Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus 1.6 Station Titanium

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Krijg je geen foutmeldingen als je hem nu uit leest? En je moet bij dit soort dingen een garage hebben die iets verder kijkt dan domweg onderdelen vervangen die een foutmelding geven. Bij mijn Alfa had ik aan het begin van het jaar een brandend motormanagementlampje, maar toen zei ie bij het uitlezen ook dat een van de Lambda sensoren stuk is. Ik heb een rondje gereden terwijl ik wat essentiŽle waardes logde, en zag dat de gemeten luchtmassa veel te laag was. Dus maar een nieuwe LMM besteld in plaats van Lambdasensor en toen bleef het motormanagement lampje uit. Verder reed ie nog precies hetzelfde overigens.

Comment

Sommige autos doen vreemd als je er een aftermarket lambda sonde in doet.

Comment

Motorstoringslampje heeft maar 2 dagen gebrand en is daarna vanzelf uitgegaan.

​​​​Oke EG, maar voor en na het vervangen waren de klachten hetzelfde.

Hebben gisteren de gasklephuis gereinigd, was wat vochtig ook de LMM, wat mijn collega verwonderde was bij het doormeten van het gkh dst de weerstand niet gelijkmatig opliep bij het open laten gaan. Meet bv eerst oplopend van 10 naar 20, daarna opeens 11 loopt weer even op en geeft dan weer een lagere waarde.

Van het weekend even voelen hoe hij rijdt en weer eens kijken of het weer "vochtig" is.

Maar nieuwe input blijft welkom

Comment

Ik neem aan dat er gewoon een potentiometer in dat gasklephuis zit, dus je zou verwachten dat die gewoon lineair op loopt. Alleen potentiometer vervangen is zeker niet te doen?

Comment

Weet ik niet, zal vanavond even wat plaatjes posten. Gaat wat moeilijk via de gsm

Comment

Als het deze is, kun je blijkbaar alleen de positiesensor vervangen:

Comment

Ja dat is h'm Joep.

Alleen ziet mijn gashuisklep positiesensor er iets anders uit, waar bij hem een printplaatje zit, zit bij mij een aansluiting.

Maar deze hebben we al een keer vervangen. (waar ik het plaatje vandaan heb, wordt gezegd dat de "vervuiling" komt door de carterontluchting)

En op dat motortje wat er in zit meten we een "rare" weerstand opbouw.

Comment

Gisteren een nieuw 2e hands gasklephuis gemonteerd en vandaag sinds lange tijd zonder rare schokjes etc. over 80 km wegen gereden. Houdt de vingers nog even gekruist maar tot nu toe een hele verbetering.

O ja, en de GPS antenne ook maar even verplaatst, buiten op de a-stijl was de ontvangst perfect, maar zo gauw ik hum ergens achter het hemeltje "inbouwde" viel de ontvangst nog vaak weg.
                  Na wat google kwam ik de opmerking tegen dat er geen metaal boven mag zitten? Dus nu ligt hij even in het dashboard kastje, kijken of hij daar wel stabiel blijft.

Comment

Als de GPS nu wel werkt zou ik hem daar lekker laten zitten. Als de ontvangst nog steeds niet goed is kun je hem misschien via de voorruit (zodat de kabel uit het zicht zit) naar de achterkant van de binnenspiegel leiden?

Comment

Bij de binnenspiegel is wel een goede plek. Veel auto's vermijden daar de metaal folie op de ramen juist vanwege de gps ontvangst.
                      http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

electronische gasklep huizen hebben wel vaker dit soort problemen als ze ouder worden.
                        Vaak zit er een potentiometer aan de gasklep-as vast waarmee de positie van die gasklep wordt bepaald.
                        Maar zo'n potentiometer maakt gebruik van mechanisch contact tussen slepers en koolstof banen. Die slijten naarmate ze ouder worden. Vandaar die schok effecten.

Mijn Volvo had er ook last van. Maar wat wil je ook met een onderdeel dat Volvo destijds in kocht van Magneti-Marelli...<zucht>
                        enfin, ik heb die potentiometer er toen uit gesloopt en vervangen door een magnetische gasklep positie gever die geen enkel mechanisch contact nodig heeft om goed te functioneren.
                        Daarna nooit meer problemen gehad.

Ik had natuurlijk ook bij de Volvo dealer een gloednieuw gasklephuis kunnen kopen maar dat was mij veeeeeel te duur destijds.

Comment

Een week en 800 km verder en hij rijdt prima.
                          Geen schokje of inhouden gehad. Ben er blij mee.

GPS ontvangst is ook beter, niet perfect, heeft meestal een satelliet of 5 in beeld.
                          Denk als ik h'm bij de voorruit plaatst dat ik dan "storing" krijg van m'n verwarmde voorruit?

Comment

Volgens mij hebben die Ford voorruiten vaak een anti UV coating oid die de GPS ontvangst verstoort.
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

GPS gaat wel goed in mijn Focus, wel kan ik de garageopener alleen door de zijruit gebruiken. Door de voorruit werkt die pas als ik er een meter vandaan ben
                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Truukje is ook om met een wit A4tje achter het glas te controleren waar geen coating is aangebracht.
                                Vaak rond de binnenspiegel of in het midden onderaan net boven het rubber.
                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Maar heb jij dan ook een losse GPS antenne Parohl?

Comment

Oh nee, sorry niet alles even goed gelezen. Mijn TomTom of smartphone doen het prima bedoel ik. Het is wel een verwarmde ruit.
                                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Working...
                                    X