Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bmw F11 525d HE individual

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw F11 525d HE individual

    Gaan hier maar verder.
    Type 525D (EUR)

    Dev. series F11 ()

    Line 5

    Body type TOUR

    Steering LL

    Door count 5

    Engine N57

    Cubical capacity 3.00

    Power 150

    Transmision HECK

    Gearbox AUT

    Colour IMPERIALBLAU BRILLANTEFFEKT METALLI (A89)

    Upholstery IND.ERW.LEDERAUSST./CHAMPAGNER. (ZAP6)
    1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

    1CB CO2 CONTENT

    2K4 ALLOY WHEELS V-SPOKE 331

    2PA LOCKING WHEEL BOLTS

    2TB SPORT AUTOMATIC TRANSMISSION

    230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT

    255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL

    258 RUNFLAT TYRES

    3AT ROOF RAILS ALUMINIUM SATINATED

    302 ALARM SYSTEM

    316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION

    320 MODEL DESIGNATION, DELETION

    4UR AMBIENT LIGHT

    402 PANORAMA GLASS ROOF

    441 SMOKERS PACKAGE

    456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE

    488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER

    494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

    502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

    508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

    522 XENON LIGHT

    534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

    536 AUXILIARY HEATING

    6AA BMW TELESERVICES

    6AB CONTROL TELESERVICES

    6VC CONTROL COMBOX

    609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

    612 BMW ASSIST

    614 INTERNET PREPARATION

    615 EXTENDED BMW ONLINE INFORMATION

    616 BMW ONLINE

    633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.

    698 AREA-CODE 2

    704 M SPORT SUSPENSION

    775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

    778 DOOR SILLS W BMW INDIVIDUAL DESIGNATION

    8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS

    8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE

    8S2 CODING OF ALARM SIGNAL

    8S3 AUTOMATIC LOCK WHEN DRIVING AWAY

    8TF ACTIVE PROTECTION FOR PEDESTRIANS

    8TL DAYTIME LIGHTS FRONT AND REAR AKTIV

    8TN DAYTIME DRIVING LIGHTS SELECTABLE B

    8V2 STICKER NCAP NIED/DEAN/SCHWED

    845 ACOUSTIC BELT WARNING

    868 LANGUAGE VERSION DUTCH

    877 DELETION CROSS-OVER OPERATION

    886 DUTCH / ON-BOARD DOCUMENTATION


    Aug 2011 en 135000 km gelopen.
    Last edited by 6bakkie; 01-01-16, 11:44.
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

  • #2
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

    Comment


    • #3
      Mooie auto!

      Komfortsitze+Individual merino = top.

      Comment


      • #4
        Damn, de F10/11 is tegenwoordig de gummenkadett, mijn nieuwe oude drietje is daarbij dan weer een corsa A'tje
        Wat een machine, met fijne opties zo te zien, geniet ervan!

        Comment


        • #5
          Ik heb pas 60 km gereden. Morgen gelukkig naar maastricht voor weekendje weg met mdv. Dus dan komen er 400km bij. Die stoelen zitten als gegoten, de verstelmogelijkheden zijn legio. Motor is heerlijk en snel genoeg.
          Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

          Comment


          • #6
            Mooie bak!

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              Feli! Ik heb er inmiddels een paar 100 opzitten, en moet idd de stoelen nog verder afstellen. Zitten ook nog wat extra leuke mogelijkheden op, zoals de instelling van de stoelverwarming.

              Misschien een paar plaatjes maken en op imgur of tinypic zetten? Werkt beter dan hier oploaden. Ben wel benieuwd naar de champagne en blauw combi.

              Comment


              • #8
                Prachtbak 6bakkie!
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                Comment


                • #9
                  Mooi ding. Proficiat.

                  Comment


                  • #10
                    Dank heren. Ik ben er ook erg blij mee! Zal van het weekend even wat mooiere fotos maken als het tenminste droog is.

                    De kleurencombi is echt skitterend en ik denk dat onze advocaat uit deventer er een chronische stijve van zou krijgen.
                    Ben wel benieuwd wie deze auto dan ooit besteld heeft. Eens kijken of ik daar nog achter kan komen obv dealerstempels. 86k is natuurlijk volstrekt idiote nieuwprijs voor deze auto en om over de afschrijving in ruim 4 jaar nog maar te zwijgen. Is een aardige pl tje bij kleintje.
                    Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                    Comment


                    • #11
                      Volgens mij had ik het al ergens anders gezegd, maar ik vind hem prachtig. Geniet ervan!

                      Comment


                      • #12
                        Mooi ding 6bakkie!

                        Comment


                        • #13
                          Zeer fraai, fijne kilometers gewenst!

                          Is deze motor in feite een x20D of zijn er veel verschillen?
                          ----------------------------------------------------
                          F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                          ----------------------------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
                            Zeer fraai, fijne kilometers gewenst!

