Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ondertussen in de Woudenberger Works...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ondertussen in de Woudenberger Works...

    Ik heb me nog nooit formeel geïntroduceerd, en mijn auto's figureren eigenlijk alleen maar in Brun's draadjes of als commentaar op andermans draadjes. Dat moet maar eens afgelopen zijn, zeker nu 'Amazing Ashley' haar opwachting maakt in de Woudenberger Works!

    Amazing Ashley (in een ander draadje geïntroduceerd als Awesome Ashley, maar dat blijkt toch wat pornografische connotaties te hebben zo wist een collega te melden) is een 'period' Austin Healey Sprite Ashley GT die in 2000 geprepareerd is door Rae Davis Racing voor 2 Italianen om op het continent mee te racen. Zij waren kennelijk zo succesvol met de auto dat in 2006 de auto is uitgenodigd om op de Revival te racen in de Fordwater Trophy, alwaar de auto in handen van Michele Tommasi op de eerste rij kwalificeerde, tijdens de race de snelste ronde neerzette, om vervolgens in de laatste ronde in de grindbak te eindigen. Sindsdien heeft ze in handen van de vorige eigenaar niet onverdienstelijk gereden in o.a. de HRDC. Afgelopen jaar heeft de auto nog een flinke update gehad, waarbij o.a. de motor voor het nieuwe seizoen gereviseerd is, maar vanwege tijdsgebrek heeft de vorige eigenaar besloten de auto te verkopen. (de motor heeft dus op dit moment maar 1 race gedaan, en dat was - volgens Rae - ook alleen maar een natte kwalificatie.)

    Ashley's specificaties zijn (uit de advertentie);

    Fitted with Full Race 1380cc Engine
    Steel Crank S Rods
    Omega Pistons
    Alloy Flywheel with 7.5" AP Racing Sintered Clutch
    Big Valve Head
    High Ratio Forged Rockers
    Piper 320 Cam
    45 DCOE Webber
    Straight Cut Close Ratio Gearbox
    Limited Slip Diff
    2 Piece Competition Half Shafts
    Adjustable Lever Arm Shocks all round
    Full Roll Cage
    Fire Extinguisher
    Full Harness Belts
    Racing Seat

    All to MSA Spec. The car is in race ready condition suitable for Goodwood and many race series such as HRDC, CSCC, Masters etc.

    Ik had de auto al een tijdje in het vizier, maar had besloten dat ik net zo goed zelf mijn eigen Frogeye Sprite kan opbouwen in plaats van een kant en klare auto te kopen. De Frogeye staat al een hele tijd als een project in de hoek (de aanleiding daarvoor komt misschien op een later tijdstip in dit draadje aan de orde) en eigenlijk had ze binnen mijn bescheiden verzameling niet echt een functie - behalve als stalmaatje van de Big Healey. Door de auto als racer te prepareren zou ze eindelijk een duidelijke plaats hebben, en een jaren 50 of 60 racer stond al een hele tijd op mijn verlanglijst. Ashley was de directe aanleiding om van mijn Frogeye ook een Ashley GT conversie te maken. De 2e serie Ashley GT hardtop voor de Mk1 is een bijzonder fraaie conversie, en toevallig vond ik de avond dat ik besloot om de Frogeye aan te gaan pakken in Nederland een originele Mk1/2 hardtop. (die heb ik gekocht, paste niet in de auto, en ga ik dus vrijdag ophalen… 't kan raar lopen! :-) Enthousiast geworden door A35's draadje over de GRGT en de mogelijkheid om op termijn samen met A35's Babyboomer in de HRDC uit te komen zette me ertoe om eens op te tellen wat het kost om de Frogeye echt competitief te maken - en toen bleek Ashley toch wel een koopje te zijn. Zeker als ik Rae mag geloven dat er intussen in Ashley over de jaren al zo'n ton aan development en support is gestoken… Om een lang verhaal niet al te lang te maken heb ik, mede op basis van de informatie die A35 bij Rae had ingewonnen (waarvoor nogmaals veel dank!), besloten te informeren en een bod te doen. Gisteren is dat bod dus geaccepteerd en heb ik de auto (ongezien) gekocht - kennelijk tot verdriet van een heel stel andere geïnteresseerden die geen tijd hadden en de auto niet ongezien wilde kopen. Over een week of 2 als ik de LG6 naar de UK breng voor de veiling bij H&H, neem ik Amazing Ashley op de terugweg mee uit de Cotswolds… (ze woont nu nog om de hoek bij Clarkson.) Dan zullen we eens zien wat er, naast hier en daar een deukje, allemaal moet gebeuren om op de Gummen CPZ middag haar eerste kilometers onder mijn directie over het circuit te laten banjeren.

