Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"race" TR3B 1962

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Austin A35
    replied
    En potje vervang ik voor een kunstof versie

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Yep leidingen gaan ook vervangen worden door de teflon versies en inderdaad gelijk 5.0 erin

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
    Vergeet niet de flexibele remleidingen.
    +1000 !!1!1! , die flex leidingen kunnen intern opzwellen door rubber-rot en inwerking van nieuwe RVS, van de buitenkant zie je er niks van maar de auto heeft dan wel last van onregelmatig trekken naar 1 kant of van vast lopende rem(men). Ik heb het zelf ooit gehad bij mijn eerste 2002tje. Het complete remsysteem was gloed-fonkel-nagel-nieuw en perfect ontlucht en toch bleef de auto trekken naar 1 kant tijdens het (zachtjes gedoseerd) remmen...
    Het enige wat ik niet had vervangen...: de flexleidingen... want die zagen er nog zo mooi nieuw uit...


    Leave a comment:


  • Eddieee
    replied
    Je hebt het laatste type remklauw en die is vrij gangbaar en zodoende goedkoop. Voor mijn vroege 3A redt je het niet voor een dergelijk bedrag.

    Wel een leuke klus! Vervang je het rempotje voor een zelfde of ga je voor een alternatief dat niet roest?
    Vergeet niet de flexibele remleidingen.
    En, als je dan toch alles vervangt, zou je kunnen overwegen om over te stappen op synthetische remvloeistof (5.0). Minder last van vocht.

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Na twee jaar vrij probleemloosrijden, heb ik nu weer eens een probleem en dat vlak voor de SLS. Aangezien de Austin alleen nog maar op het circuit verschijnt en zo af en toe een keer op straat, wordt de TR ingezet voor de rallies. Een probleempje bij de 7 uur van Emmeloord is dat de TR behoorlijk scheef trok bij remmen. Maar niet continue naar 1 kant, ook wel eens de andere kant. Thuis de boel open gehaald. Eerst dacht ik aan ontluchten, maar nadat de vast gerotte ontluchtingsnippel afbrak, kwam er nog niks uit. Hele klauw eraf en zelfs toen niks. Pas na veel druk plopte er troep uit de leiding. HEt leek verdacht veel op de verf van het rottende blikje zwarte bonen of wel waar de remvlstf in zit. Gevolg is dat ik de hele boel ga vervangen. De hele remmerij zit er nu 12 jaar onder, dus klauwen, schijven, leidingen, blokken, cylinder en schoenen gaan eraf en nieuw erop. De klauwen zijn met 90 euro nog het duurste. De rest kost niks. Wel typisch dat de TR3B betere klauwen heeft dan de A en de 4 en 5. Met nog twee weekenden voor de SLS een leuk klusje...

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Dank je voor de tip.

    Leave a comment:


  • Eddieee
    replied
    Mocht je er echt niet uit komen, dan kan ik je dit bedrijf aanraden voor herstel/revisie: http://www.casuutrecht.nl/dashboard_instr_dashboard.htm

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Heb inmiddels een handleiding gevonden. Het blijkt een magneet te zijn die de ankerplaat meeneemt. Misschien werkt het wel om hem dan eens goed schoon te maken. Indien niet, kom ik graag eens kijken voor het veertje... Bij Ashley wel de naald op 120 mph plakken he ;-). Verder wel een leuk klusje.

    Smith-jaeger_speedo_repair.pdf

    Leave a comment:


  • Hamster
    replied
    Ik heb Ashley's Smith uitklaar liggen. (Je weet wel, binnenwerk eruit om 't gewicht naar beneden te krijgen!) Je mag wel even kijken of je wat daarvan kan gebruiken.

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Begin het vermoeden te krijgen dat het veertje slap is geworden. Maar die zijn er los natuurlijk weer niet. En waarschijnlijk, moet ie daarna geijkt worden...

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Zo vandaag maar eens begonnen met de TR... Een mooi klusje. De snelheidsmeter blijft hangen.


