Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus 1.6 Station Titanium

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ford Focus 1.6 Station Titanium

Heb sinds 1990 m'n rijbewijs was nu op zoek naar een andere auto (zie ander draadje). Heb altijd Ford gereden en de 7e werdt zo niet geheel onverwachts ook een Ford.
    Nu een '09 Focus station in Titanium uitvoering,
    IMG_6309kl.JPG

heb nog niet alles ontdekt, maar weet wel dat er in die "15 jaar" dat ik met de Focus First Edition reed veel veranderd is :-), er zitten meer knopjes en instel-mogelijkheden in als in al m'n vorige auto's bij elkaar.

IMG_6306kl.JPG

cruise control en climate control had voor mij niet zo nodig geweest, maar wilde wel weer voorruitverwarming en dan wordt de keus niet zo groot qua uitvoering.

IMG_6311kl.JPG

Heb met m'n vorige Focus 310000 probleemloze kilometers gereden, hoop dat deze het na doet.

Ziet er goed uit Zoefie maar wat is dat voor vreemd kenteken ?

Comment

Russisch :-)

niet voor jullie hoor, maar heb niet zo'n behoefte om "al mijn gegevens" op internet \ feestjesboek te zetten.
      (en ben niet zo handig met photoshop;-)

Comment

Dan is het inderdaad makkelijker in Rusland een auto te kopen ;-)

valt mij ook op hoor, hoe jonger de auto wordt hoe meer elektra erop zit en dingen waar je 15 jaar geleden niet van dacht dat je ze nodig zou hebben.
        http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
        Citroen 2CV 1982
        Saab 9-3 2.0T 2002
        Citroen C1 2014
        Solex 3800

Comment

Ha, die Zoefie;

Knappe auto, veel rijplezier toegewenst.

[CM]

Altijd lekker, voorhuidverwarming!

[/CM]
          Scherven brengen gelul.

Comment

Auto bevalt prima, al veel profijt gehad van de "grote" kofferbak,
            tzt eens terug, gaat soms moeilijk van de 5e naar de 3e versnelling (misschien kabel stellen), de bestuurdersstoel zit wat los en misschien hoort het zo, maar de temperatuur-meter staat binnen een kilometer in z'n middenpostitie en beweegt dan ook niet meer.

Verder wil ik zelf ook wel eens wat doen, ben ik dan beter af met een:
            51g3VxDukiL__SL500_AA300_.jpg

of een:
            Buch_1920_e.jpg

niet om een motorwissel te doen, maar om eens een paneeltje los te maken etc. en dan op zo'n manier dat het ook weer terug geplaatst kan worden ;-)

Comment

De verhalen van w220l kent "iedereen" over de kwaliteit van de S-klasse. Maar nu na 2 mnd. in een nieuwere Focus te hebben gereden valt mij op dat de kwaliteit bij Ford er ook niet op vooruit is gegaan.
              Bij mijn eerste Focus had ik in het voorjaar de achterse wielkasten en randjes preventief schoongemaakt en wat bitac op gesmeerd, maar voor de rest was er niks aan de hand.

Nu bij deze van 4Ĺ jaar oud, heb ik al 4 roestblaasjes op m'n achterklep

IMG_6537kl.JPG

en dat vindt ik niet zo leuk.
              Gisteren was de auto bij de garage waar ik h'm gekocht heb en heb het eens aangekaart.
              Ford geeft 12 jaar garantie op roest van binnenuit mits het boekje ieder jaar is afgestempelt (en dat is bij mij) maar dan nog zijn ze er niet coulant in met de afhandeling. De garage wil best bemiddelen in deze kwestie, maar het zal een lang traject worden en de auto moet zeker een paar maal bij de garage staan. (dat is voor mij niet handig omdat het 3 kwartier rijden is)
              Had het er vandaag op m'n werk over en de werkplaatschef wil ook wel eens een balletje opgooien bij de Ford dealer waar "wij" altijd zaken mee doen.

Hoe dan ook, ik vindt het een beetje slordig zulke roestblaasjes.

Comment

Ford en roest is echt verschrikkelijk. Ook op het Facelift model van dit type Focus dus, terwijl er vaak wordt beweerd dat het dan over zou moeten zijn. Als je een zo'n carrosseriecontrole-stempeltje mist kun je de garantie wel vergeten, dus het is van levensbelang dat je ze allemaal hebt.

Comment

De Ford dealer heeft gereageerd.
                  Plekjes bij de handgreep worden kosteloos weggewerkt en er wordt dan een folie rond de handgreep geplaatst.

