Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lancia Delta T-jet

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Winters plaatje:

Ik ben minder panisch voor strooizout dan bij de 147, dus wassen vind ik ook niet meer zo nodig. Ueberhaupt heb je als Delta-eigenaar weinig reden tot automobiele hypochondrie, aangezien er nauwelijks fora zijn. Dus je leest ook niet steeds over rotte bodems, uitgesleten lagers, wappie electronica, etc.
    Last edited by Joep; 06-12-16, 16:52.

Comment

Vanmiddag tussendoor de auto alvast weggebracht zodat hij morgen de 120k beurt krijgt. Daar zit ie pas over een half jaar aan denk ik, maar het is de meest uitgebreide variant inclusief distributie- en aandrijfriemen. Dus hij kan hem maar vast gehad hebben. Verder wil ik meteen nieuwe zomerbanden rondom (achter zijn nog de originele) en het rammeltje uit de achterwielophanging hebben dat je soms op slechte wegen hoort. Ons nieuwe huis (vanmorgen de sleutel gekregen ) staat weliswaar in een straat die een stuk vriendelijker is voor verlaagde Bella's, maar ik kan er slecht en het zal wel gewoon een verdroogd rubbertje zijn.

Comment

Het was inderdaad een rubbertje bij de achterdemper. Rondom staat ie nu op nieuwe Sportcontact's. Volgens mij worden vrijwel alle bandentests gewonnen door Continental, dus ik ben benieuwd hoe ze bevallen. Afgaand op de naam lijken ze me sportiever dan de Michelin Primacy's die er onder zaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
          Het was inderdaad een rubbertje bij de achterdemper. Rondom staat ie nu op nieuwe Sportcontact's. Volgens mij worden vrijwel alle bandentests gewonnen door Continental, dus ik ben benieuwd hoe ze bevallen. Afgaand op de naam lijken ze me sportiever dan de Michelin Primacy's die er onder zaten.
          Dat kan kloppen. Toen ik een S40 leasert had werden de SC's eens vervangen door Primacy's, andersom dan bij jou dus. Ik bespeurde meteen meer veercomfort. Dus of je er blij mee moet zijn ;-). Was alweer een jaar of 8 geleden dus het zijn ongetwijfeld weer andere types.

Comment

Nog minder veercomfort, kan dat?

Ik had om niet eco-meuk van een fatsoenlijk merk gevraagd, dus dat hebben ze keurig gedaan.
            Last edited by Joep; 08-03-17, 21:32.

Comment

Rammeltje is echt weg. Het kan dus wel, in een Italiaan. Sportcontacts zijn ook een stuk stiller en het veercomfort is zelfs marginaal beter. Waarschijnlijk alleen al omdat ze nieuw zijn. Maar het grootste verschil is dat sturen nu veel lichter gaat. Alles bij elkaar lijkt het wel weer een nieuwe auto.
              Last edited by Joep; 10-03-17, 19:54.

Comment

Maat van me heeft er een als leasebak gehad. Die was tot het einde bij 160k km ook helemaal rammelvrij. Maar goed dat waren mijn Kappa's ook....

Comment

GF biechte op dat ze iets gesloopt had: het koordje dat de hoedenplank overeind houdt bij geopende achterklep. Gelukkig heeft Tuynder ze op voorraad, dus de paniek was snel over.

@Netraam: Welke reserveonderelen zal ik nog meer meenemen als ik er toch ben? Ik zat te denken aan in ieder geval een nieuwe versnellingsbak, want die hebben niet het eeuwige leven. De reis gaat naar Kroatië deze zomer, dus ik rijd zoop bier zoop via Italia. Daar hebben ze tenminste Lancia-dealers. Nu ik er over nadenk is het allemaal nogal living on the edge dat ze tegenwoordig alleen in Italia nog maar Lancia dealers hebben. Dat wordt dus emigreren of een andere auto.

Comment

Gillend gek zou ik er van worden...;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                      GF biechte op dat ze iets gesloopt had: het koordje dat de hoedenplank overeind houdt bij geopende achterklep. Gelukkig heeft Tuynder ze op voorraad, dus de paniek was snel over.

