Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70 - Edition Burgerlijk en verantwoord

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Volvo V70 - Edition Burgerlijk en verantwoord

Ha, dus in an unexpected turn of events ...

Vorig weekend een Mooie Volvo V70 gescoord, 2008 exemplaar, Gen III heet dat, geloof ik.
    Is de 2.4 5-cylinder motor, dat heurt zo. 163 PK, maar het jeukt een beetje om hem terug in original spec naar 185-200 PK te laten zetten. Meer daarover later.
    Het is de Summum versie, dus chroom hier en daar, verwarmd leder, dat soort dingen.

Hij ziet er eigenlijk nieuw uit, los van een krasje hier of daar, zie je die 230k kms niet echt terug.
    Is Volvo Lease geweest in een eerder leven, en daarna van een keurige man uit Maastricht.
    Heb redelijk snel beslist, die dingen gaan als warme broodjes, zeker als ze er goed uit zien.
    Donderdag opgehaald, en na het weekend al 500km verder.

Leuke auto, geen klagen van, rijdt erg relaxe.

Heb eigenlijk alle opties die ik nodig heb:
    Volledig summum pakket, zonneschermpjes achterin, trekhaak, geïntegreerde kinderzitjes, alles electrisch, dat soort dingen.

Enige wat ik nog zou kunnen wensen is Open dak - ikzelf vind dat serieus fijn en ik gebruik dat zomer en winter.

En SatNav zat er ook niet in, onbegrijpelijk, maar goed zo is het. Ik zit er zelf niet mee en plan van er een jaar of 5 mee te rijden. Dus herverkoopwaarde was niet echt een overweging.
    Momenteel werk ik met mijn telefoon: Coyote en Tomtom, dat werkt goed, ik kijk wel over een aantal weken of ik het echt mis. Kan altijd een TomTom 6100 erin hangen.
    Ik vind het wel een mooi strak dashboard zo.

Soit, ik ben een tevreden man. Ook verantwoord en volwassen ineens lijkt het wel. Haha.
    Zaterdag op de hockey werd ik ook ineens erg serieus aangesproken en zo, dus het heeft blijkbaar wel een halo-effect van 'die mens weet wat hij doet'.
    Nu, ik moet toegeven, het contrast met de range kan niet groter zijn, in de ogen van de goegemeente dan toch. Héhé.

Een paar foto's, in de gauwte genomen. Ik zal eens een officiele shoot doen, maar op 1 of andere manier heeft die auto dat niet nodig.
    DSC_0028.JPG
    DSC_0030.JPG

Wat is ook alweer gebruikelijk: zaterdag wassen en zuigen?
    Attached Files
    Last edited by rocketscience; 18-04-16, 09:55.
    Rock on. RS.

Ah, de burgerlijke Vlaming komt boven :-)

​Mooie auto met de goede motorisering
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Met de kinderzitjes achterin zuigen op Raakeind doe je gewoon op doordeweekse dagen tijdens de lunchpauze.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Je ziet, leuke mensen die V70 rijders onderling. Helpen elkaar als ervaringsdeskundigen goed op weg

Maar gefeliciteerd. Ziet er goed uit.

Comment

Satnav in een auto uit 2008 lijkt me geen aanbeveling, het is immers zo goed als gedateerd. Dan liever een TomTom aan het raam.
          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Net exemplaar, zo op het eerste oog te zien. Gefeliciteerd.
            Lijkt me heerlijk km vreten, jammer van het ontbreken van een open dakje. Is de spoeling met open dak zo dun?
            Want open rijden is idd heerlijk...:-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
              Satnav in een auto uit 2008 lijkt me geen aanbeveling, het is immers zo goed als gedateerd. Dan liever een TomTom aan het raam.
              Beetje systeem brengt regelmatig updates uit...
              Zelfs in de A8 uit 2003 een zeer recente dvd, met bird-view etc.

En uit Polen zijn ze een stuk goedkoper
              Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                Net exemplaar, zo op het eerste oog te zien. Gefeliciteerd.
                Lijkt me heerlijk km vreten, jammer van het ontbreken van een open dakje. Is de spoeling met open dak zo dun?
                Want open rijden is idd heerlijk...:-)
                Ja, weet het niet. Er staan er bizar weinig te koop.
                Deze scoorde op zoveel onderdelen 'Bullseye', dat ik met het open dak zoiets had van: ja, zal wel.
                Direct kut bij mooi weer natuurlijk, maar kan altijd nog voor de Webasto-optie gaan (.
                Mocht ik zo dapper zijn.
                Rock on. RS.

Comment

Op autoscout is de spoeling iig erg dun...
                  Dus kan me voorstellen dat je genoegen neemt met een compromis.
                  Mocht het je toch niet bevallen dat is inruilen op een benzine-variant natuurlijk ook een optie. Over een paar maanden...:-)

Comment

Op autoscout is de spoeling iig erg dun...
                    Dus kan me voorstellen dat je genoegen neemt met een compromis.
                    Mocht het je toch niet bevallen dat is inruilen op een benzine-variant natuurlijk ook een optie. Over een paar maanden...:-)
                    Geen zonnedak is niet echt een compromis, hé. 109PK of zo, dat was een compromis geweest.
                    Maar dat zonnedak, daar kan ik wel zonder. De rest van de auto is top, vandaar.

