Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe netraammobiel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voor de aardigheid eens gegoogeld: er zijn 43 Saabdealers in Frankrijk. Dat valt me niet tegen.
    Consultez la liste complčte des concessionnaires et garages Saab et consultez leur stock de voitures neuves.
    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Die lijst ligt al in m'n auto :-)

Ik laat vandaag trouwens toch ook een beurtje doen- hij staat er toch en better safe than sorry.

Het pollenfilter is vorig jaar nog vervangen. Naar de airco zelf is niet recentelijk omgekeken, althans, ik kan er niets van terugvinden in de map. Daarom laat ik 'm vullen en reinigen...
      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Een vriend van me is verschillende keren in zijn Saab 96 in Frankrijk op vakantie geweest. Hij had daar altijd veel bekijks, want de 96 is in Frankrijk bijna niet verkocht. Hij heeft nooit grote problemen gehad, maar toen hij voor een kleine reparatie bij een Saabdealer langsging, liep het hele bedrijf uit om het mirakel te bekijken. Ze wilden allemaal een rondje rijden, en hij hoefde niets af te rekenen :-)
        VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
          Voor de aardigheid eens gegoogeld: er zijn 43 Saabdealers in Frankrijk. Dat valt me niet tegen.
          Valt goed mee, bijna in ieder departement een Slaab dealer.
          Hooguit 150 km van de pechplaats af dus.
          Natuurlijk hebben ze van 15 jaar oude Slaabs alles in voorraad.

Logistiek in la France is perfect. Ooit stil gestaan met een defecte dynamo in Bordeaux. Is het met of zonder X? Doe maar met staat beter.
          Drie bedrijven meldden dat de onderdelen uit Parijs moesten komen met 4-7 dagen levertijd.
          Ook zonder Brexit sta je met een defecte Lucas dynamo minimaal 10 dagen stil in dat land.
          De RR reed zoals was te verwachten probleemloos na het monteren van een Bosch dynamo.
          Geniale oplossing van een Peter Green dealer van RR, Ferrari, Lotus en ander speelgoed die als een van de weinige in F verstand van zaken heeft.

Comment

• Korte samenvatting van dit warrige verhaal: Kwibus reed met zijn Rolls Royce door Frankrijk. Dynamo ging stuk. Drie bedrijven konden pas na 4-7 dagen leveren, maar Peter Green monteerde een Bosch dynamo, zodat Kwibus meteen weer verder kon in zijn RR.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
              Korte samenvatting van dit warrige verhaal: Kwibus reed met zijn Rolls Royce door Frankrijk. Dynamo ging stuk. Drie bedrijven konden pas na 4-7 dagen leveren, maar Peter Green monteerde een Bosch dynamo, zodat Kwibus meteen weer verder kon in zijn RR.
              LOL. Maar die RR kan ook nog een Range Rover zijn... en dan snap ik dat verhaal van Kwibus helemaal...

Comment

• Dat kan nog korter: "Ik, Kwibus, die in een RR reed, had een RR"

Interessantdoenerij

Comment

• Oh. Ik dacht een Reliant Robin.

:-)

Comment

• Roflol
                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht

LOL. Maar die RR kan ook nog een Range Rover zijn... en dan snap ik dat verhaal van Kwibus helemaal...
                      Dat kan inderdaad. Dan was Peter Green dus dealer van Range Rover, Ferrari en Lotus. Kwibus gaat het ons ongetwijfeld uitleggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus Bekijk bericht

Valt goed mee, bijna in ieder departement een Slaab dealer.
                        Hooguit 150 km van de pechplaats af dus.
                        Natuurlijk hebben ze van 15 jaar oude Slaabs alles in voorraad.
                        Het kan niet anders dan een regelrechte ramp worden. Weetjewat: ik blijf wel thuis, lekker trollen vanachter de geraniums!