    Mooi om te zien dat Jeager gewoon Smiths is. Dus doe maar duur met je Jeager gemaakt door Smiths



    Terugdraaien van de teller? Easy. Alle 5000 km ten spijt. Palletje optillen en het 1000 tal 2 standjes terugzetten



    Probleem is dat het asje waar de km-teller ingaat, het anker teen de grondplaat drukt. Gevolg hij blijft hangen. Als je het iets uittrekt doet hij het prima... Smeren werkt denk ik niet, omdat het sleepanker dan z'n werk niet meer doet... Dus... Wat nu... Nog geen idee....

    Leave a comment:


  • MGB
    replied
    Leuk man!

    Leave a comment:


  • Hamster
    replied
    Ze weten je wagens wel te vinden... :-)

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Yes, jeweetzelluf

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    De jouwe?

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Wat gebruikt Goodwood een prachtige TR in hun communicatie ;-)

    http://www.goodwood.co.uk/members-me...aight-set.aspx

    Leave a comment:


  • Eddieee
    replied
    Dank voor de info!
    Ik heb geen rally- of raceplannen. Gewoon lekker toeren, en als het kan een beetje sportief ook.

    De remmen lijken me wel voldoende, maar die Armstrong dempers was ik op de TR6 niet zo kapot van en heb ik toen verwisseld voor een conversiekit + rondom rode Koni's. Wereld van verschil!
    Over het stuurhuis hoor ik echt matige berichten, dus ik ben geneigd om dat wel te vervangen door een modernere rack&pinion upgrade. Ik moet wel kunnen voelen wat de voorwielen doen. :-)

    Het chassis zag er gelukkig goed uit. Enkel wat oppervlakkige roest, maar geen scheuren of slechte lassen. De body daarentegen.....
    De versnellingsbak heb ik nog niet geÔnspecteerd, maar is er al een met overdrive, dus voorlopig is het plan om daar mee verder te gaan. Sidescreens waren beide slecht, dus dank voor de tip. Als ik zover ben, zal ik dan een paar originele opzoeken. Zo nu en dan worden ze wel aangeboden.

    Verder, wat is het heerlijk makkelijk sleutelen aan een TR! Body off, alles is eenvoudig en meestal goed bereikbaar. En onderdelen zijn goed verkrijgbaar (wel opletten met sommige inferieure meuk, NOS heeft mijn voorkeur).

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Ha Eddieee, in de basis is de "b" versie een soort van laatste editie met een aantal modificaties op motoren en bak gebied. Ophanging en remmen zijn wat het origineel was. wbt modificaties; alles hangt af van wat je met de auto wilt doen. Racen, Rally, gewoon lekker rijden? Bij mij geldt voornamelijk het laatste, in dat geval zijn de remmen meer dan voldoende zoals ze zijn. trommels achter is voor een lichte auto als de TR echt prima. Ze remmen echt voldoende, je moet juist goed kijken of ze niet te hard remmen. Schokbrekers zijn ook prima in staat de boel te regelen, maar ook daar geldt: wat wil je met de auto. De TR is echt een sterke auto zoals ze is. Wel zal ik goed het chassis nalopen hier willen bij aanhechtingen nog wel eens scheuren ontstaan.

    vwb sturen, deze modificatie is wellicht wel iets, standaard sturen ze zwaar en bij slijtage indirect. Eveneens zou ik dus de "b" bak zoeken of een TR4 bak, deze zijn gesynchroniseerd. Als het om waterdicht maken van de TR gaat, geen nieuwe sidescreens zoeken, maar de oude restaureren of oude zoeken. De nieuwe passen echt voor geen meter. Deze had ik ook en ben weer oude gaan zoeken.

    Leave a comment:


  • Eddieee
    replied
    A35, zijn er nog modificaties doorgevoerd aan jouw TR3B? Reden dat ik het vraag, is dat ik ben begonnen aan de TR3. Het chassis wordt nu gestraald en gecoat en ik ben nu aan het inventariseren wat er vernieuwd moet worden aan remmen, ophanging en stuurinrichting. En er zijn diverse modificaties verkrijgbaar, waarvan een paar me nogal sterk worden aangeraden. Voor een conversie naar rack&pinion stuurhuis, maar ook schijfremmen achter, conversie naar normale schokdempers achter en een verbeterde koppeling.

    Wat is jouw ervaring? En wat is bij jouw auto wellicht aangepast?

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Ha Janspeed,

    Het plaatsen van zo'n pompje is inderdaad een sterke overweging geweest, echter als er nou zoveel TR's (3 en 4's) met mechanische pompen rijden, moet die van mij dat ook kunnen niet waar :-)?

