Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"race" TR3B 1962

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #33
    Yep mechanisch, maar schoonmaken heeft geen zin. Zit een fijn filter voor en het pompje is slechts 2 maanden oud. Dus die kan onmogelijk vuil zijn....
    STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
    WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

    Comment


    • #34
      Wat een dag vandaag. De TR terug naar huis gebracht en onderweg nog wat SLS rijders gesproken en bij toeval ontmoet en eveneens 2 x stil gevallen en na 5 minuten weer onderweg. Vanmiddag sleutelen, de benzineleiding van voor tot achter vervangen van een rubberslang naar een koperen leiding. Rubber was aangevreten de benzine van tegenwoordig schijnt best troep te zijn. Onder de auto zat nog een benzinefilter. Deze en de andere voor de brandstofpomp weggehaald. zodat de benzine vrij van de tank naar de pomp kan vloeien. Daarna filter na de brandstofpomp geplaatst zodat het er met druk doorheen wordt geduwd. Nu morgen maar even een slingerweg opzoeken om te kijken of het euvel verholpen is.... geen idee.... wel interessant.....
      STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
      WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

      Comment


      • #35
        in moderne benzine wordt in de EU tegenwoordig 5% bio-ethanol bijgemengd... (in Frankrijk nog meer meen ik me te herinneren. 10% geloof ik)

        dat is voor oudere en klassieke auto's op 2 manieren slecht:
        - veel oude brandstofsystemen zijn niet voorbereid om tegen ethanol te kunnen. De ethanol vreet dan de leidingen en pakkingen aan van binnenuit.
        Ook de tank wordt van binnen helemaal schoon gespoeld door de ethanol waarbij aangekoekte rommel los komt en richting moter wordt gepompt.
        - ethanol zelf heeft per massa eenheid minder energie, oude auto's zijn af fabriek afgesteld op pure benzine, klassiekers vaak ook nog loodhoudend. Je moet dus meer moderne ethanol houdende brandstof bijmengen bij dezelfde luchtmassa om weer de correcte lambda waardes te krijgen bij meting van de uitlaatgassen. Nu is die 5% natuurlijk niet zo heel veel maar het heeft wel degelijk een verarmend effect op het mengsel. Voor straatauto's minder een probleem (tenzij je met je vol geladen auto volgas over de Autobahn rost.)
        Maar voor racers die maximaal volgas rijden kan het wel een probleem worden.

        Comment


        • #36
          Het probleem wat ik met deze wagen had, was uiteindelijk helemaal anders dan dat we dachten... Het uiteindelijke euvel was een stukje poetskatoen in de tank... Tank moeten uitbouwen, de boel doorspoelen en probleem was opgelost... bizar gewoon....

          Anyway, zaterdag wordt een mooie dag denk ik... De truck met de a35 komt voorgereden om af te laden en de TR3 is echt aan een enorme poetsbeurt toe... Dus vooral dat laatste heb ik voor zaterdag staan... Heerlijk om mee bezig te zijn als Oma de kids op sleeptouw neemt....
          STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
          WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

          Comment


          • #37
            Dit draadje had ik helemaal gemist. Wat een prachtig ding zeg!

            Comment


            • #38
              +1, prachtig ding, wat mij betreft de mooiste TR.

              Comment


              • #39
                Nou Harry, een vervolgje op jouw probleem maar niet starten... Vandaag de TR uit zijn winterslaap gehaald. Starten starten en ze slaat aan... Maar ze denkt dat ze een eend is... Kan dat? Alzheimer bij auto's? Op 2 cilinders... nou ja, Bougies eruit, schoonmaken en daar zijn we weer netjes op de 4 cilinders. Veel beter... Morgen weer even spik en span maken, want ze is zo goor als het maar zijn kan.... Er zit nog Goodwood vuil op.
                STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

                Comment


                • #40
                  Heeft de Healey ook vaak last van na lang stilstaan. 't zijn bijna altijd de zuigers in de SU, niet de ontsteking. Check even of er nog voldoende olie in de zuigerhuizen zit en of de zuigers vrij bewegen. Maar misschien zijn 't gewoon mijn brakke SU's die daar meer last van hebben, al was de enige keer dat de Amazon op 3 cilinders liep ook hetzelfde euvel.
                  The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                  Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                  I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                  Comment


