Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911 (991) Carrera GTS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Mooi

Comment

Erg fraai !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
        Ha, die Infant;

Schitterende auto. Voor mensen die ook wel eens buiten het circuit verblijven volgens mij een veel betere uitvoering dan bijvoorbeeld een GT3. Zwart is ook tijdloos fraai op latere Elfer. PDK een bewuste keuze?
        Zeer bewuste keuze. Ik weet dat het stoerder is om te zeggen dat door zelf te schakelen je meer in verbinding staat met de auto/het rijden, maar de waarheid - voor mij althans - is dat een goede bak als de PDK enorm veel toevoegt qua snelheidsbeleving. Schakelen kost immers geen (nouja, amper) tijd.

Daarbij komt dat ik deze auto ook met regelmaat gebruik om naar bijv. klanten te gaan, en in combinatie met de PDK heb je dan gewoon een hele fijne reisauto wanneer je dat nodig hebt, alsmede een snelle sportauto wanneer je daar weer behoefte aan hebt.

Laatst overigens een GT4 op proef gehad... Fantastische auto met dito handbak. Maar geen (semi) daily driver materiaal.

Comment

Mooi ding hoor!
          Veel plezier ermee!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Inmiddels al weer zo'n 1000km mee gereden. Heerlijke auto. Aantal dingen die opvallen, met name t.o.v. mijn vorige 991 C2S:

* De motor klinkt veel 'metaal'-achtiger. Weet geen betere manier om het te omschrijven :-) Overigens is dit een positief iets!
            * Het (uitlaat)geluid lijkt iets minder hard te zijn maar onderzoek wijst uit dat dit m.n. binnenin zo is - aan de buitenkant ploft de uitlaat nog mooi en luid.
            * Het karakter van de motor lijkt ook iets anders - gretiger, hoger in de toeren. Of dat komt omdat deze auto standaard met de powerkit wordt geleverd of om andere redenen weet ik niet, maar het verschil is duidelijk.
            * De auto ziet er echt een stuk dikker uit en ik krijg er ook meer (positieve) reacties op. Behalve dan die ene man die vond dat het een tikje ordinair was, met die zwarte wielen ;-) Hier in het Gooi rijdt zelfs de melkboer nog in een 911 dus dat er überhaupt reacties komen is al een klein wonder.
            * De auto voelt meer solide. Mijn vorige 991 (uit 2012, dus uit 1e productiejaar 991) was helemaal top - maar in vergelijking daarmee voel je duidelijk dat deze GTS een paar jaar jonger is. Net even beter in elkaar geschroefd, lijkt het.

Kortom: fantastische auto!

Comment

Nieuwste 911 waar ik ooit zelf in heb gereden was een 997 S en dat was al een superdegelijk aanvoelende auto. Ook gemakkelijk om heel hard in te rijden.
              Inmiddels is Porsche alweer enkele stappen verder, dus ik geloof goed dat dit echt een super auto is.
              Gebruik je hem nu dagelijks trouwens? Is dat ook het plan en gaat er iets anders de deur uit of nu alleen even omdat hij nieuw is?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                Nieuwste 911 waar ik in heb gereden was een 997 S en dat was al een superdegelijk aanvoelende auto. Ook gemakkelijk om heel hard in te rijden.
                Inmiddels is Porsche alweer enkele stappen verder, dus ik geloof goed dat dit echt een super auto is.
                Gebruik je hem nu dagelijks trouwens? Is dat ook het plan en gaat er iets anders de deur uit of nu alleen even omdat hij nieuw is?
                Ik gebruik hem bijna dagelijks. De uitzonderingen zijn als ik ver moet rijden. Ik heb o.a. klanten in Luxemburg en Brussel zitten en daar ga ik (zeker met het huidige weer) liever niet met de 911 naar toe, maar pak ik de 530d. Naar Luxemburg heb ik mijn vorige wel eens meegenomen overigens (in de zomer) omdat het daar natuurlijk erg leuk kan zijn om een blokje om te gaan :-)

Denk dat deze voorlopig wel even blijft en dat ik eerder op zoek zal gaan naar iets 'spannenders' ter vervanging van de 530d. De vraag is dan alleen wat.

Comment

Echt een mooie auto, "Once you go Black, you'll never go back"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                    Echt een mooie auto, "Once you go Black, you'll never go back"
                    Eens!

Nu wachten op de ietwat-foute-look-meeting ;-)

Comment

Helemaal over dit draadje heengelezen zeg. Erg mooie 991 natuurlijk, maar ingetogen vind ik hem niet. Voor een daily dan ;-).
                      Maar goed, trek je niks van mij aan, want daar waar ik woon rijden ze allemaal trekkers en geen Porsches, dus bij ons is een ultrastandaard 997-1 al heel wat.

