Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multipla

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Multipla

Nou, hier is ie dan! Na jarenlang duits en zweeds gereden te hebben, nu eindelijk weer een Italiaan. En wat voor één!
    Ik had eerst mijn zinnen gezet op een fase I, je weet wel de meest gehate auto ter wereld, maar dat vond mn vrouw geen porem.
    Dus toen maar geüpgrade naar een fase II. Onder de kap de bekende Fiat 1.6 motor met honderd-en-drie stampende paarden. In het interieur de geweldige 6-persoons opstelling op 2 zitrijen.

Na aankoop heb ik een stabi stangetje, een veer en een draagarm laten vervangen. Verder geen technische mankementen. Onderstel is stabiel, in het interieur geen kraakje waar te nemen. Voorwaar best een knappe kwaliteit gezien de prijs.
    Voorlopig voldoet het ding goed waarvoor die gekocht is. Het enige wat me stoort is de zeer korte overbrenging, waardoor je op snelwegtempi met een flink geluidsissue te maken krijgt.

Hoe lang ie mag blijven is nog onduidelijk, ik hou jullie op de hoogte.

Attached Files
    Last edited by gait156; 08-02-16, 13:09.
    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Als student reed ik wel eens een pendeldienst met zo'n ding. Viel me qua rijden niks tegen. Idd niet de stilste motor, maar het rijdt bijv een stuk beter dan zo'n oersaaie Scenic uit die tijd.

Comment

Gefeliciteerd met de aanschaf van dit icoon
      fka v164

Comment

Altijd beter dan een Q7. Hoe snel gaat ie naar 100?
        übernarcistische fappert

Comment

Veel plezier ermee, gait. Allesbehalve een eenheidsworst, zo'n Multipla.

Comment

...but does it blend?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gaas! Bekijk bericht
              Altijd beter dan een Q7. Hoe snel gaat ie naar 100?
              Als ik Q7-budget had, had ik geen Multipla gekocht. Maar in ieder geval ook geen Q7

100? Binnen een halve minuut. Ruim.

Comment

http://www.moma.org/interactives/exh..._multipla.html

Leuke aanwinst. Niet veel mensen kunnen zeggen dat ze een auto hebben die in het MoMA stond...

Comment

Zo zie je maar, op Gummen is echt iedereen welkom! ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

leuk ding! zou een 6bak van een Punto Sporting passen? Of gewoon meteen de hele aandrijflijn van een Punto turbo erin hangen. lol
                    Je zou de komende tijd het youtube kanaal van JP-performance.de in de gaten kunnen houden, JP wil naar het schijnt ook een Multipla gaan aanschaffen, tunen en pimpen :-)
                    Als je de andere tuning projecten van hem ziet kan dat best wel eens leuk worden... denk aan turbo blok e.d.
                    Last edited by janspeed; 08-02-16, 16:43.

Comment

Ik heb inderdaad een bak en/of motorwissel al overwogen, maar schijnt allemaal niet zo logisch te zijn.
                      Er is een Pool die de 2.0 20v turbo uit een coupé erin heeft gehangen, inclusief complete voorwielophanging.

Mocht ik er echt van gaan balen en de Multipla zelf nog niet beu zijn, kan ik altijd nog opteren voor een jtd.

Comment

Ik zei een paar dagen geleden al dat het gummenwagenpark de laatste tijd flink geupgrade wordt, en dat wordt bij deze dus weer flink kracht bijgezet
                        Mooi ding, heb je ook interieurpics?
                        Toch leuk dat je het gewoon doet, en hier trots komt vertellen , er is ook helemaal niets mis met dat ding volgens mij, prima vervoersmiddel (lijkt mij) met bakken karakter.
                        Komt er nog een leuk speleding naast? Of is deze een soort van overbrugging (lees ik half in je tekst).
                        Zou natuurlijk mooi zijn als er een 911 (de 30ste op gummen) ofzo naast kwam te staan, dat zou een mooi setje zijn

Comment

Gait heeft toch ook nog een MX-5, of was die ook al weg?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Infant Bekijk bericht
                            ...but does it blend?
                            al een stuk beter dan de Phase I. Daar heeft Schumacher trouwens nog ooit reclame voor gemaakt. Dat zou zijn dienstauto zijn bij de Scuderia.

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                            http://www.moma.org/interactives/exh..._multipla.html

Leuke aanwinst. Niet veel mensen kunnen zeggen dat ze een auto hebben die in het MoMA stond...
                            +1 maar die stond enkel in de tuin van het MoMA:

10 AUTOMOBILES TO GO ON VIEW IN MUSEUM OP MODERN ART GARDEN
                            Ten postwar American and European automobiles, selected primarily for their excellence as works of art, will be on view in the garden of the Museum of Modern Art, 11 West 53 Street, from September l6 through October 4 in the Museum's second exhibition of cars in the past two years.

The 1951 Lancia Gran Turismo, designee' by the famous Italian Pinin Farina and manufactured in Italy, is shown as one of the most mamuverable mass-produced cars made. The other
                            Italian car, the Sfata, is described as "one of the most beautiful touring cars produced."

Gait, als ie doet wat ie moet doen is het toch prima. Gebruik je vaak de 3 stoelen voorin of alle zes?
                            Ik kan mij voorstellen dat met 5 personen de meer reguliere posities gebruikt worden.

