Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"race" TR3B 1962

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Dank je voor de tip.
    STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
    WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

Comment

Na twee jaar vrij probleemloosrijden, heb ik nu weer eens een probleem en dat vlak voor de SLS. Aangezien de Austin alleen nog maar op het circuit verschijnt en zo af en toe een keer op straat, wordt de TR ingezet voor de rallies. Een probleempje bij de 7 uur van Emmeloord is dat de TR behoorlijk scheef trok bij remmen. Maar niet continue naar 1 kant, ook wel eens de andere kant. Thuis de boel open gehaald. Eerst dacht ik aan ontluchten, maar nadat de vast gerotte ontluchtingsnippel afbrak, kwam er nog niks uit. Hele klauw eraf en zelfs toen niks. Pas na veel druk plopte er troep uit de leiding. HEt leek verdacht veel op de verf van het rottende blikje zwarte bonen of wel waar de remvlstf in zit. Gevolg is dat ik de hele boel ga vervangen. De hele remmerij zit er nu 12 jaar onder, dus klauwen, schijven, leidingen, blokken, cylinder en schoenen gaan eraf en nieuw erop. De klauwen zijn met 90 euro nog het duurste. De rest kost niks. Wel typisch dat de TR3B betere klauwen heeft dan de A en de 4 en 5. Met nog twee weekenden voor de SLS een leuk klusje...

Comment

Je hebt het laatste type remklauw en die is vrij gangbaar en zodoende goedkoop. Voor mijn vroege 3A redt je het niet voor een dergelijk bedrag.

Wel een leuke klus! Vervang je het rempotje voor een zelfde of ga je voor een alternatief dat niet roest?
        Vergeet niet de flexibele remleidingen.
        En, als je dan toch alles vervangt, zou je kunnen overwegen om over te stappen op synthetische remvloeistof (5.0). Minder last van vocht.
        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
          Vergeet niet de flexibele remleidingen.
          +1000 !!1!1! , die flex leidingen kunnen intern opzwellen door rubber-rot en inwerking van nieuwe RVS, van de buitenkant zie je er niks van maar de auto heeft dan wel last van onregelmatig trekken naar 1 kant of van vast lopende rem(men). Ik heb het zelf ooit gehad bij mijn eerste 2002tje. Het complete remsysteem was gloed-fonkel-nagel-nieuw en perfect ontlucht en toch bleef de auto trekken naar 1 kant tijdens het (zachtjes gedoseerd) remmen...
          Het enige wat ik niet had vervangen...: de flexleidingen... want die zagen er nog zo mooi nieuw uit...

Comment

• Yep leidingen gaan ook vervangen worden door de teflon versies en inderdaad gelijk 5.0 erin

Comment

• En potje vervang ik voor een kunstof versie

Comment

Working...
              X