Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.4 V6 Cabriolet (B6)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Audi A4 2.4 V6 Cabriolet (B6)

Het zal intussen duidelijk zijn dat er in huize van S verandering in het wagenpark komt.

Ik was al langer op zoek naar een nieuwere daily driver voor mijzelf. In de speurtocht zijn er ondermeer een BMW 323ci cabrio van 2001 voorbij gekomen en gezien onze liefde voor Volvo 5 pitters zijn er ook de nodige C70 cabrio (de oude, met de stoffen kap, niet die veredelde Ford Focus met klapdak) op het scherm voorbij gekomen. Bij Hennes in Nijmegen staat bijvoorbeeld een mooie C70 te koop, maar die is fors aan de prijs en daarnaast durven zij nog een fors bedrag aan afleverkosten te vragen. Al met al heb ik niet eens de moeite genomen om te gaan kijken, hoe mooi ik die auto ook vond.

Maarrrrrrrrrrrrrr, uiteindelijk is de keuze toch weer op Audi gevallen. Waarom? Omdat wij, Mdv en ik, ondanks onze voorliefde voor Volvo de Audi Cabrio sierlijker vinden dan de toch wat lomp overkomende C70. De afgelopen 4 zomers met de Audi die ik nu heb zijn ons heel goed bevallen, een heerlijke cruiser, veel comfort en ook goed in de winter te gebruiken. Na de keuze gemaakt te hebben om definitief te gaan zoeken naar een Audi zijn we internet af gaan struinen. Gisteren hebben we de kogel door de kerk gejaagd en een A4 gekocht. De auto is zoals we hem zelf zouden hebben gekozen als we 'm nieuw hadden gekocht. De staat waarin hij verkeert en ook de liefde die de verkopende partij voor de auto heeft, trok ons over de streep. Qua kleurcombi komt hij ook nog goed overeen met de V70 van Mdv.

Het was gisteren nog even een tussendoortje omdat de verkoper op vakantie ging, maar we hopen 'm over een dag of 10 voor de deur te hebben staan.

Het is een 2.4 V6 Pro Line van 2004 met tutti lampioni

Voor de eerste indrukken doe ik er even wat foto's van de huidige eigenaar bij.

image_30841.jpgimage_30842.jpgimage_30843.jpg
    Last edited by Ton van S; 09-09-17, 18:41.

Ha, die Ton;

Knappe karren zijn dat inderdaad. Ben benieuwd naar de pheauteaux.
    Scherven brengen gelul.

Comment

wat specificaties van de DKW

Stoelverwarming
      6 versnellingen handbak
      Airco
      Climate control
      Audi Navigation Plus systeem met recente kaarten.
      Audi multimedia systeem met MP3 speler (met dubbele SD kaartjes en stuurbediening)
      Cruise control
      Electrische ramen
      Electrische cabriokap
      Electrische spiegels
      Electrisch verstelbare stoelen
      Windscherm
      Lichtmetalen antraciet 17 inch velgen
      2.4 v6 motor
      Skiluik met beschermhoes
      Xenon verlichting
      Alarm
      Centrale deurvergrendeling met afstandbediening

Comment

Erg chique ding, Ton! Daar kun je jaaarren mee vooruit. Top!
        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ha, die Ton;

Fraai!
          Scherven brengen gelul.

Comment

Erg mooi ding, Ton!

Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Gefeliciteerd Ton
              Veritatis simplex oratio est

Comment

Sjieke verschijning!
                "My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch." (Jack Nicholson)

Comment

Knappe wagen Ton, congrats!!

Comment

Mooie tijdloze cabriolet, proficiat!
                    Volvo V70 --- Lexus IS300h
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Prachtig! Veul plezier ermee !
                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                        Prachtig! Veul plezier ermee !
                        Hans,

De huidige eigenaar rijdt al een jaar of 30 cabrio. Het laatste jaar hebben ze er echter weinig mee gereden ivm een sabatical en een rondreis met een caravan.
                        Ze willen echter wel weer een cabrio terug en denken daarbij aan een MX5. Je snapt dat ik ze gevraagd heb om mij even te bellen als het zover is omdat ik een hele mooie in Uden weet te staan :-)

Comment

Mooi ding Ton, net zoals je vorige Audi blijven ze tijdloos mooi vind ik.
                          Die handbak zou me wel tegen staan, maar ja, wellicht heb jij het gevoel dat je daar jong bij blijft ;-)
                          Waar staat die MX5 te koop dan, wil er weer eentje hebben.

Comment

Mijn vorige Audi is nog mijn huidige Audi, Beamer. Staat in de kofferbakhandel.

MX5 jes staan er zat te koop, maar ik verwacht dat er binnenkort één of twee in de vriendenkring te koop komen. Als het zover is meld ik of iemand anders zich hier wel.

Automaatbakken zijn kwetsbaar van Audj. Dus bewust een handbak gezocht. Eigenlijk wilde ik een 3.0 maar dat zijn allemaal automaten.
                            Last edited by Ton van S; 10-09-17, 09:22.