    Ondertussen staat het werk in de WW niet stil; in Mei moet er met de Riley (@Dutch; zoek nog een mooi adjectief!) een rit van Parijs naar Madrid worden gereden en voor die tijd een verkennende rit door 't zuiden des lands. Daarvoor moet het werk aan deze 'race ready' aankoop van bijna 2 jaar geleden ook nog even worden voltooid en een MOT in de UK worden gehaald. 't werk vordert gestaag, maar wel ten koste van heel veel late uurtjes door de week en lange zondagmiddagen. En als de 2 dames dan klaar zijn wordt het tijd Maggie de Magirus om te toveren in een period transporter voor de beide racertjes en als support wagen voor de GRGT.

    Dit draadje wil ik dus gebruiken om van tijd tot tijd wat updates te geven over wat er zoal gebeurt in Woudenberg.

    Tot zo ver.

    Ashley 1.jpg
    Ashley 2.jpg
    Ashley 3.jpg
    Ashley 4.jpg
    dyno.jpg
    The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
    Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
    I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door v164
    Ongeacht waar het staat gaat dit een mooi draadje worden.
    Proficiat met de jongste aankoop, erg begerenswaardig wagentje
    Mooi, dus
    fka v164

    Comment


    • #3
      Wow, mooi verhaal zeg! Hopelijk snel eens in actie te zien

      Comment


      • #4
        Wow wat gaaf! Gefeliciteerd zeg!

        Comment


        • #5
          De Roaring Riley? Ook een beetje als eerbetoon aan het decennium waaruit ie stamt, de Roaring Twenties?

          Nu ik de auto nog eens bekijk, word ik toch ook erg enthousiast. Erg mooi hoe zoveel bekende Sprite-items herkenbaar zijn en toch ook weer totaal verbouwd naar race-spec. Hij oogt ook twintig keer mooier dan de Frogeye. Dat is een leuk en lief autootje, ik heb er nog altijd een zwak voor, maar inderdaad, er moet zo onnoemlijk veel verbouwd worden om er een serieus circuitwapen van te maken.

          Amazing Ashley is bovendien een mooie vervanging van Luscious LG6, toch wel de BBW (niet googlen tijdens werktijd) onder de prewars.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

          Comment


          • #6
            Bij aanschaf van Iets Duits zal "Dikke Bertha" wel een overweging worden, brun zo lezende.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

            Comment


            • #7
              Awesome Ashley gelijk associëren met porno zegt meer over je collega dan de auto trouwens :P

              En wat een gaaf apparaat en dito historie!

              Comment


              • #8
                Wat een beauty....


                Wat weegt zoiets?

                Comment


                • #9
                  Mooi zo!
                  Werd ook tijd idd :-)

                  Andere draadje heb ik verwijderd.

                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)



                  Comment


                  • #10
                    Gaaf geheel met al die racegoodies, leuke livery ook. Gefeliciteerd. Ik neem aan dat er ook geen standaard Sprite remmetjes meer onder zitten?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                      De Roaring Riley? Ook een beetje als eerbetoon aan het decennium waaruit ie stamt, de Roaring Twenties?
                      Dat lijkt me prima!

                      Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                      Hij oogt ook twintig keer mooier dan de Frogeye. Dat is een leuk en lief autootje, ik heb er nog altijd een zwak voor, maar inderdaad, er moet zo onnoemlijk veel verbouwd worden om er een serieus circuitwapen van te maken.
                      Daar ben ik zelf nog niet helemaal over uit. Ik heb een zwak voor auto's uit de jaren 50, meer nog dan jaren 60. De Froyege is wel een echte jaren 50 auto, terwijl de Mk2 dat niet is vind ik. (modernere grille, normale koplampen, andere lijnen over de motorkap en achterkant, accentuering van de achterste wielkast, etc...) Een Mk1 Ashley hardtop is ook net wat meer fifties GT;

                      Ashley_5_sprite_front.jpg

                      Tegenover de gewone Mk2 hardtop;

                      Ashley_7_Midget_front.jpg

                      Ik vind het dus ook helemaal niet erg dat ik intussen ook een Mk1/2 hardtop heb gevonden. Dan maken we van de Frogeye gewoon een klein GT-tje... En verder wil ik gewoon niet zeuren; 't is een fantastisch radertje en zolang het functioneel jaren 60 is vind ik het prima!

