Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Valt erg mee de "onveiligheid" van dat oude spul.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Valt erg mee de "onveiligheid" van dat oude spul.

Goede vriend rijdt net als ik met zo een oude Mercedes.
    Rijdt is helaas reed geworden. De W124 kombi is van achteren aangereden door een Pools busje dat de stilstaande file niet opmerkte.
    De bestuurder knalde met 120 km/u achter op de oude Benz.
    Flinke achterschade gevolgd door voorschade.

De bestuurder van de Benz stapte uit zonder een schrammetje.
    Alle deuren van de Mercedes gaan probleemloos open en dicht net als in de folder staat.
    Dat is te danken aan een stevige kooiconstructie.
    De W124 is total loss. Herstel is technisch mogelijk maar overtreft de dagwaarde ruimschoots.

Voor mij wordt een verse W124 gebouwd. Die wordt voorzien van de opties die ik graag zie.
    Daarnaast komt er een gereviseerde turbodiesel motor en nieuwe versnellingsbak in.
    Er is al een nieuw sperdifferentieel besteld. Alle slijtagedelen van de wielophanging worden vervangen.
    Rondom nieuwe verlichtingsunits met E500 koplampen.
    Dan kan ik er weer minimaal 500.000 kilometer tegenaan.
    Het is geen 5 serie geworden. Niets op die auto aan te merken. Geweldige techniek.
    Indrukwekkende prestaties van motor en versnellingsbak.
    Gewoon niet de auto waar ik me prettig in voel met de veelheid aan electronica die ik voortdurend moet uitzetten.

De W124 die nu gebouwd wordt voldoet aan de huidige milieunormen met oxykat en partikelfilter. Toegelaten in alle Duitse milieuzones.
    Milieuzones in Nederland? Interesseert me weinig. Zal wel een bezwaar worden tegen een mogelijke bekeuring.

Is het een koopje? Nee dat zeker niet. Daar was het mij ook niet om te doen.
    Het streven is de auto voor het eind van het jaar te kunnen gaan gebruiken.

Nou, we zien de foto's te zijner tijd wel niet verschijnen he.

Geloof best dat een W124 voor zijn leeftijd een veilige auto is, maar ik zou toch liever in wat anders zitten een crash. Het filmpje van de Volvo uit 1995 vs de Renault modus uit 2005 is bekend Neem ik aan?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

De schadeauto staat bij een sloperij in Veghel.
      Ik zal Frank vragen een paar foto's te mailen.

Volvo en Renault boeien me niet.
      Ik zou dit soort klappen toch liever niet in een Golf meemaken zoals jij eerder aangaf als veiliger.

Foto's van mijn projekt komen nog, de koets staat nog bij de spuiter.
      Last edited by Kwibus; 04-07-16, 20:12.

Comment

Fifth Gear filmpje is niet bekend dus, zoek hem maar eens op op Youtube.

Mijn opa rookte en is royaal 90 geworden. Dat wil niet zeggen dat roken niet ongezond is.

Comment

De W124 was in zijn tijd misschien wel de veiligste auto ter wereld, en als je in een auto uit 1990 gaat rijden, is het waarschijnlijk de beste keuze in die categorie.

Maar doe mij die Golf uit 2016 maar in een zware klapper. Blij dat je makker niks had, Kwibus. Was in een Nissan Bluebird uit hetzelfde bouwjaar anders geweest.
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ben overigens geen veiligheidsfetisjist en reed jarenlang met een gerust hart in een Jag uit 1997. Maar ik had niet de illusie dat dat ding veiliger was dan een moderne Golf, ondanks de twee airbags. You drive accordingly.
            Mini Cooper Clubman
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Vooral bij een aanrijding van achteren kun je beter in een modern hok zitten, vanwege de actieve stoelen en hoodsteunen bij veel merken. Dat was nog tot een paar jaar geleden bij veel auto's niet in orde. Het enige pluspunt van oudere auto's is het vaak veel betere uitzicht, bij de 124 is dat ook zo. Ik erger me dagelijks aan de megadikke raamstijlen van mijn Audi A3, maar ik weet ook dat ze een functie hebben.

