Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"race" TR3B 1962

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• "race" TR3B 1962

Zoals sommige misschien weten ben ik klassieker fanaat en heb naast mijn racy austin ook een TR. Hieronder wat meer info

tr3.jpgtr31.jpgtr3.jpg

"Race" is een Tr3b die in zijn vorige leven in eigendom is geweest van een Texaanse Olieboer. Ze was in haar eerste leven lichtblauw met een wit dak en wit leren interieur. Waarna men, zo later blijkt liever een groene had gehad, dus is de auto na de Elvis tijd op Amerikaanse wijze groen gemaakt. Men neemt een rol tape, plakt alles af, zonder demontage van chroom of wat ... en spuit de auto groen... Na jaren zo rondgereden te hebben en vooral lang gestaan te habben is "race" naar Nl gekomen alwaar ze compleet gedemonteerd is en voorzien van nieuwe onderdelen en complete body of restauratie...
    Nu is race mooi en rijdt als een zonnetje, mits je alle onverwachte rare engelse gewoontes voor lief neemt.

Waarom heet "race" "race"... Dat komt door zoonlief, toen hij haar voor het eerst zag, zij hij met zijn 2 jaar oud, dat is een race. en sinds die tijd, is ze maar zo blijven heten. "Race" wordt ingezet tijden rallies, maar vooral tijden mooie lange ritten naar het buitenland, vergezeld door andere uit de familie...

Dit draaitje zal wel enige inhoud gaan krijgen omdat de oude dame wel eens wat mankeert. Na de laatste rally 1 1/2 maand geleden is race weer helemaal aangedraaid aangezien ze wel hier en daar begon te klapperen en zwabberen... Koeling heeft ze hard nodig en is natuurlijk een verhit puntje bij de TR3...

Verder is ze de afgelopen jaren voorzien van een top waterdicht dak en nieuwe side windows.... Ze is een plaatje, maar oordeel vooral zelf

3618841443_37067221bc_b.jpg

http://www.voituresdelegende.com/player2.php?id=60

rond 1 min 36 mooi in beeld
    Last edited by Austin A35; 04-07-12, 19:21.
    STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
    WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

Prachtig!
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Fraaie wagen!
      The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
      Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
      I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

Comment

Mooi hoor, erg mooi !

Comment

Mooie auto! Stiekem vind ik de TR3 de mooiste Triumph, stiekem want mijn vrouw vindt hem niets maar als het aan mij lag dan stond er een op de oprit.
          www.carscoffeecigars.nl

Comment

Wat een bjoetie.
            V70 & Tiger 955i

Comment

Erg mooi! Net als je A35 trouwens, gaaf ding is dat.
              Last edited by RemcoB; 04-07-12, 20:03.

Comment

Thanks voor jullie reacties, ben ook erg trots op mn engelse meisjes ;-) hoewel ze (zie MGB's verhaal over zn MG J2) ook voor veel frustratie kunnen zorgen... Maar dat is eigenlijk met al het engelse spul. Heb je er geen verstand van, moet je er eigenlijk niet aan beginnen als je er niet op leeg wilt lopen. Maar dat heeft ook zo zn charme....

Ik zal binnenkort ook een apart draadje voor de A35 beginnen, want die ondergaat binnenkort een tijdelijke hart transplantatie... Er komt voor het weekend midden september een nog sneller blok in met 160 pk... woei....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Austin A35 Bekijk bericht
                  hoewel ze (zie MGB's verhaal over zn MG J2) ook voor veel frustratie kunnen zorgen...
                  Hear, hear... Vraag Brun maar eens naar z'n mening over de radiator op de LG6!
                  The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                  Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGB Bekijk bericht
                    Mooie auto! Stiekem vind ik de TR3 de mooiste Triumph, stiekem want mijn vrouw vindt hem niets maar als het aan mij lag dan stond er een op de oprit.
                    Ik heb wat met de 'Small Mouth'. Voor de 'big grin' heb ik al een Frogeye... Zou er ook niets tegen hebben d'r eentje in de verzameling op te nemen. Misschien in ItaliŽ...

Comment

TR3's zijn gaaf idd, ik vind het eigenlijk de mooiste Triumph. Samen met een TR4/5 dan.
                      Ze schijnen ook heerlijk te rijden.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hoewel een TR4 of 5 mij het meest kan bekoren, is dit ontegenzeggelijk wel een heul mooi exemplaar. Strakke bak. Het plaatwerk is ook netjes afgehangen; dat zie je wel eens anders...
                        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Gaaf ding zo'n TR3! Ik vind ze in 't lichtblauw het aller mooist, ga je hem ooit nog in originele kleur spuiten denk je??

