Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hangbuikzwijntje part II: 130i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
    Yup, woon zeker in de buurt bij je. 130i meet lijkt me zeker leuk, ben ook nieuwsgierig naar die van jou. We appen wel even.
    Ja vooral niet via het forum of zo, het is niet bij te houden hier met al die miljoenen posts per dag.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Nou, het leek mij ff handig om dit drukke forum niet te vervuilen met onnodige posts namelijk. Maar ik zal er akte van nemen, Herr Moderator, met je voorwielaangedreven BMW :-)
      ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Ho ho, er is hier maar één echte moddereter en die rijdt een Ferrari. Ik heb alleen ooit een keer die bevoegdheden gekregen toen we veel last van spammers hadden. Ik kan dus wel alles editten er deleten wat je over mij roept.

​​​​​Wellicht weet Harry geeneens meer dat ik zoveel Pure Macht heb.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

• WTF? Hebben we dat nog niet dichtgezet? :-)
          Maar is altijd handig in tijden van grote paniek. Laatste tijd gelukkig niet zo nodig.

@Jeroen: ik app je wel, maar liever na die hittegolf van komende week :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht

@Jeroen: ik app je wel, maar liever na die hittegolf van komende week :-)
            Heeft je app-duim zoveel last van de warmte dat je m met hitteverlof stuurt? :-p
            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Komt goed, geen haast.

Comment

• Onlangs ben ik door de 190.000 km grens gegaan. Tijd voor een fotootje, en tijdens het afdrukken springt ie net op 190.001 km. Aaaarrgh! Het betekent ook dat ik inmiddels ruim 100.000 km met een 1 serie heb afgelegd, waarvan bijna 40.000 km met deze. Hard zal het niet meer gaan met de kilometers omdat ik geen auto meer nodig heb voor WW verkeer. Dat betekent louter vrije tijd km's, en 1x per week neemt GF de auto mee naar haar werk voor een goede lange rit. Korte stukjes doe ik met de fiets, tenzij het echt niet anders kan.

Het mooie is wel dat ik nu weer voor het eerst sinds jaren 'zo maar' een stukje omrij om even te genieten van het autorijden en de auto. Vooral als de 6 cilinder warm is, dat geluid gaat nooit vervelen. Blijft altijd genieten, of je nu met een noodzakelijke rit bezig bent, of een stukje voor de fun. Daarnaast zit er nog nieuwe remvloeistof in, en er is een kras bijgekomen waarvan ik geen idee heb hoe. Gelukkig is het optisch toch geen geen vreselijk nette auto, dus dat is dan maar zo.

41b5ff54-300a-4de7-9ce3-58d8daaecfd4.jpg

Comment

• Gisteren is het I-drive systeem overleden. Het scherm klapt wel open, maar start niet meer op. Nu is het voordeel dat je een I-drive systeem kan missen, echt essentiële informatie kan je ook via het tellerdisplay oproepen. Wat overblijft is de navigatie (heb je Google Maps voor, vind ik) de tripcomputer, en wat instellingen. En de radio, maar die gebruik ik nooit. Kortom, ik ga eens op mijn gemak kijken hoe dit het beste aan pakken. Want jammer is het natuurlijk wel.

Comment

• En vandaag deed het Idrive systeem het weer. Desondanks is het systeem toch aan het overlijden, denk ik. En mijn God, wat zijn die krengen duur.

Comment

• Ook duur van een demontagebedrijf/sloop?
                      8.2 met supercharger?

Comment

• Lijkt Alfa wel. Met koud weer vallen bepaalde functies uit, en daarna doen ze het opeens weer.

Comment

• @AR: Een gebruikt Idrive systeem (de CCC, die ik dus heb, opvolger CIC is wel betrouwbaar) gaat gegarandeerd een keer stuk, dus dan liever een gerepareerd of nieuw. Gezien de nieuwprijzen zal het wel reparatie worden, al heb ik tot nu toe daar geen prijzen van kunnen ontdekken.

@Scuderia: ik beschouw het systeem maar gewoon als overleden. Voor de rest heeft de auto gelukkig geen Italiaanse trekjes.

Comment

• Er zijn ook vervangende systemen te koop zag ik eens, maar ik weet niet of dat goed werkt met navi en parkeersensoren etc.
                            Dan krijg je zo'n schermpje die altijd open staat. net als bij latere 1-serie.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Volgens mij bedoel je dan het CIC systeem, met harde schijf. Dat is beter (betrouwbaarder en moderner) maar da's wel de duurste oplossing. En dat vind ik het niet waard, want uiteindelijk is het toch gedateerde technologie. Er zijn ook 1 series met een navi in het luchtrooster, maar dat is niet origineel en ziet er niet uit, vind ik. Dat zijn trouwens ook exemplaren zonder Idrive.

Comment

• Nee een Android oid extern systeem. Ziet er wel gelikt uit en werkt gewoon icm je i-drive.
                                Last edited by Harry; 10-12-19, 06:52.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Zoiets:

https://www.bol.com/nl/p/bmw-android-9-0-navigatie-voor-bmw-1-serie/9200000124880986/?