@Netraam: Welke reserveonderelen zal ik nog meer meenemen als ik er toch ben? Ik zat te denken aan in ieder geval een nieuwe versnellingsbak, want die hebben niet het eeuwige leven. De reis gaat naar Kroatië deze zomer, dus ik rijd zoop bier zoop via Italia. Daar hebben ze tenminste Lancia-dealers. Nu ik er over nadenk is het allemaal nogal living on the edge dat ze tegenwoordig alleen in Italia nog maar Lancia dealers hebben. Dat wordt dus emigreren of een andere auto.
                      Wat?? Heeft zo'n ding één enkel koordje dat de hoedenplank omhoog houdt? Dat krijg je met die tussen-de-stakingen-door-inelkaar-gescheten Italo-meuk. Mijn PREMIUM Audi heeft TWEE van die koordjes, zoals het heurt!!11!

Comment

@Raspaardje: van GF? Of italiaanse meuk, al dan niet voorin de Caab?

@Taeke: Het eerste elastiekje had het al begeven bij de vorige eigenaar. Ik heb het wel gemerkt bij de koop, maar er waren grote schades om af te dingen. Binnenkort zit ik weer helemaal op Audi niveau qua kofferbaklogistiek met de Lasagne Lancia, no worries. Zolang als het duurt natuurlijk.

Comment

Beide Joep, beide...:-)

Comment

En weer terug van een topvakantie in Kroatië. Op de heenweg heb ik op de Autobahn een tank met 1:10 leeggestookt (voelt lekker zuinig aan dus), waarbij ik nauwelijks onder de 180 heb gereden. De teller geeft dan bijna 200 aan, terwijl hij bij Nederlandse snelheden juist opvallend precies is. 230 op de teller is 200 volgens de Tomtom. Italiaanse opschepperij dus. Er zijn verder genoeg leuke bochtige weggetjes in Kroatië waar je leuk kunt sturen, die in opvallend goede staat verkeren en behoorlijk breed zijn, zodat de reis zelf al de helft van de lol is.

Comment

Mooi! Blijft een mooie en karaktervolle auto!
                              Giulia 1600 Super '65
                              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Een 1.4 die 230 echte km's zou halen, is ook wel aardig uitdagend.
                                Mooi dat ie goed bevalt!
                                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Waar in Kroatië ben je geweest?
                                  Ik was er vorig jaar en heb prachtige tolwegen gezien. Ook een tolweg richting Plitvice die helaas overging in stukjes 2-baans... lekker hangen achter vrachtwaggels. Ook wel wegen gezien die sinds de oorlog niet meer zijn verbeterd. :-)

Trouwens, in Italië maar bar weinig Delta's gezien.
                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Zeg maar grofweg de kust tussen Poreč en Zadar, inclusief Krk en Pag. Vanaf Zadar zijn we ook nog een dagje op en neer naar de Krka watervallen gegaan, maar toen was diezelfde A8 die de dag ervoor zo mooie racebaan was een stuk drukker en saaier. Dus terug maar de tolweg gepakt. Die tweebaans weg naar Plitvice is ook geen feest als je in de camperoptocht mee rijdt inderdaad.

Ik heb elke dag wel minimaal één andere Delta zien rijden, vaak toch met Italiaanse platen. In NL gebeurt me dat nog niet één keer per maand geloof ik.

Comment

Ben net terug uit Italië en daar nog nooit zoveel Lancia's gezien (Abruzzo, Pescara). Yppies (alle varianten), Delta's, Kappa's Musa's, Thema's (oude en nieuw) en Thesissen (ook Bio colore). Zelfs klassiek spul als Fulvia's en Flavia's. In Noorden en Toscane was dat een stuk minder.
                                      Peace is a lie, there is only passion.
                                      Through passion, I gain strength.
                                      Through strength, I gain power.
                                      Through power, I gain victory.
                                      Through victory, my chains are broken.
                                      The Force shall free me.

Comment

Zoek de verschillen:

Nu nog even passende naafkapjes zoeken. Die van de zomervelgen passen namelijk net niet.

Comment

Dichte rolluiken en een dikke 120d met 500k km voor de deur?! ;-)

Better, much better!

Comment

Voor die BMW 116i is een 159 ingeruild. Onbegrijpelijk.

