Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VW Golf 7 GTD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• VW Golf 7 GTD

Vorige week mijn nieuwe Golf 7 GTD opgehaald.

Opties ondermeer:
    - Xenon
    - Sport & soundpakket (18 inch velgen, verlaagd ondertel en wat meer speakergeluid uit de uitlaat)
    - DCC
    - Dynaudio
    - Discover Pro navi
    - Elektr panoramadak
    - Park assist (inc camera en PDC)
    - Blind Sport monitor
    - En nog wat meer klein spul.

Eerste indruk na 1700 km is erg positief. De verschillen in de DCC settings zijn veel groter dan in de Seat. In comfortmodus is de auto verrassend comfortabel, in sportmodus best wel stug. Wegligging is goed, je kunt er klaverbladjes aardig hard mee doorvliegen. De eerste indruk van de dieselmotor is positief. Je kunt er lekker schakellui mee rijden en hij is een bescheiden drinker (1 op 17). De prestaties zijn goed, maar niet wereldschokkend. Het namaakgeluid in sportmodus klinkt tot mijn verrassing niet eens zo slecht. De dynaudio klinkt voortreffelijk, de stoelen zitten fijn en het interieur ziet er prachtig uit. O ja, ik ben wel weer erg blij met de handbak. Echt een feestje. Nadelen zijn er ook. De banden (Conti's) maken veel afrolgeluiden en het blijft natuurlijk een diesel. Toeren maken zit er niet in.

Begin juni staat de afspraak bij JD Engineering al gepland (stage 2). Gaat dan richting de 240 pk/500 nm. Dan kan ik ook op de Autobahn meekomen.

Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Het namaakgeluid in sportmodus klinkt tot mijn verrassing niet eens zo slecht.
    Serieus? Dat Broembroem geluid is werkelijk het meest sneue gebeuren ooit. Buurman van een paar huizen verderop heeft dit ook en zelfs de kinderen in de straat lachen die man uit

Comment

Mooi, ik heb een zwak voor dikke Golfs, en dit is er een. :-)
      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Mooi ding.
        Is er een reden dat de Seat er al zo snel uit gaat?
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Passeerde gister eentje mij (ik op de fiets), vond het synthetische uitlaat geluid echt niet slecht!
          ----------------------------------------------------
          F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Veejay, ga je mond spoelen. Benzine klinkt al kut, een diesel helemaal.

''Thank God for the internet experts''

Comment

Feli, als je dan diesel moet rijden lijkt dit me geen verkeerde. Nepgeluid uit de uitlaat kan ECHT niet..
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Tja.

https://youtu.be/mFtOlGnl8Wc

Echt een natuurlijk geluid is het niet. Een beetje hetzelfde als die V8-simulatie in de Lexus IS300h die ik had, al was dat dan voor het interieur en niet voor de buren.
                Probeer je één keer en daarna zet je het uit.

Verder wel een erg fraaie Golf trouwens!
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Mooi Golf hoor.
                  Die bekleding blijft cool vind ik. Vele malen mooier dan zwart leer bv.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                    Mooi Golf hoor.
                    Die bekleding blijft cool vind ik. Vele malen mooier dan zwart leer bv.

Grappig. Ik wilde net posten dat lederen stoelen 'm helemaal af hadden gemaakt...
                    “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

Nette Golf natuurlijk, veel kilometers afleggen zal geen straf zijn.
                      Wat ik me dan altijd afvraag bij dit soort auto's (standaard auto met dikke motor); geeft de auto nou de bestuurder het gevoel iets leuks, bijzonders (want best rap straks en leuke uitrusting) onder de kont te hebben of is zo'n opgepepte GTD gewoon een keihard compromis? Voor het gevoel dus?

Comment

Mjoah, ik kan me goed voorstellen dat je een Golf kiest omdat hij juist de ultieme doorsnee-auto is (geen klant trekt de wenkbrauwen op, de buren bellen de politie niet), en dat je met een dan net wat dikkere uitvoering je je voor je gevoel toch nog een béétje onderscheidt van de rest van de zilvergrijze TDI's in basistrim in de parking op het werk.
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja, je belt natuurlijk zelf de politie wanneer -ie gejat is...:-)
                          Is toch een serieus risico bij zo'n auto?