Comment

Gefeliciteerd. Dit model A4 is misschien wel de meest tijdloze auto ooit, zeker de cabrio. Gave kleurencombi ook. En dat terwijl ik normaal een hekel heb aan grijs, en nog meer aan Audi's. Uitzonderingen bevestigen de regel, nietwaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                                Gefeliciteerd. Dit model A4 is misschien wel de meest tijdloze auto ooit, zeker de cabrio. Gave kleurencombi ook. En dat terwijl ik normaal een hekel heb aan grijs, en nog meer aan Audi's. Uitzonderingen bevestigen de regel, nietwaar?
                                Dank je, Joep. Er staan veel zwarte met zwarte bekleding te koop en dat is zoooooooooooooooo somber.

En we hebben door deze kleuren wel een leuk setje :-)

0325920807013.jpgIMG_6624.JPG
                                Last edited by Ton van S; 11-09-17, 08:36.

Comment

Gefeliciteerd Ton. Ik zou liegen wanneer ik zeg dat ik het een mooie auto vind. Maar ieder zijn meug en de uitvoering is fraai. Veel plezier ermee.

Comment

Er is nog stilte omtrent een MX5 uit Uden :-)
                                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Gefeliciteerd! Ik heb deze auto's nog nieuw uit de showroom verkocht. De 2.4 V6 is ook echt een mooie, degelijke motor. Je gaat er vast veel plezier van hebben.
                                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Mooi. Mazzaltov!

Comment

Heel fraai. En dan bedoel ik niet alleen de Volvo :-)
                                          VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Ford 4000 (1972)

Comment

Geen geld eigenlijk voor zoiets...:-)
                                            http://www.autoweek.nl/occasions/aud...4-v6-pro-line/

Fraai en tijdloze cabrio, dat kunnen ze wel bij Audi.
                                            Veel plezier ermee!

Comment

Mooi hoor! Ook stukken moderner dan de 'vorige', die ik echt minder tijdloos vind dan deze, veel plezier ermee!
                                              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Mooie auto. En niet dat het er toe doet, maar ziet er, naast tijdloos, ook een stuk duurder uit dan die eigenlijk is.

Hoewel het een beetje saai is dat alle audi's van de laatste 15 jaar op elkaar lijken, en dat ze sowieso vaak een beetje saai zijn, vind ik het toch wel een voordeel dat je nooit in een echt helemaal verouderde auto lijkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Donderdag Bekijk bericht
                                                  Mooie auto. En niet dat het er toe doet, maar ziet er, naast tijdloos, ook een stuk duurder uit dan die eigenlijk is.

Hoewel het een beetje saai is dat alle audi's van de laatste 15 jaar op elkaar lijken, en dat ze sowieso vaak een beetje saai zijn, vind ik het toch wel een voordeel dat je nooit in een echt helemaal verouderde auto lijkt.
                                                  Net zoiets als een Volvo, dus? :-)

Comment

Om er serieus op te reageren: ja, tot aan de laatste generaties. Ik denk niet dat een XC60 of een nieuwe s90 ooit tijdloos gevonden zullen gaan worden. De vorige XC90 ziet er nu toch hopeloos verouderd uit, terwijl die 2 jaar geleden nog verkocht werd als gloedjenieuw-fantastisch.?

Maar die jij de focus-C70 noemt vind ik er nog prima uitzien.

Comment

De XC90 heb ik altijd al wat oubollig gevonden. Bij de laatste C70 heb ik het vooral niet op de kapconstructie.

Voor mij, maar dat is persoonlijk, behoort een cabriolet een linnen kap te hebben.
                                                      Zou de laatste C70 een linnen kap hebben, dan zou ik daar wel warm voor kunnen lopen.

Comment

In principe ben ik het met je eens hoor, maar ach, als het mijn enige auto was die ik ook in de winter zou gebruiken en die vaak buiten moet staan: waarom niet?
                                                        En hoewel ik de laatste C70 ook niet hoef, vind ik het model wel aardig. ;-)

Die allereerste C70 coupe kwam net op de markt toen ik mij in auto's begon te interesseren. Dat maakte op een kleine Donderdag veel indruk. Als ik ooit een verzameling ga hebben, dan komt die er in. In die bronze kleur die je in de reclames zag.

Comment

@Ton , proficiat, fraaie auto!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Donderdag Bekijk bericht
                                                            Die allereerste C70 coupe kwam net op de markt toen ik mij in auto's begon te interesseren. Dat maakte op een kleine Donderdag veel indruk. Als ik ooit een verzameling ga hebben, dan komt die er in. In die bronze kleur die je in de reclames zag.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/vo...0e83?cldtidx=7

Comment

1e generatie C70 is inderdaad een erg mooie auto, nog steeds. Net als deze Audi droogt ie goed op.
                                                              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
                                                                1e generatie C70 is inderdaad een erg mooie auto, nog steeds. Net als deze Audi droogt ie goed op.
                                                                De 1e generatie C70 Coupé en Cabrio zie je niet aan af dat het model alweer een jaar of twintig oud is.

Wat betreft de Audi Cabrio blijf ik mijn huidige B4 mooi vinden en de facelift daarvan, de B5 verschilde niet veel. De B6 die ik nu gekocht heb blijft in mijn ogen ook tijdloos, maar de B7 met de A-frame grille heb ik dan weer minder mee. Een A5 cabrio, daarentegen vind ik dan weer prachtig

Comment

Working...
                                                                X