Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo V50 2.0 Edition II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kleine update:
    Paar maanden geleden een keer op de CC een tunnel in gereden en vanwege dan irritant afremmen de CC eraf gehaald.
    Dat leek precies op een verkeerd moment te gebeuren (moment van eventjes inhouden/schokken) want de auto gaf direct een foutmelding met verminderd motorvermogen.
    Verminderd motorvermogen bleek geen vermogen in de praktijk...:-)

    Was nog best tricky aangezien ik de tunnel nog uit moest en er ook direct na de tunnel nog een afslag was. Vluchtstrook nog wel met lage snelheid kunnen bereiken.
    Uiteindelijk de auto opnieuw gestart: melding weg, alle vermogen beschikbaar en verder nooit meer iets gemerkt.
    Vreemd.

    Net zo vreemd als die ene keer dat dat de gehele bediening van de middenconsole geen sjoege meer gaf: airco warm, geen radiobediening, nada, noppes, niente.
    Ook hier was na een herstart de boel weer normaal.

    Ik heb de auto nu 2 jaar in bezit en er zijn in totaal 40k km onder de wielen doorgegaan.
    Het gemiddelde verbruik zal ik jullie besparen...:-)

    Gisteren er ook even LUXE PLOATUH op geschroefd omdat de oude platen gedeukt en verkleurd waren.
    Je moet toch wat als er verder geen onderhoud is.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
      Ik heb de auto nu 2 jaar in bezit en er zijn in totaal 40k km onder de wielen doorgegaan.
      Het gemiddelde verbruik zal ik jullie besparen...:-)
      Vertel vertel ;-)
      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
        Je moet toch wat als er verder geen onderhoud is.
        Is dat de goden verzoeken?

        Feit is dat ik sinds zaterdag een melding op de BC heb: "anti skid service vereist". Permanent, ook na herstarten.
        Na wat zoekwerk blijkt dat van alles te kunnen zijn: van te losse naafmoeren, defecte ABS sensoren, kapotte gierhoeksensor, gesneuvelde ABS controller (slik...), vochtige kabelboom (slik...) tot gecorrodeerde CEM connectoren.
        We gaan het zien, woensdag even laten uitlezen.

        Wellicht moet ik die luxe platen er gewoon af schroeven...:-)

        Comment


        • Meestal zijn dat ABS-sensoren. Ik heb ook een Ford-derivaat wat daar last van heeft.
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

          Comment


          • Dat zou n van de goedkopere defecten zijn.
            Vanavond maar even de wielen eraf en die sensoren nalopen/schoonmaken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
              Meestal zijn dat ABS-sensoren. Ik heb ook een Ford-derivaat wat daar last van heeft.
              Met een beetje geluk zijn het de kosten dus niet en dan heb je vrij probleemloos gereden.
              8.2 met supercharger?

              Comment


              • Schoonmaken helpt, en soms is er eentje echt gaar en moet je het vervangen. Kost bij een Jag een paar tientjes, misschien is dezelfde sensor met Ford-logo nog goedkoper?

                De ABS-sensoren zijn inderdaad de kosten niet. De slotmechanismes daarentegen.
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

                Comment


                • Bij mister-auto zijn de sensoren Ford of Volvo idd hetzelfde en rond de 50 euro.
                  De V50 is in onderhoud bij een Volvo-specialist, wellicht is de helft van zijn voorraad onderdelen idd van een Ford logo voorzien...:-)

                  Nog een andere mogelijke oorzaak: een wiellager dat uit het lagerhuis aan het kruipen is met als gevolg dat de afstand tot de ABS sensor te groot wordt.

                  Comment


                  • Bij de compact heb ik mijn ABS sensor-stekker destijds nagemeten, als ik me goed herinner zouden ze een weerstand van 1200-1600ohm moeten hebben ongeveer. Viel nog niet mee: die pinnetjes zaten zo diep dat ik er met verschillende multimeters niet goed bij kwam. Oplossing: splitpennetjes erop en daarop meten :-)

                    Het demonteren van de sensor was other cookie. Ik wist niet dat kunststof z vast kan zitten in een metalen huis. Uiteindelijk uitgeboord.