                      Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                      Amazing Ashley is bovendien een mooie vervanging van Luscious LG6, toch wel de BBW (niet googlen tijdens werktijd) onder de prewars.
                      En dat weet jij dan weer... :-)
                      The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                      Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                      I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                        Bij aanschaf van Iets Duits zal "Dikke Bertha" wel een overweging worden, brun zo lezende.
                        "Dikke Bertha Benz"... Dank! Brun weet nu wat z'n prewar moet worden. Of anders wel "Horny Horch".
                        The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                        Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                        I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                          Wat een beauty....


                          Wat weegt zoiets?
                          Mijn Sprite Frogeye weeg iets van 650 kilo. Dit? 600? Met 130 BHP... Dat is een power-to-weight ratio die ik zelf nog niet heb gereden.
                          The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                          Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                          I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                            Gaaf geheel met al die racegoodies, leuke livery ook. Gefeliciteerd. Ik neem aan dat er ook geen standaard Sprite remmetjes meer onder zitten?
                            Dank! Dat mag ik hopen!
                            The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                            Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                            I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                            Comment


                            • #15
                              Ha, die Hamster;

                              Misschien een alternatief; Ravishing Riley.
                              Scherven brengen gelul.

                              Comment


                              • #16
                                Ik herinner mij een oud nummer van Classic & Sportscar waar diverse typen Frogeye met elkaar werden vergeleken, waaronder een uiterst professioneel opgebouwde Frogeye van ene
                                Italiaanse Brit in exact dezelfde kleurstelling. Ik kijk het weekend of ik het nummer nog kan vinden.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk bericht
                                  Ik herinner mij een oud nummer van Classic & Sportscar waar diverse typen Frogeye met elkaar werden vergeleken, waaronder een uiterst professioneel opgebouwde Frogeye van ene
                                  Italiaanse Brit in exact dezelfde kleurstelling. Ik kijk het weekend of ik het nummer nog kan vinden.
                                  Leuk! Ik hou me aanbevolen!
                                  The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                  Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                  I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Big Bertha was/is een Engelse Vauxhall die nog steeds op Goodwood in actie komt.

                                    Gave ontwikkelingen Hamster!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Een eigen draadje schept verplichtingen...

                                      De Riley is op dit moment het project dat de meeste aandacht krijgt. Sinds januari zijn de volgende punten aangepakt;
                                      • Radiator gespoeld en ontkalkt.
                                      • Koelslangen en clips vervangen.
                                      • Nieuwe radiator steun rubbers gegoten.
                                      • Nieuwe kabelboom gemaakt van linnen omwikkeld draad. Alle knijpoogjes zijn vast gesoldeerd, en alles met krimpkous en de kabels lopen naar voren en achter door bitumen katoenen sleeving.
                                      • Nieuwe dynamo geplaatst. ('t anker van de oude was kapot)
                                      • Nieuwe spanningsregelaar geplaatst.
                                      • Startmotor na gekeken.
                                      • Ampere meter gerepareerd.
                                      • Toerenteller montage gerepareerd.
                                      • Nieuwe achterlichten geplaatst op nieuw gefabriceerde steuntjes.
                                      • Nieuwe accubak en gereedschap-bak gemaakt die lager in het chassis zitten.
                                      • Nieuwe essenhouten steunen gemaakt voor de nieuwe zittingen.
                                      • Alle prefab metalen profielen vervangen door essenhout (waar nodig).
                                      • Lelijke biezen rond de 'cockpit' verwijderd.
                                      • Remmechaniek schoongemaakt en trommels en voering nagekeken.
                                      • Stofkappen van de remtrommels vervangen en deels zelf gemaakt.
                                      • Benzine pomp gereviseerd.
                                      • Nieuwe benzine leidingen gemaakt. (moet deels nog worden afgemaakt.
                                      • Benzine kraantjes (afsluiting en reserve kraan) gereviseerd.
                                      • Benzine tank schoongemaakt.

