Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Clio R20 by Madeno Racing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Clio R20 by Madeno Racing

Vandaag mijn nieuwe speeltje opgehaald.
    Ik kwam er maar niet aan toe om de 330i die in de garage stond om te bouwen naar een racer.
    Omdat de 330 zo netjes en dik eruit zag vond ik het ook iedere keer weer zonde als ik dan wel even zin had.
    Vorige week liet ik de 330 APK keuren, er stond iemand in de garage die helemaal gek was van de auto.
    Ik vroeg niet gek geld en het was in een paar woorden rond, oeps ?!?!?

Omdat ik toch wel een speeltje wilde hebben voor trackdays en dat soort ongein ben ik maar weer aan het zoeken gegaan op de divers sites.
    Een paar BMW's bekeken, ook een E30 die helemaal opnieuw opgebouwd zou zijn, maar eigenlijks was alles niet volgens "mijn standaard".
    De Clio had ik ook zien staan maar dacht wel dat die wat te duur zou zijn, toch maar een bel aan gewaagd en de prijs was acceptabel.
    Toen ik bij de Clio aankwam stond die buiten, aan alles kon je zien dat het wel een buitenslapert is, wel jammer.
    Aan de binnenkant zag je dat ook, hier en daar wat lak van de kooi en er had wat water in de kuip achter gestaan.

De Clio was van toen nieuw en gelijk naar Madeno Racing gebracht voor ombouw, alles is dus door Madeno opgebouwd.
    Ik hoorde gisteren van een coureur op CPZ dat het wel mogelijk moet zijn om een 1:57 te rijden met de Clio :-)
    Wel een dik bommetje, ben benieuwd hoe het rijdt.

Hier wat specs:

Renault Clio RS
    Gebouwd door Madeno Racing.

Body / chassis :
    type : staal monocoque, volledig in body gelaste veiligheidsrolkooi
    aerodynamica : diffuser, achterspoiler
    veiligheid: hoodpins voor en achter, motorsport sleepoog voor en achter

Motor :
    - type : 4 cylinder 16 kleppen
    - cylinderinhoud : 1998 cc
    - boring x slag : 82.7 x 93 mm
    - ECU : Sagem 3000 instelbaar
    - max. motorvermogen : 210 pk
    - max. koppel : 230+ Nm
    - max. toerental : 7500 rpm

Onderstel :
    volledig in rij-hoogte verstelbare upside down coilover suspension kit, met verstelbare
    in en uitgaande dempingskarakteristiek,lineaire veren,trackday setup
    aluminium topmounts incl. uniballs
    bumpsteerkit vooras
    stabilisator op vooras
    afstelmogelijkheden: rij-hoogte, sporing, camber, caster

Interieur :
    type : volledig race interieur, carbon fibre footrests
    stoelen : 1 Sabelt XL en 1 sparco M race stoelen
    veiligheid : 2 x 6 punts veiligheidsgordels, brandblusser
    stuur : 350mm suede motorsport stuur incl. stuurnaafverlenger & quick release
    bekleding : lichtgewicht polyester deurpanelen

Remmen :
    remschijven voor: 312 mm high carbon inwendig geventileerd
    remtangen voor: Brembo 4 zuiger remtangen
    remblokken voor: pagid RS race-compound
    remschijven achter: 300mm
    remtangen achter: Renault Sport RS
    remblokken achter: Pagid race compound
    remleidingen: Teflon/edelstaal remleidingen voor en achter
    remvloeistof: DOT 5.1

Aandrijflijn :
    type : voorwielaandrijving
    versnellingsbak : close ratio 6 versnellingsbak
    differentieel : sperdifferentieel
    koppeling : sintermetaal koppelingsplaat en verzwaarde drukgroep

"Grappig bakkie"

Gefeliciteerd Syl, en veel plezier.

Was er maandag niet iets van de buren op Zandvoort ?
    Veritatis simplex oratio est

Comment

http://watwaarnu.nl/zandvoort/v/2016...t-deel-88.html

lekker rustig

Comment

Erg cool ding!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Fantastisch ding inderdaad. Gefeliciteerd!

Comment

Leuke aanwinst, veel plezier ermee!
            http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
            Citroen 2CV 1982
            Saab 9-3 2.0T 2002
            Citroen C1 2014
            Solex 3800

Comment

Leuk ding! Aardig rap 1:57 op zandvoort. Heb je tenminste een doel
              Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

Lijkt me een geweldig karretje, congrats!

Comment

Leuk speledingetje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miel Bekijk bericht
                    Leuk ding! Aardig rap 1:57 op zandvoort. Heb je tenminste een doel
                    Haha idd. Als je de 1e dag onder de 2:05 komt zou t al aardig zijn
                    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Gefeliciteerd. Leuk racertje

Comment

Dank je Cees en de rest, kost wel iets meer als die 75 van je.
                        Geit156, die 2:05 red ik achteruit rijdend nog wel :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                          Dank je Cees en de rest, kost wel iets meer als die 75 van je.
                          Geit156, die 2:05 red ik achteruit rijdend nog wel :-)
                          5 tientjes dat je dat niet redt

Comment

Hahahahaha, Pedro, 5 tientjes maar ?!?!?

