Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn SIATA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

ook mooi, een speciale 1953.
    Maar vind jouw auto een mooiere lijn hebben.

http://www.rmauctions.com/lots/lot.c..._campaign=MO14

Comment

*fapfapfap*

Wat een beauty... Fantastisch Italiaans kleurenschema ook.

Comment

Fantastisch man! En die Italiaanse kleuren "van vroeger" idd. Echt zo gaaf.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zag een Siata op BAT... Hoe gaat het hier? Auto (carrosserie) nog steeds in Beringe?
          '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

De auto staat nog steeds in Beringe, er was echt veel aan verkloot, onvoorstelbaar dat men de auto twee jaar geleden als bijna klaar heeft durven te omschrijven.

Ik heb dus de achterklep en de deur opnieuw laten doen, met als veel andere bij de auto gemaakte onderdelen.

Toen ik er eind vorig jaar was hadden wij het over de motorkap die weer in model was en Noek vroeg toen of dat ze het frame van de achterklep aan moesten pakken, in Overijssel was er al een nieuwe huid op gezet, die zou dan weer los moeten, vandaar dat men eerst even wilde overleggen. Toen ik aangaf dat ik sowieso al een geen goed gevoel had bij de klep zijn wij gaan meten.....meten is weten, helaas had ik heel snel door dat de originele huid ruim 4 cm hoger/langer was (meting over het midden van boven naar beneden). Mijn gevoel was juist dat de bolling die in de originele klep zat er niet meer was......het was een vlakke klep geworden, welke met name na het spuiten de auto echt zou misstaan.
            Zoals aangegeven is dat nu allemaal in orde gebracht en ken je de auto niet meer terug. De achterlichten zijn nu op een lijn geplaatst, de neus is weer in balans en nog 100'en andere punten zijn aangepakt.

DSCF7943 (Medium).JPG

DSCF8010 (Medium).JPG

DSCF8090 (Medium).JPG

DSCF8091 (Medium).JPG

DSCF8092 (Medium).JPG

DSCF8320 (Medium).JPG

Ik heb onlangs in Rome een paar knipperlichten kunnen kopen en deze op kunnen halen in combinatie met een leuke city trip naar Rome. De communicatie kwam maar moeilijk op gang, maar het waren geweldig sympathieke mensen die de lampen in eerste instantie wel even wilde brengen naar ons hotel. Helaas was Michele zelf uiteindelijk verhinderd, maar ik kon de lampen ophalen bij zijn vriendin op kantoor...ze spreken perfect Engels, hopen ooit Peking Parijs te gaan rijden, ze hebben en Derby Bentley voor dit doel waar ze nu geregeld mee door Europa rijden, daarnaast hebben ze een twintig tal andere auto's (met name pre war) waar ze alles zelf aan doen, met uitzondering van het interieur, maar daar had ze nu ook een industriŽle naaimachine voor gekocht. Echt geweldig om te zien hoe Livia ook van de auto's genoot. Na de koffie heeft zij ons nog een tip gegeven om een "verscholen" museum te bezoeken in Rome, Montemartini (Klik: indruk van CentralMontemartiniMuseum Geweldig om de 2000 jaar oude beelden tussen het industriŽle erfgoed aan te treffen.
            Dit vind ik dus het leuke aan de auto's, de mensen die je eromheen ontmoet.

_ P1000702.jpg

Indien er animo is wil Noek op zaterdag een bezoekdag voor de volgers van de auto organiseren. Ik moet even laten weten hoeveel ik er bij elkaar krijg en dan kunnen wij een afspraak maken.

Bij mijn laatste bezoek stond er een model van een Mercedes 540 K stromlinien auto op tafel, niets bijzonders ware het dat ik het nog nooit eerder had zien staan. Maar toen wij in de werkplaats waren gaf Noek aan dat hun deze auto dus afgewerkt en gespoten hebben! De week daarop zie ik het resultaat dus op Retromobile staan, erg indrukwekkend. Ik ben bang dat ik straks niet meer met de auto durf te gaan rijden.