                    Comment


                    • Trouwens: ik koop spullen tegenwoordig vaak bij Bogijn: http://www.bogijn.nl/onderdelen/120/.../remmen-divers

                      Comment


                      • http://www.youtube.com/watch?v=9MUbAqhWKTM

                        Lijkt niet heel moeilijk.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                          Trouwens: ik koop spullen tegenwoordig vaak bij Bogijn: http://www.bogijn.nl/onderdelen/120/.../remmen-divers
                          Die had ik idd al een keer opgeslagen en is idd dus een stuk goedkoper. Thanks for de reminder.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                            Is wel moeilijk weet ik nu...:-)

                            Maar het lag niet aan een ABS sensor, het is de ABS controller/module/unit/whatever die een foutmelding geeft bleek vanmorgen bij uitlezen.
                            Dat ding moet er iig uit en wordt opgestuurd naar Actronics. De Volvo stealer durft er doodleuk een nieuwe unit in te zetten (kassa...) ter vervanging van dit wanproduct.
                            Want het internet staat er vol mee (foutcode BCM-0130)...

                            Een telefoontje naar de Volvo stealer voor een bestaande coulanceregeling was ook kansloos: niet stealer onderhouden.
                            Alsof die computer merkt dat ik er zelf betere en meer dan op tijd olie ingooi dan de stealer....:-P

                            Comment


                            • Auto weer terug van Volvo specialist Ruud Mulder te Wijk bij Duurstede:
                              - ABS module gefixt
                              - Airco afvoer preventief laten doorspuiten met perslucht
                              - Voorwielen laten balanceren
                              - Verbruiksmeter om laten zetten van l/100 km naar km/l

                              Het is de tweede keer dat ik daar nu geweest ben, zeer vriendelijk contact en kunde tegen normale tarieven.

                              Comment


                              • Kleine update: 60k km verder in 3 jaar tijd, prima kilometrage voor een benzineauto.
                                Die met aanhouden van de maximum snelheden nog steeds gemakkelijk 1 op 15 doet.

                                Minder prima is wederom een defecte condensor van de airco... De tweede in 2 jaar en na 40k km. Gaas is inmiddels besteld om de ergste steenslag te voorkomen.

                                Auto is ook voorzien van verse versnellingsbak- en stuurbekrachtigingsolie, schuifdakdrainage aan passagierszijde is ook aangepast na wederom natte voeten....

                                Nu nog een kapotte parkeersensor vervangen en dan lijkt de tijd echt rijp om naar een 4-persoons cabrio te gaan kijken ter vervanging van de andere auto. MMGHWND....

                                Comment


                                • Maar eens een update doen hier....

                                  Sinds juni vorig jaar met 20k km in 1,5 jaar tijd:
                                  - 4x Michelin Primacy 3 + uitlijnen
                                  - 1x parkeersensor vervangen
                                  - olie + oliefilter
                                  - APK
                                  - aankoop 4x 16" wintervelgen

                                  Dat is dus allemaal prima.
                                  Op deze week na dan: wr natte voeten door het schuifdak. Voor de 3de keer dus...:-(
                                  Oorzaak was een verstopt afvoerkanaal bij het glazen paneel, de beruchte en reeds aangepaste 'knietjes' in het schutbord (aansluiting afvoerslangen A-stijlen door het schutbord heen) zaten gelukkig niet verstopt en lijken door de aanpassing ook niet meer verstopt te raken.

                                  Ik heb gisteren maar alle vloerdelen eruit gehaald om te drogen want paddestoelen in de auto is geen goed idee.
                                  MdV rijdt dus maar een weekje een V50 non-isolation Edition.



                                  Last edited by raspaardje; 23-11-16, 10:20.

                                  Comment


                                  • Behalve die hoekjes vaker controleren heeft hij eigenlijk geen aandacht nodig dus.