Comment

Tuurlijk, jij biedt ook nooit meer he..

Comment

Ik geef 10 uuroo voor die knoflook jankert!!!!!!!

Leuk ding man.
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Gaaf ding man. Iedereen die erin gereden heeft is enthousiast over dit type Clio. Goeie keuze dus.

Ik bied altijd 10 euro meer dan Jasper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                    Wat is dat nu weer voor website? Ik weet niet eens dat het bestaat, maar wel mooi!

Comment

Gaaf!

Comment

Gaaf ding! Heb er een voor op de weg als 2e auto en die geeft mij altijd een glimlach van oor tot oor. Laat staan een RS in circuit trim.

Veel plezier ermee.

Comment

Ik had vorig jaar ook al een Clio RS R27 F1 team, kek karretje, nu deze in circuit trim, dik ding.
                                          Mdv was gisteren wel even stil toen ze thuis kwam, dit vond ze er toch wel erg snel uit zien.
                                          Kijk je wel uit !!! Ja liefie ;-P

Comment

Ja er stond er vorig jaar 1 op DF te koop in rode wrap, serieus overwogen destijds en spijt dat ik niet ben gaan kijken, ( net als naar de zwarte impreza sti.)
                                            echt leuke auto dit.

gait : als iemand mij de sleutels geeft op een circuitdag doe ik wel een poging hoor. ;-)
                                            Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miel Bekijk bericht

gait : als iemand mij de sleutels geeft op een circuitdag doe ik wel een poging hoor. ;-)
                                              Poging wagen kan altijd
                                              De genoemde 1:57 is gewoon echt een snelle tijd, dan zul je met zo'n auto als coureur echt je mannetje moeten staan.
                                              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ik zal ook niet zeggen dat ik die 1:57 gaat rijden, kan je wel zeggen dat ik best een potje kan sturen.
                                                Heb races en alles gereden op CPZ dus ken het circuit wel een beetje.
                                                Nogmaals die 1:57 zal wellicht een niet te halen tijd zijn maar alles om en nabij de 2:00 is een serieus snelle tijd.

Comment

Gaat om de lol toch. Er staat niemand klaar met een fles champagne en een dikke cheque. heel houden en plezier hebben.

Comment

Dat dus. Zijn deze generatie hot hatches nog leuk/listig met lift-off oversteer?

Comment

2 min met 210 pk op 1235 kilo vindt ik ook best ambitieus.
                                                      Doe er maar een gopro inhangen als je voor de beker gaat.

Comment

Weet gaar niet wat voor een tijd ik zal rijden, ik zal het laten weten als ik hem een keer goed aan de tand heb gevoeld.
                                                        De auto weegt in ieder geval geen 1235 kilo meer, dat is in ieder geval zeker.

Comment

Civic Type R van 1100kg met 185pk met airco, volledig interieur en gebruikte semi-slicks kreeg ik op 2:10-2:11. Dus dan moet met deze op slicks wel daar onder te duiken zijn. Gaaf ding verder. Als je er de tijd voor hebt om er in te rijden wens ik je er veel plezier mee

Comment

Vanmiddag afspraak bij het RDW om de Clio op NL kenteken te laten zetten, dit ging niet zonder slag of stoot.
                                                            De auto had Duitse papieren maar was niet bekend in Duitsland, vreemd Fahrzeugbrief alles erbij ?!?!
                                                            Op deze brief stond ook dat de Clio 5 zitplaatsen zou moeten hebben, nope nog maar 2.
                                                            Gewicht zou ook lager moeten zijn dan op de brief dachten ze, hierop werd de hele auto op z'n kop gezet.
                                                            Nadat ze een klein uurtje bezig waren geweest en er steeds meer "agentjes" bij werden geroepen kreeg ik te horen dat alles toch in orde was.
                                                            Waarom zoveel "agentjes" vroeg ik, "nou meneer wij vinden dit toch een heel leuk bommetje en de wijze hoe alles is opgebouwd vinden wij heel netjes en dat wilden we allemaal wel even bewonderen"
                                                            Best grappig dat de Clio straks als 2 zitter op kenteken komt met een lager gewicht, had ik eerder moeten weten, had ik hem nog lichter proberen te maken.

Comment

Hoeveel weegt ie dan nu?

Comment

Niet veel minder, 1171 kg, zit nog best veel antidreun plaatjes in het interieur, zou mooi zijn als die rond de 1150kg zou wegen, toch een klasse minder voor de wegenbelasting
                                                                Last edited by Beamer; 29-11-16, 19:28.

Comment

Working...
                                                                X