Comment

Een lompe koets zoals een Jaguar uit eind vorige eeuw biedt alleen al door de massa van dat ding aardig wat bescherming.
                Zolang de vooruitgang inhoudt dat de carrosserie steeds lichter wordt aangevuld met vele kilo's kunststof neemt de passieve veiligheid zeker niet toe.
                Schrikbeeld voor mij is nog steeds een kleine Peugeot, vraag me niet welk type dat is me ontgaan, waarvan de voorstoelen na de aanrijding van achteren uit de vloer getrokken werden en compleet op de achterbank lagen.

De stoelen van de W124 mankeren niets evenals de bestuurder.
                Het wrak staat in Veghel sloperij bij vd Heuvel, Eisenhowerweg 32.

Passieve veiligheid begint bij een stevige kooi met ruime kreukelzones.
                Daar mag je dan net zo veel kussentjes inzetten als je wilt, de kooiconstructie is de basis van een veilige auto.

Mijn keus voor een gedateerde auto is niet in de eerste plaats bepaald door veiligheidsoverwegingen.
                In een W124 voel ik me prettig. Uitgerust met een zes cilinder turbodieselmotor gaat het ook nog redelijk vlot vooruit.
                120-140 kruissnelheid is comfortabel. Weinig herrie in de auto, dan kan ik ook nog van mijn antieke FM radio genieten.
                Wegligging is gezien de leeftijd van het ontwerp zeker niet slecht.

Ik heb uitgebreid kunnen genieten van een 5 serie BMW. BMW heeft een indrukwekkende prestatie geleverd met die auto.
                Alles voelt solide aan, sturen is een belevenis. Alleen is de dwang van alle hulptroepen voor mij niet positief.
                Wanneer ik tijdens de rit de krant wil lezen ga ik wel met de trein.
                Als automobilist doe ik zelf liever ook nog wat. Verkeersborden lezen. letten op medeweggebruikers, toestand van de weg
                in de gaten houden.
                Zie ik een iemand met een rollator die wacht op de kans om over te steken dan stop ik even.

Ik schaamde me kapot toen een nitwit met een klein zwart autootje een berijder van een scootmobiel van de weg dreigde te drukken
                en nog commentaar gaf op die mevrouw. Dat gebeurde in Nederland. De agressie neemt daar meer toe dan elders lijkt het wel.
                Wanneer je tijdens de rijopleiding zo slecht hebt opgelet en het ikke, ikke in het verkeer tot eerste gebod hebt verheven hoor je niet
                achter het stuur thuis.

Comment

Kwibus heeft nogal wat stokpaardjes en een eigen gevoel voor argumenteren. Oudere auto's zijn over het algemeen veel onveiliger dan recente auto's. De eisen mbt veiligheid en testen daarvan worden steeds hoger. Denk dat de zo gekoesterde w124 minder veiligheidssterren krijgt dan een goede middenklasser nu. Daarnaast is jouw tank voor andere weggebruikers onveiliger. Kan je stoppen uit een soort van galanterie voor iemand met een rollator, maar als jij je per ongeluk met 60km/u in de zijkant van een Panda boort, is er weer een rolstoeller extra.

übernarcistische fappert

Comment

Sterkte van staal wordt natuurlijk niet alleen bepaald door de dikte ervan. Ook de soort is belangrijk.

https://www.youtube.com/watch?v=QaiMUM0XVZk
                    In dit filmpje laat de Merc W124 een goed resultaat zien maar qua vervorming de Volvo 740 ook.
                    En dan haal ik nog maar een keer het filmpje Modus-940 aan.....https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus Bekijk bericht
                      (...)
                      Het wrak staat in Veghel sloperij bij vd Heuvel, Eisenhowerweg 32.

.
                      Nou, we gaan maar even kijken dan. :-P Het is natuurlijk onzinnig te stellen dat een W124 een betere passieve veiligheid zou hebben dan de generaties die daarna kwamen.

