Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CitroŽn C1 Ambiance Automaat (Defects)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • CitroŽn C1 Ambiance Automaat (Defects)

    Naast de Soebie uit het andere topic hebben wij ook een CitroŽn C1. Twee jaar terug aangeschaft met 20.000 op de teller uit 2009. Automaat is van het type Sensodrive (gerobotiseerde normale versnellingsbak). Inmiddels bijna 32.500 gelopen en toch wat defectjes al gehad.

    De samenvatting van de afgelopen periode:
    - bij onderhoudsbeurt ontdekte de dealer wat vocht in de kofferbak. Is een bekend probleem bij C1/107/Aygo. Verholpen door de betreffende roosters te vervangen.
    - bij de APK de twee achterbanden afkeur op scheurtjes. Blijkbaar zaten de originele sloffen er nog onder. Aangezien voorbanden ook tegen problematisch aan zaten alle vier vervangen met een redelijke deal met de dealer. Niet fantastisch maar het scheelde gezeur met het opnieuw doen van de APK. Ze kwamen dicht genoeg bij de prijs van de bandenboer.
    - afgelopen weekend een platte accu. Is uiteindelijk vervangen door de dealer in Gorinchem want daar waren we naartoe gereden om de accu weer op te laden nadat de auto weer was gestart (dashboard bleef echter uitvallen als er van 1 naar 2 en van 2 naar 3 werd geschakeld).
    - nadat de accu was vervangen kwam ik er bij de parkeergarage achter dat het elektrische raam aan de bestuurderskant niet meer open gaat. Passagier nog wel. Moet nog uitzoeken of het een zekering, de schakelaar of de raammotor is.
    ------------------------------------------------
    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

  • #2
    Eigenlijk bekende problemen en wat onderhoud.
    Wij hebben bij onze eerste C1 ook de roosters moeten laten vervangen. Ook ging bij dit type waterpomp nog wel eens kapot. Jij hebt de 2e generatie die heeft daar geen last meer van, ook koppeling is beter van dat type.
    Accu kan gebeuren na 7 jaar, wel raar dat het dashboard uit valt, daar zou een kapotte, of slecht functionerende zekering oorzaak van kunnen zijn. Zekeringen zitten een beetje lastig, die zitten onder de behuizing van de kilometerteller, bovenop dus! Dus de hele kap moet los, vond ik wel onhandig.

    Ruitenwissermotor, gegarandeerd dat het de motor is die kapot is. Zelfde hebben wij ook gehad. Vervangen is echt simpel, tweedehands motor opzoeken, deurbekleding los, oude eruit, nieuwe erin, even goed ruit positioneren, dat is het belangrijkst en het werkt alweer! Is echt in een half uur tijd te doen voor een beetje sleutelaar.

    Onze huidige C1 was tot nu toe probleemloos, de 30.000 halen we nog net, maar a.s. zaterdag nemen we er afscheid van, dan komt de Saab 900
    http://www.bloemendal-fotografie.nl

    auto's
    Citroen 2CV 1982
    Saab 9-3 2.0T 2002
    Citroen C1 2014
    Solex 3800

    Comment

    Working...
    X