Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ScandinaviŽsturmer gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • ScandinaviŽsturmer gezocht

    Ik vlieg maandag weer naar het Deense en moet dus met enige spoed wat op vier wielen hebben.

    Ik heb graag:
    Iets niet te oud (2006+)
    Beetje toonbaar
    Beetje autobahfšhig
    Budget tussen de 50.000 en 75.000 (DKK). Als het echt moet mag het wel meer zijn, en minder mag natuurlijk altijd.
    Te koop in Denemarken. Liefst Sydjylland
    Beetje ruimte, maar hoeft geen station ofzo te zijn.
    Een Bommetje is een pre, maar geen vereiste.
    Geen afgetrapte hokken met astronomische kilometerstanden

    Maargoed. Ik heb de afgelopen tijd een beetje rondgebladerd en kom op van alles uit. Vaak buiten m'n eigen wenslijstje

    -Had een hele gave Saab 900 Turbo 16 op het oog, maar die lÝl wil hem niet meer verkopen.
    -Alfa 156 kan ook- maar ik vind vooral gare hokken voor weinig.
    -Saab 9-3 of 9-5 Turbo kan misschien ook.
    -Fiat Bravo T-Jet, is dat iets? Ik vind het wel gave auto's om te zien. Geen idee hoe het rijdt enzo.
    -Honda Civic (dat ruimteschip model) lijkt me ook wel wat.
    -Een gave oldtimer kan ook nog. Moet dan wel een beetje betrouwbaar zijn. Amazon heb ik al gehad
    -Mini Cooper S zou ook leuk zijn.

    Dus. Roep maar wat, die eisen van mij stellen toch niet zoveel voor


    "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

  • #2
    Optie: Bravo 1.4 T-Jet. Is 120 pk genoeg of moet ik voor de 150pk gaan?
    170065722_491_326_0_0_0_0_2.jpg
    Fiat Bravo 1,4 T-Jet 120 Dynamic Evo1, 1,4, 2009, sort, 5 d√łre, 148000 Km, !! K√˜B UDEN UDBETALING !!, 6 gear, 16" aluf√¶lge, vinterhjul, airc., fjernb. c.l√•s, k√łreK√łb, salg og leje af nyt og brugt:
    "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

    Comment


    • #3
      Ik zie op het plaatje daarachter een Volvo staan, als je met een grote boog om de Fiat heen loopt, moet je em kunnen vinden. :-)
      "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

      Comment


      • #4
        Ook grappig: Slaab 9-3 Hirsch. 195pk; grote plus.

        172923675_906_1024_0_0_0_0_2.jpg
        1,8 t Expression Hirsch, 2007, sort, 4 d√łre, 147000 Km, aftag. tr√¶k, 16" aluf√¶lge, vinterhjul, 2 zone klima, isofix, dell√¶der, t√•gelygter, fartpilot, s√¶devarmK√łb, salg og leje af nyt og brugt:
        "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

        Comment


        • #5
          Grappig, worden toch best wat auto's genoemd waarmee ik ook wel iets heb. Natuurlijk Saab en Volvo maar ik heb ook naar een Bravo 150 Sport gekeken voodat ik de V50 kocht.

          Bravo: best een betrouwbare auto, ga wel voor een versie met sportstoelen. Maar dan nog zit je vrij hoog en gaat sturen vrij gevoelloos. 120 of 150 pk maakt geloof ik niet uit.
          9-3: andere orde dan een Bravo. Wanneer alles het doet is het uiteraard meer auto maar duurder in onderhoud zeker. Voor een klein bedrag laat je trouwens een 1.8t/2.0t/2.in NL gemakkelijk en betrouwbaar tunen naar hele leuke waarden. Hirsch is dus niet noodzakelijk. Een 9-5 is meer een slee maar zit denk ik wel beter in elkaar dan een 9-3.
          V50 2.0 benzine: die heb ik ook thuis staan en is vrij bulletproof naar mijn ervaring. Valt zoiets binnen budget?

          Comment


          • #6
            V50 is ook wel een goede. Kan ik wel binnen budget passen denk ik. Er staat maar een 2.0 te koop, maar 1.8's zijn wel binnen bereik. Die hebben 125 ipv 145 pk.
            V70 ben ik nog te jong voor
            Last edited by Niels; 23-02-17, 14:45.
            "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

            Comment


            • #7
              Die 1.8 in de V50 is een enorme zaadmotor, doorzoeken!
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

              Comment


              • #8
                Een 1.8 moet je idd niet in een V50 hebben. Te weinig power en ze zijn niet ongevoelig voor olieverbruik.

                Comment


                • #9
                  Ok daar blijf ik dan van weg. Het kloterige aan zo'n socialistisch bolwerk is dat een trabant makkelijker te vinden is dan een fatsoenlijke tweeliter.
                  "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Niels Bekijk bericht
                    Optie: Bravo 1.4 T-Jet. Is 120 pk genoeg of moet ik voor de 150pk gaan?
                    170065722_491_326_0_0_0_0_2.jpg
                    Deze heeft het sportinterieur als optie. Die stoelen zitten prima, maar geen idee hoe de standaardstoelen zitten. Ook geen idee hoe de 120pk rijdt, maar hij heeft een kleinere turbo dan de 150pk. Komt dus eerder op toeren en hij levert zijn maximum koppel (dat gelijk is aan die van de 150) iets eerder. In de praktijk blijken al die T-jets een pk'tje of tien meer te leveren dat geclaimd, dus het lijkt me dat die 120pk ook prima is. Toch wilde ik in mijn Delta per se de 150pk.