Comment

De overbuurvrouw staat in haar streepjespyjama voor het slaapkamerraam bij die onderste foto volgens mij ;-)

Maarreh, ziet er inderdaad veel beter uit.

Comment

De Michelin's zijn opvallend stil voor een winterband. Inmiddels zijn de naafkapjes ook binnen gekomen, dus eigenlijk ziet het er nu pas fatsoenlijk uit:

Comment

Blijft een mooi ding, Joep.
                                                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Nadat de vakantie in Wales (via de zuidkust van Engeland) erop zat, melde de Delta dat ie aan een beurtje toe is. Dat krijgt ie dinsdag, dus jullie hebben nog even om allerlei dramascenario's die me eventueel te wachten staan te bedenken. GF is er op vakantie altijd expert in om weggetjes te vinden die meer geschikt zijn voor een Panda 4x4, maar zo kom je (ook met je verlaagde Delta) nog eens ergens. Foto's zijn trouwens gemaakt door GF, die is inmiddels toch ook wel een beetje gehecht aan de Lancia.

Comment

Ik heb hem vanmorgen weggebracht zodat hij morgen een nieuwe APK kan krijgen, maar volgens de RDW-site is dat al gelukt. Het is bijna saai, zo’n degelijke Delta.

Comment

Fraaie en eigenzinnige auto. Jammer dat de meeste mensen liever in een grijze Polo rijden. Of in een zwarte 1 serie.
                                                        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ik vind het ook een leuke keuze. En in de juiste uitvoering inderdaad ook erg fraai en altijd lekker eigenzinnig.

In onze Grande Punto ligt ook zo'n T-jet, maar dan die 120pk versie. Die is inderdaad erg tam in de zin dat ver doortrekken totaal geen zin heeft. Komt gevoelsmatig vooral door de tamme nokkenas. In een GP voldoet het prima maar in een Delta zou me dat toch echt ondergemotoriseerd aanvoelen. Die 150 pk is dan waarschijnlijk veel fijner.

Ik denk van de GP ook dat bilstein en andere veren hem erg goed zouden doen want vering en demping zijn ook daar standaard niet erg harmonieus. Alleen ga ik zo'n investering in de GP niet doen, tenzij ik toevallig toch iets moet vervangen, want het klinkt wel als een hele verbetering bij jouw Delta.

Comment

Ik vind de Delta eigenlijk de leukste van de 3 (Fiat/Alfa/Lancia), maar helaas is deze auto qua rijden niet echt wat ik zoek. Je hebt 'm overigens ook met 1750TBI, dan heet hij 1.8Di. Maar als ik me niet vergis heb je hem dan wel alleen met een (verouderde) automaat. Maar als ze hier nou een écht sportief en strak sturend ding van hadden gemaak, had wellicht ook wel een Delta gekocht i.p.v. een Giulietta. Nog steeds, na 10 jaar, is dit gewoon een ontzettend opvallend en bijzondere auto in het verkeer.
                                                            Giulia 1600 Super '65

Comment

Klopt, de 1.8 had in de Delta altijd een Aisin zestraps automaat. Is ook nog eens meer dan 100kg zwaarder. Die 120pk ken ik alleen uit de Giulietta, en als je rustig rijdt lijkt hij onderin wat sterker en alerter dan die van mij. Maar als je wat verder doortrekt kom je er achter dat dat ook alles was en dat je toch wat meer kilo’s mee zeult dan een Punto-Piloot. De 150pk wordt eigenlijk pas bij 3500 RPM wakker en de toerenbegrenzer zit in ieder geval pas voorbij de 6500rpm terwijl het rood al bij 6000 begint.

Comment

Ik heb buiten een Abarth nog nooit met een andere variant van de T-jet gereden, maar wel met verschillende 1.4 MultiAirs. (wat gewoon een doorontwikkelde T-jet is) Dat waren de 140pk en 170pk versies in meerdere Giulietta's en 500X'en, daar jheb ik het altijd zeer prettige motoren gevonden.
                                                                Giulia 1600 Super '65

Comment

Ik heb een beetje de indruk dat diverse Italiaans koetsen echt heel veel baat hebben bij een veer- en demper upgrade, wat dat betreft heb je echt een goede koop gedaan met een wagen wat dat al bij was gebeurd.

Comment

Working...
                                                                  X