waarin ze gepost worden is een beetje wazig, maar dat kan ook aan ondergetekende liggen natuurlijk.
                          Attached Files

Comment

• Volgens mij is mijn LMM kapot.

Paar weken terug ging het Check Engine lampje aan toen ik bij koude en 1/3 gas voorbij de 3000 rpm kwam om in te voegen. Foutmelding P1177 (Mixture 1 strength) was hiervan de reden. De storing was toen niet aanwezig maar wel opgeslagen waardoor het panieklampje bleef branden. Ik heb hem gereset en toen is hij drie weken uitgebleven, tot hij gisteravond onder gelijke omstandigheden weer aanging. Zelfde storing, maar nu blijvend aanwezig. Rondje gereden waarbij ik continu de airflow gelogd heb, en die doet af en toe raar. Hier een stukje van 2000 tot 6000 rpm acceleren.

Tevens vind ik 200 kg/h lucht bij 160 km/h en 6000 rpm een tikje weinig voor een 1600, maar ik had geen zin om het na te rekenen. Bij lage toeren volgt de airflow het toerental heel behoorlijk overigens. Hij loopt verder prima, ook het verbuik is ook niet gewijzigd. Ik kan in de luchtinlaat geen scheuren zien, dus heb bij Mister Auto maar dezelfde Bosch LMM besteld die er nu al jaren in zit.
                            Last edited by Joep; 02-01-16, 14:54.

Comment

• Nieuwe LMM erin geprikt. Hoewel het nauwelijks kouder is, meet deze nu bij 5900 rpm 314 kg/h. De oude kwam nauwelijks boven de 200 kg/h, dus volgens mij heb ik hem gemaakt. Check engine lampje is ook uit, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel. Gasrespons lijkt wat feller, wat op zich logisch zou zijn, maar dat kan net zo goed alleen tussen mijn oren veranderd zijn.

Comment

• Van het weekend iets aangepakt waar ik me al bij de 147 aan erger voordat ik überhaupt er zelf eentje had: die spuuglelijke einddemper van de uitlaat. Het ding is gigantisch en steekt een flink eind onder de bumper uit. Ook hebben ze voor de zekerheid maar een gigantisch gat in de bumper gemaakt (120x60 mm) om zeker te weten dat die pijp van 65mm zou passen. Ten slotte wordt het ding in no-time door (vlieg)roest nog lelijker dan hij al was. Als je er bij andere 147's op let zie je òf een bak roest, òf eentje die zo blinkt dat ie alleen maar splinternieuw kan zijn.

Toen ik hem kocht hield ik er al rekening mee dat ik hem snel zou moeten vervangen, want hij zag er niet al te best uit. Maar we zijn nu ruim vier jaar verder, en hij was er niet veel meer op achteruit gegaan. Bovendien zou ik als ik hem vervang toch geen lawaai-exemplaar eronder willen. Dus afgelopen zondag maar eens wat beter gekeken. Na een beetje schuren bleek het geval lang niet zo slecht te zijn als hij er uit zag. Hij is bovendien dubbelwandig, dus als de buitenlaag weg is, ben je pas halverwege. Vervolgens heb ik hem met hittebestendige Hammerite matzwart gespoten, zodat het kreng minder op valt en hij beter beschermd is tegen de elementen:

Overigens hebben de Italianen bij de exemplaren die destijds op de persfoto staan hetzelfde gedaan, maar blijkbaar hadden ze er daarna geen zin meer in om het op de productielijn ook te doen. Op zich was het al een verbetering, maar je blijft met dat stomme zwarte gat in de bumper zitten. Na wat rondzoeken kwam ik een RVS-sierstuk tegen dat zou kunnen passen. De meeste die ik tegen kwam zijn belachelijk lang, hebben te kleine diameter of juist een veel te grote. Vanavond kwam hij binnen en ik was aangenaam verrast: het ding past precies om de huidige pijp, steekt niet ver uit de bumper uit en zit ook aan alle kanten even ver van de bumper af:

Eindresultaat:

Last edited by Joep; 20-04-16, 07:33.

Comment

• Goeie upgrade!

Ik heb ook nooit begrepen dat de Italianen zo'n cosmetische fout hebben kunnen maken. Een lilluke vierkante bak die half achter de bumper verstopt is. En inderdaad nog roestgevoelig is ook...
                                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Goede upgrade

Comment

• Ziet er netjes uit.
                                      Het is één van de dingen die ik zeer snel gedaan had toen ik de 145 kocht.
                                      Hoewel minder zichtbaar dan bij de 147 kon ik me daar ook aan storen.

Elk jaar een beetje bijspuiten, 1 minuut werk.
                                      Jij doet er 4 jaar over...;-)

Comment

• Idd een bekend minpunt; in de showroom stond het al lelijk. Ik moet zeggen dat de 1 serie er ook last van heeft; bij zit er ook een zichtbare demper met roestsporen onder. Spuiten met Hammerite is minder makkelijk omdat de demper strak onder de bumper zit.
                                        Last edited by Jeroen; 20-04-16, 16:15.
                                        ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Haha, ik kan me daar ook echt enorm aan ergeren bij de 147. Opvallend genoeg heeft de 166 daar ook altijd last van. Goeie en cheape upgrade om weer wat irritaties te voorkomen.
                                          Die kleur blijf ik echt geweldig vinden op een 147, echt een signature-kleur voor dit model.
                                          Giulia 1600 Super '65
                                          Abarth 595 Competizione '15

Comment

• And.... it is gone. Ten minste, bijna. December 2011 gekocht met 87k op de teller, nu met 156k ingeruild. €2100 afschrijving, dat laagterecord ga ik niet snel verbreken denk ik.

Comment

• Wat komt er voor terug?

Comment

• Deze, maar dat weet je inmiddels al:

Comment

• Hij staat voor 2300 te koop, dus ik zou zeggen: kopen, kopen, kopen.

Comment

Working...
                                                  X