                                      Wat er nog moet gebeuren;
                                      • Nieuwe zittingen en rugleuning.
                                      • Nieuwe banden monteren.
                                      • Benzine leidingen afmonteren.
                                      • Remmechaniek afstellen.
                                      • Olie vervangen en doorsmeer beurt.
                                      • Motor afstellen. (ontsteking en carburatie)
                                      • Preselector doorgronden.
                                      • Plaatwerk afmonteren.
                                      • VSCC preparatie. (moet ik nog bekijken wat daar voor nodig is, in ieder geval een regenlicht.)

                                      De meeste dingen op dit laatste lijstje zijn prettiger te doen bij mooi weer. Bovendien staat de 'fat lady' nog in de weg.

                                      Nog wat plaatjes...

                                      image-1.jpgimage-2.jpgimage-3.jpgimage-4.jpgimage-5.jpgimage-6.jpg

                                      image-7.jpg
                                      (Brun met een Urq stoel... altijd gezellig!)
                                      Last edited by Hamster; 29-03-13, 01:00.
                                      The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                      Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                      I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hé, de bijlage doet 't bij mij niet?
                                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Bij mij ook niet
                                          fka v164

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nu wel!
                                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jawel, een watje, je zegt het zelf :-)

                                              Gelukkig hebben we de ander plaatjes nog

                                              (Zit de stoel nu beter?)
                                              fka v164

                                              Comment


                                              • #24
                                                @v164; de stoelen zitten nu nog op dezelfde hoogte. Daar valt weinig aan te doen. Ik ga nieuwe kussens maken, en de rugleuning komt wat dieper in de achterkant van de koets te liggen. Beetje zoals bij deze Brooklands';

                                                zitjes.jpg
                                                rugleuning.jpg
                                                Last edited by Hamster; 29-03-13, 01:09.
                                                The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                                Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                                I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Lekker bezig dus. Fantastische auto vind ik het.

                                                  Dit klinkt erg leuk :
                                                  "•Nieuwe kabelboom gemaakt van linnen omwikkeld draad. Alle knijpoogjes zijn vast gesoldeerd, en alles met krimpkous en de kabels lopen naar voren en achter door bitumen katoenen sleeving."

                                                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                  BMW 320Ci (van GF)



                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Beetje geplakte zin inderdaad... En, en, en toen... Zo blij als een kind met z'n nieuwe kabelboom die hamster! 't was gewoon weer eens laat...
                                                    The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                                    Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                                    I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Hamster, draait die cardanas nog in een soort huis, of draait dat gewoon gevaarlijk tussen de stoelen in? Neem aan dat het laatste niet het geval is, het ziet er alleen wel zo uit. Gaaf hoor, heel benieuwd naar het geluid..

                                                      ps. Wie verzameld er multomappen?
                                                      STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                                      WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Mooi, mooi, mooi. De stoel van de audi bedoelde ik ;-)



                                                        Is dat een starre verbinding van de uitlaat, zit die dan flexibel aan het blok?
                                                        fka v164

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Het ziet er gewoon gaaf uit en alles is nieuw dus werkt ook nog eens beter. Wel zo fijn als je straks in Spanje rijdt met dat ding :-)

                                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)



                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kwijldraadjes als deze, altijd goed!

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              @Hamster, vanaf 1.40 je Ashley totdat ze uiteindelijk uitvalt.... Toch leuk om even te horen dat zij ook hoog kan gillen....

                                                              STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                                              WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Austin A35 Bekijk bericht
                                                                @Hamster, vanaf 1.40 je Ashley totdat ze uiteindelijk uitvalt.... Toch leuk om even te horen dat zij ook hoog kan gillen....
                                                                Dank! Ik moet zeker eens tussen mijn foto's gaan kijken. Nu ik deze beelden weer zie, het commentaar, de regen; ik was er in 2006, maar ik had moeite me de race te herinneren waarin Ashley reed. Maar nu herinner ik me het weer; ik was alleen en had dus een plaatsje in de March Enclosure gereserveerd. Ik moet ergens foto's hebben van de auto!
                                                                The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                                                Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                                                I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X