                            Is deze motor in feite een x20D of zijn er veel verschillen?
                            Nope. Is een 6 cilinder. 204 pk. Afgeleide van de x30d. Is een een drieliter motor maar iets geknepen. Naar ik begreep is alleen de automaat iets lichter dan die van de x30d.
                            Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                            Comment


                            • #15
                              Dit weekend op en neer gereden naar maastricht. Weekendje weg. Eens even goed de auto leren kennen. Ik ben zeer in mijn Nopjes. Remt, stuurt en schakelt heerlijk. Die 8 bak schakelt zo zacht dat je het soms niet merkt. Sportonderstel is prima op deze auto. Wegligging is daarmee erg goed zeker icm de 19 inch.
                              Verbruik? Over de gehele rit van 400 km ongeveer 1 op 14,7. Terugweg zelfs 1 op 15.2. Ook dit is geen zuinigheidswonder, maar hij lijkt iets zuiniger dan de 330d.
                              Ding zit vrij snel op 180. Wat nu het verschil tussen de sport stand ( pook naar links) en de sportknop (naast de pook) is mij een raadsel. Enige verschil is dat als je sport indrukt het toerental ff naar pakweg 3000 rpm gaat zodat je meeste power hebt. In de S stand doet ie dat niet op die manier. In sport geeft ie ook aan dat je kunt kiezen tussen aandrijflijn en of onderstel. Beide staan aan. De besturing lijkt wat sportiever te worden maar geloof niet dat het onderstel zich aanpast. Heb immers niet het demper control systeem.
                              11 jan krijgt ie nog een beurt van de garage waar ik em gekocht heb. Op het lijstje staat in ieder geval dat ie uitgelijnd moet worden. Stuurt niet helemaal rechtuit. De auto is volledig bmw dealer onderhouden en laatste beurt was 3000 km terug. En de achterbanden zijn vrij nieuw.
                              Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                              Comment


                              • #16
                                Meer fotos lukt niet. Gaat erg traag.
                                Last edited by 6bakkie; 03-01-16, 19:46.
                                Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                                Comment


                                • #17
                                  Mooie verlichte handgrepen . Fraai ding hoor met de juiste opties zo te lezen!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Bij mij zit het verschil in schakelen met de pook naar links dat de bak naar sportstand gaat. Zie je ook onderin de toerenteller. Als je hierna handmatig gaat schakelen, pook naar achteren of naar voren duwen. Of via flippers achter het stuur, zul je zien dat de S(port) naar M(anueel) overgaat en de versnellingsbak de versnelling vast houdt.
                                    Terugschakelen doet die nog steeds automatisch als het toerental te laag wordt. Opschakelen weet ik niet. In ieder geval terugschakelen tot in de begrenzer lukt niet.
                                    Sport via schakelaar is via iDrive in te stellen in onderstel/besturing (sport of normaal) en automaat stand (sport of normaal).
                                    Sport+ via schakelaar (twee keer drukken) is sport stand onderstel/besturing en automaat. Daarnaast gaat de DSC in standje beperkte slip toegestaan.
                                    DSC knop 5 seconden indrukken zet de grootste veiligheidssystemen uit. Driften lukt dan aardig, maar je mist een sperdifferentieel

                                    Comment


                                    • #19
                                      Wat Beestemans zegt. De optionele sportautomaat (onderdeel M-pakket) zorgt voor een extra snel schakelprogramma, betere gasprespons en omvat ook de schakelpaddles achter het stuur.
                                      De schakelaar (Eco/Comfort/Sport/Sport+) past meer aan: schakelprogramma, onderstel (indien adaptief onderstel), weergave op dashboard (indien uitgebreid instrumentencluster) en bij Sport+ ook beperkte slip. In de Eco-stand wordt tevens de airco teruggeregeld.

                                      Voor vlot inhalen gebruikte ik meestal enkel de sportstand van de automaat. Keuzehendel naar links en gas erop. Die schakelaar gebruikte ik weinig. De eco-stand is leuk voor het schrapen en bespaart je iets, maar betekent ook een gaspedaal dat nog maar voor de helft reageert. De sportstand is top, maar vaak overbodig.
                                      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                      Comment


                                      • #20
                                        is er nu verschil in prestaties tussen sport knop en naar links "s"?
                                        Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                                        Comment


                                        • #21
                                          Voor mijn gevoel schakelt de automaat met de automaathendel (S) naar links nog fractioneel sneller. Iets van 150-200 ms per shift.
                                          Maar of er echt verschil is, is mij nooit 100% duidelijk geworden.
                                          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ligt eraan hoe jij de sportknop instelt.
                                            Maar ervan uitgaand dat alles op sport staat ingesteld (onderstel en aandrijving), zit er geen verschil in.
                                            Rondje Google zegt hetzelfde.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Dank. Ik heb redelijk gegoogled maar vond weinig uitsluitsel. Vandaag bmw connected drive geactiveerd en de remote app. Die laatste is nu al interessant omdat je op basis van gps kan zien waar je auto staat. Hij staat nog voor de deur :-). Iemand ervaringen met die pakketten van connected drive?
                                              Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                                              Comment


