Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe tracktool: E36 328i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nieuwe tracktool: E36 328i

    Driving Fun had de primeur omdat Harry zijn zaakjes weer niet voor elkaar had, maar bij deze dus:

    Afgelopen zaterdag heb ik, naar aanleiding van een hopelijk gouden tip van FreudeamFahren :-), samen met een vriend van me onze nieuwe tracktool opgehaald uit West-Vlaanderen. Het was wel een stukje sturen in de Iveco oprijwagen, maar met een grote koffie en een 3 liter diesel motor kom je een heel eind...

    De wagen stond netjes gewassen en op 17'' regenbandjes (versleten volgens mij), en we hebben er een setje gebruikte Dunlop slicks om 18" (lichte!) velgen bijgekregen.

    Enkele specs:
    1996-er 328i coupe
    KW Clubsport onderstel met camberplates
    Goodridge remleidingen
    Wiechers schroefkooi
    2 Recaro Pole Position stoelen met 5-punts Sparco gordels
    Interieur grotendeels gestript en netjes gespoten
    Werkende airco, alarm, en open dak








    Momenteel staat de auto bij MDM motorsport waar een to-do lijstje wordt gemaakt, en waar onder andere de montage van een sper op zal staan...(ik zoek dus nog een 3.15 sperretje). Daarnaast willen we de auto ook op NL kenteken zetten, en tot slot gaan die Belgische stickers er natuurlijk af :-).

    Op naar de volgende trackday!
    Last edited by Boertje; 07-05-12, 12:04.
    Let's kick some ass and chew bubblegum...
    ----------------------------------------------------------------------------
    '71 Alfa Romeo Giulia Super
    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
    '00 BMW E39 528iA Touring
    '06 BMW Z4M Roadster
    '96 BMW E36 328i trackracer
    '07 Aprilia Tuono Factory

  • #2
    Dat ziet eruit als veel lol in het verschiet! Net ding zo te zien. Die gaat straks vast mee naar Zandvoort ipv de bertone.

    Comment


    • #3
      Mooi ding Erik! Blijft die shoarma-uitlaat zitten?
      Oliestoken voor het goede doel

      Comment


      • #4
        'Why shoarma exhaust?'
        because racecar!

        Comment


        • #5
          Gefeliciteerd! Leuk knalhok!
          alleen jammer dat het geen sedan is.......

          Comment


          • #6
            Leuk ding Erik! En met die 2.8 gaat het nog lekker vooruit ook. En genoeg koppel voor een driftje her en der

            Comment


            • #7
              Mooi ding!!
              Kan op de lijst voor CPZ?

              Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)



              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                Mooi ding!!
                Kan op de lijst voor CPZ?
                Yup! Misschien dat GF nog wel even met de Bertone komt kijken, maar het idee is wel om met dit apparaat te gaan sturen...

                @ Edwin, waarom jammer dat het geen sedan is, anders dan dat het monteren van lexaan ramen wat minder makkelijk is bij een coupe?
                Let's kick some ass and chew bubblegum...
                ----------------------------------------------------------------------------
                '71 Alfa Romeo Giulia Super
                '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                '00 BMW E39 528iA Touring
                '06 BMW Z4M Roadster
                '96 BMW E36 328i trackracer
                '07 Aprilia Tuono Factory

                Comment


                • #9
                  Sedan was toch torsiestijver dan de coupe? Door dat kruis achter de achterbank? Eigenlijk alleen relevant voor std.auto's, met kooi is het lood om oud ijzer.

                  Comment


                  • #10
                    Gaaf! een tracktool erbij. Veel plezier ermee.

                    Comment


                    • #11
                      Sedan is stijver, maar dat wordt pas doorslaggevend wanneer je met de DSC meedoet ;-)
                      ''Thank God for the internet experts''

                      Comment


                      • #12
                        Qua stijfheid: beter een coupé met kooi dan een sedan zonder ;-) Daarbij is het mooie aan dit apparaat dat er al een goed onderstel onder zit en dat de vorige eigenaar er niet al 6 miljoen rondjes 'Ring mee heeft gereden.

                        Ik ben benieuwd hoe hij op circuit gaat bevallen: rondje bietsen staat bij dezen op mijn to-do-lijst. Have fun!
                        Hubraum statt Spoiler

                        Comment

                        Working...
                        X