Comment

"Een lompe koets zoals een Jaguar uit eind vorige eeuw biedt alleen al door de massa van dat ding aardig wat bescherming."

Moeten ze niet de brandstoftank op een onhandige plek inbouwen he, zoals de weduwes van Meys en Hürzer het misschien aan je kunnen uitleggen.
                        ( na dit ongeval was een Jaguar XJ uit welk jaar dan ook niet meer geschikt als vervoer voor RvB-leden)
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                          "Een lompe koets zoals een Jaguar uit eind vorige eeuw biedt alleen al door de massa van dat ding aardig wat bescherming."

Moeten ze niet de brandstoftank op een onhandige plek inbouwen he, zoals de weduwes van Meys en Hürzer het misschien aan je kunnen uitleggen.
                          ( na dit ongeval was een Jaguar XJ uit welk jaar dan ook niet meer geschikt als vervoer voor RvB-leden)
                          En dat was..(zoals W weet) toevallig ook een aanrijding van achteren.

Comment

Yep, op de Utrechtsebaan, beter bekend als A12 in Den Haag.
                            Stilstaand in de file...

Veritatis simplex oratio est

Comment

Verbranden in een auto is een afgrijselijk einde voor een mens.
                              Het kan bij alle auto's gebeuren na een aanrijding.
                              De zoon van een goede vriend overkwam het toen hij in 1992 met zijn Mercedes 190E tegen een vrachtwagen reed die 's-morgens vroeg van een boerenerf afreed.
                              Snelheid zal op die provinciale weg zeker een rol gespeeld hebben. Het heeft het leven van zijn ouders ingrijpend veranderd.
                              De brandstoftank zit bij een W201 achterin de auto. De plaats van de tank zegt niets over de kans op brand.

Comment

Bij sommige ontwerpen misschien wel (het kan ook een hetze geweest zijn net als bij Exota): Ford Pinto
                                Wiki quote:
                                Controverse

In 1977 begon het gerucht de ronde te doen dat de brandstoftank van de Pinto grote gebreken zou vertonen. Deze zou door de bouw van de wagen makkelijk kunnen worden doorboord bij een aanrijding van achteren, waarbij gevaarlijke situaties zoals grote kans op brand door lekkende brandstof zouden kunnen ontstaan. Het tijdschrift Mother Jones vermeldde dat Ford op de hoogte zou zijn van deze ontwerpfout, maar dit niet zou willen verhelpen.

Het gerucht maakte dat de Pinto steeds meer onder vuur kwam te liggen. Richard Grimshaw, een man die als 13-jarige jongen in 1972 betrokken was geraakt bij een aanrijding met een Ford Pinto en daarbij zware brandwonden opliep, spande zelfs een rechtszaak aan tegen Ford daar het ondeugdelijke ontwerp van de Pinto de oorzaak zou zijn van de brand die bij de aanrijding ontstond. Ford moest 3,5 miljoen dollar boete betalen, plus 2,5 miljoen dollar schadevergoeding aan Grimshaw.

De National Highway Traffic Safety Administration dwong Ford uiteindelijk tot een grote terugroepactie, hierin gesteund door actiegroepen als Ralph Naders Center for Auto Safety. In totaal werden 180 dodelijke ongevallen met een Pinto toegeschreven aan de ontwerpfout. In 1978 werd de terugroepactie gehouden. Bij alle teruggeroepen Pinto’s werd de brandstoftank dieper in de auto weggestopt en verstevigd tegen aanrijdingen van achteren.[6]

In 1991 toonde Gary T. Schwartz in zijn artikel The Myth of the Ford Pinto Case aan dat het gerucht over de ondeugdelijke brandstoftank niet op feiten berustte.[7][8] Het totale aantal doden door brand na een aanrijding lag volgens hem op 27; niet hoger dan het destijds geldende gemiddelde aantal dodelijke ongevallen met een auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus Bekijk bericht
                                  De brandstoftank zit bij een W201 achterin de auto. De plaats van de tank zegt niets over de kans op brand.
                                  Weer die anekdotische bewijsvoering. Omdat deze Mercedes tragisch in de fik vloog bij een frontale aanrijding, wil nog niet zeggen dat de plaats van de tank niet uitmaakt voor de kans op brand!

