Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E38 750i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• E38 750i

De zoektocht naar een mooie 7 serie is gelukt.

Lang verhaal kort: donderdag ben ik 's avonds gaan kijken naar de BMW 7 forum auto. Vrijdagmorgen de deal rondgemaakt aan de telefoon, s'middags afgerekend en overgeschreven.

Kort verhaal lang: zoals al gezegd was ik al een beetje aan het zoeken naar een 7 serie. Ik rij nu een 540i met dus V8. Motorisch wilde ik er sowieso niet op achteruit gaan, dus waren de opties 740i of 750i. En zo ben je dus een paar weken wat aan het googlen, in de vrije uurtjes. Een beetje dagdromen over hoe het zou zijn, het zou rijden etc, je kent het misschien wel.

Toen ik even later door het Gummen forum aan het bladeren was, bedacht ik me om HansV eens een PM te sturen over zijn ervaringen met zijn ex 750i. Vervolgens snel een draadje met de zoektocht aangemaakt. Tip van W220L nagebeld, en toen ging het heel snel van dagdromen naar realiteit. Fantastisch.

Dus nu op mijn oprit een E38 750i

Origineel een Zwitser. is in 2004 naar NL geinporteerd, Heeft tot 2008 in de omgeving van Den Haag rond gereden, toen door Leitner aan de vorige eigenaar verkocht.

interieur is als nieuw, exterieur is mooi, niet perfect.

Ervaringen post ik binnenkort. Eerst maar even de auto goed bekijken en leren kennen. Zal dan ook wat betere foto's maken. Eerste ervaring, de terugreis naar huis was iig top :-)
    Last edited by Murphmeister; 20-08-16, 09:53.
    BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Prachtig exemplaar zo op het oog. Die velgen staan er ook mooi op.
    Veel plezier ermee!

Comment

Gefeliciteerd. Er gaat volgens mij niets boven een V12.

Comment

Congrats en veel plezier er mee. Ben benieuwd naar (betere) foto's en je ervaringen.
        übernarcistische fappert

Comment

Fraaie koets, nogmaals gefeliciteerd.
          Veritatis simplex oratio est

Comment

Mooi ding man, gefeliciteerd!

Comment

Ha, die Murphmeister;

Gefeliciteerd, daar ga je een hoop lol mee hebben.
              Scherven brengen gelul.

Comment

Mooi ding!

Comment

Proficiat, da's nog eens een chique BMW. En dat zijn ze lang niet allemaal.
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik moet eerlijk zeggen dat de 2.8 ook heel lekker reed. En de V8 H6 ook. Maar dit zal dan toch nog wel een ietsiepietsie tikkeltje lekkerder rijden.

Comment

Ziet er goed uit! Veel plezier ermee!
                      Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

Ha, dat Kleintje;

Wat je zegt; eigenlijk zitten er in de hele E38-reeks ook geen verkeerde motortypes. Elk van de aangeboden motoren voldoet gewoon ruimschoots en valt bij de auto niet uit de toon. Dat zou misschien bij de huidige modellen wanneer ze zijn voorzien van een vierpitter met turbo en hybriderommel nog wel eens flink wennen kunnen zijn. Op zich zullen die dingen de prestaties nog wel leveren en ongetwijfeld zuiniger zijn, maar dat heerlijke gevoel van luxueuze overdaad dat zo'n dikke slee extra aantrekkelijk maakt ontbreekt daar ten enen male. Ik vond de Bismarck als geheel een enorm fijn stuk luxe met de V12 als hele dikke laag slagroom op de cake; niet nodig, maar oh zo lekker....
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Prachtig een v12.....
                          Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

Mooie slee, zeker in die kleur.

En waar is de Tango-foto?
                            Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                            Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Bij Tango hadden niet genoeg benzine op voorraad. Met een V12 moet je altijd even bellen van tevoren....

Comment

Schitterend apparaat, en dan ook nog met een V12; mooi hoor. Geniet er van!

Comment

Tamoil, mannen.

Comment

Ha, dat Kleintje;

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                    Bij Tango hadden niet genoeg benzine op voorraad. Met een V12 moet je altijd even bellen van tevoren....
                                    Voor die luttele 95 liter?
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                      Tamoil, mannen.
                                      ja, daar ben jij, schandalig genoeg, met een bloedgang voorbij gereden

Comment

Mooie auto. Als studentchauffeur eind jaren 90 vaak in mogen rijden. Mooi geluid en behoorlijk rap.
                                        Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

Gaaf ding! Meer foto's en verhalen, graag

Comment

Nice!

Comment

Update:
                                              Dit is een hele andere auto dan de 540i touring, de beleving is totaal anders. In de 7 serie rij ik veel relaxter merk ik. De snelheidsbeleving is ook anders denk ik. Nodigt ook niet uit om te scheuren, terwijl je toch best door rijdt. Snappen jullie het een beetje?