                    Comment


                    • #11
                      als een auto autobahn faehig moet zijn vergeet dan die klassieker...

                      S40/V50 zijn er ook met 2.4L 5cil (140pk, maar eenvoudig te tunen naar 170pk)
                      is een Volvo C30 T5 (225pk) iets? of een 2.4L (170pk) ? of z'n Ford-broertje, de Focus ST?

                      Last edited by janspeed; 23-02-17, 16:02.

                      Comment


                      • #12
                        Niet te vinden, zo'n C30. 1.8 of Diesel wel
                        "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

                        Comment


                        • #13
                          Als je ermee in DK gaat rijden, zou ik niet een Saab of Volvo kiezen omdat mij dat daar te gewoon lijkt. Maar misschien heb ik het mis.

                          Citroen XM, Alfa 166 of een Lancia Thesis of Lybra. Die laatste zijn erg betrouwbaar en kosten geen knoop. vijfcilinder 2.0.

                          Comment


                          • #14
                            Aangezien auto's in DK nog hoger belast zijn dan hier, kopen ze ook ongeveer hetzelfde als hier Scuderia. Kleine VW's en Peugeotjes, dat soort werk.

                            Moet bij zo'n vijfcilinder Lybra de motor er niet elke drie jaar uit voor de distributieriem? De exemplaren die te koop staan voor een paar euro hebben waarschijnlijk net een nieuwe nodig.

                            Volvo C30 met een vijfcilinder (en handbak) is in Nederland ook niet of nauwelijks te vinden.

                            Comment


                            • #15
                              Lancia's gaan lastig worden inderdaad. Ik zie een Thesis 2.0 20v, voor omgerekend zo'n 16k. 166 zou op zich wel kunnen maar ik vind alleen maar diesels. Ook een beetje te groot naar mijn smaak. Als het Italiaans moet worden zal het dus een 156, Bravo oid worden.
                              "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

                              Comment


                              • #16
                                2147018552.jpg?width=480&height=367&crop=auto.jpg

                                Alfa GT zou misschien ook nog wel kunnen. Even in de gaten houden wat er staat met redelijke kilometerstanden. Deze heeft 188k en kost 78.000.
                                "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

                                Comment


                                • #17
                                  172130143_491_326_0_0_0_0_2.jpg
                                  De Saab 900 Turbo 16 waar ik al eerder naar gekeken heb. Is weer op de markt. 38000 dkk.

                                  https://www.guloggratis.dk/biler/per...mage-172130129

                                  "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

                                  Comment


                                  • #18
                                    Geweldig ding! Ik zag vanmiddag nog een 900 sedan staan in exact dezelfde kleurstelling -dus ook met dat pornorode interieur- fantastisch! Haal maar gauw op.
                                    Well Brian... I'm opening a boutique!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Berichtje gestuurd, gevraagd om iets meer info over roest etc. Het is niet de mooiste uitvoering met die bumpers en die tokkielamellen op de achterruit helaas. '89 is wel een mooi jaar
                                      "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik heb zelf een 900 en let wel op een aantal dingen, met name roest, want ondanks dat het stevige auto's zijn, ze willen wel roesten!
                                        Ook Turbo is natuurlijk belangrijk om in de gaten te houden.

                                        Saab forum staat wel genoeg tips voor een aankoop ;-)

                                        Alfa GT is ook erg gaaf trouwens!
                                        http://www.bloemendal-fotografie.nl

                                        auto's
                                        Citroen 2CV 1982
                                        Saab 9-3 2.0T 2002
                                        Citroen C1 2014
                                        Solex 3800

                                        Comment


                                        • #21
                                          Die Saab is cool. Alfa GT is ook fraai, zeker in Rosso Alfa, maar welke motor heeft ie? Een JTS zou ik laten staan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Is een JTS inderdaad. Loop ik zelf ook niet echt warm voor.
                                            "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

                                            Comment


                                            • #23
                                              Die tokkie-lamellen leveren 200 piek op, zijn erg gewild. Belangrijker is om de asdoorgangen goed te checken en roest rondom de spatbordranden. Meestal zijn ze daar helemaal verrot.Als dat niet zo is, kan je ze met een gerust hart kopen. Ik vind een 900 alleen niet echt een 'sturmer'.
                                              __________

                                              2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                              1984 Saab 900 Turbo T8
                                              1981 Mercedes RMB 207D
                                              1974 Citroen 2CV 0.6

                                              Comment


                                              • #24
                                                Sturmer...? Och, een 900 met 175pk gaat nog steeds best vooruit hoor, ook al staat de voorruit iets meer recht op dan die van modernere auto's...
                                                Well Brian... I'm opening a boutique!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ja, qua pk/gewichtsverhouding wel. Waar ik meer op doelde: het is wel een ontwerp van 30+ jaar terug. Het is niet echt comfortabel om met dat ding goed over de snelweg te jakkeren (autobahnfahig) in verhouding met andere genoemde auto's (GT, C30, etc).

                                                  Meeste karakter zeker wel (heb zelf een '84 900 T8 coupe)
                                                  __________

                                                  2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                                  1984 Saab 900 Turbo T8
                                                  1981 Mercedes RMB 207D
                                                  1974 Citroen 2CV 0.6

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Een jts kan opzich prima als hij nieuwe lagerschalen heeft gehad.

                                                    Een GT vind ik erg mooi en rijdt prima. Ik heb er zelf nog nooit eentje gehad. Toch ook eens kijken of er een leuke busso ergens staat.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X