De RR reed zoals was te verwachten probleemloos na het monteren van een Bosch dynamo.
                        Geniale oplossing van een Peter Green dealer van RR, Ferrari, Lotus en ander speelgoed die als een van de weinige in F verstand van zaken heeft.
                        Pathologisch liegen komt vaak voor bij een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Narcisten liegen vaak om te manipuleren. Hier vind je meer informatie.

Comment

• Je durft nogal wat te beweren zonder daar enige onderbouwing voor te kunnen geven.
                          Voor die gewoonte zal vast wel een mooie uit de psychiatrie afkomstige benaming bestaan
                          Wordt geactiveerd zodra je quasi interessante belevenissen van commentaar worden voorzien.

Ik wens je een voorspoedige reis door Frankrijk.
                          Let wel een beetje op bij Franse garagisten mocht je daar mee te maken krijgen.
                          Ze raken nogal eens in de war bij het schrijven van de rekening voor buitenlanders.
                          Dat was overigens niet het geval bij Peter Green in Bordeaux. Correcte zaak met vriendelijke competente medewerkers.
                          Valt waarschijnlijk buiten je route. Genoeg andere neringdoenden die je bij pech graag van je eurootjes afhelpen.

Comment

• Na het vervangen van de Lucas dynamo door een Bosch dynamo ging het bergafwaarts met Peter Green
                            https://www.google.nl/maps/place/6+A...03e29?hl=nl-nl
                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Je durft nogal wat te beweren zonder daar enige onderbouwing voor te kunnen geven.
                              Ah, ík durf nogal wat te beweren... die onderbouwing geef je al jarenlang met regelmaat zelf, majoortje klets.
                              Last edited by netraam; 11-07-17, 22:58.

Comment

• Waarmee je opnieuw bewijst dat je uit je nek kletst.

Comment

• Vertel eens, Kwibus. In welk jaar reed jij met je RR door Frankrijk, en wat voor RR was dat precies?

Comment

• Denk je werkelijk dat ik nog langer aan deze flauwiteiten meedoe?
                                    Het interesseert je toch geen klap, het dient alleen maar om nog verder te kwallen.
                                    Een eenvoudige samenvatting van een pechgeval wordt door jou afgedaan als een warrig verhaal.
                                    Daar laat ik het bij.

Comment

• Dat is nou zo jammer Kwibus, WimD lijkt me net als ik oprecht belangstellend in de trip met de RR.
                                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Hoogstwaarschijnlijk hing er een trailer achter met de complete verzameling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                          Dat is nou zo jammer Kwibus, WimD lijkt me net als ik oprecht belangstellend in de trip met de RR.
                                          Ik vind het inderdaad een interessant verhaal, maar wel warrig. Die samenvatting was van mij :-) Niemand verplicht jou om in het draadje over de Saab van Netraam over jouw RR te beginnen. Daar kies je zelf voor. Dan moet je niet verbaasd zijn dat daar op gereageerd wordt. Of word je liever door iedereen genegeerd?

Comment

• Ach, het kan me niets schelen. Er werd niet belangstellend maar met de afzeik modus aan gereageerd. Dat is ook niet de eerste keer.
                                            Diverse gummers deden een duit in het bakje. Geniet er maar van. Het laat me koud.

Mijn beschrijving van een door mij meegemaakt pechgeval in Frankrijk past bij de voorgenomen trip van Maarten door dat land met een auto die daar redelijk schaars is.
                                            W220 heeft terecht opgemerkt dat het verstandig is wat onderdelen mee te nemen. In F zal weinig te vinden zijn op Saab gebied.
                                            Zonder bijbedoeling schreef ik RR waar de goegemeente dan maar Rolls Royce van maakte. Voor mijn part hou je het op een Reliant, ook goed.

Ik vind dit gedoe een beetje kinderachtig. De reaguurders zij allemaal volwassen kerels veelal met een verantwoordelijke positie in de samenleving.
                                            Wanneer ik me niet vergis is Wim D medicus, of anderzins werkzaam in de gezondheidszorg.

nb:
                                            Het is voor mij niet zo moeilijk Netraam af te zeiken, kansen te over.
                                            Ik verlaag me niet tot ad hominems, het leidt tot niets.

