Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.4 V6 Cabriolet (B6)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Mooie combi zo! Vind het altijd nette auto's en blijven ze ook, terwijl juist die BMW weer beetje petjes imago krijgt na verloop van tijd
    http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
    Citroen 2CV 1982
    Saab 9-3 2.0T 2002
    Citroen C1 2014
    Solex 3800

Comment

Nette en chique auto, Ton. Veel waar voor je geld.
      Veel plezier ermee.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Gisteren, zaterdagmiddag, de A4 opgehaald bij de vorige eigenaar in Veldhoven. Wat een verschil met de cabriolet op basis van de 80/90. Voelt steviger aan, zit nog lekkerder en wat loopt zo'n V6 toch heerlijk. Misschien dat ik het, in mijn gehoor, brutere geluid van de lijn 5 cilinder zal gaan missen, maar op dit moment ben ik meer dan tevreden.

Onderweg heb ik wat zitten klooien met de bediening van de radio en de Audi navigatie en de stoelverstelling. Met betrekking tot beide items zal ik de instructieboekjes maar eens op nachtkastje gaan leggen. Toen we drie jaar terug de V70 kochten had ik de indruk dat degene die hem ooit nieuw bestelde Parkinson had en al trillend daardoor alle opties had aangevinkt. 't Zou maar zo eens kunnen dat dezelfde man ook deze nieuw heeft besteld.

Vandaag ga ik met Mdv op pad om de auto verder te leren kennen. Ondertussen controleren we ook nog even een toerrit die ik (weer) aan het uitzetten ben. Ik zal onderweg wat foto's maken, zodat jullie en indruk krijgen van de auto.

Comment

heel veel plezier ermee Ton!!
          koop je een auto alleen om naar te kijken, koop dan een poster

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door st@ven Bekijk bericht
            heel veel plezier ermee Ton!!
            Dank je!!! De andere staat nog te koop :-)

Gisteren uiteindelijk nog niet op pad geweest omdat ik zaterdag te laat was met bellen van de verzekering. Nog wel naar huis kunnen rijden op de verzekering van de vorige eigenaar, maar gisteren de gok maar niet gewaagd. Zaterdagavond per PC de auto opgegeven, maar vanochtend kwam de bevestiging binnen.

Al wel een paar mankementjes te pakken. Tijdens het proefrijden, een week terug, niets aan de hand. Zaterdag viel mij halverwege de weg naar huis een bijgeluid op. Vandaag wat onderzoek gepleegd. Wiellagers zijn het niet, blijken er uiteindelijk kammen op de banden te zitten van "cuppen". Het geluid is er niet steeds, maar als het er is, dan is het hinderlijk. Profiel zit er echter nog zat op, dus ik rij nog maar even door. Morgenl even laten kijken wat de eventuele oorzaak is van het cuppen.

Daarnaast is de radio ontvangst weggevallen. De radio maakt deel uit van het Audi Navigation Plus systeem. Eerst maar eens het instructieboekje doorgenomen, maar dat gaf geen soelaas. Op internet wel wat oorzaken gelezen en dat wijst naar een breuk in de kabelboom die van de antenneversterkers naar de unit loopt. Een zelfde euvel had ik ook bij de andere Audi Cabrio en is wel een bekende storing in Audi kringen.

Vrijdag ga ik richting Zandvoort om bij een maatje te kijken die aan alle HARC vrijrijden dagen deelneemt met zijn Swift Sport (ex-cup).
            Zaterdag rustpauze, dan moet de Amazon aan de bak, volgeladen met onderdelen richting Onderdelenbeurs van de Volvo club. Daar ga ik eens wat spullen zien te slijten die maar werkeloos op de zolder liggen.
            En zondag hopelijk lekker weer om met de Audi, met kappie open, deel te nemen aan een rit van de MG Club.
            En dan maandag weer melden bij mijn uitbuiter.

Comment

Gisteren nog heerlijk met open dakkie getoerd. Was er prima weer voor. Je kunt nu zeker nog een paar dagen meepakken als je mazzel hebt.

Ik gooi er over een paar weken wel weer de hardtop op. Dan krijgt hij een beurtje en is het weer wachten op de zon
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                Gisteren nog heerlijk met open dakkie getoerd. Was er prima weer voor. Je kunt nu zeker nog een paar dagen meepakken als je mazzel hebt.

Ik gooi er over een paar weken wel weer de hardtop op. Dan krijgt hij een beurtje en is het weer wachten op de zon
                Afgelopen jaren heb ik nog wel eind oktober/begin november een zondag met de kap open kunnen toeren. Of ik daar op kan blijven rekenen? :-)

Comment

Tuurlijk Ton

Ook handig om de kerstboom op te halen..
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

En anders zou ik nog met Sinterklaas en ...... Piet rond kunnen rijden :-)

Comment

Proficiat Ton.