Zie ook het door w220l aangehaalde ongeluk van de heer Meijs en zijn chauffeur. Bij latere XJ's ligt de tank toch echt verder naar voren hoor. En het Pinto verhaal is helemaal zonneklaar.

Een XK8 dakloos is met 1650 kg inderdaad geen lichtgewicht, maar anderzijds weegt een beetje middenklasser anno 2016 ook al 1500 kg. Doe mij dan maar die moderne auto, als het alleen om veiligheid zit gaan (en dat is gelukkig niet zo). Denk niet dat die 200 kg meer die Jag nou zo Safe maakt...
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                    Sterkte van staal wordt natuurlijk niet alleen bepaald door de dikte ervan. Ook de soort is belangrijk.
                                    +1 Of eigenlijk +heul veul.

Die dikke (vooral A-)stijlen vind ik ook een nadeel van moderne auto's, maar de moderne staalsoorten zijn ook veel sterker dan die van pakweg 20 jaar gelden. Laat staan 30 jaar geleden.

Verkijk je ook niet op de ontwikkelingen, je kunt EuroNCAP testen van verschillende jaargangen niet onderling vergelijk. Hier bijvoorbeeld het vorige model Mégane bij zijn introductie in 2008: vijf sterren. En op wat esthetische wijzigingen na dezelfde auto in 2014: drie sterren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Weer die anekdotische bewijsvoering. Omdat deze Mercedes tragisch in de fik vloog bij een frontale aanrijding, wil nog niet zeggen dat de plaats van de tank niet uitmaakt voor de kans op brand!

.
                                      Hoezo anekdotische bewijsvoering? Ik wijs er slechts op dat brand ook kan ontstaan in auto's waarvan de tank wel een relatief veilige plaats heeft.
                                      Wil je meer veiligheid neem dan geen benzine auto. Het vlampunt van diesel is aanzienlijk hoger. Daarmee is de kans op brand aanzienlijk kleiner.

Mooi al die crashtesten.
                                      Enig idee over het gebrek aan regelgeving op het gebied van brandbaarheid van al die kunststoffen die in een moderne auto verwerkt zijn?
                                      Geen enkele fabrikant besteedt daar aandacht aan. Het komt bij het ontwerpen van auto's niet eens ter sprake.

Dertig jaar geleden was Mercedes al overtuigd van het belang van goede ergonomie bij het ontwerpen van auto's.
                                      De W124 is daar een aardig voorbeeld van. Ik heb iemand die beroepsmatig veel met banken en grote bedrijven te maken had ooit overtuigd
                                      Mercedes te gaan rijden. Het imago schrok hem aanvankelijk af. Wat denken de klanten etc. Niet lang daarna zei hij de Benz als gereedschap te zien.
                                      Hij reed relatief veel en stelde vast dat hij sinds de E klasse veel meer ontspannen reed. Mercedes is natuurlijk niet de enige die aan ergonomie
                                      veel aandacht besteed.

Dikte van het staal, de kwaliteit van het staal allemaal prima.
                                      Ik kan me niet voorstellen dat bij een Duitse auto de beide voorstoelen na een aanrijding van achteren uit de vloer getrokken kunnen worden en op de achterbank
                                      terechtkomen compleet met inzittenden. Het was niet eens een harde klap van achteren. Die auto is weer hersteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gaas! Bekijk bericht
                                        Kan je stoppen uit een soort van galanterie voor iemand met een rollator, maar als jij je per ongeluk met 60km/u in de zijkant van een Panda boort, is er weer een rolstoeller extra.
                                        Een voetganger met beperkingen de gelegenheid geven over te steken is geen galanterie maar een voorschrift neergelegd in het wegenverkeersreglement.

