Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flying Duckman en z'n wielen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Dat is een hele leuke, ziet er super uit.

    En dat halve (gedeelde) achterklepje herken ik wel. Ooit gezien ergens in 1987 in Santpoort-Noord, stond ook een geheel naar Abarth specs omgebouwde 500, inclusief period correct kuipstoelen en een rolkooi. Blokje op kleur gespoten, dikke wieltjes etc. Klepje kon zo permanent een stukje open blijven om het opgevoerde blok van voldoende koeling te voorzien als er op het circuit werd gereden.

    Ik blijf een zwak houden voor die rugzakjes ;-))
    Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
    Ja Jappen roesten nog steeds !

    Comment


    • Niko, wat een prachtig ding!

      Halve klepje herken ik niet, maar is wel grappig.

      Doe ook eens wat plaatjes van het blokje!

      Comment


      • Dit weekend ga ik even uitgebreid foto's maken, dus dan meer foto's ;-)
        http://www.bloemendal-fotografie.nl

        auto's
        Citroen 2CV 1982
        Saab 9-3 2.0T 2002
        Citroen C1 2014
        Solex 3800

        Comment


        • Prachtig ding met een erg fraaie kleurstelling!

          Van de Steyr Puch 650 tr 2 met ongeveer 40 pk wordt al gezegd dat die tegen de 90 mph zou lopen, maar ik ben bang dat dat alleen lukt als je een Oostenrijkse berg af rijdt 15 seconden naar de 60 mph klinkt dan weer redelijk conservatief.

          Ik las ook ergens dat de Oostenrijkse wegenwacht nog met de SP 500 rond heeft gereden en dat het ding met zijn 14 of 17 pk zo goed reed in de bergen. Daar kun je je nu toch niets meer bij voorstellen?
          De Steyr Puch met zijn boxermotor vond ik altijd nog net even specialer, maar als ik deze Abarth met zijn ingetogen uiterlijk en zijn prachtige rode kuipstoelen zie dan kom ik daar weer snel op terug.

          Behalve dat we nieuwe foto's willen zien willen we graag ook het geluid van de motor en de uitlaat horen!

          Comment


          • Niet helemaal vlekkeloos gegaan. Ik stoei al een tijdje met een storing die soms terug komt op de Saab. Maar dat die tot 2x toe al z'n vermogen verliest dat is nieuw, moest dus 2x de vluchtstrook opzoeken. Ik vermoed een computer probleem. Tijd voor de APK is het sowieso, dus maar even naar de specialist


            IMG_5980.JPG
            http://www.bloemendal-fotografie.nl

            auto's
            Citroen 2CV 1982
            Saab 9-3 2.0T 2002
            Citroen C1 2014
            Solex 3800

            Comment


            • He, bij dat adres heb ik nog wel eens mijn nek verrekt als ik voor het stoplicht stond. Staan meestal een hoop leuke auto´s op het terrein.

              Maarruh, misschien een gescheurde turboslang, dan verlies je ook flink vermogen. En wat leunt de Saab achterover, of is dat gezichtsbedrog?
              Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
              Ja Jappen roesten nog steeds !

              Comment


              • Nee hij hangt nogal inderdaad, stevige kogeldruk, denk dat ik aan de max zat wat hij mocht trekken.
                Klopt staat leuk spul, we hebben hem gekocht van de oud eigenaar van het bedrijf.
                http://www.bloemendal-fotografie.nl

                auto's
                Citroen 2CV 1982
                Saab 9-3 2.0T 2002
                Citroen C1 2014
                Solex 3800

                Comment


                • Wat specs wat we hebben uit kunnen zoeken... 600 cc motor, andere nokkenas, dell orto carburateur, K&N luchtfilter, sportuitlaat, zeer recente motor revisie. Gespoten in 2000, 2002 nog wat laswerk aan de bodem gehad. tot 1986 in Siena gereden...