Maar ik denk dat zoiets voor jou geen oplossing is.
                                  Last edited by Harry; 10-12-19, 06:51.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Da's wel gaaf spul. Ik kende dit niet. Maar ik denk niet dat dit gaat werken als je het op een kapotte Idrive aansluit, aangezien dit systeem daar ook gebruik van maakt. Het lijkt overigens een systeem bedoeld voor de LCI. Dat zijn de bouwjaren 2008-2012. Zie ook de foto van de I-drive controller op de foto. Da's een CIC. Ik heb een pre LCI, 2005.

Comment

• Goed, mijn BMW is uit de kast. Hij is toch liever een MINI. In deze tijd van coming-out's moet dat kunnen, vind ik:

e959e242-e932-48ad-92c6-db3e9fd72b09.jpg

Comment

• verkeerde update gedraaid?
                                        Forza!

Comment

• Ja, iedereen weet toch dat je altijd twee mogelijkheden hebt? De Grote Update. Of de Mini Update.

Comment

• O jee! :-)
                                            Werkt alles nog wel?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Niet anders dan voorheen. Bij de koude start werkt alles zoals het moet. Bij de volgende start niet meer, ook al is dat 8 uur later. Ondanks het MINI logo (wat ik een enkele keer zie) start het systeem de 1e keer gewoon op. Ik heb dan gelukkig ook nog gewoon achterwielaandrijving. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                Zoiets:

https://www.bol.com/nl/p/bmw-android-9-0-navigatie-voor-bmw-1-serie/9200000124880986/?

Maar ik denk dat zoiets voor jou geen oplossing is.
                                                Zou ik dan zelf uit Alibaba grotten laten komen, scheelt meer dan de helft
                                                fka v164

Comment

• Bijna 2 ton op de klok nu. Het was tijd voor verse olie en filters, dus even naar mijn vaste adres gereden waar ik inmiddels al 17 jaar over de vloer kom. De 130i mankeert verder mechanisch gezien helemaal niks, wat me meevalt met deze km stand.

Comment

• Zoek de verschillen:

IMG_3659.JPG

IMG_3697.jpg

De onderstaande foto is op Zandvoort genomen in 2005, tijdens de Autovsie Supertest. De bovenstaande foto tijdens de afgelopen Gummen Zandvoort circuitsessie. Het verschilt niet veel, want ze hellen allebei behoorlijk over. ;-) De 130i viel niet tegen op Zandvoort. Vooral de remmen hielden het beter dan verwacht. Het onderstel is slap en met ervaring, dat maakte de auto soms wat onstabiel. Dat heeft verder geen problemen opgeleverd, maar je merkt het wel.
                                                    Verder ben ik de 200.000km gepasseerd. Net voor Zandvoort overigens. Om het te vieren een flesje injectorreiniger erin. Tanken doe ik alleen nog maar met Euro 98. Ik had geen klachten, maar het voelt toch beter. Met de injectorreiniger erin is de motor weer wat stiller gaan draaien.

Comment

• Mooi man!
                                                      De onze is ook de 190K gepasseerd maar loopt ook nog steeds perfect.
                                                      De onze helt iets minder over door de Eibach/Bilstein pro-kit. Maar glibbert des te meer door de Vredestein All Seasons.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ik denk dat het met een setje Michelins eronder een hele andere auto wordt. All seasons zijn toch altijd een compromis. De Bridgestone Turanza's waar ik eerder niet zo tevreden over was hielden zich juist wel weer heel goed op het circuit. Stijve wang, en sterke schouders van de band vielen me op. Daardoor ook nauwelijks zichtbare slijtage. De Conti's die ik eerder had waren altijd gehavend op de schouders van de band. De Turanza's boden niet overmatig veel grip (maar dat wist ik al) maar het is dus wel een stevige, solide band. Ook wat waard.
                                                        En een goed onderstel, dat wil ik ook nog een keer. Dat transformeert de auto.

Comment

• Ik heb er een paar gehad en zodoende ook met veel verschillende banden gereden.
                                                          Michelin PS4 maken echt een wereld van verschil en zijn mij de paar extra tientjes meer dan waard

Comment

• Ik wil ook graag naar Pilot Sport PS2 (of PS4).
                                                            Waarom PS4 trouwens? Zijn die beter?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ik ben hier ook wel benieuwd naar. PS4 is wat nieuwer dan PS2 oid?

Comment

• PS2 is inmiddels wel een erg oude band met dito techniek. Daarna kwam de PS3 welke een stuk minder sportief is.
                                                                Inmiddels de PS4, echt een wereld van verschil met de PS2. Ook beduidend beter dan de Bridgestone S001 en Hankook Ventus.
                                                                Continental sport contact 6 kwam wel in de buurt van de PS4.

Lekkerste van de PS4 vind ik de stuur precisie, grip op nat wegdek en mooie transitie van grip naar naar drift
                                                                Last edited by Oof; 26-06-20, 16:05.

Comment

• Klinkt goed Oof! Vroeger wel Michelins Pilot Sport gehad. Het nadeel vond ik dat die erg aan prestaties inleverde wanneer ze zo’n beetje op de helft zaten. Dan was het niks meer. Dan heb ik het wel over (veel) circuitgebruik. Op enkel openbare weg speelt dat wellicht wat minder.

Comment

Working...
                                                                  X