Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 306 Break

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Peugeot 306 Break

Nadat ik de Alfa vorige week verkocht heb na er met bijna 3 jaar in plezier gereden te hebben moest er toch weer een nieuwe auto komen, en toevallig zag ik deze 306 bij een bevriende autohandelaar staan, dus dezelfde dag naar de man toe gereden, de auto uitvoerig bekeken en gereden en ik was eigenlijk met de eerste paar meters al om! Daarna nog even over de prijs onderhandeld en op het laatste kon ik hem voor een aller aardigst bedrag mee krijgen, dus maar gedaan!
    Dus vanaf nu ben ik officieel Peugeot rijder! :-) 306 vond ik altijd al wel een mooi model, en heul vroeger was mijn droom auto altijd een 205 GTI,dus na al die jaren toch een Peugeot! En tot dusver bevalt hij me goed! Het is kwa rijden een beetje een mix tussen een Civic en een Alfa 33,sportief maar toch ook wel weer comfortabel! De auto is helemaal origineel op verlaging na,en ik vind dat ie goed smoelt,lekker dikke sideskirts erop, 205 gti look doppen (haha) mistlampjes erin,zwart van kleur,en airco, dat vond ik toch ook eigenlijk wel weer heel belangrijk.

De auto is helemaal dealer onder houden(boekjes erbij en afgestempeld) heeft 10,000km terug nog een nieuwe riem waterpomp etc gehad, en ik denk dat ik hier een hele fijne wagen aan ga hebben!
    Het is dan wel een vrij oude auto,maar goed ik hou ook van jaren 80 jaren 90 wagens

Kwa motor is het gewoon een 1.6 8 kleppert met om en nabij de 100pk,maar op krap 1000kg is dat best leuk! En van een bevriende peugeot liefhebber heb ik gehoord dat dit de motor is die je moet hebben, gietijzeren onderblok etc.. Zoveel verstand heb ik nog niet van Peugeot dus ga uit op zijn advies.

Ben afgelopen weekend 2 dagen bezig geweest om de hele auto lekker fris te maken en helemaal te polijsten! En het resultaat mag er zijn vind ik! De auto is weer prachtig zwart met een mooie diepe glans!

Nou ja genoeg geluld,foto's!

Leuk ding! Ik blijf de 306 een van de meer geslaagde Peugeots van de afgelopen veertig jaar vinden. Rijdt goed (nog steeds!) en is degelijk gebouwd.

Ben trouwens ooit afgereden in 1.9d :-)
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Nette auto! zelf 2x zo'n zelfde auto helpen aankopen, 1x een 1.8L XR automaat voor Pa en 1x een 1.9TD voor een vriend.
      Zijn in beide gevallen prima auto's gebleken.

Comment

Gefelicitieerd, de 306 vond ik altijd leuk om te rijden. Vooral de GTI-6, maar de cabrio en wat meer modale versies rijden ook lekker. Je voelt nog wat je aan het doen bent, de opvolger 307 heeft dat veel minder. (wel meer storingen geloof ik :-) )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
          Leuk ding! Ik blijf de 306 een van de meer geslaagde Peugeots van de afgelopen veertig jaar vinden. Rijdt goed (nog steeds!) en is degelijk gebouwd.

Ben trouwens ooit afgereden in 1.9d :-)
          Had jij dezelfde rijschoolhouder als ik dan?
          "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Kan best Henk! 't Was in Grunn Staaaaaaaad, 1994.

Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Dat polijsten is hem wel aan te zien, het ding blinkt mooi in de zon! Interieur ziet er ook nog netjes uit. Veel plezier er mee!

Comment

Ik heb ook gelest, Ún heb examen gedaan in een 306 1.9 D. Wat me vooral bijbleef was het fijne onderstel, zelfs als automobilist zonder ervaring merk je dat.
                Peter, net ding, en leuk hoe enthousiast je altijd bent over een auto.
                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Gefeliciteerd met de 306 break. De gewone 306 vond ik altijd een knappe kar en de 1.9D reed lekker! De GTI 6-bak in dat koper metallic kleurtje was voor mij altijd een droom. De break vind ik niet zo mooi om eerlijk te zijn. Op dit moment rijd ik tijdelijk in zijn spirituele opvolger (308 SW) en die rijdt niet verkeerd, maar is qua model nietszeggend en zaaddodend saai.

Bonuspunten voor je poetswerk, want hij staat er fraai bij!
                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Kein fleisch kein fisch !!
                    Als jij er maar gelukkig mee bent :-)

Comment

Godskolere! Je gaat eventjes een 10-12 jaar van Gummen weg en Peter rijdt een Fransoos als je terugkomt. Moet niet gekker worden!
                      Gefeliciteerd Peter M'n pa heeft ook ooit zo'n ding gehad trouwens. Was een prima bak.

Comment

Afgereden in een E30 dus ik kan niet mee in de 1.9D afrij trend ;-)
                        Heb jaren terug een tijdje in een 306 HDi gereden en dat was erg leuk. Alleen vond ik de stoelen nogal slap. Ben er ook nog eens mee op Midlands geweest.
                        Daarnaast ook wel eens een Xsara 1.6 16 klepper als leenwagen mee gehad, en ik zou zeggen dat die motor degene is die je wil hebben.
                        De Berlingo had de 1.8 8 klepper, enorm soepel blok, maar niet leuk als je zelf de brandstof moet betalen.

Veel plezier er mee, en zorg dat er genoeg ruimte is als je lift-off oversteer uitprobeert :-) Wel leuk, ook met de station :-)
                        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Working...
                        X