Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

W210 e55 amg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• W210 e55 amg

Moest nog een verhaal schrijven over een zoektocht...
    Op zoek naar een vervanger voor de A8 diesel(prima karretje maar ik maak te weinig kilometers ) de afgelopen maanden van alles en nog wat aan auto's bekeken. Ik heb toch weinig te doen dus alle gelegenheid om wat "grindpadhandelaren", "vanzelangzalzelevensdagenonrendabeleglazenpaleize nmetveelstedureexleasers", particuliere aanbieders die bij nader inzien toch zo'n 10 auto's hebben staan, echte particulieren en de bekende "daar moet je nooit een auto kopen"handelaren te bezoeken.

Van Audi A8 benzine, Jaguar XJ, S-klasse, BMW 5 en 7( en een verdwaalde 330 C opgebouwd met "gevonden" onderdelen ) bekeken en eigenlijk had ik zoiets van tja, ik wil weer iets "anders".
    Iets aparts...
    Nah, dan bekijk je een XJR, leuk maar het ding "sterft" tijdens de proefrit, letterlijk sterven, koelvloeistof en olie liepen er met een noodgang uit.
    En W had nog geen meter zelf gereden.
    Een RS6 .... Die bleek net teruggegeven door de politie.
    Doe maar niet.
    Een C32 AMG met sluitende onderhoudshistorie.
    Van een C320...

En dan heb je ook nog een A8 om in te ruilen, lachen.....
    Biedingen variërend van 3750( ja, echt..) t/m 7000(en dan zelf 10 bijleggen)

Laat maar ..

Vervolgens kwam in het draadje van Elentinos de opmerking voorbij over een W210, het rijcomfort en dan met een 6 of 8 pitter.
    Ach, dan doe je mee, plaatst wat linkjes en rijdt vervolgens 350 km om een E430 " voor weinig" te bekijken.
    De helft van weinig was nog teveel zoals te lezen valt in het draadje van Elentinos.

Bleef de E55 AMG over, had eerder al contact gelegd met de verkoper via Whatsapp, extra foto's toegestuurd gekregen, goed bod (ongezien, maar wel op basis van mijn advertentie op Autoscout) op de A8.
    Toch maar even laten rusten( zelfs bedankt en laat eigenlijk maar)
    Een week later naar Harlingen gereden, aardige verkoper.(ook IRL)
    Geen opgeblazen gedoe, vooraf via whatsapp contact gehad en uit zichzelf al gezegd dat de auto niet verplaatst was en ook niet van te voren gestart zou worden.
    Mooi!!
    De E55 stond naast de loods geparkeerd, goed koud.
    Eerst maar eens de oliedop los he.
    Mooi schoon, gewoon olie.
    Peilstok controleren, olie wrijven, geen verkleuring.
    Toch nog even met aansteker testen, geen spetters..
    Expansievaatje controleren, koelvloeistof netjes en op niveau.
    Banden Continental in de juiste maat met voldoende profiel ( nog wel ) en op de originele AMG velgen.

Auto stond al twee maanden stil, was wel recent afgespoeld ivm stof en vogelpoep.
    Openen met de ab, droge kofferbak, interieur ook geen muffe of vochtige geur.
    Zakkampje tevoorschijn getoverd en op zoek naar roest.

Grappig, er bestaan dus echt W210 die na bijna 18 jaar nog erg gaaf zijn

Sleutel in het contact, starten, direct aanslaan en keurig met verhoogd toerental lopen en idd na iets meer dan een minuut terugvallen naar het stationaire toerental.
    In de tussentijd de "elektriek" : stoelverstelling, stuurverstelling, spiegels, schuifdak( kantel en schuiven), stoelverwarming voor en achter en de rollo voor het achterraam gecontroleerd.
    Hm, alles werkt..
    In het handschoenenkastje een dik pak met rekeningen van het onderhoud van de afgelopen jaren,bonnetjes etc en contactgegevens van voorgaande eigenaren.
    Altijd leuk om dat soort papierwerk bij de auto te hebben.

Tijd voor de proefrit, met de verkoper.
    Prima, geen probleem wat mij betreft.
    Vooraf had hij al aangegeven dat er rechtsvoor een heel licht klapperen waarneembaar was, op slechte klinkerwegen.
    Hij wilde dat ik direct het geluid moest horen dus door downtown Harlingen op jacht naar klinkerwegen..
    En ja, idd een zacht geklapper( niet eens storend)
    Vervolgens langs de veerboot richting de A31, ff het gas intrappen.

Tering, wat neemt dat ding toch een grote stappen.
    Was het even vergeten hoe een fijn atmosferisch "blokje" het vermogen loslaat.
    En je voelt dat je rijbewijs in je portemonnee beweegt....

Na een kilometer of wat weer terug, nog wat spelen met het vermogen( bak schakelt bij 180 nog twee trappen terug en je wordt weer in de stoel gedrukt) relaxed rijden gaat ook prima(niks nerveus, gewoon het comfort van een E-klasse).