                                              • #24
                                                De app vond ik traag en de connected drive diensten werken prima, maar vond het zelf geen 400 euro waard. Mijn smartphone kan meer en een personal assistant heb ik niet nodig.
                                                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Fraaie auto 8bakkie ! Ik heb de connected drive en ben er wel tevreden mee al gebruik ik het weinig. Het is overigens alleen het eerste jaar 400 euro.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Wintersetje met styling 327 velgen runflat met bijna 9 mm. Dorpsgenoot met x5m50d wilde ervanaf. Buitenkansje dus :-) Inmiddels 1000 km gereden. De 525d bevalt prima. Fijne auto. Vandaag ff het leer schoongemaakt met bmw lederschaum. Beetje bukken bij dusseldorp in naarden maar het resultaat is prima. Daarna dat van de cabrio gedaan. Daar was het verschil enorm. Stoelen als nieuw. Maandag gaat de winterset eronder en krijgt ie een afleverbeurt. Opvallende zaken? Nauwelijks. Enige waar ik meer van had verwacht is het verbruik. Gemiddeld nu een 1 op 14. Bmw doet dus ook aan sjoemelsoftware :-). Had gedacht dat nieuwe techniek iets zuiniger zou zijn.
                                                    Last edited by 6bakkie; 09-01-16, 17:30.
                                                    Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                                      Wintersetje met styling 327 velgen runflat met bijna 9 mm. Dorpsgenoot met x5m50d wilde ervanaf. Buitenkansje dus :-) Inmiddels 1000 km gereden. De 525d bevalt prima. Fijne auto. Vandaag ff het leer schoongemaakt met bmw lederschaum. Beetje bukken bij dusseldorp in naarden maar het resultaat is prima. Daarna dat van de cabrio gedaan. Daar was het verschil enorm. Stoelen als nieuw. Maandag gaat de winterset eronder en krijgt ie een afleverbeurt. Opvallende zaken? Nauwelijks. Enige waar ik meer van had verwacht is het verbruik. Gemiddeld nu een 1 op 14. Bmw doet dus ook aan sjoemelsoftware :-). Had gedacht dat nieuwe techniek iets zuiniger zou zijn.
                                                      Dusseldorp in Naarden!!? schande dat is gewoon nog Smelt hoor. Laat het de bukvrinden daar maar niet horen. Het blijft een fijne dealer en ik hoop dat ze zo blijven.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Heet nog Smelt, maar de tent is wel overgenomen door Dusseldorp.
                                                        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          1 op 14 voor een zescilinder daisel is toch netjes?

                                                          Mijn vroegere 320dA EDE reed 1 op 17 met 2 cilinders en een paar 100 kg minder (ja ook met mij erin, WATS ).
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                          "Jasper val dood." - RH

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Yep smelt is idd nu dusseldorp. Moet zeggen dat de mensen bij zowel bij jan de jong als smelt wel te pruimen zijn. Jasper, je hebr gelijk maar de fabriekswaarden suggereren andere getallen. Nu lees ik op duitse sites dat dit nog aan de lagere kant is. Zit nu rond 1 op 13.5. Exact wat de 330d ook deed met 150kg minder.

                                                            Maar nu even wat over rijbeleving. Het verschil met de 330d is in veel opzichten groot. De 330d was een ruwe auto vergeleken met de 525d. Bruuskere acceleratie en hier gaat alles rustiger en meer geleidelijk. Snel genoeg overigens. De 8 traps automaat doet zelfs onder vollast bijna onmerkbaar zijn werk. Ik merk ook dat ik rustiger ga rijden tov de 330d. Auto is veel Meer op comfort ook al heeft de 525 een m sportonderstel.

                                                            En ja, Die stans is echt superrrrr jongens
                                                            Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Ik weet niet wat voor afstanden je maakt, maar ik zie het verbruik pas dalen als ik afstanden langer maak als 30 km. |
                                                              Gemiddelde van dit moment is 1 op 15,6. Wat prima is. Zo nu en dan een uitschieter naar de 1 op 16. Is overigens een sedan...

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Beestemans. Mijn afstanden zijn de laatste week kort. Maximaal 35 km oneway met file. Sedan zal zo een liter schelen op de 100km. Lange baan voor 100-150 km tegen geldende limiet haal ik wel 1 op 14 a 1 op 15. Vandaag eens geflipperd met de paddles en dat gaat razendsnel en je kan net iets verder doortrekken wat em nog wat sneller maakt.
                                                                Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X