Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ondertussen in de Woudenberger Works...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Als je betonplex gaat monteren dan moet je de randen effe na het zagen en voor het monteren insmeren met PVC-hardlijm (die waar je afvoer en regenpijpen mee verlijmt).

    Doet het al een jaar of 8 goed bij mijn aanhangwagen, rot nog steeds niet en staat in weer en wind.
    Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
    Ja Jappen roesten nog steeds !

    Comment


    • Dank! Doe ik...
      The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
      Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
      I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

      Comment


      • Hoor de laatste tijd vaak opmerkingen in de trant van 'vroeger sleutelde je aan veel leukere projecten' als ik vertel waar ik me nu zoal mee bezig hou. Los van het feit of de techniek van de kar die ik onder handen heb wezenlijk anders en leuker is dan die van (bijvoorbeeld) de Lagonda, moet ik zeggen dat de kar me heel wat meer hoofdbrekens bezorgd dan welk project tot nu toe. Neem nu vanochtend; 't plan was om even de banden van de velgen te lichten zodat de velgen gestraald en gelakt kunnen worden en de conditie van de binnenbanden gecontroleerd konden worden. Wat een simpel taak leek ontspoorde al snel;

        image-1.jpegimage-2.jpegimage-3.jpeg

        Beide velgen zijn van binnen totaal verrot... Dat betekent dus dat ik weer opzoek moet naar een onderdeel waar ik alleen wat basale specificaties van heb. En waar vind je dit soort oude velgen? Iemand een idee? Hoe meet je trouwens de steek van velgen met 5 bouten? Ik had gelezen door diameter van een denkbeeldige cirkel door 't hart van de bouten te bepalen. Als ik dat doe kom ik op ongeveer 16.8 centimeter. Tot nu toe lijkt alles op de as Angelsaksisch qua maatvoering, maar 6.5" lijkt weer net te krap. 't naaf gat is ook heel precies 11.5cm, maar kan ook 4.5" zijn...

        Als je sleutelt aan een Lagonda of Riley is het makkelijk; je belt een specialist (vaak in de UK, maar soms om de hoek) en vraagt hoe 't zit. Maar bij de kar is alles tot nu toe zelf uitzoeken en via heel veel omwegen uiteindelijk de onderdelen krijgen die je nodig hebt; juiste demper voor de oploopremdissel (Peitz), vervangende veer voor het vergrendel mechanisme, vervangende Girling onderdelen (van een Austin 10), 'zwevend' remmechanisme van een Ford E83W 10 cwt, en nu dus die velgen. Dat maakt 't project wel één van de leukste en uitdagendste tot nu toe. O ja, vanochtend ook een mooie partij Douglas steigerplanken gekocht voor de bekisting...
        The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
        Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
        I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

        Comment


        • Zo op 't eerste gezicht moet ik 't zoeken in de Willys wielen;

          splitcombat.jpg
          The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
          Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
          I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

          Comment


          • Ja precies, zo meet je de steekmaat, zoals je beschrijft: http://www.steekmaat.nl/wat-is-de-steek-maat.html

            5x165,1 zit op een Land Rover... dat is 6,5 inch. Zou dat kunnen kloppen?

            http://www.roadkillcustoms.com/hot-r...e-Database.asp
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

            Comment


            • Een Saab 96V4 komt in de buurt.... 5x170

              http://www.saabforum.nl/viewtopic.ph...kmaat#p1350812

              Het hart van jouw velgen ziet er nog goed uit. ik zou ze bij een velgendoktor laten omzetten in een andere donorvelg. Lijkt met de beste en snelste oplossing.

              Van Wylick in Horst levert goed werk: www.velgenrichten.nl

              Saabv4

              Comment


              • 't zou kunnen. 't lijkt echter heel veel op die Willys Jeep wielen (2 delig, zelfde bolling) en dat zou ook kloppen met A35's observatie dat 't een WW2 kar is;

                bantam_trailer.jpg

                Er zijn wat adressen in Nederland die Jeep velgen verkopen en die zal ik eens mailen. Eventueel kan ik er dan langs om de wielen te vergelijken.

                (Da's toch relatief snel dan opgelost...)
                The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                  5x165,1 zit op een Land Rover... dat is 6,5 inch. Zou dat kunnen kloppen?
                  Zo, even tijd gehad om 't verder uit te zoeken. Land rover series kan inderdaad ook (steek 6.5, naaf 4.5). Staat 't één en ander op Marktplaats, dus dat zal allicht goedkoper zijn dan een set nieuwe Jeep wielen. En aangezien ik in de toekomst een serie 2 wil, is dat misschien nog wel de betere oplossing.

                  Toch ook wel grappig dat de Land Rover en Jeep dezelfde maatvoering voor wielen hebben...
                  The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                  Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                  I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                  Comment


                  • Ha, die Hamster;

                    Misschien ooit wel een eis geweest van bv. defensies die beide voertuigen gebruiken?
                    Scherven brengen gelul.

                    Comment


                    • Wat dacht je van een legerdump bellen met oude militaire voertuigen? Wellicht hebben ze een aantal wielen liggen.
                      STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                      WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

                      Comment


                      • Heb wat Land Rover wielen (velg + banden) op marktplaats gevonden. Ik ga vanavond even kijken of dat past (steek en naaf lijken te kloppen, maar ook de diepte van de velg moet kloppen.) Altijd handig om alvast vooruit te investeren in een voertuig dat er in de toekomst zeker gaat komen!
                        The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                        Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                        I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                          Ha, die Hamster;

                          Misschien ooit wel een eis geweest van bv. defensies die beide voertuigen gebruiken?
                          Denk het niet,want de necaf zat er ook nog tussen. En daarbij defensie en logica.......
                          Rij gezond, rij een kiwi.