                  http://www.bloemendal-fotografie.nl

                  auto's
                  Citroen 2CV 1982
                  Saab 9-3 2.0T 2002
                  Citroen C1 2014
                  Solex 3800

                  Comment


                  • Geluid!

                    https://www.flickr.com/photos/bloeme...in/dateposted/

                    http://www.bloemendal-fotografie.nl

                    auto's
                    Citroen 2CV 1982
                    Saab 9-3 2.0T 2002
                    Citroen C1 2014
                    Solex 3800

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door FLYING DUCKMAN Bekijk bericht
                      Nee hij hangt nogal inderdaad, stevige kogeldruk, denk dat ik aan de max zat wat hij mocht trekken.
                      .
                      De Fiat staat ook veel te ver naar voren Niko. Is beter midden op de assen van de aanhanger te plaatsen. Dan heb je minder kogeldruk Zo'n 60-70 kg lijkt me ideaal.
                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                      Comment


                      • Die onder de achterbalk van de auto uitstekende carterpan met ABARTH opschrift, gaaf.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                          De Fiat staat ook veel te ver naar voren Niko. Is beter midden op de assen van de aanhanger te plaatsen. Dan heb je minder kogeldruk Zo'n 60-70 kg lijkt me ideaal.
                          Michel heeft even geholpen, ik zou hem wat naar achteren hebben geplaatst, maar gewicht zit wel achterin he! Dus grootste gewicht boven de assen gedaan!
                          http://www.bloemendal-fotografie.nl

                          auto's
                          Citroen 2CV 1982
                          Saab 9-3 2.0T 2002
                          Citroen C1 2014
                          Solex 3800

                          Comment


                          • Uit de oude doos, maar volgende keer zo erop?
                            _PIM6782b-1_zps7ebf1668.jpg
                            8.2 met supercharger?

                            Comment


                            • volgende keer rij ik wel, veel relaxter ;-)
                              http://www.bloemendal-fotografie.nl

                              auto's
                              Citroen 2CV 1982
                              Saab 9-3 2.0T 2002
                              Citroen C1 2014
                              Solex 3800

                              Comment


                              • Met deze opzet leunt dat 38kg wegende motorblokje idd precies op het middelpunt van de aanhanger. De overige 500kg van de auto verdeelt zich tussen de Saab en het asstel
                                Als er een gietijzeren 6 cilinderdieselblok achterin hing was het perfect geweest...
                                Maar dat doet allemaal niets af aan hoe gaaf het Fiatje is!
                                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                Comment


                                • Wat klinkt dat gekke ding lekker ! En dat Abarth carterpannetje, inderdaad super detail !
                                  Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                  Ja Jappen roesten nog steeds !

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door slimenslecht Bekijk bericht
                                    Wat klinkt dat gekke ding lekker ! En dat Abarth carterpannetje, inderdaad super detail !
                                    Ja absoluut. ook details zijn zo ontzettend leuk, niet alleen van de auto, maar ook er omheen. Vorige eigenaar die hem 25 jaar gehad heeft en hem in 2014 verkocht hebben we ondertussen contact mee. Heet Nico (ik met een K), Achternaam begint ook met een B, en is zelfs fotograaf.... en mijn vrouw dacht dat Sophia wel een mooie naam was. drie keer raden hoe de vorige eigenaren de auto noemden... Sofie...

                                    Alleen dat soort details al, dan weet je dat het zo heeft moeten zijn.

                                    Ik zal ook snel even met onze Fiat's een leuke foto maken...2 dames

                                    IMG_6105.JPG
                                    http://www.bloemendal-fotografie.nl

                                    auto's
                                    Citroen 2CV 1982
                                    Saab 9-3 2.0T 2002
                                    Citroen C1 2014
                                    Solex 3800

                                    Comment


                                    • Mooie foto, Niko!

                                      Komt de 500 in plaats van de 127, of hou je die ook?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                        Mooie foto, Niko!

