Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5 1.5 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mazda MX-5 1.5 2016

Ik rij er nu 10 dagen in, mijn Mazda MX-5 1.5 GT-M.
    De kleine motor dus met "maar" 131 pk in plaats van 160 van de 2 liter. Naar mijn mening genoeg om vooruit te komen. De auto weegt leeg immers maar 950 Kilo.
    In vergelijking met mijn ingeruilde BMW 323 ti Compact blinkt de motor niet uit op het gebied van trekkracht bij lage toerentallen. Is geen probleem omdat het 6 versnellingsbakje heerlijk schakelt. Wil je snel moet de motor flink toeren maken. Geen probleem, dat doet hij graag.
    Ik ben gelukkig snel gewend aan de electrische stuurbekrachtiging, rond de middenstand bij de eerste kilometers te licht. Maar nu valt dat niet meer op. Weggedrag is lichtvoetig, kleine rontondes zijn op dezelfde manier als vroeger met mijn Peugeot 106 Rallye te nemen. De Mazda rolt wel meer, maar dat zorgt er ook voor dat hij erg comfortabel is.
    De handbediende kap is een wonder van simpelheid, binnen 3 seconden ligt hij gefixeerd achter de stoelen. Interieur is compact, zo compact dat er buiten ruimte voor een zonnebril onder de rechterarm en een ruimte tussen de rugleuningen van de stoelen geen verdere opbergruimte is, dus ook niet voor het traditionele handschoenenkastje.
    De kofferbak is ook erg beperkt met een inhoud van 130 liter.
    Het design is naar mijn mening erg geslaagd, het enige minpuntje is de aanblik recht van achteren. Dan staat hij een beetje hoog op de poten.
    BMW 323ti Compact Silber
    Midas Bronze Red
    Triumph TR6 PI Damson
    Aprilia SL1000 Falco Rosso

http://www.aronline.co.uk/index.htm?midasstoryf.htm

Ik vind 't een gaaf ding, alleen lijken de wielen wat aan de kleine kant. Wellicht omdat ze zo donker zijn.
    En maar 950kg, netjes zeg! Lijkt me een ontzettend leuke auto om mee te rijden! Ben ook wel benieuwd naar de Fiat-variant, al lijkt me een atmosferisch blok zoals de Mazda heeft leuker in dit type auto.
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

Ik vind hem ook gaaf, gefeliciteerd! Deze heeft wel ongeveer alle opties zo te zien?

Comment

Erg gaaf! Ontzettend mooie auto. Ik zou zelf altijd voor de 2 liter gaan (want sper) en da's dan dezelfde configuratie als op mijn NB (zwaarste motor met sper) maar qua kracht is 130 pk op 950kg al erg leuk en voldoende. Ik vind het de mooiste MX tot nu toe.
        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Dit is inderdaad de standaard best uitgeruste versie GT-M, geen extra opties erop laten zetten, dus ook geen recaro stoelen. Wielen zijn ook standaard, met 16 inch niet erg groot tegenwoordig. Ook volgens mij de mooiste van de 4 series MX-5. Is overigens 4 centimeter korter dan de eerste versie!
          BMW 323ti Compact Silber
          Midas Bronze Red
          Triumph TR6 PI Damson

Comment

Gaaf man

Comment

Leuk! Ik heb de ND nog maar een paar keer gezien, nog niet gereden. Wat ik er van lees, ook van jou, is het een leuke auto. Gefeliciteerd ermee in ieder geval!

Comment

Ik vind dit toch wel veruit de leukste auto die je nieuw kan kopen voor plm 30-35K. Ga je veel plezier van hebben. Congrats!

Comment

Een zeldzaam geval van een auto die niet een uit de kluiten gewassen parodie op zijn origineel is. Erg gave auto, veel plezier ermee.

Comment

Super gaaf!

Misschien kun je kijken of je 'm iets kan verlagen als je 'm hoog op z'n poten vind staan? Mazda zette de NC ook heel hoog op z'n poten zodat je 'm moest verlagen om 'm enigszins normaal te doen ogen. Bij de ND heb ik weer het gevoel dat dit zo is. Bij de NC kon je Eibach veren bij Mazda bestellen als accessoire achteraf, misschien heeft Mazda nu weer zoiets? Ik heb toen gelijk ook een Eibach stabilisatie kit besteld en alles in een keer laten monteren. Daarna was het rollen veel minder en de auto veel fijner.

Comment

Ik laat hem lekker zoals hij is, hij is namelijk niet van mij maar slechts voor 2 jaar "gehuurd".

Vandaag overigens al de eerste boete in de bus. Miste kennelijk op zaterdagavond 14 mei een rempuntje op de A2 bij de overgang naar 100 km/h. Reed 21 kilometer te hard. 186 euro is de schade
                      BMW 323ti Compact Silber
                      Midas Bronze Red
                      Triumph TR6 PI Damson

Comment

Bizar hoe hoog de boetes geworden zijn afgelopen jaren...
                        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Gaaf zeg! Ik vind hem ook erg mooi en idd de coolste auto in die prijsklasse.
                          gefeliciteerd ermee!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Super leuke auto man! Proficiat!
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

De eerste 100 liter zijn verbruikt, 1715 kilometer gereden. Dus het wagentje is ook nog eens zuinig.
                              BMW 323ti Compact Silber
                              Midas Bronze Red
                              Triumph TR6 PI Damson

Comment

Da's twee keer 50 liter neem ik aan? Een 100 liter tank op zo'n mug lijkt me onwaarschijnlijk.

net verbruik zeg!
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Nee, waren 3 tankbeurten. De tank is namelijk maar 45 liter groot. Ook een manier van gewicht besparen natuurlijk.
                                  Is wel wat anders dan de 1 op 10 die ik met dezelfde rijstijl verbruikte met mijn 323ti.
                                  BMW 323ti Compact Silber
                                  Midas Bronze Red
                                  Triumph TR6 PI Damson

Comment

Jeetje. De tijd staat niet stil blijkbaar.
                                    Ik sta, met mijn MX5 NA, gemiddeld elke 400km bij de pomp en dan gaat er meestal 40 liter in.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Rij eens door man.

Comment

De eerste boete was na 2 dagen al binnen, maar dat was een gevolg van dommigheid en onoplettendheid van mijn kant.
                                        BMW 323ti Compact Silber
                                        Midas Bronze Red
                                        Triumph TR6 PI Damson

Comment

Working...
                                        X