Als je met een super veilige moderne middenklasser de zijkant van een Panda ramt zit de bestuurder ook in een rolstoel.
                                        Alleen de massa van het aanrijdende voertuig speelt hier een rol.
                                        Bij het ontwerp van moderne auto's is wel meer aandacht besteed om de ernst van de gevolgen voor een voetganger bij een aanrijding te beperken.

Comment

Kwibus, wat een aantal Gummers jw proberen te vertellen is dat er ook zoiets is als vooruitgang. Dat Mercedes voor die tijd goed staal gebruikte, betekent nog niet dat dat staal beter is dan het staal dat vandaag de dag gebruikt wordt.
                                          Daarnaast is er naast toegenomen kennis van passieve en actieve veiligheid ook veel meer mogelijk qua testen en met name simulatie.De mogelijkheden nu op dit gebied zijn de laatste jaren zo hard toegenomen, dat 10 jaar geleden al als stenen tijdperk kan worden gezien.

Comment

Ik bestrijd niet dat er vooruitgang is.
                                            Het is wat makkelijk om een ouder ontwerp af te doen als onveilig omdat de laatste inzichten op het gebied van veiligheid daarin niet zijn verwerkt.
                                            Toen de W140 waarin prinses Diana en haar vriend werden vervoerd op een betonnen pilaar klapte in een tunnel was er één overlevende.
                                            Die zat voorin en droeg als enige een gordel. De man bracht het er relatief goed vanaf.

Je kunt auto's nog zo veilig maken, uiteindelijk wordt de overlevingskans bepaald door de belasting die het menselijk lichaam maximaal kan weerstaan.
                                            Anders gezegd: klap met hoge snelheid met een super veilige auto op een blok beton en de inzittenden zullen het alleen al door de enorme vertraging
                                            niet overleven.

Comment

Ja? Leg dat bijv Kubica maar eens uit. Hint: Montreal, 2007.

Anyway, doe wat je wil.

Comment

"Enig idee over het gebrek aan regelgeving op het gebied van brandbaarheid van al die kunststoffen die in een moderne auto verwerkt zijn?
                                                Geen enkele fabrikant besteedt daar aandacht aan. Het komt bij het ontwerpen van auto's niet eens ter sprake."

Hoe kom je hier nou toch weer bij? Ik ken de regelgeving niet, dus daar zal ik ook niets over uit mijn duim zuigen. Die logica zouden meer mensen moeten volgen, maar goed
                                                Ik ken wel mensen in zowel de polymeren- als autoindustrie, en dat ze er geen rekening mee houden is echt onzin. Dat ze je het niet persoonlijk zijn komen vertellen Kwibus, wil niet zeggen dat ze het niet doen.

Comment

Met alle ongelukken e.d. die ik heb gezien is alles relatief. Er zijn zoveel factoren afhankelijk bij een ongeval. Welke auto rijdt tegen je aan, welke snelheid rijdt deze, hoeveel gewicht heeft deze auto, waar raakt hij je, wat is de staat van jouw voertuig etc.. Veiligheid in auto's is relatief. Zelfs in een moderne Mercedes kun je het niet overleven in een ongeval.

Ik ken mensen die zonder al te veel schade uit een 2CV zijn gestapt nadat een auto keihard achterin reed en ik heb auto's gezien met nauwelijks schade waar mensen toch in overleden zijn.

Ik ga niet zeggen dat een 2CV een veilige auto is, zo'n jongere Mercedes is echt veiliger. Wij rijden C1 en C3 dagelijks, zijn best moderne auto's met moderne veiligheidsmiddelen. Toch zou ik er niet snel met een ongeval in willen zitten. Ik ga er vanuit dat ze goed zullen functioneren, bij onze eerste C1 is ook een keer iemand vol achterin geklapt en de schade viel heel erg mee, klein en stevig autootje dus.

Maar technieken gaan verder en de moderne auto is echt veel veiliger dan een 25 jaar oude Mercedes.