De puistjes op de achterklep doen ze niks aan, valt onder lakgarantie en die duurt maar 2 jaar.
                  Vindt ik een beetje kul, ze willen er wel nakijken en open maken om te kijken hoe het komt, maar dat kost mij al 200 euro ex en dan heb je dus nog geen oplossing.

Heel krampachtig doen over stempels die je moet hebben, maar als het puntje bij het paaltje komt is het paaltje weg

Comment

Nog even contact gehad met de dealer,

de puistjes op de achterklep is een zinkreactie? en valt daarom onder de lakgarantie.
                    Dan denk ik:
                    bij de handgreep is een "constructiefout" als hij niet zou bewegen zou er geen reactie in de lak\carrosserie zijn.
                    dat erkent Ford NL.,
                    maar dat er op diezelfde achterklepje roestpuistjes verschijnen wordt normaal gevonden. Dan is de lak toch op de hele achterklep slecht?

Kan iemand mij daarin "bij-praten" wat dat inhoudt? een zinkreactie.
                    Want ik wil het er eigenlijk niet bij laten zitten.

Comment

R.a. speaker doet het niet meer,
                      en toch ook wel :-(

Afgelopen week merkte ik dat ik minder geluid had en kwam er achter dat R.a. stil was, echter gisteravond deed hij het weer en vanochtend niet en nu na demontage portierbekleding wel.

Een vriend met een Focus heeft dit ook gehad en na vervanging van zijn speaker was het opgelost.
                      Nu vindt ik het niet zo erg om wat te vervangen, maar daarmee moet wel het probleem opgelost zijn + de speaker zit niet geschroefd maar gepopnagelt

speaker kl.jpg

nu kan ik door alle boutjes los te halen het zilverkleurige gedeelte loshalen\naar voren trekken en dan boutje-moertje gebruiken om een andere speaker te monteren (bv de Pioneer TS-G1723I past met adapter)

speaker overzickt-kl.jpg

maar hoe weet ik dan de + & - ? nu gaat er een grijs met wit & paars met witte draad naar toe en is de speaker kapot is? hij kraakt niet

Comment

Draadbreuk ??
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Heb met de draad een paar maal "gerommeld", maar dat maakt geen verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoefie Bekijk bericht
                            nu kan ik door alle boutjes los te halen het zilverkleurige gedeelte loshalen\naar voren trekken en dan boutje-moertje gebruiken om een andere speaker te monteren (bv de Pioneer TS-G1723I past met adapter)

maar hoe weet ik dan de + & - ? nu gaat er een grijs met wit & paars met witte draad naar toe en is de speaker kapot is? hij kraakt niet
                            Paar blindklinkmoertjes halen is makkelijker dan de hele plaat loshalen.

+ en - kan de garage je vast vertellen

Comment

Daarnaast wat kan er fout gaan als je de box verkeerd aansluit? Wellicht een idee om de boxen op een externe set aan te sluiten en kijken of ze dan nog steeds de symptomen vertonen?

Comment

Okť, heb al een box in de auto liggen om te kijken of ik nog signaal heb als hij het niet doet.

Maar vanaf zaterdag-middag doet hij het prima.

Comment

Ligt toch aan de speaker, vanmorgen deed hij het niet, even losse speaker aangesloten en ik had signaal.

Vreemd, maar in ieder geval weet ik nu waar het aan ligt.

Comment

Chips, gister-avond niet goed opgelet met achteruit inparkeren in een parkeergarage:

20140803_095603kl.jpg

bumper is wel te overzien, maar achterscherm?

Maar deuk in zelfvertrouwen is denk nog groter.

Comment

Die lakgarantie is een langslepende kwestei dus hopelijk heb je nog iets aan mijn bijdrage. Wat ook de oorzaak is van die lakschade het valt onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant, al was het een titanium reactie geweest.
                                      Ford maakt de keus carrosseriedelen te verzinken. Dan moet Ford daar een passend laksysteem bij kiezen met daarvoor geschikte primer.

200 euro om onderzoek te doen naar de oorzaak is puur oplichting. Voor dat geld kun je de klep laten spuiten wanneer je zelf de de en montage doet.
                                      Jij werkt toch bij Klein? Hebben jullie geen bedrijf dat het spuitwerk doet voor je werkgever? Ga daar eens mee praten. Een carrosserie bedrijf dat geen klussen zonder cash betaling doet bestaat niet.
                                      Jammer van die achterschade, laat het meteen maken wanneerhet financieel past, dan blijf je plezier houden in de Fjord.

Comment

Het achterscherm is heel goed uit te deuken, de schade is te veel voor restylen.
                                        Bumper in de kleur zoeken op de sloop scheelt veel geld.