Ik raad je overigens het voorsteldraadje aan (of heb ik je daar gemist?). Altijd leuk en natuurlijk helemaal met zo'n interessant wagenpark dat jij hebt.
                      Groeten,
                      Bats
                      wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                      *klopt zelf op schouder* --- TSM
                      Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                      Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                      Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                      de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                      Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                      Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
                        Helemaal over dit draadje heengelezen zeg. Erg mooie 991 natuurlijk, maar ingetogen vind ik hem niet. Voor een daily dan ;-).
                        Maar goed, trek je niks van mij aan, want daar waar ik woon rijden ze allemaal trekkers en geen Porsches, dus bij ons is een ultrastandaard 997-1 al heel wat.

Ik raad je overigens het voorsteldraadje aan (of heb ik je daar gemist?). Altijd leuk en natuurlijk helemaal met zo'n interessant wagenpark dat jij hebt.
                        Ingetogen niet nee. Maar mijn persoonlijkheid is ingetogen genoeg om dat weer te compenseren. Oh, nee, er zal geen voorsteldraadje zijn. Zal ik zo wel even doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Infant Bekijk bericht

Eens!

Nu wachten op de ietwat-foute-look-meeting ;-)
                          Leuk. Ik schuif dan aan met de zwarte 964 WTL, wat natuurlijk ook een beetje showpony is
                          Forza!

Comment

Maar waarom wachten? Dan gebeurt er niks
                            übernarcistische fappert

Comment

....er zal geen voorsteldraadje zijn. Zal ik zo wel even doen.
                              Neem de tijd. We willen foto's van al je auto's en laat de kentekens vooral zichtbaar, dan kan onze W220 je nog wat vertellen over de potentieel schandalige historie van je auto's ;-)

En ook je huis er bij opzetten natuurlijk. Liefst met straatnaambordje en huisnummer, want dan Kleintje ons iets meer vertellen over slotsommen en aflossingsgedeeltes ;-)

Nou goed, pas maar op, want het Libelle-gehalte hier is enorm.
                              Groeten,
                              Bats
                              wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                              Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                              Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                              Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                              Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                              Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht

Neem de tijd. We willen foto's van al je auto's en laat de kentekens vooral zichtbaar, dan kan onze W220 je nog wat vertellen over de potentieel schandalige historie van je auto's ;-)

En ook je huis er bij opzetten natuurlijk. Liefst met straatnaambordje en huisnummer, want dan Kleintje ons iets meer vertellen over slotsommen en aflossingsgedeeltes ;-)

Nou goed, pas maar op, want het Libelle-gehalte hier is enorm.
                                Groeten,
                                Bats
                                Ik ben, plat gezegd, een aantal keer keihard op mijn bek gegaan voordat ik mij bevond in de situatie zoals deze nu is. Ik heb mijn verhaaltje inmiddels klaar en er zit een kleine disclaimer bij. Om zure opmerkingen zit ik niet verlegen, dus dat soort opmerkingen leg ik gewoon naast mij neer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gaas! Bekijk bericht
                                  Maar waarom wachten? Dan gebeurt er niks
                                  Ok, voorstel: deze zaterdag op een parkeerplaats ergens in midden Nederland?

Comment

Ik ben niet van de meetings enzo. Ik heb mezelf ooit massaal afgemeld met een klein uitzonderingetje hier en daar.
                                    Groeten,
                                    Bats

Comment

Ok, voorstel: deze zaterdag op een parkeerplaats ergens in midden Nederland?
                                      Zaterdag rond 11h bij het tankstation bij de MC Donalds in Barneveld (A1) ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht

Zaterdag rond 11h bij het tankstation bij de MC Donalds in Barneveld (A1) ??
                                        Is voor mij wschl. oké. Start een nieuw draadje dan valt het meer op :-)

Comment

Doe ik

Comment

Veel plezier ermee!
                                            8.2 met supercharger?

Comment

K

Ik ben, plat gezegd, een aantal keer keihard op mijn bek gegaan voordat ik mij bevond in de situatie zoals deze nu is. Ik heb mijn verhaaltje inmiddels klaar en er zit een kleine disclaimer bij. Om zure opmerkingen zit ik niet verlegen, dus dat soort opmerkingen leg ik gewoon naast mij neer.

Bats heeft het met een geplaatst he...
                                              En we bedoelen het goed.
                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Dat stukje was ook niet specifiek aan iemand gericht hoor :-)

Comment

Nee nee....

Zolang het geen zwarte C63 AMG is valt het wel mee..
                                                  (http://www.mercedesforum.nl/forum/vi...p?f=39&t=71448 )

Comment

Grappig dat je over deze Benz begint.

Voor de diegene die ook naar de voute meeting willen gaan, de herstelde C63 staat te koop in Someren... http://www.autowereld.nl/mercedes-be...1/details.html

Comment

Maar de tik in de motor is hoogstwaarschijnlijk niet hersteld.

Comment

Ja die liefde voor die C63 was weer snel over? Grappig draadje om te lezen. W220l de relsmurf.
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

je verwart grote smurf met relsmurf ;-)

Die Biturbo in de E-klasse zal er nu toch wel zijn, zijn het nu eerst dealer-auto's en worden het daarna kappers-auto's

Comment

Working...
                                                          X