Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-5 3.0V6 turbo Griffin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Saab 9-5 3.0V6 turbo Griffin

    Ook maar eens een nieuwe project auto er bij gekocht... Eindelijk een Saab Turbo.

    Een 9-5 3.0V6 Turbo Griffin uitvoering. De Saabkenners weten wel dat dit de meest luxe uitvoering is die er bestaat.

    Gekocht afgelopen zondag, met de sleepkabel weggesleept want ratel in motor dynamo kapot en multiriem kapot en water liep net zo hard uit het bolk als dat je bijvult en apk een paar maanden verlopen.

    Inmiddels alles gerepareerd en bezig met de apk. Auto rijdt intussen weer. Was een vastgeslagen waterpomp. Leuke klus, die zit onderin de "V"in het blok achter de tandriemen.

    Zal binnenkort wat foto's plaatsen.

    Ik zoek nog wat gebruikte en nieuwe onderdelen. Er zijn vast Saab kenners op gummen die me de weg kunnen wijzen ?

    Groet, Leon
    Simca 1000 rallye 2 (RWD)
    Peugeot 404 1961 (RWD)
    BMW 3 touring (RWD) daily
    VW POLO 1.6

  • #2
    Gaaf!
    Ik vind 9-5's mooi, en zeker met een mooie motor. Ik heb een tijdje terug ook naar zo'n Griffin gekeken.

    Comment


    • #3
      Gaaf, komen zo steeds meer Saabs bij op Gummen. Levensnevel weet er het meest van, die heeft ook een V6 Griffin!
      http://www.bloemendal-fotografie.nl

      auto's
      Citroen 2CV 1982
      Saab 9-3 2.0T 2002
      Citroen C1 2014
      Solex 3800

      Comment


      • #4
        correctie Niko,
        had een Griffin, op LPG, als daily driver..

        Bijna een jaar geleden viel bij 450K km die overbekende druppel en hebben we haar ingeruild voor een zwarte Dame Edna met zo'n 16 klepper oliebrander in het vooronder.


        Maaruh,
        gefeliciteerd Leffe404,
        We hebben een 121K km met veel plezier en genoegen met onze Griff over neerlands wegen mogen zoeven.
        http://www.autoweek.nl/autoreview/36...0-v6-t-griffin
        voor het wel & wee (met knipoog) en de kosten.

        Gebruikte en nieuwe onderdelen?
        Ben zelf niet zo technisch en we hebben ook niet de ruimte en apparatuur, Dus voor onderhoud en reparaties voeren en varen we blind op onze saabspecialist in Breda.
        Voor onderdelen, bij ons o.a. beide spruitstukken / gasklephuis / kabelboom achterklep / PDC sensors / aero stuur / extra verstralers / aero front lip, is de 'marktplaats' sectie op SFNL
        http://www.saabforum.nl/saabmarktpla...mode=cat&id=30
        een goede bron.
        Last edited by levensnevel; 03-08-16, 05:57.
        Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+54K km

        Comment


        • #5
          Ah, er was al een draadje over! :-)
          Nog geen foto's?

          Hoeveel pk heeft zo'n ding?

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • #6
            200 PK, 310 Nm.
            met een a-synchrone turbo.
            gewicht:1.565 kg
            Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+54K km

            Comment


            • #7
              Ding is, vooral met de automaat in S, op de snelweg echt onverslaanbaar. Man wat een tussensprintkanon. Heerlijk.

              Veel plezier ermee, Leffe!
              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

              Comment


              • #8
                Onverslaanbaar? 1600 kilo met 200 PK? Dat zal toch wel meevallen....?

                Wel een gave auto trouwens, Leffe! Echt zo'n heerlijke "Veel auto voor je geld"-mobiel.
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

                Comment


                • #9
                  Leuk ding!
                  Voor de tussenacceleraties moet je denk ik de 2.3T (Aero) hebben, 230 pk.
                  Met een paar aanpassingen heeft die motor een kleine 300 pk en rij je idd in tussenacceleraties bijna iedereen het snot voor de ogen.

                  * zet Saab bril weer af *

                  Gebruikte onderdelen:
                  - http://www.elferink.nl
                  - Velteck in Drachten (Remco op het saabforum)
                  - Ebay...:-)

                  Nieuw:
                  http://www.jendvandenbosch.nl
                  http://www.partsselect.nl
                  http://www.rendcarparts.nl/
                  http://www.saabworld.nl/
                  http://www.cardyourcar.eu

                  Comment


                  • #10
                    alles is relatief.
                    Maar met de Griff waren de 80 - 120 en verder hernemingen altijd tres amusant, zeker in standje S.
                    Tuningsmogelijkheden van de V6 in het vooronder van de Griff zijn, voor zover ik weet, beperkt.
                    Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+54K km

                    Comment

                    Working...
                    X