Comment

Kwibus, de achterklep is al gespoten.
                                          Aangaande de lakgarantie had ik dezelfde gedachte als jij, maar kwam er niet verder mee \ had er geen zin in om veel energie nog in te steken omdat op Focusclub.nl zo'n beetje dezelfde ervaringen werden gedeeld.

Heb een vriend die is automonteur (heeft sinds kort z'n eigen bedrijf) en daarvanuit is hij inderdaad gespoten voor 200 euro (zonder dat ik er iets aangedaan heb).

Kon en kan het ook via Kleyn regelen, maar zo weet ik dat het netjes gedaan wordt.
                                          De gespoten busjes die op m'n werk af en toe binnen komen zijn niet altijd even netjes, maar dat zal er meer een centen kwestie zijn.

Comment

Aan dit soort vrienden heb je wat, speel hem ook eens een kluifje toe wanneer je daarvoor in de gelegenheid bent.

Ford belooft veel, vooral veel gezeur. Lijkt veel op de Alfa methode van lang geleden. Roest?? Ja u heeft lakgarantie.
                                            Ieder krasje, stukje steenslag etc wordt van de vergoeding afgetrokken. Daar rekenen ze zoveel voor dat de klant zelf het overspuiten van de auto betaalt.

Het is gelukkig al geregeld maar voor grotere claims is de fabrikant ook aansprakelijk volgens EU consumentenrecht. De consument mag verwachten dat een fabrikant van kwaliteitsprodukten de klant vrijwaard van ernstige gebreken binnen de normale gebruiksduur van het goed.
                                            Uitgebrande elektronica bij een Miele wasmachine na 5 jaar komt voor rekening van Miele. Dat krijg je wanneer je als levensduur 10 jaar of meer opgeeft.
                                            Last edited by Kwibus; 04-08-14, 04:09.

Comment

Ik vindt het ook jammer van de Ford organisatie, dacht een keer sterk te staan, had een compleet afgestempelt boekje en je komt nog geen stap verder (ik verzamel dus geen stempeltjes meer) + het was bijna altijd bijwerken geweest en daarvoor ga ik niet op m'n knietjes liggen om dat voor elkaar te krijgen (voor niks trouwens, dan heb ik ook een stukje "trots" en los het liever zelf op).

Weet niet of het "alleen" de Ford is, door internet lees je natuurlijk veel (ik houdt in de gaten, dat het erg eenzijdig kan zijn ;-), maar als ik nu kijk dat ik 16 mei jl. een Canon DSLR heb gekocht met cashback en we nu bijna 3 mnd. verder zijn en ik het bedrag, ook al is het maar 55 euri's nog niet terug heb! Zelfs de fotowinkel snapte niet hoe het werkte en heeft de vertegenwoordiger ingeschakelt.
                                              En als je dan op www gaat zoeken komt Canon er qua service ook niet zo goed vanaf.

Zal de moderne tijd wel zijn ;-), maar weet nog wel dat in de begin jaren '80, Ford ooit een actie is gestart: Eenmaal gerepareerd is altijd gegarandeerd en dat deze actie niet lang heeft gelopen :-)

Comment

Veel beloven........

Het is een rot mentaliteit van domme kortzichtige snel geldverdieners.
                                                Ze misbruiken de goede naam van hun merk.

Ik ga er van uit dat bij Canon een fout gemaakt is.
                                                Canon is een bank, de ducaten klotsen tegen de plinten van het hoofdkantoor.
                                                Canon is de reus op cameragebied ze zijn bijna tien keer zo groot als Nikon.
                                                De gedachte achter die cashback acties is me niet duidelijk, het lijkt mij alleen maar omslachtig.

Dat gedoe van Ford is een management ziekte. Van tevoren wordt vastgesteld wat er aan garantie mag worden uitgegeven.
                                                Wordt er meer geclaimed dan verwacht dan wordt er met smoesjes meer afgewezen. Een zielige vertoning die het merk trouwe klanten kost. Wordt jou volgende auto weer een Ford?

Comment

Dat zie ik t.z.t wel ;-),
                                                  het sterkt mij wel in de gedachte dat die onderhoudsboekjes etc. niet zoveel waarde hebben (voor mij)
                                                  Vorige Focus had ik nieuw gekocht, vriend werkte toen bij die Ford dealer, maar mocht niet aan auto's knutselen die daar verkocht werden. Maar gelukkig voor mij ging hij naar een jaar of twee bij een dorpsgarage werken en heeft mijn auto geen officiŽle garage meer gezien.

Comment

Ongeveer 650 euro schade, valt mij nog mee.