                          Comment


                          • LOL
                            +1 mbt de logica
                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Austin A35 Bekijk bericht
                              Wat dacht je van een legerdump bellen met oude militaire voertuigen? Wellicht hebben ze een aantal wielen liggen.

                              http://www.dvandam.nl/

                              Zeker niet de goedkoopste,maar hebben wel heel erg veel.
                              Rij gezond, rij een kiwi.

                              Comment


                              • Ha, die Lars;

                                NeKaf was toch gewoon licentiebouw van Jeep/Willys/Kaiser? Zouden die dan niet dezelfde maten handhaven?
                                Scherven brengen gelul.

                                Comment


                                • Nekaf met K inderdaad.


                                  Zouden die dan niet dezelfde maten handhaven?
                                  Weet niet hoe het met de wielen zit. De body's komen voor zover ik weet niet 1 op 1 overeen.
                                  Rij gezond, rij een kiwi.

                                  Comment


                                  • Ha, die Gummers;

                                    Toevallig net op feestbroek:

                                    26057-m38a1-nekaf.jpg

                                    Lijkt er wel vrij aardig op.
                                    Scherven brengen gelul.

                                    Comment


                                    • Ze lijken ook aardig op elkaar. Tot dat je er mee gaat rijden. Dan is er een wereld van verschil. Nekaf rijdt veel fijner.
                                      Rij gezond, rij een kiwi.

                                      Comment


                                      • Ha, die Lars;

                                        Ik doelde eigenlijk op model en steek van de wielen. ;-)
                                        Scherven brengen gelul.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                          Ha, die Lars;

                                          Ik doelde eigenlijk op model en steek van de wielen. ;-)
                                          Vandaar ook ze lijken aardig op elkaar. Het stukje rij eigenschappen is een persoonlijke beleving. :-)
                                          Rij gezond, rij een kiwi.

                                          Comment


                                          • Heren, dank voor het meedenken! Heb gisteren echter al een nette set Land Rover wielen gescoord. Wellis waar een tikje breder dan de originele Willys, maar 't past prima en voor minder dan de prijs van een nieuwe set banden om de oude velgen.

                                            Vandaag het tijdelijke onderkomen voor MdV en ondergetekende gekocht voor de eerste fase van 'the Italian Job'. Er moet teveel aan ons nieuwe huis gebeuren om er van uit te kunnen gaan dat dat binnen afzienbare tijd klaar is, dus leek het ons opportuun om een ander dak boven ons hoofd te hebben. Uiteraard stijlvol, klassiek en eigenzinnig. Een SMV 440 uit '77.

                                            IMG_2028.jpgIMG_2029.jpgIMG_2030.jpgIMG_2031.jpg

                                            De oplettende lezer zal zien dat er sprake is van een kleine rimpeling in het plaatwerk; dat klopt. Één van de houten spanten is niet goed (rot of heeft een tik gehad), maar dat was voor ons geen reden om de SMV te laten staan. Zonder toekomstig werk is het voor ons niet interessant. Belangrijker is dat de caravan bijzonder compleet is en dat de SMV's bekend staan als de comfortabelste onder de sleurhutten (nou ja, gemeten naar de concurrenten uit die tijd), zowel in de zomer als de winter. Met een comfortabel bed, een kleine maar complete keuken (met koelkast), toilet, kring verwarming en prima isolatie kunnen we 't komend jaar er wel tegenaan... Bij +30 en -10. (Naar 't schijnt.) En 't mooiste nog is dat Brun zich gecommitteerd heeft om h'm over de Alpen achter de Amazon in Colonne met de Mighty naar de nieuwe Works te rijden! :-)
                                            The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                            Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                            I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                                            Comment


                                            • Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                                              Van origine is zo mijn aanhanger waarschijnlijk ook geweest; Jeep M 100
                                              The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                              Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                              I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                                              Comment


                                              • Ik heb een flink aantal pagina's teruggelezen maar dit was toch eigenlijk wel een topdraadje, het is hier al weer bijna 2 jaar stil helaas..

                                                Comment


                                                • Van die Brun hoor je ook niets meer...
                                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                                  Comment


                                                  • Brun zit zonder wifi wijn te slempen aan de rand van een zwembad.
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

                                                    Comment


                                                    • Doet ie dat van 6 lousy columns per jaar? Wat een held! 😁
                                                      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                                      Comment


                                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                        Brun zit zonder wifi wijn te slempen aan de rand van een zwembad.
                                                        Maar ook voor die tijd was het stil aan Brun-front.
                                                        Was mij ook opgevallen.
                                                        Hij is nu de ellende van het schrijversleven aan het verzuipen in Toscane oid idd.

                                                        Het verlies van de Woudenberg Works blijft eeuwig zonde. Ik kwam er max 2 keer per jaar denk ik, maar was wel altijd leuk!

                                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)



                                                        Comment


                                                        • Misschien is er wel een Italiaans gummen waar ze nu uithangen.

                                                          Comment


                                                          • Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                            Misschien is er wel een Italiaans gummen waar ze nu uithangen.
                                                            Nope. Www.gomma.org

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X