Tja.....
    "Morgen wordt de auto gekeurd en afhankelijk wat er aan extra onkosten bij gaat komen( ik koop de auto alleen met een nieuwe, echte APK, draagarmrubbers/stabilisatorrubber of stangetjes en remblokken voor) is het No of Go..

Zelf goede hoop op Go."

Morgen is vandaag, de E55 is gekeurd en met "flying colors" goedgekeurd.
    Remblokken bleek een slijtageindicator te zijn met een eigen wil en is gefixed.
    Rammeltje bleek een loshangend beugeltje te zijn en natuurlijk ook gefixed.

Kortom, W gaat morgenmiddag met de A8 naar Harlingen en komt met de E55 thuis...
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Mooi man, gefeliciteerd. Lijkt me een heerlijke auto.

Comment

Erg gaaf interieur ook:
        mercedes-benz-e-klasse-55-amg-v8-354pk-aut-xenon-dak-leer-15145929-10.jpg

Congrats!

Comment

Klinkt goed!
          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Wijs ding Koko !! gefeliciteerd, voelt als thuiskomen zeker ?

Comment

Cool ding met zo'n interieur en een heerlijk blok (lijkt me). Gefeliciteerd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                Wijs ding Koko !! gefeliciteerd, voelt als thuiskomen zeker ?
                Ja, daklicht ligt al klaar en volgende week de meter in laten bouwen he..

Maar zonder dollen, het is vertrouwd.

Comment

Mooie auto, W210................

Als ik je verhaal zo lees dan doet de spreuk van de handelaar z'n zaak wel eer aan.

Comment

Mooie keuze, mooi verhaal. Veel plezier!
                    übernarcistische fappert

Comment

Ik dank u..

Comment

Leuk verhaal en mooie bak. Die dingen hebben heerlijke sound. Graag dus filmpjes morgen
                        Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

Zal het proberen

Comment

Gefeliciteerd, één van de weinige gave W210 E55 nu dus ook weer bij een liefhebber beland, Top!

Comment

Powerhouse met ster. Veel plezier ermee.

Zal toch wel heel anders op de weg liggen dan de A8.
                              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Het enige niet originele aan de E55 is de radio.
                                Afgeleverd in 1998 met APS incl een 6-cd wisslaar en is vervangen door een Pioneer met klapscherm.
                                In combinatie met het nog steeds aanwezige Bose-systeem klinkt het erg goed.

Tik nog wel een unit op de kop ( de "navi rechner" is nog aanwezig) om het compleet te maken.
                                Aansluiten niet..

Comment

Supermooie sneltaxi!

Comment

Feli W ! Jij koopt vandaag een Benz en ik verkoop er een. Zaterdag wordt witje opgehaald.

Comment

Jij ook gefeliciteerd MM, goed baasje gevonden ??

Comment

Een AMG man!.......................Vet en gefeliciteerd. Als je er mee naar CPZ komt in juni is het een reden voor me om ook te komen.
                                        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Wat een ding man, geweldig. Op het randje van fout, net zoals het baasje eigenlijk.

Superleuke wagen!
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Wat een ontzettend gave wagen! Van harte.
                                            Ik zit al tijden naar deze wagens te gluren.
                                            Veel plezier ermee.

Ik kijk ook nog vrolijk verder naar een e55 of s

Comment

Goed verhaal, mooie wagen. Gefeliciteerd!

VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Scud, geef maar een brul als ik moet kijken.

Comment

Mooi, gefeliciteerd!
                                                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

Gaaf man. Leuk verhaal.
                                                    Lastig om een knappe te vinden lijkt mij.
                                                    C32 AMG vind ik ook cool. maar zelfde issue natuurlijk en die dingen roesten ook nog.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik zal vanmiddag wel even een traantje wegpinken bij de Tamoil....

Ook echt met de hand afgebouwd.
                                                      http://youtu.be/gAcGHkhmZMY

En blijkbaar is de serie W210 E55 de laatste die echt compleet in Affalterbach is gebouwd.

Comment

Fijn ding hoor, gefeliciteerd. Lekker dwars op de snelweg met volgas bij 100
                                                        Forza!

Comment

Mooi masjien!
                                                          Waar ik vooral benieuwd naar ben met zo'n lekker boze motor: in hoeverre heb je last van een ouderwetse automaat?
                                                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Goede keuze en weer een met een zonnedak zo te zien :-)
                                                            8.2 met supercharger?

Comment

Ow, mooi, daar kan ik nog wat van leren ... Haha.
                                                              Mooie auto is het niet echt, maar dat maakt het des te gaver.
                                                              Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                                                                Mooi masjien!
                                                                Waar ik vooral benieuwd naar ben met zo'n lekker boze motor: in hoeverre heb je last van een ouderwetse automaat?
                                                                Ehm, bedoel je tegenwerken met schakelen oid ?

Oja, het dakje is anders gemonteerd dan bij de ringenmobiel

Comment

Working...
                                                                X