Last edited by Kwibus; 12-07-17, 00:35.

Comment

nb:
                                              Het is voor mij niet zo moeilijk Netraam af te zeiken, kansen te over.
                                              Ik verlaag me niet tot ad hominems, het leidt tot niets.
                                              Lees je eigen post van 19:06 nog eens ;-)

Wees niet bang, ik zal je voortaan volledig negeren. Maar ik blijf je een fascinerend geval vinden.

Comment

Denk je werkelijk dat ik nog langer aan deze flauwiteiten meedoe?
                                                Het interesseert je toch geen klap, het dient alleen maar om nog verder te kwallen.
                                                Een eenvoudige samenvatting van een pechgeval wordt door jou afgedaan als een warrig verhaal.
                                                Daar laat ik het bij.
                                                Hoeveel onderdelen heb je eigenlijk nodig om een Kwibus aan de praat te houden? :-)
                                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Ik heb het al eens eerder geschreven: Waarheidsvinding bij de verhalen van Gummers vind ik niet zo interessant. Kwibus lijkt mij geen kwaad in de zin te hebben, dat is voor mij veel belangrijker dan de drang om te achterhalen of iets nou precies zo is gebeurd of niet. Bovendien is de waarheid vaak onwaarschijnlijk dan de fantasie :-)

Comment

• Zo, net de Saab weer opgehaald. Behoorlijke onbalans uit het rechtervoorwiel gehaald, airco bijgevuld (was overigens nog bijna helemaal vol), oliebeurtje en inspectie. De multiriem lijkt inderdaad tegelijk met de waterpomp vervangen te zijn vorig jaar. Zag er in ieder geval netjes uit.
                                                    Even een stukje geblaft op de A2 en A10: wat rijdt het ding toch lekker en wat klinkt ie goed bij wat hogere toeren :-)

Comment

• Da's mooi

Comment

• Extra DI Cassette meegenomen? Denk ook even aan Torx schroevendraaier, anders sta je nog.
                                                        Enige pech die je snel kunt hebben komt neer op sensors die kapot kunnen gaan, dan zit je sowieso met een probleem. Dus karrevracht vol onderdelen mee is compleet onzinnig gewoon basisdingen om je even te helpen en zorgen dat je vervangend vervoer hebt voor buitenland als je via de KNAC of ANWB bent. Ongeluk zit in een klein hoekje natuurlijk en soms rijdt de auto dan gewoon niet meer. Ook wel eens in nat weer een stopbord gemist, gelukkig kwamen er geen auto's aan ;-)

Ik probeer mijn vrouw nog te overtuigen om met de 900 te gaan. fluitend door de APK gekomen en ga zelf nu onderhoud nog doen. Hij is na vervanging van brandstofpomp vorig jaar super betrouwbaar gebleken, dus zou het zo aandurven...
                                                        http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                                        Citroen 2CV 1982
                                                        Saab 9-3 2.0T 2002
                                                        Citroen C1 2014
                                                        Solex 3800

Comment

• Het schijnt dat de benodigde Torx in het boordgereedschapsetje zit- go figure!

Zéker met de 900 gaan. Ik kan maar moeilijk begrijpen dat jullie daar überhaupt discussie over hebben :-)

Comment

• haha verschil is C3 heeft Airco, en is stuk zuiniger en goedkoper in vergelijk met de 900, maar 900 is wel veeeel leuker natuurlijk ;-)
                                                            Dit jaar wordt ook echt tot rust komen vakantie, vaak genoeg met de 2CV geweest richting Frankrijk, is toch altijd weer avontuurlijk, in positieve zin, maar het is soms ook letterlijk een avontuur, dus vermoeiend.
                                                            http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                                            Citroen 2CV 1982
                                                            Saab 9-3 2.0T 2002
                                                            Citroen C1 2014
                                                            Solex 3800

Comment

• Psssst... Beetje tweaken?

http://bringatrailer.com/listing/2001-saab-9-5-aero-2/
                                                              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Working...
                                                              X