                  • #41
                    Zal ik ook nog even controleren.... Is een goed punt. En even een stukje blazen om alles schoon te branden....
                    STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                    WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

                    Comment


                    • #42
                      Rijden werkt altijd idd

                      Bij mijn tr6 moest ik ook het oliepeil in de Stromberg carbs in de gaten houden, maar eigenlijk moest ik alles wel in de gaten houden bij die auto

                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)



                      Comment


                      • #43
                        Skopje....

                        En daar is mijn probleem weer... Mn ouders namen de TR mee voor een mooie rit.... Rijden naar Dalfsen... drinken koffie willen weg, startmotor gaat zwaar rond... maar na even wachten, zeg 20 minuten, pakt de motor op, en ze rijden door... Net een half uur geleden in Deventer... gegeten... Starten, alleen klik... accu weer leeg... Startaccu van een locale garage erop en direct snel draaien en lopen.

                        Nu weet ik dat die rotte elektrische koelven als een debiel heeft staan draaien, ik zet dat ding altijd uit na gereden te hebben, maar dat doet die ouwe niet, en eigenlijk terecht...

                        Nu kan ik 2 dingen doen
                        1) die oude gelijkstroom startmotor eruit gooien en een wisselstroom motor erin zetten, vraagt tenslotte veel minder. Het is waarschijnlijk hetzelfde als Brun zijn probleem, startmotor ligt tegen het blok en de uitlaat loopt eronder door... In en uitbouwen wordt een lekker werk...
                        Brun zin in dubbel sleutelen? jij jouw startmotor en ik die van mij....


                        2) schakelaar onder het dash plaatsen waarmee die koelven makkelijk uitgeschakeld kan worden....

                        Op deze manier is het namelijk niet leuk om mensen met de TR te laten rijden....
                        STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                        WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

                        Comment


                        • #44
                          Zet de temperatuurschakelaar van de koelventilator gewoon op contactspanning ipv rechtstreeks op de accu accuspanning. Dan gaat ie automatisch uit zodra je het contact uitzet. Nalopen van de ventilator als de motor is uitgezet, is namelijk overbodig bij je auto, het heeft geen enkel effect, omdat de waterpomp toch niet meer draait, maar het kost wel bakken met stroom. Origineel (mechanische ventilator op een v-snaar) was ie ook gewoon uit zodra je de motor uitzet.

                          Een halfuur nalopen is genoeg om een kleine accu leeg te trekken.

                          Je startmotor zou ik niet vervangen? Die is nog goed, anders startte ie immers ook niet met een verse accu :-) Maar als je het toch wilt, help ik natuurlijk graag.
                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                          Comment


                          • #45
                            Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                            Zet de temperatuurschakelaar van de koelventilator gewoon op contactspanning ipv rechtstreeks op de accu accuspanning. Dan gaat ie automatisch uit zodra je het contact uitzet. Nalopen van de ventilator als de motor is uitgezet, is namelijk overbodig bij je auto, het heeft geen enkel effect, omdat de waterpomp toch niet meer draait, maar het kost wel bakken met stroom. Origineel (mechanische ventilator op een v-snaar) was ie ook gewoon uit zodra je de motor uitzet.

                            Een halfuur nalopen is genoeg om een kleine accu leeg te trekken.

                            Je startmotor zou ik niet vervangen? Die is nog goed, anders startte ie immers ook niet met een verse accu :-) Maar als je het toch wilt, help ik natuurlijk graag.
                            ven is een goed idee...

                            Startmotor, daar heb je gelijk in, maar dat was nadat ze hadden gegeten hadden, ongeveer een uur later.... (afgekoeld?) Wat zou anders het langzaam rondgaan eerder op de dag verklaren? Dat de accu ook weer redelijk leeg was? ik blijf het een vreemd euvel vinden. Bij het meten laatst, was de laadstroom prima in orde....
                            STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                            WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

                            Comment


                            • #46
                              Zo even een tijdje gepraat hoe er vandaag gereden is met de TR. Wat blijkt, pa schakelt vroeg dus is amper boven de 2500 rpm uitgekomen. Laat er nou nog een oude gelijkstroom dynamo inzitten... Deze laadt dan te weinig bij... Bij 2500 rpm begint dat immers...