Je iets aantrekken van het gevoel bij de klant is oké natuurlijk maar je eigen gevoel, dat is ook wat waard...:-)

Comment

Ik bedoelde: de buren gaan bij de aanblik van een Golf niet 0900-8844 bellen omdat ze denken dat je met je wietplantage die fette woage bekostigt.
                            Mini Cooper Clubman
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Lol @ jeroen.

Idd de 3 serie van mijn collega was vorig week gestolen en in De Bilt terug gevonden. Politie vond de auto niet in de wijk passen (!).

https://m.facebook.com/story.php?sto...63869217277678

Comment

Gefeliciteerd, mooie kar hoor. Een Golf is wat anoniem, maar het is zakelijk beschouwd natuurlijk een prima allrounder. Lijkt me geen straf!
                                Alleen de uitlaat.mp3 is een big nono. Heb het laatst in een Passat GTE ondervonden. Na activeren van de GTE-modus werd de respons beter, maar ook dat surrogaatgeluid hoorbaar. Bah. Voor de rest was dat trouwens een hele prima VAG. Deze Golf ongetwijfeld ook.
                                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                  Mooi ding.
                                  Is er een reden dat de Seat er al zo snel uit gaat?

Ja, ik rijd teveel kilometers. Daarom aan de diesel. Heeft gewoon met centjes te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                    Wat ik me dan altijd afvraag bij dit soort auto's (standaard auto met dikke motor); geeft de auto nou de bestuurder het gevoel iets leuks, bijzonders (want best rap straks en leuke uitrusting) onder de kont te hebben of is zo'n opgepepte GTD gewoon een keihard compromis? Voor het gevoel dus?

Een beetje van beiden. Een GTD is natuurlijk een compromis. Een GTI rijdt net wat fijner (zeker de performance versie), is sneller en natuurlijk klinkt de GTI beter. Desondanks is het wel een fijne auto om te vertoeven, mede vanwege de leuke GTD/GTI elementjes zoals de zwarte dakhemel, fijne sportstuurtje, de golfbal versnellingspook, de speciale stoelen enzovoorts. Dus hij voelt wel bijzonder aan, mede ook vanwege alle opties die erin zitten. Dat scheelt ook al veel. Qua rij-eigenschappen is de GTD ook wat beter dan een andere TDI, bijvoorbeeld vanwege het meer sportieve onderstel, de progressieve besturing (gewone Golfjes hebben die niet) etc. Een chip heeft de auto wel nodig om qua prestaties een glimlach op je gezicht te toveren. Hij is best snel, maar nooit spectaculair.

Comment

Na het chippen past de power waarschijnlijk beter bij de mogelijkheden van het onderstel en de sfeer die de auto je biedt.
                                      Op zich is zo'n GTD zonder chip natuurlijk al bijzonder rap. Met name op (Autobahn) tussensprints.
                                      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Na chippen wordt het serieus snel, ik zeg om de 15K nieuwe voorbanden.

Comment

Ik kan niet spreken over de GTD. Maar voor een deel gaat dezelfde vraag op voor een GTI. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik geen enkele moeite zou hebben m'n 3er weer in te ruilen voor een GTI mochten de omstandigheden daarom vragen. Lol-per-euro vind ik gewoon erg hoog bij die auto. Zou bij de VII wel altijd voor de Performance gaan ivm het diff.

Het is een anonieme auto, maar toch heel anders dan een bluemotion met van die tuinstoelen en wieldoppen. Een Focus ST of Megane RS doet het op het sportieve vlak ongetwijfeld nog wat beter (sitechris kan daar alles over vertellen), maar daarvoor lever je een hoop allroundkwaliteiten in. Bovendien zien die auto's er ook gewoon een stuk petjesachtiger uit imho.

Comment

Maar dat is dan ook weer een motor op benzine. Met al zijn eigenschappen die bijdragen aan leuk, sportief autorijden (lol-per-euro noem jij het).
                                            Want een dieseltor, hoeveel pk dan ook, wordt gewoon nooit sportief.
                                            Blijft over een anonieme koets met een nooit sportieve motor. Dan moet al wat overblijft dat speciale gevoel dus geven?