Comment

Thanks, Ja ze rijden top, lekkere klik klak bak met kort pookje... Stuurt redelijk zwaar, maar als je haar met een beetje power de bocht door zet, gaat het wel lekker... Er zit wel een nadeel aan een TR3, als je hem vergelijkt met zijn leeftijdsgenoten, rijdt ze wel iets minder goed... In de basis omdat ze is gebasseerd op de TR2. Het voordeel is dat de B versie zoals ik heb de allerlaatste zijn.... Hetgeen inhoudt dat ze nogal wat TR4 techniek aan boord heeft. Versnellingsbak, Motor, delen van het chassis.....

Voordeel lekker vel op het gas, levendig en lekker sportief/spartaans...

Terug naar Blauw? Ze is net af in groen... Blauw vind ik ook erg mooi, maar om nou 2 blauwe te hebben is misschien te veel van het goede...

De org. kleur setting...

old folder pix 1281.jpg
                            Last edited by Austin A35; 05-07-12, 09:25.

Comment

Dat ziet er inderdaad nogal Amerikaans uit zo met die White Walls. Dat vind ik ook minder.

Zo vind ik ze 't mooist, lichtblauw (deze op foto is iets te donker) met rood interieur en donker dakje:

Eventueel spaakjes eronder met zelfde kleur als interieur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Austin A35 Bekijk bericht
                                als je hem vergelijkt met zijn leeftijdsgenoten, rijdt ze wel iets minder goed...
                                Met welke leeftijdsgenoten vergelijk je hem dan?
                                www.carscoffeecigars.nl

Comment

Nu om me maar op de kleinere jongens te focussen, de MGA en de vroege MGB. MG TD is wellicht gezien de leeftijd van het ontwerp logischer. Daarnaast heb ik ook wel eens in de Morgan gereden van rond '60. Ik vergelijk wel op weggedrag en niet op motorgedrag. Want daarbij wint de TR ;-)

Comment

Gister even rondje gemaakt in de TR... En mijn probleem met de accu speelt weer op.. Nieuwe accu er in gezet. vlot starten geen probleem. Nu na een paar keer rijden... begint de startmotor alweer meer problemen te krijgen met rondgaan... Laadspanning gemeten en die is prima, niks mis mee... Dynamo is van 2 jaar geleden, lijkt mij dus ook weinig mee aan de hand kan zijn. Auto staat altijd verwarmt in de winter en rijdt nu ook weer geen 10000-den km per jaar... Dus wat kan het toch zijn. Heb werkelijk geen idee... Iemand hier? Kan het zijn dat de accu te weinig ampere krijgt? Maw kan de laadstroom te laag zijn? Hoewel de ampere meter juist redelijk hoge waarde aangeeft, ipv normaal. Kan die dan ook te hoog zijn? Any help welkom. Want heb maar 2 weken voor GW en moet ook nog een Jag prepareren voor de SLS. Dus tijd te kort om eerlijk te zijn....

Even een edit want hoge laadstroom wijst op een stukke accu en die is echt net vervangen. dus dat lijkt me sterk....
                                    Last edited by Austin A35; 15-08-12, 08:33.

Comment

Wordt de accu erg warm ??

En nieuw uit de doos kan het ook stuk zijn.. ;-)
                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Je doelt op een droogkokende accu, maar dan zou de accu alweer stuk zijn.... zat nog te denken aan de spanningsregelaar... maar of dat het nou is??? Andere mogelijkheid is wellicht de koelven. Deze is later opgebouwd voor koeling en kan wellicht te veel stroom trekken... staat na rijden nog een behoorlijke tijd door te draaien.... Is de accuspanning meten net uitgezet en na het stoppen van de ven... Heb ook nog een nieuwe spanningsregelaar liggen en kan deze natuurlijk voor de zekerheid inbouwen...

Comment

Is het nog de originele dynamo? Geven die dingen spanning bij stationair toerental?

in ieder geval, ik zou zeker de spanningsregelaar checken door vervanging of als volgt in ingebouwde toestand:

- Motor even warmdraaien
                                          - Motor ongeveer 1500 toeren laten draaien
                                          - Pluskabel accuklem losnemen (uitgaande dat + aan massa . (veiligheidsbril op ivm kans ontploffen accu)
                                          - Motor loopt door, ontsteking krijgt nu stroom van dynamo
                                          - Spanning meten tussen chassis en losgenomen plus accukabel
                                          - Wanneer spanning meer dan een Volt of 15 is, is de dynamo goed en werkt de regelaar.
                                          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Lekker zitten meten gister..