Overall zit er goed schot in de body, maar zelf heb ik maar weinig aan de techniek gedaan, ik heb er namelijk ook een nieuw project bij waar veel energie in gaat steken, een oude boerderij en een opstandige ambtenaar. De ambtenaar wil namelijk minder schuur/stalruimte, hetgeen voor mij geen optie is omdat ik daarvoor juist het object gekocht heb.

Graag verneem ik de interesse voor een bezoek aan de auto.

Comment

Ik ben wel geinteresseerd. Alleen heb ik de komende zaterdagen wat minder tijd vanwege een nieuw huis en nog een citytrip naar Venetie.

Comment

Count me in!

Comment

Bedoel je met "zaterdag" a.s. zaterdag, of een willekeurige zaterdag?

Comment

Leuk!

Comment

Dat lijkt mij erg leuk. Ik ga graag naar zulke bedrijven, zeker als er een Siata staat :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Het gaat om een zaterdag....ik moet doorgeven hoeveel interesse er is en dan zal Noek wel 1 of 2 datums doorgeven....
                        Mogelijkerwijs in April, in Maart is de beurs in Reims (7 maart: klik: Reims ) weer alsook de Goodwood Members meeting....waardoor maart al krap zal zijn.

Er staan nu nog altijd twee Siata's, SL0322, een coupe (ex auto van deBoer (italian car register) en Adriaensens (Allegrita)).
                        Vorig jaar is ook SL0330 is er afgewerkt.

waar staat de auto: http://www.classicskills.nl// onder projecten kun je al e.e.a. vinden. Mijn auto komt er binnenkort tussen te staan.

Comment

Mooi project zeg. Is hij nu wel helemaal compleet qua onderdelen?

Dat museum ben ik een paar jaar geleden geweest. Erg mooi idd, de combi van generatoren en beelden werkt ged. Buiten, er schuin achter, zie je nog het geraamte van een een gasopslag staan. Heeft me even gekost te bedenken wat dat ding zou kunnen zijn.

Comment

Het zal afhangen van de exacte datum, maar ik heb zeker interesse.
                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Pik je mij op op weg naar de meet?
                              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Check. Als de datum voor mij uitkomt kom ik graag langs!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                  Pik je mij op op weg naar de meet?
                                  Moi?
                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Nee, het organiserende heerschap... Jij mag ook hoor, maar hij rijdt zowat voorbij op weg naar Beringe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                      Moi?
                                      Nee, het organiserende heerschap... Jij mag ook hoor, maar hij rijdt zowat voorbij op weg naar Beringe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                        No problem, tenzij de baas mee gaat (maar ja die past nog achter in de 2000),Tot dusver reken ik op een vijf-achtal Gummers voor een meet, maar ik zal nog even wachten of er zich nog meer melden.
                                        Ik zal eveneens proberen om nog een paar liefhebbers uit BelgiŽ mee te nemen voor het internationale karakter.

Van het weekend ook nog even zitten pongelen aan wat klein spul, maar echt alles zit gruwelijk vast weer een busje WD40 leeg gespoten en nog geen effect.

Comment

Als de datum past zou ik graag mee gaan.
                                          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 58_spyder Bekijk bericht
                                            Het gaat om een zaterdag
                                            Okee, bedankt voor het antwoord. Als er geen andere afspraken in de weg gaan zitten bij mij, dan kom ik graag kijken / genieten.

Comment

Lijkt me interessant. Ga graag mee, onder voorbehoud dat mijn aanwezigheid die dag niet dringend elders wordt verlangd.

Comment

Ondertussen is het restauratiebedrijf ook verhuist. Blijkbaar was er in Lomm niet veel te doen was het voldoende nieuws voor de regionale Limburgse omroep om aandacht aan te besteden.
                                                Rond 1.30 is mijn auto duidelijk in beeld. http://www.l1.nl/video/l1nws-nieuwe-impulsen-lomm

Ondertussen ligt het chroomwerk ook bij de verchromer, ondertussen wordt de body voorbewerkt....binnenkort maar eens een kleurtje uitkiezen.

helaas heb ik nooit meer een datum doorgekregen , sorry hiervoor.