    Aangaande je andere goede adviezen, hebben we dat allemaal reeds doorlopen. Tank gespoeld, rubber leidingen vervangen voor koperen, filters vernieuwd en verplaatst...

    Tank ontluchting is geen issue bij een TR, die heeft namelijk een enorme buis als ontluchting.... wel nagekeken natuurlijk...

    Hoe dan ook... Gister weer een groot stuk gereden en geen enkel probleem meer...

    Wel de schrik van mijn leven gehad, door een kind dat even de straat op kwam rennen. Blij dat ik 30 reed en hij iets te vroeg de straat op rende, zodat ik hem net kon ontwijken.... Je zou het toch overkomen... Mijn hart zat in mijn keel....

    Vandaag even de "vogeltjes" zoals Hamster het geloof ik noemde, verwijderen.... Ik heb een leuke tsjilpende V-snaar... De oorzaak heb ik gevonden, de dynamo zit een beetje scheef... easy fix dus....

    fototr.JPG

    fototr1.JPG

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    ik zeg: plaats er zo'n electrisch Facet pompje bij, gewoon in serie, ergens bij de tank of zo, uiteraard over het contact geschakeld. Dat gedonder wil je toch niet hebben als je aan het toeren bent? Ipv ontspannen wordt dan al snel stressen en irritatie.

    Die rotzooi in het brandstoffilter komt door de 5% bio-ethanol bijmenging in de benzine... alle vuil wordt daardoor losgeweekt, roest komt los, sommige oudere rubbersoorten en kunststoffen desintegreren...
    Misschien oude brandstofleidingen vervangen door modern spul en dan tegelijk een modern (groot!) brandstoffilter erbij plaatsen ergens onder de auto. (en die periodiek preventief vervangen)

    Verder: hoe staat het met de tankontluchting??? Trek je geen vacuum als de moter draait en het brandstof niveau zakt?
    Ook daarmee kom je stil te staan door fuel starvation.
    Last edited by janspeed; 27-08-13, 13:25.

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Dat is ook vreemd, toen ze gister weer stopte, heb ik de toevoerslang losgehaald en bij het handmatig pompen kwam weer niks... daarna ook los gestart, en toen kwam er wel benzine genoeg uit.... Anyway, vanochtend ook weer 100 km gedaan en even 150 gereden, niks aan de hand... starks weer terug om te kijken.... Tot zover helemaal goed.... En wat rijdt ze toch lekker.....

    Leave a comment:


  • Hamster
    replied
    Mooi als het opgelost is. 't was bij mijn Healey na 2 jaar van bobine problemen ook de spanningsregelaar.

    Wat me zorgen baart is dat dat niet de brandstofproblemen verklaart.

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Aan alle elende komt een end, zegt men wel eens. Laatste weekje vakantie en de TR logeert deze week in Den Haag. Vandaag met zoonlief wezen halen...
    Even herinneren, nieuwe bobine en brandstofrotzooi weg gegooid. Eveneens kleppen gesteld.

    Nu dat ging natuurlijk heerlijk, hoewel voor 10 minuten.. ten hoogte van Veenendaal houdt het kreng er weer mee op.... Ik was er echt klaar mee... weer kijken weer hannesen en jawel na 15 minuten ging ze weer. Een ding was echter anders. In de works heb ik mijn bobine op het laatste moment vervangen voor een andere, en dit heeft een nieuwe kijk op de zaak gegeven.

    Bovenop de nieuwe bobine lag een beetje olie, de oude zat bij het verwijderen ook helemaal onder. Tevens was de olie die op de bobine lag aan het koken.... Vreemd.... Aangezien ik bij Veenendaal was, even terug gereden naar Imparts en met Paul zitten bomen.

    Bobine was gloeiend heet en nieuw....

    Alles door gesproken wat ik zo veranderd had en jawel ook de spanningsregelaar, ongeveer een jaar en 2 maanden geleden.... Nu moet je iets niet vergeten bij die dingen (wat ik wel gedaan heb):

    foto.JPG

    Wat gebeurd er nou als je dat niet schuurt? nou daar zit een beetje lak op tegen corrosie... dat gaat smelten en de punten gaan aan elkaar plakken. Piekspanning dus gevolg bobine overbelast.... Na gemeten en nu ok...