Dynamo output 40 tot 50 volt op toeren... Prima dus
                                            Accu komt niet hoger dan 11,6 volt. ook niet na een uur rijden
                                            Dynamo levert geen stroom door na de spanningsregelaar bij lage toeren. Motor slaat af bij loskoppelen accu... en ampŤre is negatief. Accu is dus aan het ontladen. Bij hogere toeren wordt er na de spanningsregelaar, netjes 14,7 volt gemeten. ziet er dus goed uit. Over de accu maximaal 12,4 volt. Dat vind ik wat laag. Door het ontladen op lagere toeren, denk ik toch dat de spanningsregelaar naar de knoppen is en wellicht ook de nieuwe accu. Spanningsregelaar heb ik liggen. Dus maar even inbouwen en kijken wat het effect is....

Comment

Heeft de Triumph een nieuw type wisselstroomdynamo, dus met een inwendige spanningsregelaar, of een gelijkstroomdynamo?

Comment

Nee is een gelijkstroom dynamo.

Comment

Ik lees zojuist pas het topic. Als fan van klassiekers kan ik enkel zeggen : Wauw!
                                                  Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

Thanks Miel! Als fan van racewagens, kan ik over je Lotus ook zeggen, zeer gave bak.... Enne kijk eens naar de A35, die is meer bedoeld voor het echte gum werk...

Comment

Ingebouwd en........ opgelost.... dus toch de spanningsregelaar naar zn grootje... wel das mooi... trouwens erg veel koelen was er niet bij voor de TR... zelfs met de ven vol aan, had ze het ze het knap warm.... niks eruit gegooid maar toch 195-200 F

Comment

Goed is het laadprobeelmpje opgelost, komt er weer wat anders kijken.... Vlotterbakjes stromen niet goed vol.... eind deze week de nieuwe brstf pomp vervangen (garantie), tankontluchting schoonblazen, bezinefiltertje vervangen. Ik kan het natuurlijk niet hebben als ze stil valt volgende week....

Comment

Hoe is je tank? Kan ook troep in de tank zijn die de aanvoer van benzine blokkeert.

Heb ik met mijn TR6 eens gehad.
                                                          ANWB-man zette gewoon een fietspomp op de leiding en pompte zo alle troep weer verder terug de tank in :-)
                                                          Sindsdien niet meer de tank leeg gereden. Auto zoop ineens veel harder dan ik had verwacht tijdens een toer rallye/rit, dus stonden we ineens zonder.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Lees het draadje nu pas, anders had ik ook direct de spanningsregelaar genoemd :-) Dat is zo'n Lucas-regelaar met een spoeltje erin, zeker? Het meest voorkomende defect is dat ze vast gaan zitten en dan ontlaadt de accu zich bij stationair of stilstand terug via de dynamo.

*mosterd na de maaltijd*

Wat betreft troep in de tank: zet er nog een extra brandstoffilter tussen, zo'n goedkoop doorzichtig plastic ding, maar wel vůůr de pomp op een plek waar je er makkelijk bij kunt. Dat filtertje gaat dan als eerste dichtzitten als er zooi in de tank zit, je kunt het ter plekke controleren door het filter even te bekijken. Als je nog wat extra filtertjes meeneemt (ze kosten geen drol), kun je desnoods al filters vervangend naar je bestemming komen.
                                                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Brun, helemaal correct een lucas met 2 spoelen die schakelt... bij contact sloeg die gelijk dicht en ontlaat die via de regelaar.... Maar opgelost....

Het vermoeden van troep is zeker een optie... aangezien het bij wat meer stevig doorrijden naar boven komt.... hangend in een klaverblad of zoals vermeld bij de RT, waarbij ik de TR lekker van links naar rechts heb laten zwieren. Het bijna leeg rijden van de tank had geen invloed. Wat eveneens gek is, is dat dat kleine doorzichtige 2 x niks filtertje (dus ik heb hem) amper het goude goedje bevatte, echter na een 45 stilstaan weer bijna 3/4 vol zat.... Bij rijden loopt hij weer aanmerkelijk leeg. Echter is geen vuil te zien in het filtertje.... Het glaasje van de brdst pomp zit overigen wel helemaal vol.... Dus daarmee concludeer ik eigenlijk dat de pomp niet goed pompt.... Anders zou die toch leeg moeten raken?

Comment

Mechanisch pompje neem ik aan? Even een keertje uit elkaar halen en schoonmaken.

Comment

Working...
                                                                X