                              Dus daar zit ook een dingetje....

                              Aangezien ik er wel van houd om de TR op toeren te houden heb ik er minder last van... Hoewel ook wel na een dagje rustig toeren...

                              Die dus maar eens vervangen voor wisselstroom, de ven via de gedachte van Brun en dan weer maar eens kijken...
                              Last edited by Austin A35; 31-07-13, 21:59.
                              STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                              WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

                              Comment


                              • #47
                                Wisselstroomdynamo is een goede upgrade inderdaad, die laadt gewoon veel beter bij.
                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                Comment


                                • #48
                                  Wat voor electrisch systeem heeft die TR eigenlijk? 12V of nog 6V? positive of negative ground?
                                  als je dan over wil stappen op een alternator wordt dat ook nog een uitdaging. Toch?

                                  Comment


                                  • #49
                                    Hoi Janspeed,

                                    De TR heeft en 12 V systeem Positive ground. De ombouw is niet heel lastig aangezien Moss een standaard conversion kit heeft speciaal voor de TR3. Blijkbaar een bekend issue... Het schijnt bijna plug en play te zijn. Dus dat is mooi. Pakketje is overigens voor nog geen 200 pnds in huis....
                                    STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                    WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

                                    Comment


                                    • #50
                                      Voor dat geld zou ik er ook niet lang over nadenken. Scheelt waarschijnlijk een slok op een borrel, als de accu ook bij lage toeren goed laadt.
                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                      Comment


                                      • #51
                                        En besteld... Je kon een installatie manual kopen voor 40 pond hahahahaha
                                        STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                        WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

                                        Comment


                                        • #52
                                          Misschien toch ook maar een verse accu? Deze heeft al wat klappen gehad...
                                          M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

                                          Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                          Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                          Rally organisatie: Rally-Events
                                          Facebook: Model Car Workshop & SFRC

                                          Comment


                                          • #53
                                            Het klereding.. Oh nee... M'n mooie TR deed het dit weekend voorbeeldig met zijn ouderwetse gelijkstroom dynamo... Rijstijl pa zullen we maar zeggen. Maar vandaag, na 300 km rijden, bang motor weer uit, weer geen benzine. Tank is vol, dus zelfde probleem als vorig jaar rond deze tijd. Pomp is nieuw... Maar bij handmatig pompen, kwam er geen benzine. Wederom starten, loopt prima, volgend weekend maar eens sleutelweekendje van maken...
                                            STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                            WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

                                            Comment


                                            • #54
                                              Nog steeds zooi in de leiding? Of in de tank?
                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                              Comment


                                              • #55
                                                Wat bedoel je met handmatig pompen? Is 't een mechanische pomp? En viel de motor uit tijdens het rijden of bij stilstand?

                                                Ik zou namelijk intussen ook vapour lock niet uitsluiten. Waar de vapour lock zit kan afhangen van je systeem; heb je een high-pressure pomp of een low-pressure pomp; waar loopt de benzine leiding (langs de uitlaat, door de transmissie tunnel, etc...); maar sluit ook je SU's niet uit (zit er een heat-shield en isolatie blokken tussen de carburateurs en de motor?). Kan me eigenlijk niet voorstellen dat 't vuil is. (Er zit toch wel een filter tussen de pomp en de tank?) Als 't een mechanische pomp is; wat is de warmte isolatie tussen motor en pomp?
                                                The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                                Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                                I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                                                Comment


                                                • #56
                                                  Zo na een nacht irritatie over de TR, wat zelfs zo ver ging of de TR een rotschop zou krijgen, ben ik over mijn woede heen, aangezien "race" toch een ode aan grootvader is...

                                                  2 (of was het nou 3 weken) geleden kwam ik terug uit woudenberg en viel ik stil toen ik de snelweg op wilde draaien, 2 cil lopen paf uit. Toen sterk van mening dat het aan het lage brstpijl zou liggen. Echter kon er 30 liter in met tanken terwijl de tank toch wel 40 liter is. Het was toen een redelijk warme dag.