                                    Comment


                                    • Juist...:-)

                                      Comment


                                      • Weer glanzend door de APK dus, niks stuk.
                                        Koel- en remvloeistof laten verversen, en in het voorjaar een setje nieuwe schijven en blokken doen.

                                        Toch zit ik nu al een beetje te fantaseren wat de opvolger moet worden voor de V50, over 2-3 jaar.
                                        Een V60? Niet te krijgen zonder turbo blok.
                                        Een V70 5-cilinder? Waarom zo'n grote auto terwijl de kinderwagens de deur uit zijn? En die 5-cilinders zijn dan ook +- 10 jaar oud.
                                        Een CX-5 dan? Als 192 pk versie best een interessante optie...Mmmmm.

                                        Comment


                                        • Als je geen turbo wil valt bijna elke fatsoenlijk gezinsauto die de laatste tien jaar gebouwd is af. Waarom zou je trouwens turbo willen? V60 vind ik nog steeds de fraaiste Volvo van de afgelopen decennia.

                                          Comment


                                          • Ha, die Joep;

                                            Raspeerd merkt waarschijnlijk daarom ook op dat de V60 er juist niet zonder turbo is....
                                            Scherven brengen gelul.

                                            Comment


                                            • Turbo is geen probleem maar dan wel icm met een fatsoenlijke motorinhoud. Wat mij betreft 2000cc.
                                              Ik hoef geen 1.6 Ford blok in mijn Volvo, 2.0 is het minimale...:-)
                                              Nieuwere V60's vanaf 2015 hebben natuurlijk weer een Volvo 2.0 liter blok. Maar wil ik daar straks voor betalen?

                                              Comment


                                              • Ik bedoelde: waarom zou je geen turbo willen?
                                                Sommigen zijn wel een drama (VAG TSI, PSA THP), maar zijn die Ford Ecoboost blokjes dat ook? Nog nooit gehoord in ieder geval. Tweeliter Volvo klinkt op papier beter natuurlijk, maar dan zit je inderdaad vast aan een nieuwer model. Dus meer betalen of langer wachten.

                                                Comment


                                                • Zoals gezegd, turbo is geen probleem maar dan wel met een fatsoenlijke inhoud. Kan je tenminste fatsoenlijk chippen...:-)
                                                  Ford T3 gaat naar 200 pk, Volvo 2.0 T3 gaat naar 195 pk bij Rica. Dat laatste lijkt me gewoon wat duurzamer, puur gevoel.

                                                  Overigens is een V60 qua laadruimte gewoon kleiner dan een V50. Komt door die schuinere achteruit natuurlijk.
                                                  Het liefst blijf ik zonder dakkoffer rijden, gewoon compleet tot het dak volstouwen met de achterbank in normale positie is echter een volume dat nooit vermeld word in de specs.

                                                  Comment


                                                  • Toch maar even de remmen achter vernieuwd afgelopen weekend. De specialist zei bij de APK dat de blokken nu toch wel wat dun werden. Minder dan 2 mm zat er nog op....:-)
                                                    Oftewel, ik was dit weekend met een breekijzer in de weer om 9 jaar oude remschijven eraf te rossen want het roestrandje op de schijf was ook niet te missen.
                                                    En dan voel je direct dat je wat ouder wordt...

                                                    Maar we kunnen weer veilig op wintersport. Dan wel nog even een nieuwe xenonlamp scoren.
                                                    Waarom komen deze dingen toch altijd samen op momenten dat het eigenlijk echt niet uitkomt....?

                                                    Comment


                                                    • En wederom door de APK zonder de benodigde reparaties. Betrouwbaar ding, wordt toch iedere dag mee gereden. Toch 10 jaar oud nu en 163k km op de teller.

                                                      Wel:
                                                      - remmen vr beginnen wat dun te worden: liggen al 2 jaar klaar en nieuwe schijven en blokken zet ik er bij warmer weer onder;
                                                      - airco laten bijvullen;
                                                      - opmerking dat de draagarmrubbers de volgende keer aan de beurt zijn.


                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X