Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Peug: 508SW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Peug: 508SW

Vandaag in bestelling gegaan:

Peugeot 508SW 1.6 e-HDi Blue Lease Executive 2-Tronic

Opties:
    Bleu Bourrasque
    Pack Look (17" Style 09, getinte ruiten achter, chroomstrips)
    Parkeersensoren voor

De rest wat ik wilde hebben zat al standaard op de Executive versie.

Plaatje uit de configurator:

Verwachte levering: eind september/begin oktober
    Attached Files
    ------------------------------------------------
    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Ja, lijkt me een heel fijne auto!

Ik zou 'm wel heel graag met de zwaardere hdi willen hebben, maar die zijn wel aanmerkelijk prijziger, geloof ik.
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Mooie setup zo. Hoeveel pk is dat?
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Eens met Netje, de 1.6 is een beetje tam, maar wel gunstig in de bijtelling, een dikkere is stuk duurder. Een hele mooie auto, gefeliciteerd!
        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
          Mooie setup zo. Hoeveel pk is dat?
          Thanks, 115pk/270Nm.

En inderdaad: die 2.0 diesel is buiten mijn budget. Afgezien van de 25% bijtelling is die meteen € 7.000 duurder (ex. opties)
          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Ik zou hier voor tekenen hoor, MartijnL. 't Is geen strepentreker natuurlijk, maar zeker een supercomfortabele reiswagen, en ruimschoots vlot genoeg om met het verkeer mee te komen.
            Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
              Thanks, 115pk/270Nm.

En inderdaad: die 2.0 diesel is buiten mijn budget. Afgezien van de 25% bijtelling is die meteen € 7.000 duurder (ex. opties)
              Zoiets meende ik al, te groot verschil vind ik, en 115pk is geen straf, mooi ding!
              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Mooie wagen MartijnL. Plezier mee.

Peugeot vind ik momenteel een van de weinigen die nog mooie auto's ontwerpt. Zeker als je prijs/kwaliteit in ogenschouw neemt.

Comment

ik ga in Oktober met een maat van mij de Usine Peugeot in Rennes bekijken waar de 508 wordt gemaakt. (rondleiding, kost een paar Euro-en-een-bosknoflook ;-)
                  De 508 is een hele mooie Peugeot-waardige voiture, duidelijk fraaier dan de Citroen C5, waarbij ik de berline net een tikkie fraaier vindt dan de break.
                  Last edited by janspeed; 28-07-12, 23:30.

Comment

Voorlopige afleverdatum staat nu op Week 42. Ietsje naar achteren geschoven dus.

Verder is nu bekend dat de wagen geleverd gaat worden door DAVO uit Den Haag. De tijd dat je zelf nog je dealer koos ligt achter ons, de volumekortingen van de aangewezen dealer van de leasemaatschappij maken teveel verschil. Gelukkig is Den Haag hier vlakbij dus ik ga waarschijnlijk gewoon zelf de wagen ophalen bij de dealer.

Comment

Verder is nu bekend dat de wagen geleverd gaat worden door DAVO uit Den Haag. De tijd dat je zelf nog je dealer koos ligt achter ons, de volumekortingen van de aangewezen dealer van de leasemaatschappij maken teveel verschil.
                      En zo kwam het dus dat ik een aantal jaar geleden een Citroen C1 vanuit Amsterdam Noord naar Linne (bij Roermond) moest rijden voor de chauf-maatschappij. Belachelijk!

Maar veel plezier met de auto alvast. Collega van me rijdt een 1.6THP met rood-bruin leer. Erg mooi!
                      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Verder is nu bekend dat de wagen geleverd gaat worden door DAVO uit Den Haag. De tijd dat je zelf nog je dealer koos ligt achter ons, de volumekortingen van de aangewezen dealer van de leasemaatschappij maken teveel verschil. Gelukkig is Den Haag hier vlakbij dus ik ga waarschijnlijk gewoon zelf de wagen ophalen bij de dealer.
                        Ik werkte vroeger bij DAVO om de hoek, en veel van mijn toenmalige collega's hadden hun Peusjes daar in onderhoud. Laten we zeggen dat ze niet massaal op de banken stonden.
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                          Ik werkte vroeger bij DAVO om de hoek, en veel van mijn toenmalige collega's hadden hun Peusjes daar in onderhoud. Laten we zeggen dat ze niet massaal op de banken stonden.
                          DAVO heeft inderdaad een negatieve associatie bij me. Mijn grootvader zaliger heeft er ooit een auto gekocht (weliswaar bij een andere vestiging) en was toen al niet blij met de service. Gelukkig zijn ze alleen een doorgeefluik en gaat de wagen in onderhoud bij de vaste dealer in de buurt.

Even gebeld met ze en de levering staat nu gepland voor eind september. Da's mooi aangezien de huidige op 10/10 afloopt.

Comment

Aflevering ingepland voor 18/10.

Het inleveren van de oude wagen is nog een hele tour. Hij is namelijk niet verzekerd bij de leasemaatschappij. Dat heeft tot gevolg dat je de auto niet met onbekende schades moet inleveren aangezien je dat een aantal keer je eigen risico voor je noten krijgt. De procedure is dus nu dat ik de wagen moet laten checken bij een CARE schadebedrijf en ik heb de tip gekregen de auto daar ook in te leveren i.v.m. het vermijden van discussie over schades die mogelijk zijn ontstaan nadat de auto is ingeleverd.

