Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Robins nieuwe idiote circuit auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fantastisch apparaat. Als die 1-serie niet op de bovenste foto stond, zou je zweren dat het plaatjes van pakweg 25 jaar geleden waren.

Comment

• ...toen het allemaal op Zandvoort begon! Het leuke is dat dat hele Ferrari Challenge idee een idee was van de Nederlandse Ferrari club, en dat dat met de 348's hier begon.

IMG_5278.JPG

Comment

• ...toen het allemaal op Zandvoort begon! Het leuke is dat dat hele Ferrari Challenge idee een idee was van de Nederlandse Ferrari club, en dat dat met de 348's hier begon.

IMG_5278.JPG​​​​​​​

Comment

• En de Ferrari-Porsche challlenge van vroeger. Ook zoiets gaafs. Heb ik mooie herinneringen aan als jonge toeschouwer.
          ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Inderdaad ja. Hoewel volgens mij meer succesvol voor Porsche meestal hahaha. Ik zie op de foto's alle 348's een zelfde soort streep hebben. Ik zit nog te denken er wat 'livery' op te doen zoals een streep maar moet nog beslissen wat. Op geel is dat ook niet zo makkelijk.

Comment

• Inmiddels hebben we de kabel gemonteerd aan de cut-off switch. Komt buiten op de juiste plaats (voor de bestuurder, via voorklep) zoals aangegeven in de handleiding.

Heb nog geen passagierstoel gevonden. De originele stoelen zijn echt op maat gemaakt. Het is allemaal erg smal mbt op de originele punten monteren (afstand tussen de brackets slechts 41 cm...) en dan met de rolkooi er naast. We hebben wat nieuwe stoelen geprobeerd maar de meesten hebben tegenwoordig bescherming vlak bij de knieen en dat loopt tegen de rolkooi aan. Misschien dat ik er toch een koop en de zijkanten dan af zaag in de vorm van de originele stoelen, en dan herstofferen. Al met al niet makkelijk om iets te vinden..

348 engine cut off cord.jpg

Comment

• Inmiddels hebben we de interne engine cut-off kabel geïnstalleerd.

IMG_1713.jpg​​​​​​​

Comment

• Mijn 328 is de enige auto die ik ooit heb gezien met een stekkerverbinding tussen accu en de rest van de auto. Stekker eruit en alles is afgesloten. Nut ervan weet ik niet....

Comment

• Heeft elke Ferrari toch? Wordt vaak gebruikt omdat mensen die auto's soms 2x per jaar rijden, en da geen oplader gebruiken.

Comment

• Heeft mijn 308 idd ook.
                      Gebruik ik nooit, want dan staat het alarm uiteraard ook uit :-)
                      Gewoon aan de druppellader in de garage dus.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Morgen gaan we de auto voor het eerst op Spa rijden (Spa Italia). Ben benieuwd. Ik heb sinds gisteren een passende passagier stoel gevonden maar helaas geen tijd om die in te bouwen (er moeten nieuwe gaten geboord worden, dingen gelast etc). Dat is jammer want er zijn vaak veel jeugdige fans die mee willen rijden. Dit jaar zal dat niet gaan dan.

Comment

• En? Hoe ging het?
                          Spa is prachtig circuit en het weer zat nog mee ook. Behalve voor banden- en remmentemperatuur misschien?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Alles perfect. Auto is echt super. Bandenspanning werd wat hoog ja maar na de eerste sessie heb ik wat lucht er uit gehaald en toen alles ok. Nul problemen met remmen.

Het was erg leuk. 458 Italia's die je op het rechte stuk inhalen, en die ik dan weer terug inhaalde op het bochtige gedeelte

Kreeg veel complimenten over de auto. Die gele Scud heb ik tijdens de sessie gelapt trouwens. Dan moet je toch wel erg bagger rijden als je door een 348 gelapt word in een Scuderia.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Comment

• Nog een on-board video:

Comment

• Gaaf!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Hier nog meer. Fun times met die 458 voor me

Comment

• Gave bak! Lijkt me heerlijk om daarmee over een circuit te denderen.
                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Passagierstoel zit er eindelijk in... het is een goedkope tijdelijke stoel; het lukt me gewoon niet om originele stoelen te vinden die niet binnen 5 minuten dan weer verkocht zijn. Maar aan de andere kant is dit niet slecht. Er willen vaak op dagen zoals Spa Italia etc. veel mensen waaronder mensen met broeken met allemaal scherpe dingen etc., mee rijden. Dus dan hoef ik me ook geen zorgen te maken dat de bekleding van m'n stoel van >1000 euro kapot gaat.

FullSizeRender.jpg

Comment

• Nou... ik hou me aanbevolen: sub-premiumstoel, of niet :-)

Wat een geweldige auto!
                                        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Klinkt lekker (hoe verrassend...) Ik vind die 458 trouwnes niet overdreven snel bij je vandaan rijden op de rechte einden.
                                          Last edited by Elentinos; 28-06-17, 14:21.

Comment

• Leuke filmpjes, ding klinkt fantastisch.

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                            Klinkt lekker (hoe verrassend...) Ik vind die 458 trouwnes niet overdreven snel bij je vandaan rijden op de rechte einden.
                                            Hij zal zijn best niet doen. Eerste rechte eind (Kemmel) verdwijnt ie toch snel aan de horizon, als ie ziet dat z'n oude broertje hem weer in wil halen.

Comment

• Dit weekend naar de Nürburgring geweest. Voor de 348 heb ik daar een garage geregeld dus de auto staat nu permanent daar. Hieronder wat foto's. Vooral op de Nürburgring merk je dat de schokbrekers toch echt 24 jaar oud zijn en niet echt zo goed werkend meer. Er kan nog een hoop verbeterd worden

1.jpg
                                              2.jpg
                                              3.jpg

4.jpg
                                              5.jpg

Comment

• Toffe foto's hoor!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Setje verse Koni's eronder! :-). Dat is nog period ook volgens mij?

Comment

• Erg gaaf!
                                                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Working...
                                                    X