Comment

Ik heb zelf een hele tijd een Golf IV TDI met 197pk gehad. Natuurlijk wordt het nooit zo sportief als een echte sportwagen maar een groot deel van de lol zit erin dat er een groot verschil is tussen de verwachting van de buitenkant en wat de auto doet. Een Golf met een beetje sport onderstel is verre van het onderstuurde hok met een standaard onderstel. Een rotonde nemen kan met best een aardige snelheid. Tussensprintjes zijn een feestje en aanpikken bij snelle auto's lukt ook heel aardig. Als je dat alles doet met toch een gemiddeld verbruik van 1 op 15-17 geeft dat ook wel een goed gevoel. Ik vond het altijd wel grappig op een Golf V6 te verbazen of een bestuurder van een R32 toch maar een versnelling terug te laten schakelen.
                                              Nu is een GTD misschien niet zo'n sleeper maar de standaard 170pk wordt door velen niet beschouwd als veel vermogen. Leuk dus om er met een chippie 200+pk van te maken.

Comment

Het brandstofverbruik is idd wel een punt. Als ik nu een dagje Eifel ga doen kan ik dat met 1 tank doen. In de Cupra of Megane RS mocht ik 3 keer mijn tank vullen. Dat verveelt best snel

Comment

Maar dat is dan ook weer een motor op benzine. Met al zijn eigenschappen die bijdragen aan leuk, sportief autorijden (lol-per-euro noem jij het).
                                                  Want een dieseltor, hoeveel pk dan ook, wordt gewoon nooit sportief.
                                                  Blijft over een anonieme koets met een nooit sportieve motor. Dan moet al wat overblijft dat speciale gevoel dus geven?
                                                  Ah zo. Nee, ik zou zelf ook niet zo snel voor een GTD kiezen.

Comment

Ik heb zelf proefritjes gemaakt in de Golf VII GTI performance, de Leon Cupra DSG en een weekje in de Golf VII R. Als je de R eenmaal gereden hebt is de rest natuurlijk altijd een tegenvaller, maar de Cupra vond ik zelf lekkerder rijden dan de GTI performance. Zal wel ff flink wennen zijn voor je Chris van 400pk benzine naar de helft op diesel, ook al is de portemonnee natuurlijk een gegronde reden om over te stappen.
                                                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht
                                                      Ik heb zelf proefritjes gemaakt in de Golf VII GTI performance, de Leon Cupra DSG en een weekje in de Golf VII R. Als je de R eenmaal gereden hebt is de rest natuurlijk altijd een tegenvaller, maar de Cupra vond ik zelf lekkerder rijden dan de GTI performance. Zal wel ff flink wennen zijn voor je Chris van 400pk benzine naar de helft op diesel, ook al is de portemonnee natuurlijk een gegronde reden om over te stappen.
                                                      De Cupra was mijn funauto, maar mijn 90% van mijn kilometers (woon-werkverkeer) deed ik in een Golf 1.6 TDI. Dus in dat opzicht ga ik er ook op vooruit. Maar eens....vandaag zat er een vervelende Audi A4 op mijn achterbumper te kleven. Met een 400 pk Cupra verneder je dat soort auto's direct en heb je de grootste schik. Nu is dat een heel stuk lastiger

Comment

Maar je hebt nu een grotere kans om een vervelende A4 tegen te komen.
                                                        Met 400 pk hoefde je niet goed te kijken, met 240 pk moet je iets selectiever zijn in de vernederingen...:-)

Comment

Kom op zeg, 98% rij je helemaal zoek met 240pk en 500nm. Zeker in NL met al die bijtellingszooi.

Comment

Ze zult maar net een 3.0 tdi treffen (bestaat die nog trouwens?)... En er is een verschil tussen zoekrijden en echt vernederen...:-)

Comment

Met 500nm rijd je inderdaad het gros wel goed los lijkt me.
                                                              Ik verwacht dat je de GTD met plezier zal rijden (100 x fijner dan een GTE ook) maar dat je toch terug zal verlangen naar de Cupra.
                                                              Of zijn er plannen voor een andere funauto?
                                                              Forza!

Comment

Echte rijkdom is natuurlijk als je totaal niet de behoefte hebt om andere mensen zoek te rijden. Dat kan om twee redenen: 1) je geeft geen fuck want je hebt bv. een Volvo V70 uit het jaar Mozes, of 2) je geeft geen fuck want je hebt een auto die zoveel stijlvoller is dan al die meuk om je heen (en waarschijnlijk ook sneller, maar dat is minder belangrijk).

Maar goed: met 200 PK of meer behoor je idd sowieso al tot de rappere goden op de spruitjessnelwegen....
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X