Uiteindelijk moet je altijd alert zijn op je omgeving en scherp zijn tijdens het autorijden. Juist doordat ik veel 2CV rijdt kijk ik altijd veel om mij heen en ver naar voren, ik zie welke auto's op mij af komen en welke auto's voor mij rijden.

Ik heb 1x een ongeval met een vrachtwagen weten te voorkomen door zo op te letten. Ik wilde linksaf slaan op een 80 km weg en rolde licht door totdat er ruimte kwam. De vrachtwagen achter mij zag niet dat ik stil stond en kon pas op het laatste moment uitwijken. Ik kon net nog gas bijgeven en 2-3 meter naar voren schuiven, dat heeft mij bespaard van een heel zwaar (dodelijk?) ongeval.

We hebben beiden trillend in de berm elkaar de hand geschud dat we er goed af kwamen.
                                                  Sinds die tijd ben ik zeer bewust van hoe ik mij opstel in het verkeer en waar ik wel of niet stil ga staan!

http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                                  Citroen 2CV 1982
                                                  Saab 9-3 2.0T 2002
                                                  Citroen C1 2014
                                                  Solex 3800

Comment

berijder stapt uit zonder schrammetje. ok, ook geen whiplash verschijnselen. busje achterin met 120 is nogal wat namelijk. ook bij een mercedes. verschijnselen komen vaak met vertraging...

Comment

Ha, die Gummers;

Oorspronkelijk geplaatst door FLYING DUCKMAN Bekijk bericht
                                                      .... Uiteindelijk moet je altijd alert zijn op je omgeving en scherp zijn tijdens het autorijden. Juist doordat ik veel 2CV rijdt kijk ik altijd veel om mij heen en ver naar voren, ik zie welke auto's op mij af komen en welke auto's voor mij rijden ....
                                                      Het mooie is dan weer dat dat goed om je heen kijken in een oudere auto meestal veel makkelijker is.
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                        ....anekdotische bewijsvoering...
                                                        LOL. Goed gevonden!
                                                        Groeten,
                                                        Bats
                                                        wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                        *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                                        Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                        Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                        Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                        de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                                        Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                        Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Ik wil helemaal niets bewijzen maar wijs er slechts op dat de al dan niet veilige plaats voor de benzine tank nog geen garantie biedt tegen het ontstaan van brand.

De kans op brand kun je wel verkleinen door een diesel te gaan rijden.

Tenslotte dit:
                                                          Zet zet aantal afgelegde kms met diverse W124 modellen waaronder veel taxi's eens af tegen het aantal aanrijdingen waarbij de inzittende letsel
                                                          opliepen dan wel dodelijk verongelukten.
                                                          Daar komt de W124 heel er goed uit.

De Ford Mondeo was de meest onveilige auto in de jaren 90.
                                                          Daarin waren de meeste dodelijk verongelukte slachtoffers te betreuren.
                                                          Last edited by Kwibus; 06-07-16, 19:59.

Comment

De Mondeo....? Niet dat ik daar nou meteen aan denk als de meest veilige, maar toch ook zeker niet als een Landwind of zo.

Waar kan ik dat vinden, die informatie over welke auto in welk decennium het gevaarlijkst was?
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

W124 bots pron.

Je hebt er toch wel eentje met een airbag Kwibus ?

Comment

als ik mij niet vergis is de Mondeo vanaf 2006 gebouwd op de zelfde EUCD bodemgroep als de Volvo V70, S80, etc
                                                                Mondeo's, S-max, Galaxies van 2006 en nieuwer zullen ongetwijfeld hele veilige auto's zijn want dat was 1 van de hoofd redenen dat Ford destijds Volvo kocht.
                                                                Later heeft Geeley Volvo weer van Ford gekocht ,ook weer om dezelfde reden. Knowhow binnenshuis halen voor het bouwen van state of the art veilige auto's.
                                                                Last edited by janspeed; 06-07-16, 20:59.

Comment

Working...
                                                                X