                                                  Vrijdag heen toeren naar Friesland, geen probleem, terug ook niet, totdat ik door Elspeet reed (tja wat doe je daar ook). Dorp uit, ineens op 2 cil. uit. Express niet gestart om te kijken wat er aan de hand was. Vlotterbakjes waren leeg, dus geen benzine toevoer. Ik heb er nog een mechanische pomp opzitten die direct op het motorblok zit geschoefd. Deze kan je ook handmatig pompen met een lepel. bakjes open en gepompt. Geen brstf toevoer.

                                                  Hamster, zowel de pomp als de SU hebben geen schildjes. Echter zitten de H6 wel heel ver van het blok af, dus verwacht daar geen issue, ook omdat dit tot vorig jaar geen probleem was.

                                                  Mijn probleem is, dat ik de TR momenteel niet erg vertrouw en daar baal ik gigantisch van. Ze hoort het gewoon te doen en mag zo nu en dan best kwalen hebben, maar telkens een zelfde probleem, vind ik @#$%^....

                                                  Als het probleem er niet is, rijdt ze namelijk geweldig.... Alsof er geen vuiltje aan de lucht is...

                                                  Dus actie:

                                                  1) uitzoeken brandstof probleem
                                                  2) Altenator monteren
                                                  STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                                  WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

                                                  Comment


                                                  • #57
                                                    Hmmm, vuil? Of een vacuŁm probleem? Krijgen de carbs wel brandstof als je start met de tankdop open? En anders ook even het membraam in de pomp controleren?
                                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                                    Comment


                                                    • #58
                                                      't kan ook voorkomen dat de pomp zelf te heet wordt; zit er wel een isolerende pakking tussen het blok en de pomp? Als die er niet tussen zit kan 't zijn dat de pomp te heet wordt en je daar vapour lock krijgt. Of als bijvoorbeeld de brandstofleiding door de transmissietunnel loopt of in de buurt van de uitlaat. Misschien een en ander in combinatie met een slechte pomp zelf. Hoewel; pomp was toch vervangen? Als 't membraan slecht is ruik je een benzine lucht in de carter/kleppendeksel en dat is toch ook niet zo? (Heb ik wel gehad met de Amazon.)

                                                      Om vuil uit te sluiten loont het zich om de benzine tank eens helemaal leeg te maken; aftap-plug los en in een (witte) bak leeg laten lopen en kijken of er vuil in zit. Eventueel benzine tank eruit en spoelen...
                                                      The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                                      Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                                      I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                                                      Comment


                                                      • #59
                                                        Heel vaak heb je bij vuil of vapourlock een ander verschijnsel: de motor gaat dan stotteren, wil niet meer trekken, maar loopt nog wel stationair en bij weinig gas. Het is maar zelden dat zoiets de leiding totaal blokkeert.

                                                        Is het niet gewoon een slechte elektrische verbinding naar de brandstofpomp? Dan valt die tijdens het rijden uit, je hoort 't natuurlijk niet dat ie stopt met tikken. De carburateurs trekken vervolgens de hele leiding leeg, en dan kun je met 't handpompje pompen tot je een ons weegt (zou me niet verbazen als je daar al gauw een minuut of twee met dat heveltje moet pompen voor er Łberhaupt weer nieuwe brandstof in de potjes aankomt).

                                                        Ik zou direct na stilstand een multimeter of een lampje op de brandstofpomp zetten om te kijken of ie stroom krijgt.

                                                        Pre-Goodwood-Woudenberg-sessie doen?
                                                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                        Comment


                                                        • #60
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                          Heel vaak heb je bij vuil of vapourlock een ander verschijnsel: de motor gaat dan stotteren, wil niet meer trekken, maar loopt nog wel stationair en bij weinig gas. Het is maar zelden dat zoiets de leiding totaal blokkeert.