Drempels en klinkerwegen, je zoeft er zo overheen. Heerlijke motor, doet z’n werk prima onder de 2000-2500 toeren, mooi geluid. Je zit prins heerlijk, ik ga er graag lange stukken mee rijden in de toekomst. Geen kraakje, geen piepje, geen rammeltje. Met 130 kmh kun je tegen elkaar fluisteren. Aan het starten van de motor, het geluid van de startmotor hoor je al dat je geen 4 cylinder start. Op mijn bedrijf hebben we 16 en 20 cylinder energie installaties staan van 1.5 tot 2 MWh. Het start geluid doet me daar een beetje aan denken ;-)

Met z’n 1950 kilo een dikke 100kg zwaarder dan de 540i touring. Ik vind dat je dat best merkt. Auto voelt in acceleratie, deceleratie en bochtenwerk duidelijk zwaarder dan de 540i aan. Met het gaspedaal laat je de bak ook makkelijke terugschakelen in de 540i, de 750i vraagt daarin veel meer “pedaal” input. Niet dat je dat nu pertinent wil, maar ik geef mijn ervaring weer.

Gisteren ben ermee naar de BMW dealer geweest. Wilde in eerste instantie vóór aankoop laten uitlezen bij de dealer in Tilburg, maar daar hadden ze volgend jaar pas tijd. Ze konden mij wel wat over de historie van de auto vertellen, en samen met het verhaal van de verkoper had ik voldoende vertrouwen om de auto “on-uitgelezen” zonder technische keuring te kopen. Chef werkplaats was erg enthousiast over deze 750i, had er nog verschillende als monteur de garage uit zien gaan etc etc. Nam uitgebreid de tijd om samen met mij een rondje om de auto te lopen, en alle technische zaken uit te leggen (besturing die indirect is, niveau regeling, edc, voorverwarmde cats, motor etc.) en alles na te voelen. Geen lekkages, speling etc. Zag erg allemaal schadevrij en strak uit. Waarna we z’n storingshistorie hebben doorgelopen, en de sleutels opnieuw hebben geprogrammeerd.
                                              Je merkt gewoon dat de hedendaagse 4cyl turbo digitale modellen, de monteurs minder aanspreekt dan het analoge/ grote motoren/ 80s-90s tijdperk modellen. Mijn e30 325i vonden ze ook al geweldig.

Maar goed, aandachtspunten:
                                              Standkachel is inderdaad kapot. Kost een nier om te laten maken, gebruik ik niet, laten we dus zitten. De stoelverstellingsmotor van de rijder, geeft vaker een overbelasting melding. Mechanisme van de stoel is ook erg vet/gesmeerd. Is niet waarom, maar daarom denk ik. Stoel beweegt ook langzamer dat passagiersstoel. Motor is simpel te vervangen, maar zolang hij het doet laat ik ook dat zitten. Ik heb dezelfde lengte als mijn vrouw, dus vaak hoeft er niet versteld te worden.

Wat raar is, is dat de rijders stoel tot het bezoek aan garage, alleen verstelbaar is als de motor draait (naar voren en achteren). Uitleg van de verkoper was, dat dit wetgeving in Zwitserland was. Dat dit dus zo hoorde. Nu had de chef monteur gisteren hier nooit van gehoord, en deed hij het gisteren na uitlezen etc opeens wel zonder draaiende motor…. Wellicht dat iemand van jullie hier nog kijk op heeft?
                                              Remschijven en blokken zijn een keer aan de beurt binnenkort. Alles bij elkaar ben ik erg tevreden; optisch en technisch een hele mooie auto, rijdt super, ik ben happy.

Comment

Zou kunnen omdat de sleutels opnieuw geprogrammeerd zijn.

maar een prima aankoop !

Comment

Zou de vorige eigenaar als spijt hebben?

*Checkt het 7 Forum...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                    Zou kunnen omdat de sleutels opnieuw geprogrammeerd zijn.

maar een prima aankoop !
                                                    Ja, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Maar dit was helaas voor het programmeren van de sleutel.

Comment

Wat foto's.

Comment

ai ai ai wat een knap ding. Tijdloos mooi gelijnde auto en met de juiste motor.
                                                        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Murphmeister Bekijk bericht

Ja, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Maar dit was helaas voor het programmeren van de sleutel.
                                                          "Helaas" klinkt alsof je er niet blij mee bent dat je nu altijd de stoel kan verstellen...

Comment

Zo, da's een chique bak man. Top!
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht

"Helaas" klinkt alsof je er niet blij mee bent dat je nu altijd de stoel kan verstellen...
                                                              Nee. Wat ik ermee bedoel is dat de stoelverstelling "helaas", vóór het opnieuw programmeren van de sleutel opeens weer op contact verstelbaar was. En dat het dus niet aan het her-programmeren van de sleutel lag.

Comment

Mooie slee, hoor.
                                                                En toch vind ik zo'n limo nog mooier op meer bescheiden velgen.

Heel veel plezier ermee, altijd fijn om te horen dat je een goed koop gedaan hebt.

Comment

Working...
                                                                X