Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale

Lang gezocht, veel bekeken... na bijna een half jaar allerlei chabby exemplaren bekeken te hebben, is nu een frisse gevonden inclusief volledige onderhoudshistorie en nog geen 180k km gereden.
    Auto was demo bij Renault dealer, na 6 maanden naar particulier verkocht die m in juli 2017 met 178.500km bij de locale Nissan dealer ingeruild heeft. Vervolgens via een fraai occasionpaleis bij mij op de oprijlaan beland.

Alles werkt, incl. trekhaak, OEM zonwering rondom, warmtewerende vooruit, een fantastisch panoramadak en elektrische stoelen.

Als opvolger voor de Saab 9-5 V6t (staat nog te koop voor een liefhebber btw) gaan we hier voorlopig wel even plezier van hebben verwacht ik.

Voorzien van de "unkaputtbare" Nissan 3.5V6 in combinatie met de automaatbak van Aisin (=Toyota) is de aandrijflijn de betere (best) betrouwbare uitvoering van de Espace IV
    Simca 1000 rallye 2 (RWD)
    Peugeot 404 1961 (RWD)
    BMW 3 touring (RWD) daily
    VW POLO 1.6

Mooie uitvoering en fijne motor. Helaas niet unkaputtbar, maar wel beter dan de andere motoriseringen. ;-)
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Kijk s aan. Mn zwager had ook zo'n traject. Veel troep gezien, doorzettingsvermogen om een goed exemplaar te zoeken is hard nodig, bijna gezwicht voor een 2.0T. Heb ik m nog voor kunnen behoeden.
      na een tijdje niet meer zoeken, kwam ineens het juiste exemplaar langs. Flinke stapel facturen erbij.
      Heb m vorige maand mee gehad naar Italië, conclusie: heerlijke vakantieauto.
      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Eddieee klopt, dynamo verpoten en accu zijn afgelopen jaar vervangen.
        Peugeot 404 1961 (RWD)
        VW POLO 1.6

Comment

Vette bak! Ben benieuwd hoe ie gaat bevallen.
          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Mooi man, dus eigenlijk heb je een soort van hele ruime en praktische 350Z gekocht.
            Giulia 1600 Super '65
            Abarth 595 Competizione '15

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
              Mooi man, dus eigenlijk heb je een soort van hele ruime en praktische 350Z gekocht.
              Met een lome automaat erachter dan wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LEFFE404 Bekijk bericht
                Eddieee klopt, dynamo verpoten en accu zijn afgelopen jaar vervangen.
                Dat valt alleszins mee. Waar ik echter op doelde, is de motor. In een Espace wil de 3.5 nog wel eens kapot gaan. 1 Geval ken ik uit eerste hand en op het web vind je wel meer verhalen.
                Maar los daarvan, het is wel een briljante familiewagen. Groot, multifunctioneel in de gloria en voorin een heerlijke V6.
                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

In een 350Z wil deze motor ook nog wel eens kapot gaan, zijn bekend/ berucht om olieverbruik en als gevolg daarvan door te weinig olie kapot draaien.. dus houd oliepeil goed in de gaten!!!

Comment

Hoe staat het met piepjes en kraakjes??
                    Ik heb eens proef gereden met een 2009 3.5 Grand Espace met 100 K op de klok en bemerkte dat het ding door torderen van de relatief slappe koets overal kraakte...niet mijn ding

Comment

Ik had de meest onbetrouwbare variant en die is ook met veel drama stuk gegaan.

Het was wel een fijne reisauto en niets was te gek om te vervoeren.

Die 3.5 was dacht ik de minst onbetrouwbare en hij klinkt lekker.

Veel plezier ermee.

Comment

Kunnen we alvast het defect draadje openen?

Comment

Gefeliciteerd ermee! En wij zijn nu weer verzekerd van extra vulling voor "De garage" ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gefeliciteerd! En ik wil je niet ontmoedigen, maar ik zag vandaag weer een Espace op de vluchtstrook staan langs A12, de bestuurder achter de vangrail in de regen. Neem dus altijd een regenjas mee! ;-).

Comment

Gefelicteerd!!!!

Een auto met karakter, hoe dan ook. :-)

Comment

geen kraakjes geen rammels , geen torderen.

Wel waterlekkage ... via 3e remlicht loopt het als een kraan naar binnen. oorzaak verdroogde schuimrubber pakking, niet los leverbaar, koop maar een compleet 3e remlciht zegt renault.

dank u voor de omzet --> opgelost. verder dikker prima de eerste 1500km staat er op
                                Peugeot 404 1961 (RWD)
                                VW POLO 1.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LEFFE404 Bekijk bericht
                                  geen kraakjes geen rammels , geen torderen.

Wel waterlekkage ... via 3e remlicht loopt het als een kraan naar binnen. oorzaak verdroogde schuimrubber pakking, niet los leverbaar, koop maar een compleet 3e remlciht zegt renault.

dank u voor de omzet --> opgelost. verder dikker prima de eerste 1500km staat er op
                                  heb je toch niet nieuw gekocht hoop ik? Zoiets is simpel zelf op te lossen door wat te McGyveren met een stukje tochtstrip uit de bouwmarkt of anders pakkingpasta of ruitenkit.
                                  hoe zit dat eigenlijk bij die nieuwere generaties Espace? Zijn die net als de eerste generatie van glasvezel gemaakt? Of gewoon van staal?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht

hoe zit dat eigenlijk bij die nieuwere generaties Espace? Zijn die net als de eerste generatie van glasvezel gemaakt?
                                    Papier maché volgens mij :-p

Comment

Deze is ook plastic geloof ik, in ieder geval de voorschermen. Maar dat zijn ze bij een Mégane of Clio uit hetzelfde tijdperk ook bedenk ik me nu, dus dat zegt niet zoveel.

Geen idee hoe dat nu zit. Het is niet dat die Fransen opeens netter zijn gaan parkeren, dus het zou op zich wel verstandig zijn als ze dit niet veranderd hebben.

Comment

Working...
                                      X