Comment

Wel wat kort in beeld. Wat een gigantisch veel werk is het toch. Heb je ook een soort van tijdspad wanneer het allemaal klaar moet zijn? Of laat je het op de vrije loop?
                                                  8.2 met supercharger?

Comment

Klopt, ik kreeg de link doorgestuurd omdat mijn broer meende de Siata te zien.
                                                    Er is geen tijdspad, de auto is naar achteren geschoven in mijn planning wegens gebrek aan plaats om fatsoenlijk te kunnen werken. In verband met de bouw staat hier alles vol, daarnaast heeft de bouw nu de prioriteit qua werkzaamheden.

Comment

Wij kwamen vorige week zondag door jouw woonplaats 58_spyder en vroeg mij af hoe het met de Siata is.

Lang niets meer over gelezen.

Comment

Goede vraag!
                                                        Ik zou hem graag eens zien als hij af is.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dit prachtige project was ik al weer vergeten. Ben ook wel benieuwd. Ik zie de wagen niet bij oude of lopende projecten op de site van de restaurateur staan, en de laatste post van spyder is al weer van 2016.

Comment

Niet dat ik Spyder dagelijks spreek (verre van), maar zijn ouders zijn goede vrienden van mijn ouders. Ik vernam laatst dat Spyder herstellende is van een valpartij. Weet er het fijne niet van maar een beschadigde schouder geloof ik. Die Siata staat momenteel niet bovenaan het lijstje denk ik.
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Ton,
                                                              De body van de Siata is af en is deze keer prachtig geworden. De rest is blijven liggen. De bouw van een nieuw huis plus garage en werkplaats hebben de afgelopen jaren de prioriteit gehad plus het herstel van val (rechterenkel gebroken alook mijn linkerschouder gevolgd door een frozen shoulder) waarvoor ik na een jaar nog altijd in behandeling ben. Als het huis af is moet ik de schuur (16x9 meter) nog renoveren, waardoor het klussen in de werkplaats nog wel even op zich zal laten wachten. Om toch maar een coupe klaar e hebben om te rijden ben ik ondertussen al wel bezig om de Australische 1750 GTV op kenteken te zetten. De eerste inspectie op de brug toonde dat de auto zeer hard (mag ook welvoor een auto die afkomstig is van de droogdte staat in een van de droogste werelddelen) is en de motor loopt ook perfect, dus dat moet goed komen. Mijn 2000 had vorig jaar heel veel probelemen en dit jaar begaf de Giulietta het tijdens mijn eerste ritje met de auto in ruim een jaar (3 kilometer na het kleppen stellen).
                                                              Ondertussen ook met andere Siata eigenaren contact gehad en mogelijkerwijs kunnen wij de bijzondere onderdelen voor de motor (krukas e.d.) speciaal laten fabriceren voor een 5 Ėtal in een keer waardoor het iets betaalbaarder wordt.
                                                              Maar ik vermoed dat je vooral geÔnteresseerd bent in plaatjes, dus bij deze:

20170325_124652.jpg

20170325_124735.jpg

Comment

Oi, dat ziet er goed uit !!

Comment

Wat een plaatje, Jelle!!!!

Toevallig zat ik vanavond het draadje terug te lezen over de Gummen Zeeland rit van twee jaar geleden. Mettertijd zal ik maar weer eens iets in een routeboek verwerken zodat je de Siata de sporen kan geven over de Zeeuwsche dreven :-)

Maarre, die lichamelijke hindernissen zal ongetwijfeld jouw planning aardig in de war hebben geschopt :-( . Hopelijk geeft het geen beperkingen op termijn?

In ieder geval nog een goed vervolg van het herstel gewenst.

Groeten aan Heidi

Comment

Working...
                                                                  X