Knap ding. Ik mis het cabrio rijden nog wel.

Comment

Op een mooie winterdag: sjaal, verwarming hoog, stoelverwarming aan en windscherm omhoog, ook dan is cabrio rijden prima te doen.
                        Als de kap maar droog is want nat/vochtig opvouwen is niet goed.

Comment

Bikkels....

( *denkt nog met weemoed terug naar de winterse ritten met de Duetto, nix kachel, stoelverwarming, windscherm)
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                            Op een mooie winterdag: sjaal, verwarming hoog, stoelverwarming aan en windscherm omhoog, ook dan is cabrio rijden prima te doen.
                            Als de kap maar droog is want nat/vochtig opvouwen is niet goed.
                            Zo is 't. En niet anders!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                              Gisteren, zaterdagmiddag, de A4 opgehaald bij de vorige eigenaar in Veldhoven. Wat een verschil met de cabriolet op basis van de 80/90. Voelt steviger aan, zit nog lekkerder en wat loopt zo'n V6 toch heerlijk. Misschien dat ik het, in mijn gehoor, brutere geluid van de lijn 5 cilinder zal gaan missen, maar op dit moment ben ik meer dan tevreden.

Onderweg heb ik wat zitten klooien met de bediening van de radio en de Audi navigatie en de stoelverstelling. Met betrekking tot beide items zal ik de instructieboekjes maar eens op nachtkastje gaan leggen. Toen we drie jaar terug de V70 kochten had ik de indruk dat degene die hem ooit nieuw bestelde Parkinson had en al trillend daardoor alle opties had aangevinkt. 't Zou maar zo eens kunnen dat dezelfde man ook deze nieuw heeft besteld.

Vandaag ga ik met Mdv op pad om de auto verder te leren kennen. Ondertussen controleren we ook nog even een toerrit die ik (weer) aan het uitzetten ben. Ik zal onderweg wat foto's maken, zodat jullie en indruk krijgen van de auto.

ik zag het, zucht..... In het buitenland wonen heeft zo zijn nadelen: dit is er een van. Omdat de S3 het "ff niet meer deed" gescheurde cilinderkop waarschijnlijk, juist vorige maand een audi 80 uit '95 gekocht. Het kroost thuis moet toch mobilel blijven en deze kwam met slechts 72000 km van de eerste eigenaar. Met ale boekjes en rekeningen van dag 1. Dus ik hoop dat hij het weer ff uithoudt
                              De S3 ga ik "ooit" natuurlijk gewoon weer maken dus die blijft ook staan. Het lijstje met dingen die ik ga doen als ik weer terug ben, ooit, wordt echter alsmaar langer

En daarnaast, met nu 9 auto's staat het echt vol. De cabrio kan er gewoon niet meer bij... Ik weet zeker dat ik over een paar jaar erge spijt heb.
                              koop je een auto alleen om naar te kijken, koop dan een poster

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door st@ven Bekijk bericht
                                Het lijstje met dingen die ik ga doen als ik weer terug ben, ooit, wordt echter alsmaar langer
                                Zo herkenbaar allemaal.

A. We wonen in het buitengebied in een huis dat oorspronkelijk in 1910 is gebouwd als 2 arbeiderswoningen van de boerderij naast ons. Met zo'n huis van die leeftijd en dan nog buiten heb je altijd werk.
                                B. Al jaren zijn we bezig met de restauratie van een 72er MG B. Daarvan is intussen de body klaar. Het motorblok is al jaren geleden gereviseerd en ondanks dat er olie in zit en ik regelmatig een slinger aan het vliegwiel geef ben ik bang dat er toch weer wat moet gebeuren aan dat blok voordat die betrouwbaar te gebruiken is. De kabelboom is gelukkig ook al klaar, een monnikenkarwei.
                                Maar nu nog een interieur kopen en de zooi samenbouwen.
                                C Tussendoor nog een Amazon Combi gekocht, schade aan gehad en dus maar gerestaureerd.
                                D Mijn dagelijks vervoer bestond tot nu toe ook uit wat ouder materiaal, dus regelmatig sleutelen
                                E Ben 5 dagen in de week een uur of 10 per dag aan het werk en heb 's avonds niet altijd puf meer om nog wat te doen.

Om deze redenen heb ik nu voor mijzelf in ieder geval ook iets gekocht dat hopelijk wat minder aandacht nodig heeft.

O ja, en Mdv en haar auto vragen ook regelmatig om aandacht

Comment

Working...
                                X