Comment

Ik moest ook wel lachen toen ik dat las, Maik, dit is nou niet bepaald een extreme upgrade van het wagenpark.
                              Maar aan de andere kant: de stap van 330i touring naar V70 was voor mij een veel groter verlies dan van V70 naar Multipla.
                              Ik ben gewoon niet zo van de auto's die echt niks fout doen en daarbij vooral geen greintje sportiviteit bieden. Dan liever een ondergewaardeerd model.

De 6 zitplaatsen komen regelmatig van pas. Met drie stuks kroost in creche en basisschool met bijbehorende zwemlessen, danslessen, etc blijkt dat de voorste zitrij in ieder geval altijd bezet is. Daarnaast is die 6e stoel enorm handig, als er wat vriendjes mee gaan.
                              Binnen een minuut heb je de 2e zitrij gedemonteerd en blijft een enorme balzaal over.

Het lijkt misschien alsof ik dit draadje met trots opende, maar das meer overcompensatie voor de schaamte van dit automobiele stuk mis-architectuur 😁

Ben er wel 'trots' op dat ik niet gezwicht ben voor de zoveelste Touran, Scenic of Corolla Verso. Die kosten een schep meer geld en zouden me echt ongelukkig maken. 😉

Of er iets leuks naast komt? Das wel de bedoeling, maar zal niet op korte termijn zijn. MdV studeert momenteel en heeft geen inkomen, dus tis even met de hand op de knip.

Comment

Toch ben ik waarschijnlijk een van de weinige die juist de eerste Multipla wel geslaagd vonden, lekker eigenwijs design, af en toe is dat prachtig, deze vond ik een stuk minder mooi, maar vast kwalitatief veel beter dan de eerste!
                                http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                Citroen 2CV 1982
                                Saab 9-3 2.0T 2002
                                Citroen C1 2014
                                Solex 3800

Comment

Mooie auto. Heb er ooit een week in gereden toen we nog met ons 3tjes waren. Kind middenstoel. Erg leuk.

Comment

Helemaal geen gekke wagen. Ooit in meegereden (taxi in Rome) en toen viel me al op dat het echt prima wagens zijn. Als ik geen leaseauto had en 3 i.p.v. 2 kinderen, zou ik het serieus ook overwegen. Hoe zit het met onderdelenvoorziening en prijzen bij zo'n Multipla?
                                    Last edited by ZamBeZi; 09-02-16, 21:56.
                                    “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

Jammer dat je het niet vaker ziet 3+3.
                                      8.2 met supercharger?

Comment

Beproefd concept...
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Hulde voor de keuze!
                                          Je lacht die papa's met hun zgn. premium mpv's dubbel en dwars uit.
                                          Iig, dat zou ik doen. Als ik zo'n wagen zou rijden. De kans daarop is echter nihil...:-)

Comment

Ha, die Jasper;

Olds Vista Cruiser: Autotaalglass' nightmare....
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Jasper
                                              Bedoel een modernere auto.
                                              8.2 met supercharger?

Comment

Honda FR-V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht
                                                  Jasper
                                                  Bedoel een modernere auto.
                                                  Snap ik. Op die FRV na weet ik eigenlijk niks.

Komt ook wel omdat de meeste veulzitters, net zoals bijna alle auto's, 90% van de tijd alleen de bestuurder aan boord hebben. En dan is een middenconsole wel handig.
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Beetje laf hoor, zo'n facelift versie. Het ultieme "fuck-you-effect" is er wel een beetje vanaf, net als het spuuglelijke. Nou heeft deze ook een enorme vette stance door die donkere, 16" Stilo-jetsers eronder.

Maar even serieus, het is echt honderd keer beter dan een Scenic, Zafira of weet ik veel welke neukfoutenbus die krampachtig probeert een echte auto te zijn en daarin jammerlijk mislukt. Ik heb ook alleen ervaring met deze variant als ie van een Italiaanse taxichauf was. Ooit in Toscane in zo'n ding gezeten met meer dan een half miljoen km op de teller (JTD uiteraard). Als al die km's zo zijn afgelegd als tijdens dat ritje: Respect. De beste man werd op een bergweggetje ingehaald door een Impreza GT Turbo, en dat kom z'n ego niet hebben. Toen ik hem aanspoorde met trefwoorden als "Formula Uno", "Ferrari" en "Schumi" heeft ie de rest van de rit enorm zijn beat gedaan om het vermogenstekort op het rechte eind te compenseren door zo hard mogelijk door de bocht te vegen zodat we aan het eind ervan toch weer bovenop de achterbumper van die Impreza zaten.

Comment

Mooi man! Ik vind het een leuke keuze. Maar je durfde geen foto van de voorkant te maken?
                                                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Toch weer een italiaan op het forum, hulde!
                                                        http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                                          Mooi man! Ik vind het een leuke keuze. Maar je durfde geen foto van de voorkant te maken?
                                                          Heeft weinig met durven te maken, meer met het feit dat ik vooruit geparkeerd had
                                                          Ik zal binnenkort eens een 'uitgebreide' reportage leveren :-p

Comment

Coole keuze! :-)

Comment

Omdat er zo enorm veel positieve reacties komen, zal ik dit maar even belonen met een foto van de voorkant. Bam.
                                                              Attached Files

Comment

Working...
                                                              X