                                        Komt de 500 in plaats van de 127, of hou je die ook?
                                        voorlopig blijft die gewoon. Volgend jaar even kijken hoe alles gaat en of de 127 mooie aanvulling is op de 500 voor rally's. Eerlijk gezegd zou ik best nog wat anders willen, pre war, of een mooie auto van een van de bekende caroserie bedrijven. Zagato, Pininfarina, Vignale

                                        https://link.marktplaats.nl/m1402036517 deze auto ben ik eigenlijk helemaal verliefd op. Ik heb er al eens in gezeten en och wat een heerlijke auto
                                        http://www.bloemendal-fotografie.nl

                                        auto's
                                        Citroen 2CV 1982
                                        Saab 9-3 2.0T 2002
                                        Citroen C1 2014
                                        Solex 3800

                                        Comment


                                        • Wat een beauty man! En dat interieur, echt gaaf!

                                          Comment


                                          • Zo weer even wat updates over de auto's.

                                            De Saab de motorstoring is verholpen, het af en toe uitvallen nog niet. Erg vervelend natuurlijk! Komend weekend is er een internationaal Saab evenement in Weerselo, om de hoek dus, daar gaan we zeker naar toe, moet ook wel, want ik ga weer veel foto's maken ;-) Maar de storing zoeken is echt een probleem. Met wat specialisten aan het praten en overleggen wat het probleem kan zijn. Dusdanig lastig omdat het af en toe compleet willekeurig optreed en de auto het daarna ook meteen weer doet. Dus als de storing nu blijft is het makkelijker! Wel lastig dat ik de Classic SLS weer ga fotograferen, maar niet met de Saab als support auto met deze storing. Dan zal het weer de 2CV worden.

                                            De 2CV weinig over te melden, doet het perfect, afgelopen weekend meegenomen naar Schloss Dyck. Heerlijk evenement.

                                            De Fiat 127 een tijd niet gebruikt. De laatste tijd steeds vaker problemen met starten en jawel vandaag dus ook weer. Bougies vervangen voor nieuwe. Niet starten dus. Verdorie wat the hell??? Bougiekabels, e.d gecontroleerd, hmmm iets effect, maar niet veel. Uiteindelijk toch de nieuwe bobine gemonteerd die de laatste keer zoveel problemen gaf. Hmmm nu start die wel en nog redelijk soepel ook. Maar echt lekker loopt het allemaal niet. Ik had het CO en het toerental flink terug gedraaid, dat was niet per se positief. Onderweg naar Welsum naar het hoofdkwartier van Klassiek en Techniek vandaag liep die toch wel wat stroef en ruw. Boven de 95 begon de motor duidelijk in te houden. Kortom, even naar kijken. Dus samen met Benno nog even onder de motorkap gedoken, CO opgedraaid, stationair toch verbeterd en toch even contactpunten gechecked en opnieuw ingesteld. En verrek wat rijdt dat weer lekker. Alle problemen opgelost! Heerlijk!

                                            De 500 lekker een paar keer gereden deze weken. Wat een heerlijk bakkie, wel ontzettend stug geveerd (niet?? ;-) ) Kortom, het is wel afzien af en toe, maar de lol die je er mee hebt maakt het 1000% goed.
                                            De auto loopt heerlijk, maar het dakje is echt slecht. Dus nieuwe besteld, hopelijk komt die komende week binnen. Verder alvast gekeken naar nieuwe bekleding voor de voorstoelen. Na 20 jaar zijn ze wat uigezakt en gesleten en het rood past net niet bij de rest van het rode interieur. Komend najaar laten we de stoelen een keer opnieuw bekleden, niet goedkoop maar dat zijn nieuwe stoelen ook niet.

                                            En de DS3 blijft perfect....

                                            Ik hoop komend weekend eindelijk eens foto's te maken van alle auto's samen!
                                            http://www.bloemendal-fotografie.nl

                                            auto's
                                            Citroen 2CV 1982
                                            Saab 9-3 2.0T 2002
                                            Citroen C1 2014
                                            Solex 3800

                                            Comment

                                            Working...
                                            X