Gelijk maar even wat restyle plekjes laten meepakken.

Comment

Ik ben weer een blij man.

Schade aan de auto is gerepareerd + het kleine deukje op het L.portier (wat je dus iedere keer zag bij het instappen) is gerestyled en ik heb een meeltje gehad van Canon dat binnen 30 dagen m'n cash-back wordt gestort.

Mijn dag kan niet meer stuk ;-)

Comment

Mooi zo. Valt me inderdaad mee dat het een bedrag met drie cijfers was.

Comment

Vraagje, wat meet/geeft weer het momenteel brandstof verbruik van mijn auto op de boordcomputer? want het valt mij al een tijdje op dat dat erg verschilt.

Vanavond reed ik 110 op de cc op een vlakke weg en dan "schommelt" het verbruik tussen de 6 en 7,4 L. (dus het ene moment geeft hij aan 6 L en een tel later 7,4)
                                                          Maar het gemiddelde verbruik vindt ik goed, ong. 7L, dat geeft de computer weer en ik kom er ook op uit met berekening.

Nu heb ik vanaf het begin ook het gevoel dat de auto soms rijdt alsof ik het gaspedaal bedien als een sinus, hele kleine versnellingen\vertragingen (ook op de cc. voelbaar)
                                                          Ben er nooit mee naar de "garage" mee geweest, omdat iemand anders het waarschijnlijk niet eens voelt.

Heb al eens, nieuwe bougies geplaatst, gasklep gereinigd, bobine vervangen. maar tot nu toe zonder langdurig resultaat. Het treedt ook niet constant op.

Comment

dat realtime verbruik wordt bepaald door de injector openings tijden die worden gebruikt samen met het motortoerental en de meting van de gereden afstand. Die injector openingstijden zijn niet constant omdat ook de rijomstandigheden tijdens de rit steeds varieren:
                                                            - de lamda meting oscileert tussen iets minder dan 1 volt en iets meer dan 1 volt. De inspuittijden worden a.d.h.v. die lambda meting gekozen.
                                                            verder zijn er de externe factoren:
                                                            - het wegdek. Ruw beton geeft meer rolweerstand dan nieuw ZOAB.
                                                            - de wind.
                                                            - of je wel of niet achter een ander voertuig rijdt.
                                                            - of je op een vlak wegdek rijdt of op vals-plat omhoog of naar beneden rijdt.
                                                            De cruise-control zal steeds de gasklep opening moeten varieren om de snelheid toch maar zo constant mogelijk te houden.
                                                            Vandaar dat je het realtime verbruik dan ziet varieren.

Dat is trouwens niet optimaal voor het verbruik.
                                                            Je zou de optie moeten hebben om in plaats van de snelheid het inlaat vacuum constant te houden. Dat zou het verbruik minimaliseren.
                                                            Last edited by janspeed; 08-03-16, 22:06.

Comment

Duidelijk verhaal janspeed, dank u.

Comment

Heb een losse GPS antenne in de Focus gemonteerd.
                                                                Navigatie gaf al een tijdje aan: no gps en dan zou het antennevoetje geoxideerd zijn. Echter de dealer verkoopt alleen maar hele sets :-(
                                                                Nu voor 20 euro en een uurtje knutselen weer navigatie.

Nu alleen nog uitvinden waarom de auto soms zo stoterig rijdt (zie ook post van 8-3) heb er de laatste tijd niet veel mee gedaan, alleen het werd steeds erger. Zelfs zo erg dat we 2 weken geleden vanuit Den Helder naar huis zijn gereden met een auto die soms 5 km/u terug valt en dan weer oppakt, terug valt - oppakt.

Tijdje geleden is de auto uitgelezen en gaf hij aan dat de 1e lambda sensor te langzaam reageerde, laten vervangen maar helaas geen verbetering.
                                                                Bij de Ford dealer laten uitlezen en daar gaf hij weer aan lambda sensor? Maar het kan ook het gasklephuis zijn (kost Ä 500,-) maar we weten het niet zeker :-(

Ben nu met collega aan het "uitvogelen" wat het kan zijn, maar het is niet constant of bij een bepaalde handeling (bv. met airco of c.c. aan)

Zondag met een stotende, keer grote hik, inhoudende auto waarbij het soms is als je het gaspedaal in een groot gat duwt rijdende auto naar Den Bosch gereden (20 km) boodschappen gedaan (half uur) en terug gereden met een auto die "perfect" loopt.
                                                                Nou schiet mij dan maar lek.

Tis ook alleen maar bij constante snelheden, stationair of trekkende motor draait perfect.

Comment

Working...
                                                                X