Comment

En gisteren geleverd met 7 kilometers op de teller. Eerste indruk is positief maar ik moet wel wennen aan de automaatbak. Als je rustig gasgeeft zit 'ie in no-time in 3 of 4 bij lage snelheden en dat is van stoplicht naar stoplicht nogal vervelend. Maar hij kan overruled worden of desnoods op manual dus dat gaat goedkomen.

Interieur is een grote sprong voorwaarts vergeleken bij de 308. Ben nu al een fan van de Bluetooth koppeling voor telefoon en audio streaming. Contacten gingen vlekkeloos het systeem in en de geluidskwaliteit is dikke prima.

Comment

En gisteren geleverd met 7 kilometers op de teller. Eerste indruk is positief maar ik moet wel wennen aan de automaatbak. Als je rustig gasgeeft zit 'ie in no-time in 3 of 4 bij lage snelheden en dat is van stoplicht naar stoplicht nogal vervelend. Maar hij kan overruled worden of desnoods op manual dus dat gaat goedkomen.

Interieur is een grote sprong voorwaarts vergeleken bij de 308. Ben nu al een fan van de Bluetooth koppeling voor telefoon en audio streaming. Contacten gingen vlekkeloos het systeem in en de geluidskwaliteit is dikke prima.
                                Bevalt ie nog steeds? Zelf vrijwel gelijk gaan rijden in manual en sportstand. Kan je zelf schakelmomenten kiezen, ideaal.
                                2019 Volvo V60 T6

Comment

Toevallig gisteren ook in een soortgelijke lease-508, dus de 115pk daisel met automaat. Mooie en fijne auto, maar wat een vreselijk irritante automaat. Nu heeft die vriend van me hem voor m.n. de snelwegkilometers dus heeft er niet zo veel last van, maar vond 't wel een domper. ik begreep van hem dat hij volgens mij in een andere bijtellingscatagorie zou vallen als hij geen automaat zou nemen.
                                  Giulia 1600 Super '65
                                  Abarth 595 Competizione '15

Comment

Heb afgelopen donderdag ook 200 km in zo'n 508 mogen rijden van kennis van me maar die automaat vind ik echt 3x niks. Zou voor mij een reden zijn om niet voor deze 508 te gaan. Gewoon optrekkend gaat het allemaal nog wel, maar rustig rollend in bv fileverkeer of naar een verkeerslicht toe raakt hij echt in de war en doet hij dingen die je niet wilt. Jammer dat Peugeot hier niets beters van heeft kunnen maken . Eenmaal op snelheid op de snelweg is het namelijk een heerlijke comfortabele reisauto.

Bij de Arena wilde hij echter niet meer starten voor het verkeerslicht. Service-lampje ging branden, maar na 2x contact volledig uit deed hij het gelukkig weer. Kennis had dit nog nooit gehad.
                                    Last edited by Pakkie; 06-01-13, 17:18.

Comment

Al eerder soortgelijke opmerkingen gezien, maar de bak in kwestie is ook geen automaat. De 2Tronic is in eerste aanleg een handbak met electronische koppeling. Je kan 'm rijden als automaat, maar dat is idd klote. Manuele stand is prima. In S schakelt ie meer dan acceptabel snel.

20% versie is alleen met dit blok en deze bak te krijgen. Volgens mij is. De 115pk diesel niet eens in een andere versie te leveren.
                                      2019 Volvo V60 T6

Comment

En deze 508SW gaat na bijna 119.000 probleemloze kilometers retour leasemaatschappij.

Ik zou hem als eerste / leaseauto zeker aanraden. Als occasion niet.

Waarom:
                                        - e-HDI start / stop systeem trekt een zware wissel op de accu. Er is er bij 60.000 al een nieuwe accu ingezet.
                                        - 2 tronic bak begint te slippen. De volgende eigenaar zit op zijn minst tegen een nieuwe koppeling aan te kijken.

Verder is het echt een heerlijke reiswagen voor zowel zakelijk als privé. De afgelopen vakantie naar Denemarken paste alles weer in de kofferbak zónder het uitzicht naar achter te blokkeren. Persoonlijk vindt ik dat ontzettend prettig rijden. Kruissnelheden van 165-175 op de Autobahn zijn geen enkel probleem en worden in relatieve rust gereden. De wagen wordt er niet zweverig of zoekerig van.

De vervanger is geen leasewagen meer vanwege andere werkgever/functie. Binnenkort een nieuw draadje over het leven met een tweedehands Subaru Legacy Touring Wagon 2.0R.

Comment

Heb je die Subaru al? Ben benieuwd.

Comment

Onderschrijf de prettige ervaring met de 508, heb vrijwel dezelfde uitvoering gehad. Destijds na een half jaar weer ingeleverd vanwege verandering van baan, was een fijne kilometervreter.
                                            2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                              Heb je die Subaru al? Ben benieuwd.
                                              Vrijdag ophalen en een Tamoil opzoeken :-D

Comment

Benieuwd naar die Subaru. Veel plezier ermee!
                                                Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

Working...
                                                X