    Nu inmiddels weer 120 km verder en het lijkt te zijn verholpen, bobine is ook niet meer heet....

    Paul van imparts heeft fantastisch geholpen en ook gewoon tijd gemaakt. Top!

    Leave a comment:


  • Hamster
    replied
    Oeh! Fraai zo'n hardtop... Is denk ik niet duur; je ziet ze niet veel en 't lijkt me redelijke staat. Vraag is of je er veel mee gaat rijden. Zelf vind ik in warme streken een dakje wel prettig dus daarom vind ik Misty's hardtop een aanwinst voor ItaliŽ, maar in Noord Europa vind ik 't juist prettig helemaal open te rijden. Langere afstanden is gesloten weer prettiger. Nou, voor die prijs zou ik 't doen...

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
    Wat een rotzooi in dat glaasje...!

    Zat het misschien nog in de leiding? Of is het de coating aan de binnenkant van je tank die loslaat? Dat komt vaker voor, vanwege de additieven in hedendaagse benzine. Het is zelfs een Audi 100-probleem.
    Even aankijken, anders moet er maar een racetank in... Zijn we gelijk van die onzin af....

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    http://www.ebay.co.uk/itm/TR3A-Hardt...item19e086caba

    Zou ik eens een bod doen? altijd wel handig om erbij te hebben.....

    Leave a comment:


  • brun
    replied
    Wat een rotzooi in dat glaasje...!

    Zat het misschien nog in de leiding? Of is het de coating aan de binnenkant van je tank die loslaat? Dat komt vaker voor, vanwege de additieven in hedendaagse benzine. Het is zelfs een Audi 100-probleem.

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Lol 1800 toeren? Het is geen blower Bentley!
    Hij gaat toch stuk als je te veel toeren draait?
    Daarna even voorgedaan hoe je de TR moet besturen.....

    en dan als antwoord....

    Maar dan gaan we veel te hard
    ...

    *proest*

    Snap het issue wel, het toeren verval van 2 naar 3 is ongeveer 800 rpm... Dus als hij van 2500 rpm overschakeld zit hij op 1700 rpm, en dat is dan zijn kruissnelheid op de binnendoorweggetjes 35-40 kmh... Dan kan je zo lekker genieten van de omgeving... Nu maar gezegd dat hij hem flink op zijn staart moet trappen zo nu en dan

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Lol 1800 toeren? Het is geen blower Bentley!

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Nou vandaag maar eens in de weer met het brandstof probleem... Dus even goed kijken naar de pomp... Wat schetst mijn grote verbazing

    foto-2.jpg

    foto-1.jpg

    Echt zanderig spul... Heel vreemd, zeker als je bedenkt dat ik de tank vorig jaar helemaal heb schoongemaakt... Echter de nieuwe leiding had ik daarvoor geplaatst, dus kan zijn, dat daar nog behoorlijk wat rommel inzat. Eens even in de gaten houden de komende weken. Nog steeds verklaart dit niet, dat de flotterbakjes leeg waren... Het filter na de pomp was immer schoon...

    Vapour lock kan, maar ik had het natuurlijk wel rijdend, wat weer enigszins niet daarmee strookt.... Zou het kunnen dat zon stukje vuil tussen de klepjes van de brstf.pomp gaan zitten?

    Verder nog even de pakkingen van de flotterbakjes vernieuwd. Die waren ook behoorlijk lek...

    Probleem met de dynamo is ook opgelost... Even aan pa gevraagd of hij wilde voordoen hoe hij rijdt... Nou daar zijn we hoor, hij komt gewoon niet boven de 1800 toeren uit... Is hem te veel herrie.... Dus ook maar een relais over de koelven gezet, en deze gaat nu uit als het contact uitgezet wordt....
    Last edited by Austin A35; 10-08-13, 18:07.

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Ergens heb ik een vermoede dat de koperen leiding, die ik vorig jaar heb aangelegd, op een klein stuk vlak langs de uitlaat loopt. Weet het alleen niet zeker...
    Het idee van een elec pomp is natuurlijk goed, alleen moet ik eens kijken waar de opstopping komt. Hoe zou je VP kunnen simuleren... ?

    Leave a comment:

Working...
X