Er staan er ongeveer een miljoen te koop, heb ik de indruk, maar veel 'compromis' wagens, veel oudere en plus 300kkm.
                    Dus het is niet allemaal zonneschijn en regenbogen. Ze gaan ook als warme broodjes, heb ik de indruk.
                    Als er een goeie opduikt, staan er zo 7 man voor de deur.

De verkoper had hem vrijdagochtend op marktplaats gezet en vrijdagavond was heel het weekend als vol geboekt.
                    Mensen komen zelfs van Groningen naar Maastricht (letterlijk) om dat ding te bekijken.
                    Het is toch niet echt exotisch of zo, maar blijkbaar gewild genoeg. Misschien type + motor + Summum, dat maakt het plaatje wel af.
                    Je moet dus snel zijn, blijkbaar.
                    Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht

Beetje systeem brengt regelmatig updates uit...
                      Zelfs in de A8 uit 2003 een zeer recente dvd, met bird-view etc.

En uit Polen zijn ze een stuk goedkoper
                      Ja, is ook zo, maar ik rij al anderhalf jaar rond in de RR zonder Satnav, moet zeggen dat ik het niet echt mis.
                      Ik heb Google Maps op de Sony en eventueel koop ik een Tomtom.
                      Ik moet zeggen ook al gehoord te hebben - en ervaren - dat die eerste systemen van Volvo niet echt top waren.
                      Dus wat dat betreft, liever een clean dashboard dan een kutsysteem. Zet dat maar op een tegeltje.
                      Rock on. RS.

Comment

Precies, je hebt dus goud in handen mocht de MRB je over een paar maanden toch pijn gaan doen...:-)

Comment

Precies, je hebt dus goud in handen mocht de MRB je over een paar maanden toch pijn gaan doen...:-)
                          Beter dan je geld op de bank zetten!
                          #zwaaitmetgouderingenenkettingen
                          Rock on. RS.

Comment

Met negatieve spaarrente in het verschiet, is de minimale afschrijving op een V70 de betere belegging. Zet dat ook maar op een tegeltje.
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Tegeltje:
                              Met negatieve spaarrente in het verschiet,
                              rijd je die V70 bijna veur niet.
                              Last edited by rocketscience; 18-04-16, 16:00.
                              Rock on. RS.

Comment

Ah, merci! Dan doe ik ook even mijn best voor jou.
                                Liever een naakte planche voor den snuyt,
                                Dan een dinosaurus-nav onder den ruyt.

Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Gefeliciteerd! Lijkt wel iets op de mijne. Ook 2008, ook donkerblauw, wel D5, maar Momentum-versie, geen Summum. Dus meer de boerenversie, zeg maar :-)

Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

230k km....is dan niet het roetfilter aan de beurt binnenkort? Ik meen me te herinneren dat die bij de V70 een vervangingsinterval van 240k km heeft namelijk? Of is dat gekoppeld aan de wens voor meer vermogen, filter ertussenuit en nieuwe software erin?

Comment

Denk niet dat deze vervangen hoeft te worden: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=601993
                                      Vervangen was vaak nog het geval bij diesels die minder factoren lieten meespelen om te regenereren.

Comment

Denk niet dat deze vervangen hoeft te worden: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=601993
                                        Vervangen was vaak nog het geval bij diesels die minder factoren lieten meespelen om te regenereren.
                                        De man heeft redelijk wat korte ritjes gedaan - moest niet zo heel erg ver rijden elke dag.
                                        Dus die roetfilter is al eens schoon gemaakt.

Ik laat de auto wel eens uitlezen ergens de komende weken en in Juni komt er toch een onderhoud aan.
                                        Dus dat wordt nagekeken.

De wens voor meer vermogen - is niet expliciet eigenlijk, eerder vanuit het idee dat de motor minder het gevoel geeft dat hij ingehouden wordt.
                                        Nu voelt dat soms zo aan, het is niet zo dat ik nu ineens belachelijk hard ga knallen of zo.
                                        Zeker niet.
                                        Rock on. RS.

Comment

Mooie V70, raketgeleerde.

Wij hebben ook een 163pk D5, een bouwjaar 2005 / MY2006 Geartronic, met schuifdak :-) Een heerlijke auto.

Heb je een automaat of 6 bak?

Een week of 2 geleden heb ik de EGR klep schoongemaakt. Dat is redelijk goed zelf te doen en de motor loopt voelbaar soepeler.

Comment

RS, je weet dat je sinds een week of 2 in een waar collectors item rijdt? De productie is gestopt.

http://www.thelocal.se/20160425/volv...-favourite-car
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Jasper Gaan ze dat ding niet vervangen? Of zijn het allemaal SUV's tegenwoordig?
                                              Rock on. RS.

Comment

De V90 is de opvolger, RS.
                                                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Working...
                                                X