                                                          Is het niet gewoon een slechte elektrische verbinding naar de brandstofpomp? Dan valt die tijdens het rijden uit, je hoort 't natuurlijk niet dat ie stopt met tikken. De carburateurs trekken vervolgens de hele leiding leeg, en dan kun je met 't handpompje pompen tot je een ons weegt (zou me niet verbazen als je daar al gauw een minuut of twee met dat heveltje moet pompen voor er Łberhaupt weer nieuwe brandstof in de potjes aankomt).

                                                          Ik zou direct na stilstand een multimeter of een lampje op de brandstofpomp zetten om te kijken of ie stroom krijgt.

                                                          Pre-Goodwood-Woudenberg-sessie doen?
                                                          Tja het enige is dat het een Mechanische pomp is Dus komt weinig electra aan te pas.... Kan je zaterdag/zondag? Zetten we hem op bokken, kan ik gelijk de rest ook onderhanden nemen....
                                                          STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                                          WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

                                                          Comment


                                                          • #61
                                                            Ben er dan niet, maar later in augustus wel!
                                                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                            Comment


                                                            • #62
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                              Heel vaak heb je bij vuil of vapourlock een ander verschijnsel: de motor gaat dan stotteren, wil niet meer trekken, maar loopt nog wel stationair en bij weinig gas. Het is maar zelden dat zoiets de leiding totaal blokkeert.
                                                              Het vapourlock probleem dat ik ooit op de Amazon had was precies zoals A35 't beschrijft; motor gaat slecht lopen of stopt, probeert opnieuw te starten, vlotter kamers leeg, wachten en daarna geen probleem meer. Bij de Amazon kwam 't doordat er een verkeerde pomp op zat zonder isolerende pakking. Dit zorgde voor een vapourlock op de mechanische pomp wat in eerste instantie leidt tot een te laag niveau in de vlotterkamers, waardoor de motor slechter gaat lopen, en vervolgens bij 't afzetten van de motor trekt de warmte helemaal in de pomp waardoor er bij doorstarten niets meer doorheen komt en je de vlotterkamers leeg start.

                                                              Als ik kijk naar de AngloParts catalogus is de pomppakking maar een relatief dun ding. In de Amazon heb ik er uiteindelijk een pakking van bijna een halve centimeter tussen gezet (zoals het hoort), en sindsdien heb ik nooit meer het probleem gehad.

                                                              Ik zou 't in ieder geval niet uitsluiten.
                                                              The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                                              Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                                              I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                                                              Comment


                                                              • #63
                                                                Ik ben er trouwens zondag wel. Ik moet wel aan de slag met de Sprite en de Amazon (om een jou niet onbekende reden), maar je bent van harte welkom om mee te sleutelen.
                                                                The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                                                Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                                                I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                                                                Comment


                                                                • #64
                                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Hamster Bekijk bericht
                                                                  Het vapourlock probleem dat ik ooit op de Amazon had was precies zoals A35 't beschrijft; motor gaat slecht lopen of stopt, probeert opnieuw te starten, vlotter kamers leeg, wachten en daarna geen probleem meer. Bij de Amazon kwam 't doordat er een verkeerde pomp op zat zonder isolerende pakking. Dit zorgde voor een vapourlock op de mechanische pomp wat in eerste instantie leidt tot een te laag niveau in de vlotterkamers, waardoor de motor slechter gaat lopen, en vervolgens bij 't afzetten van de motor trekt de warmte helemaal in de pomp waardoor er bij doorstarten niets meer doorheen komt en je de vlotterkamers leeg start.

                                                                  Als ik kijk naar de AngloParts catalogus is de pomppakking maar een relatief dun ding. In de Amazon heb ik er uiteindelijk een pakking van bijna een halve centimeter tussen gezet (zoals het hoort), en sindsdien heb ik nooit meer het probleem gehad.

                                                                  Ik zou 't in ieder geval niet uitsluiten.
                                                                  Ik vind de aaname niet slecht, aangezien de pomp splinternieuw is en eigenlijk de hele rit totaal geen probleem heb, het probleem speelt op en na 20 minuten wachten, gaat ze weer zonder enig probleem.... Ik kende Vapourlock alleen als injectie probleem
                                                                  STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                                                  WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

                                                                  Comment

                                                                  Working...
                                                                  X